Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Kuinka korjata? ->

Eli kytkin jää tavallaan kantamaan, kytkin pohjassa vaihde päällä laittaa kierroksia pyörä lähtee eteenpäin että joutuu ihan pitelemään.
    Kytkimen "tartuntapiste" jossa kytkin ottaa / irroittaa on omasta mielestä liian alhaalla, kytkin täytyy painaa aikalailla pohjaan.
    Omaan ajotyyliin/tottumukseen sopisi että kytkin ottaa jo aika ylhäällä.. (napautus sormilla riittäisi)
    Kytkin ei kuitenkaan luista.
    Ei keulittu kytkimellä vain kaasulla.
    Burniksia vedelty jonkun verran, kytkimellä rengas pyörimään alussa ei luistattamista..

-Säätö kahvasta on jo kireällä.
    -Massalevyt + jäykemmät jouset ovat aikalailla uudet ~2V
    -Öljynä Castrolin R4

Mitäs tähän nyt keksisi kun ei oikein nestekytkimessä ole säätöjä? Hyviä tapoja ilmata kytkin?
    Vaikka mä elän kuin viimeistä päivää, kiellän sen olevan viimeinen. Kaikki me kuolemme pian. *"Jarkko Martikainen"
    Varmaankin ilmaa systeemissä, taikka esim. kahvan sylinteri vuotaa säiliöön paineen. Nestemäärä ok?
    Siellä koneen päässä pitäisi kaiken järjen mukaan olla ilmaruuvi. Ilmataan melkein niinkuin jarrutkin.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
    Itselläni oli samanmoisia ongelmia (´91 VFR), vaihdoin kytkinnesteet ja ilmasin. Pientä parannusta tuli...

Ilmauksessa kannattaa katsoa, että putkessa ei ole pienintäkään mutkaa. Kun itse ilmasin, putkessa ei näyttänyt olevan mutkaa (=ilmatasku). Tunnin ilmailin, eikä hyvää tullut. Lopussa heiluttelin kytkinletkua ilmauksen aikana, ja kappas vaan: olihan siellä se pieni kupla, joka vesitti koko homman.
    A-P
    Mulla RC36 -90:llä oli samanlaisia ongelmia aikoinaan silloin mittarissa reilut 100 tkm.
    Työsylinteri jäi hieman kanittamaan(oli suht kulunut) jolloin kytkin alkoi luistaa. Uusin työsylinterin ja luistaminen loppui. Toivottavasti
    tästä on jollekin apua...
    Muuta ei ole heittää kuin et öljy on tuohon mottiin täysin väärä,
    ainakin oma pelas parhaiten hondan g4 mineraali öljyllä. Castrollin kamoilla laatikko ja kytkin vittuili kokoajan.
    Life is too short to drink cheap beer.
    Lainaa (artisti @ Heinä. 30 2007,22:15) kirjoitti
    Muuta ei ole heittää kuin et öljy on tuohon mottiin täysin väärä,
    ainakin oma pelas parhaiten hondan g4 mineraali öljyllä. Castrollin kamoilla laatikko ja kytkin vittuili kokoajan.
    Joo, tossa on perää. Miunkii VFR pelittää selkeesti parhaiten GN4:lla. Castrolilla ja muillakin kytkin luisti himppasen.
    Alkuperäiselle kysyjälle: Nestekytkimessä ei oo säätöä, ainoastaan kahvan asentoa pystyy himppasen muuttamaan oman mieltymyksen mukaiseksi. Eli jos kytkin luistaa on siihen 4 mahdollista syytä: ilmaa systeemissä, väärät öljyt koneessa, todella kuluneet/lasittuneet kytkinlevyt tai sitten työsylinterissä kanitusta tai vuotoa.
    Onko kytkinkoppa ollut auki ja levyt tarkastettu ja mitattu?
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95

Delvac MX!

Edit: Ai niin ... hymiö unohtu!

Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
    Mulla oli tullut uriin jossa kytkinlevyt liukuu kolot kovan vedättelyn seurauksena.Levyt voi jäädä molempiin suuntiin näihin uriin kiinni pieneksi hetkeksi.Purkasin levyt ja hioin urat pois ulkokehältä.Tämä vika on monella, kun kytkin ei tunnu pelaavan hienosti, vaan takeltelee.Ne kytkinpoorit ja ulkokehä on alumiinia ja urat tulee paljosta ajosta tai kovasta revityksestä.Hondaan vaan Hondan omaa öljyä.Kytkinpintojen massa ei siedä pitkänpäälle muiden lisäaineita.Pinnat voi palautua 10000km jälkeen jos hyvinsattuu.Nämä on vain minun kokemuksia.Tuo öljyasia on parempien tietoa.
  9.  
    Lainaa (jukkani @ Elo. 03 2007,13:09) kirjoitti
    Mulla oli tullut uriin jossa kytkinlevyt liukuu kolot kovan vedättelyn seurauksena.Levyt voi jäädä molempiin suuntiin näihin uriin kiinni pieneksi hetkeksi.Purkasin levyt ja hioin urat pois ulkokehältä.Tämä vika on monella, kun kytkin ei tunnu pelaavan hienosti, vaan takeltelee.Ne kytkinpoorit ja ulkokehä on alumiinia ja urat tulee paljosta ajosta tai kovasta revityksestä.Hondaan vaan Hondan omaa öljyä.Kytkinpintojen massa ei siedä pitkänpäälle muiden lisäaineita.Pinnat voi palautua 10000km jälkeen jos hyvinsattuu.Nämä on vain minun kokemuksia.Tuo öljyasia on parempien tietoa.
    Jos öljy täyttää/ylittää valmistajan vaatimukset ja öljyn vaihdon jälkeen tulee ongelmia on selviö, että eiköhän ne ongelmat olisi tulleet sieltä joka tapauksessa. Riippumatta öljyn merkistä/hinnasta.

Vaihdoin siis nuo MX:t n. tonni sitten ja VFR 750 -97 tuntuis toimivan moitteetta. Kytkimen kanssa ei ole ongelmia ja kone hiljeni paljon, vaihteet toimii paremmin yms. perusjuttuja. Nämä ominaisuudet olis tietty parantunut millä tahansa uudella öljyllä sillä vanha oli n. 6 tonnia ajettu ja melko litkua, kun kuumana sen päästin ulos.

Öljyistä voi spekuloida maailman tappiin ... Ei tehdä sitä! Kukin tyylillään ja tyylilleen uskollisena. Ugh.

-Mikko
    Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!