Heips. Nyt tuli mittarin V-käyrä tappiinsa aiiivan tajuttoman öljynkulutuksen vuoksi. Ja niinpä panin VN:n paloix, sekä annoin hoonatata putket, tarkoituksena kasata pannu uusilla männänrenkailla varustettuna. Joskus nuoruudessani tein samantapaisen operaation kotilolle ja silloin laitoin jotain "mönjää" putkiin ja laakereihin estämään niiden vaurioitumista siihen asti kunnes öljypumppu on saanut kehitettyä tarpeellisen paineen, voitelua varten. Mutta mutta, ikä, alkoholi (liika sellainen), älyllinen taantuminen tms seikka on saanut mönjän nimen haihtumaan mielestä. Olisko kanssatovereilla ko. mönjän nimi tiedossa ja mitähän se mahtoi olla?
Ps. Väinön pilkkominenkin vie kohtuullisesti ainetta, mutta onneksi vain BISSEE
![]()
joskus käytettiin STP:n ja moottoriöljyn sekoitusta suhteessa 50/50... kai noita taposa on yhtä paljon kuin tekijöitäkin, pääasia kuitenkin lienee etteivät vain uudet osaset kuivana pyörähtele.
<p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
Nuitaha o kaikkia erilaisia aineita mitä tuohonkin hommaan pelkästään myydään, jossai moottoripyöräliikkeissä on ollut sellaista jotai kuivavoiteluainetta joka on tarkoitettu tähän hommaan... Ideana kaiketi että osia on mukavampi mallailla kun ne ei ole öljyisiä.. Itse olen suosinut bilteman halvinta mineraaliöljyä kasausvaiheessa ja sillä voidellut osat. Kasaamisen jälkeen tuommoset tai jotkut teboilin halvimmat lisäaineistamattomat mineraalit sisään ja koekäyttö.. ja jos ei heti jaksa vaihtaa niin sisäänajoakin vähän matkaa sillä mineraalikuralla.
itse kasaisin ihan perinteisesti eli moottoriöljyssä uittaen osa kerrallaan![]()
zzr600-vm90
Öljyä vaan osiin ja lorauttaa suodattimeenkin lurauksen valmiiksi niin nousee paineet nopeammin. Jos sinulla on kaasari kuivana purkaamisen jäljiltä, niin itse olen joskus veivannut startilla niin kauan että öljynpaineen merkkivalo on sammunut ja vasta sitten kääntänyt bensahanan PRI -asentoon ja lähtenyt oikeasti yrittämään käyntiin. Silloin on ainakin saatu luikkarit laakereihin ennen kuin kierrokset nousee.(Willie E Coyote @ Heinä. 20 2006,20:33) kirjoitti
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008