Sivu: 7 / 17:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 483:sta
  1. #181
    Erätukusta saa ainaki 500:sen hintaan 639.
    550:sen hintaa en muista, mutta ei ollu kovin paha sekään.
    Kawa Z650F vm82 -> suska gsx 1100 f vm88 -> Suska Bandit 1250 S vm 07"RIP"-> Yamaha FJR 1300 vm07 -> Hayabusa 09/10 -> BMW K1300S vm 2012
  2. #182
    MapSource 6.12.2 päivitys julkaistu Garminin sivuilla. Pitäisi osata Zumo 3.x uudet reitityspistetyypit jne. vanhaa sujuvammin ja jotain muutakin tauhkaa oli samaan päivitykseen niputettu.
  3. #183
    Lyhyt se tuolla kasperilla on muisti... Nehän sanoi 550:n hinnaksi 789ekua ja tulossa kuulemma ovat (jossain)...
    KLV 1000
  4. #184
    Lainaa (Talttapää @ Maalis. 05 2007,12:34) kirjoitti
    jotain mätää 3.10 versiossa on kun waypointteja siirtää MapSourcesta Zumoon. Eli jotkut tietyt waypointit aiheuttavat siinä Zumon tuontiruudussa koko laitteen kaatumisen ja reboottauksen, jos niitä yrittää tuoda
    Itse itseäni täydentäen, nyt julkaistu 3.20 softaversio joka korjaa tämän ja muutaman muun bugin.
  5. #185
    Mikähän nyt mahtaa mennä persiilleen? Kun tuossa siirtelen kesän reissun reitin Zumoon niin sepä herjaakin että "reitti on liian pitkä, opastus..." ja jättää reitin liian lyhyeksi? Puuttuu varmaan puolet reitistä.

    Reitti kiertää Suomesta Ruotsin (Tuhkolma) läpi Etelä-Norjaan ja sieltä Pohjois-Norjaan, josta Kemin kautta kotiin. Zumosta kun katsoo nyt tuota reittiä niin *jossain vaiheessa Norjaa tuo rupee vetämään reittiä linnuntietä ja Kemissä sitten tapahtuu jotain. Kemistä reitti loikkaa linnuntietä keskelle Etelä-Norjaa, josta loikkaa kotiosoitteeseen....siis mitä ihmettä. Kyllä tiesin, että kotimaan pätkä on tylsä, mutta paha on Suizaan siipiä istuttaa.

    Nuo laitteen mukana tulleet ohjeet on jostain "mihin-ei-aurinko-paista", joten melko vaikiaa selvitellä, että mistä johtuu vai onko tässä nyt jotain muuta takana esim. se, että tuo aparaatti tarkentaa sitten tuota reittiä kun on vähän enempi "sielläpäin". Tästäkö onkin kyse? Tosin se ei selitä, että miksi Zumo näyttää reitin pituudeksi karvan alle 2500km kun reitin pituus on oikeasti 5600km

    Proggiksina Mapsourcen ja Zumo 550n tuoreimmat versiot.

    [EDITTIÄ VIELÄ MYÖHEMMIN]
    Upsin ihan piruuttani tuon reitin zumosta Mapsourceen niin kyllä se ihan oikeasti on persiillään tuo reitti. Puolesta välistä Norjaa alkaa vetämään linnuntietä jne. Alkuperäinen reitti Mapsourcessa näyttää aivan hyvältä....



  6. #186
    Moi,

    Ymmärsinkö oikein, että sulla on koko reissu yhdellä reitillä? Itsellä ei Zumoa ole, mutta suosittelen silti, että jaat matkasi vaikka kahteen (tai useampaan) reittiin. Noita reittejä voi ladata useamman kerrallaan Mapsourcesta gps:ään. Eiköhän tuollaiselle 5000 km kierrokselle joku taukopaikka satu, missä ehtii vaihtamaan toisen reitinpätkän käyttöön :)

    T: Duudi
  7. #187
    Lainaa (SeniliX @ Maalis. 19 2007,00:37) kirjoitti
    Mikähän nyt mahtaa mennä persiilleen? Kun tuossa siirtelen kesän reissun reitin Zumoon niin sepä herjaakin että "reitti on liian pitkä, opastus..." ja jättää reitin liian lyhyeksi? Puuttuu varmaan puolet reitistä.
    Maksimimäärä välipisteitä 200 kpl per reitti. Max 50 reittiä per Zumo. Eli noihin rajoihin jos pilkot reissun niinkuin duudi tuossa ehdottikin, vaikka päivämatkoiksi tms. niin pitäisi pelata.

    Jos sulla on alle 200 waypointtia reitillä ja silti sekoilee niin sitten en tiedä mikä on pielessä.
  8. #188
    Joo, reitti on yhdessä pätkässä ja jos oikein Mapsourcea tulkitsin niin pisteitä on 101 kaikkinensa. Kaikki pisteet löytyvät Zumon ruudulta kyllä, mutta loikkii linnuntietä plus sitten vielä tuo outo koukkaus Kemistä Norjaan ja sieltä kotiin. Melkoisen hämärää.

    Pienellä surffauksella löytyi tämmöinen ongelma rypäs Zumo-foorumilta: http://razorbiker.com/zumo/viewtopic.php?t=720

    Eli kyseessä voisi olla tuon tuoreimman Mapsource-päivityksen ja Zumon 3.2:n joku hämärä yhteistoimintabugi tms.

    Yksi ongelma on kyllä Mapsourcen käytössäkin...varmaan tältä osin käyttäjässä vikaa? Reissu tehtiin tuolla reittityökalulla, mutta jos esim. yritän valikoida jonkun pisteen kartalta niin en pysty muuttamaan sen koordinaatteja (ohje sanoo, että oikea hiiren nappula ja valitaan "muokkaa pistettä"...noh, mulla sellaista siitä valikosta löydy).



  9. #189
    Lainaa (SeniliX @ Maalis. 19 2007,11:12) kirjoitti
    Yksi ongelma on kyllä Mapsourcen käytössäkin...varmaan tältä osin käyttäjässä vikaa? Reissu tehtiin tuolla reittityökalulla, mutta jos esim. yritän valikoida jonkun pisteen kartalta niin en pysty muuttamaan sen koordinaatteja (ohje sanoo, että oikea hiiren nappula ja valitaan "muokkaa pistettä"...noh, mulla sellaista siitä valikosta löydy).
    Joo niitä uuden tyyppisiä "route waypoint" tai mitä nyt ovatkaan kevyempiä shaping-välipisteitä ei voi siirrellä samaan tapaan kuin niitä ohiajaessa liputettavia suosikit-waypointteja. Eli vaikka menisit sinne pisteen waypoint propertiesiin niin koordinaatit ovat harmaana eikä niitä voi muokata.

    Routen ollessa keltaisena, oikealla hiirellä "Replace route section" sen pisteen päälle jonka haluat siirtää niin tuota kautta välipisteitä voi kuitenkin korvata uusilla.

    Tuohon outoon reitin kurahtamiseesi en ole törmännyt. Itse asiassa tykkään näistä uuden tyyppisistä kevyemmistä waypointeista enempi, koska nämä eivät ilmesty sinne suosikit jne. valikkoihin häsäämään ollenkaan. Aiemmin häiritsi jonkin verran kun jokaikinen reittien välipiste oli automaattisesti myös irrallinen oma suosikkipisteensä ja Zumo alkoi jokaisella pisteellä tiedotella "Saavut välipisteelle" tms. hoilotusta.
  10. #190
    Dodii nyt joku varmaan on vaihtanu quest2:sta esim zumoon niin vois kertoa vähän, että mistä ominaisuuksista jää paitsi?
    busanistit +200mph club finland
  11. #191
    Moi,
    hieman Bluetooth ongelmia Zumo 550 ja Nokia 6680 kanssa, eivät suostu keskustelemaan bt: n kautta.
    Zumon sivuilla lukee, että 6680 kuuluu tuettaviin kännyköihin.
    6680 tunnistaa Zumon, mutta ei suostu tekemään paria siitä. Zumo ei tunnista 6680: aa.
    Olen yrittänyt toimenpidettä Zumo irrallaan ja Zumo autotelineessä, ei vörki
    Eli kuinka tuo parittaminen tulisi tehdä?
    JP
    Yamaha Drag Star - Suzuki V storm - Yamaha FJR - BMW 650GS
  12. #192
    (poistettu tili)
    Lainaa (Köpi @ Marras. 06 2006,11:30) kirjoitti
    Lainaa (Shadow77 @ Marras. 06 2006,11:14) kirjoitti
    Tuossa ei mielestäni ole kypärään tulevaan kuuloketta, vaan sekin on hommattava erikseen.
    Mielestäni positiivinen asia, ei mun tiukkaan suuperttiin mikään mollukka mahdukaan, jos tuossa on normi kuulokepistoke, niin I'm happy.
    Ei mahdu mullakaan mollukka, mutta Tomtomin mallinen bluetooth mahtuisi.

    Onko jollain neuvoa mikä olisi hyvä ja toimiva kuuloke+mikki Zumon kanssa?

    Autocomia ei ole enkä viitsisi hankkiakaan, PNR ja mp3 ei kiinnosta ajaessa.
  13. #193
    Mulla on Interphone bluetoothilla yhteydessä Zumoon ja kännykkä niinikään bluetoothilla Zumossa. Tuo Interphone toimii ihan ok, ottaa automaattisesti yhteyden ja Zumon ohjeet + musiikki ja kännykkäpuhelut kuuluvat ainakin satasen nopeuteen saakka. Negatiivista on äänen kuuluminen vain yhdestä korvanapista, etenkin musiikkia olisi mukavampi kuunnella molemmilla korvilla.
    Mielenkiintoinen ominaisuus on myös mahdollisuus kytkeä useampia Interphoneja yhteen, voi jutella takapenkkiläisen ja toisella pyörällä ajavan kaverin kanssa.
  14. #194
    (poistettu tili)
    Lainaa (Moosehunter @ Tammi. 02 2007,12:35) kirjoitti
    Otetaanpa vähän takaisin aikaisempia kirjoitelmiani.
    Kyllä ne soittajan nimetkin saa Zumossa näkymään MYÖS Nokialaisilla *
    Piti vaan ladata Nokian sivuilta lisäohjelma (Nokia 810 contacts sync.SIS) omaan puhelimeen joka siirtää tiedot Zumoon BT:lla. Tuohan on Nokian omaa autokalikkaa varten tehty mutta toimii ihan oikein Zumonkin kanssa. On juuri testattu ja pelaa loistavasti. Zumoon ilmestyi puhelimen kuvan "alle" lisäruutu jossa on puhelinluettelo kännystä nimineen. Sieltä vaan muutkin imuroimaan lisäominaisuuksia omiin kännyihinne!
    Vinkki tähän löytyikin siitä aikaisemmasta viestistä jossa oli linkki vertailuun; sieltä taas löytyy kohta jossa voi katsastaa mitä toimintoja oma puhelin tukee Zumossa.
    Olikos tässä vempaimessa VIELÄ JOTAIN PUUTTEITA?
    Toi Nokia linkki ei toimi enää. Onko parempaa?

    Onko joku saanut nimet ladattua 9300i:stä? Tarvitaanko joku palikka?
  15. #195
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 11 2007,12:44) kirjoitti
    Lainaa (Moosehunter @ Tammi. 02 2007,12:35) kirjoitti
    Otetaanpa vähän takaisin aikaisempia kirjoitelmiani.
    Kyllä ne soittajan nimetkin saa Zumossa näkymään MYÖS Nokialaisilla *
    Piti vaan ladata Nokian sivuilta lisäohjelma (Nokia 810 contacts sync.SIS) omaan puhelimeen joka siirtää tiedot Zumoon BT:lla. Tuohan on Nokian omaa autokalikkaa varten tehty mutta toimii ihan oikein Zumonkin kanssa. On juuri testattu ja pelaa loistavasti. Zumoon ilmestyi puhelimen kuvan "alle" lisäruutu jossa on puhelinluettelo kännystä nimineen. Sieltä vaan muutkin imuroimaan lisäominaisuuksia omiin kännyihinne!
    Vinkki tähän löytyikin siitä aikaisemmasta viestistä jossa oli linkki vertailuun; sieltä taas löytyy kohta jossa voi katsastaa mitä toimintoja oma puhelin tukee Zumossa.
    Olikos tässä vempaimessa VIELÄ JOTAIN PUUTTEITA?
    Toi Nokia linkki ei toimi enää. Onko parempaa?

    Onko joku saanut nimet ladattua 9300i:stä? Tarvitaanko joku palikka?
    On saanut, osittain ainakin.

    Zumo + autocom + Nokia 9300- yhdistelmä pelittää yllättävän hyvin. Ainoa asia, jossa vähän mättää, on kontaktiluettelon siirtyminen Zumoon vain osittain. En ole pystynyt päättelemään sitä logiikkaa, millä toiset kontaktit sirtyy ja toiset jää pois. Jollekin kontaktille siirtyy jopa 4 numeroa, toisaalta taas joku toinen ei siirry lainkaan vaikka alla ei ois kun pelkkä kännykänumero. Aakkosjärjestyksellä ei näyttäis olevan mitään tekemistä asian kanssa.

    Mun reilusta 600 kontaktista siirtyy zumoon n. 250. Hyvä puoli on se että ne kaikkein käytetyimmät numerot näyttäisvät tulevan mukaan.

    Muuten puhelin pelaa Zumon kanssa kuin junanvessa, paremmin kuin BMW 500:n BT:n kanssa. Samoin Zumoon ladatut MP3:t toistuu hyvin, ja ääni tulee riittävän voimakkaana korviin motarinopeuksiin saakka vaikka tulppia käyttääkin. Tosin kuulokkeiden tarkan paikan löytämisessä oli vähän säätöä. Kypäränä vielä möykkäävänä tunnettu XR 1000.

    Aikanani latailin kännykkään ton ylempänä mainitun SISsin, tosin BMW:n & kännyn välistä yhteyttä parantaakseni. Siihen se ei vaikuttanut sitä eikä tätä, mutta ilmeisesti nyt Zumon kanssa pelaa ainakin jotenkuten. Paritin kokeeksi ihan pakasta vedetyn 9300:n Zumon kanssa saadakseni nokialaisen softaversion vaikutuksen esiin, mutta kontaktiluettelo ei siirtynyt ollenkaan. Eli ilmeisesti SISsi on välttämätön.

    Lisäinfo em. aiheesta kiinnostaisi kovasti.

    Kari
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  16. #196
    Nysse kuoli koko Zumotin meikäläisellä. Ei käynnisty vaikka millä reset tai huoltotilakikkakolmosnäppäinyhdistelmillä yrittää. Sama vika oli laite telineessä tai laturin perässä, akulla tai ilman. Ei oo tullut pudoteltua/kolhittua ja normaalisti toimi viimeksi käytettäessä - nyt kun piti lähteä liikenteeseen niin ei vaan enää herää.


    Navcorin takuuhuollossa arvelivat että akku saattaa olla syväpurkautunut. Arvailivat laitetta jättäessä että Zumo tarvitsee hieman virtaa akulta jopa aloittaakseen latauksen piuhan päässä Ja koska kuvittelin että laite latautuu aina telineessä päällä ollessaan niin nyt 4kk käytössä akku olisi sipannut.

    Huollon kaveri siis sanoi että laite lataa akkua vaan ollessaa piuhan päässä tai telineessä, mutta pois päältä. Tuollaviisiin minulla ei tietenkään ole vehje ollut koko omistusaikana varmaan kuin 4 sekuntia yhteensä.

    Pistänpä raporttia kun saan koneen takaisin, että mikä oli ongelmana. Onneksi tuli kerrankin ostettua jotain Suomesta eli takuuhuollot pelaa ilman mitään hornantuuttiin postittelua.
  17. #197
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 11 2007,16:15) kirjoitti
    Nysse kuoli koko Zumotin meikäläisellä. Ei käynnisty vaikka millä reset tai huoltotilakikkakolmosnäppäinyhdistelmillä yrittää. Sama vika oli laite telineessä tai laturin perässä, akulla tai ilman. Ei oo tullut pudoteltua/kolhittua ja normaalisti toimi viimeksi käytettäessä - nyt kun piti lähteä liikenteeseen niin ei vaan enää herää.


    Navcorin takuuhuollossa arvelivat että akku saattaa olla syväpurkautunut. Arvailivat laitetta jättäessä että Zumo tarvitsee hieman virtaa akulta jopa aloittaakseen latauksen piuhan päässä Ja koska kuvittelin että laite latautuu aina telineessä päällä ollessaan niin nyt 4kk käytössä akku olisi sipannut.

    Huollon kaveri siis sanoi että laite lataa akkua vaan ollessaa piuhan päässä tai telineessä, mutta pois päältä. Tuollaviisiin minulla ei tietenkään ole vehje ollut koko omistusaikana varmaan kuin 4 sekuntia yhteensä.

    Pistänpä raporttia kun saan koneen takaisin, että mikä oli ongelmana. Onneksi tuli kerrankin ostettua jotain Suomesta eli takuuhuollot pelaa ilman mitään hornantuuttiin postittelua.
    Pari kertaa tiltannu tuo meidän Zumo...
    Napeista ei tapahtune mitään,eikä siis "käynnisty" .
    Mut pientä kuusiokolo avainta hyödyntäen kun käyttää akun irti ja laittelee takas paikalleen ja eiku virta nappulaa tadaaaa toimii normaalisti .

    vian syytä empä tiiä mä .

    -pete-
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.


    * *
    ** KAWA *
  18. #198
    Lainaa (FJR -07 @ Huhti. 11 2007,16:39) kirjoitti
    Mut pientä kuusiokolo avainta hyödyntäen kun käyttää akun irti ja laittelee takas paikalleen ja eiku virta nappulaa tadaaaa toimii normaalisti.
    Kauankos sulla oli tuo akku irti tuossa ihmetellessä?

    Kokeilin kyllä samaa, mutta mulla ei se akku kovin kauaa ollut irti. Sen verran että kokeilin ilman akkua seinälaturilla, mutta ei mittään elonmerkkiä.

    Hienosti toiminut tähän asti tuo laite eri softaversioilla, joten on kyllä kelju vika jos tämä on joku yleisempikin bugaus. Täytynee tsekata pyörän työkalurulla että on aina sopivat kuusiokolot matkassa - ikävää jos on suunnitellut parin viikon turneet ja sitten joku aamu liikkeelle lähtiessä ei koko kartturi herää.
  19. #199
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 11 2007,16:44) kirjoitti
    Lainaa (FJR -07 @ Huhti. 11 2007,16:39) kirjoitti
    Mut pientä kuusiokolo avainta hyödyntäen kun käyttää akun irti ja laittelee takas paikalleen ja eiku virta nappulaa tadaaaa toimii normaalisti.
    Kauankos sulla oli tuo akku irti tuossa ihmetellessä?
    Varmaanki luokkaa 10sekuntia...

    Joten ei taitane olla samasta jutskasta kyse???
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.


    * *
    ** KAWA *
  20. #200
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 11 2007,16:15) kirjoitti
    Nysse kuoli koko Zumotin meikäläisellä. Ei käynnisty vaikka millä reset tai huoltotilakikkakolmosnäppäinyhdistelmillä yrittää. Sama vika oli laite telineessä tai laturin perässä, akulla tai ilman. Ei oo tullut pudoteltua/kolhittua ja normaalisti toimi viimeksi käytettäessä - nyt kun piti lähteä liikenteeseen niin ei vaan enää herää.


    Navcorin takuuhuollossa arvelivat että akku saattaa olla syväpurkautunut. Arvailivat laitetta jättäessä että Zumo tarvitsee hieman virtaa akulta jopa aloittaakseen latauksen piuhan päässä Ja koska kuvittelin että laite latautuu aina telineessä päällä ollessaan niin nyt 4kk käytössä akku olisi sipannut.

    Huollon kaveri siis sanoi että laite lataa akkua vaan ollessaa piuhan päässä tai telineessä, mutta pois päältä. Tuollaviisiin minulla ei tietenkään ole vehje ollut koko omistusaikana varmaan kuin 4 sekuntia yhteensä.

    Pistänpä raporttia kun saan koneen takaisin, että mikä oli ongelmana. Onneksi tuli kerrankin ostettua jotain Suomesta eli takuuhuollot pelaa ilman mitään hornantuuttiin postittelua.
    Tästä latausongelmasta on keskustelua Zumo-forumilla http://www.zumoforums.com/zumo/viewtopic.php?t=968 ja mielipiteitä tuntuu olevan puolesta ja vastaan!
    Itsellä on kyllä toiminut/ladannut ihan ok ainakin autotelineessä. Kukas se tämä Jyrki on joka asiasta on kysellyt?
    Mä vaan ajelen . . . . . ajelen . . .Transalp 700
  21. #201
    Lainaa (Moosehunter @ Huhti. 11 2007,18:53) kirjoitti
    Tästä latausongelmasta on keskustelua Zumo-forumilla http://www.zumoforums.com/zumo/viewtopic.php?t=968 ja mielipiteitä tuntuu olevan puolesta ja vastaan!
    Itsellä on kyllä toiminut/ladannut ihan ok ainakin autotelineessä. Kukas se tämä Jyrki on joka asiasta on kysellyt?
    Äyh. Tuon threadin mukaan siis autotelineessä lataa aina oli Zumo päällä tai ei ja prätkätelineessä vain jos laite on off?

    Aika hämärältä kuulostaa kyllä. Ja varsinkaan ei vaikuta kovin hyvältä suunnittelulta jos vehje vaatii akusta pienen tirauksen virtaa ennenkuin suostuu edes töpselimuuntajalla lataamaan. Jos näin olisi niin eiköhän suunnilleen 99% omistajista joskus saisi akun täysin tyhjäksi ja laite ei enää suostuisi käynnistymään tai lataamaan.

    Tod.näk. jotain isompaa vialla meikäläisen laitteessa. Toivotaan että diagnoosi tulee nopeasti ja uusi laite kouraan mikäli nro. 1 on lopullisesti kuollut. Täytyy vaan toivoa että uusi ei kanssa kuole 4kk jälkeen tai muuten 12kk takuuaikana ei kovin montaa kertaa ehdi laitetta vaihtaa uuteen.
  22. #202
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 11 2007,19:18) kirjoitti
    Täytyy vaan toivoa että uusi ei kanssa kuole 4kk jälkeen tai muuten 12kk takuuaikana ei kovin montaa kertaa ehdi laitetta vaihtaa uuteen.
    Jos oot ostanu Zumon viralliselta maahantuojalta tai heidän jälleenmyyjältä, niin takuu on 24kk.
    Jotkut myyjät tuo laitteita itse maahan ja niitten takuu loppuu 12kk:n kohalla
  23. #203
    Minun ymmärrykseni mukaan (Zumo forumiin viitaten) Zumo lataa MP-telineessä silloin kun se onvirta PÄÄLLÄ eli siis ON !!
    Ainakin tämä aperson850 vakuutteli saaneensa sellaisen tiedon myös Garminilta.
    Eihän tuo akku silloin kestäisi mitenkään pitkää mp-ajelua ja missä sen sitten lataisikaan *
    Mä vaan ajelen . . . . . ajelen . . .Transalp 700
  24. #204
    Lainaa (Moosehunter @ Huhti. 12 2007,10:08) kirjoitti
    Minun ymmärrykseni mukaan (Zumo forumiin viitaten) Zumo lataa MP-telineessä silloin kun se onvirta PÄÄLLÄ eli siis ON !!
    Ainakin tämä aperson850 vakuutteli saaneensa sellaisen tiedon myös Garminilta.
    Eihän tuo akku silloin kestäisi mitenkään pitkää mp-ajelua ja missä sen sitten lataisikaan *
    Näin väittäisin minäkin. Lataa akkua aina kun on virtapiuha kiinni, olis sitten autossa tai prätkässä. Ei se sentään niin hieno laite ole että erottaa sähkön alkuperän. Ainakin mulla tulee virta laitteeseen automaattisesti heti kun laitan prätkän virrat päälle ja vastaavasti autossa heti kun laitan tepselin tupakansytytin koloon.
  25. #205
    Lainaa (Pena @ Huhti. 12 2007,10:48) kirjoitti
    Näin väittäisin minäkin. Lataa akkua aina kun on virtapiuha kiinni, olis sitten autossa tai prätkässä. Ei se sentään niin hieno laite ole että erottaa sähkön alkuperän. Ainakin mulla tulee virta laitteeseen automaattisesti heti kun laitan prätkän virrat päälle ja vastaavasti autossa heti kun laitan tepselin tupakansytytin koloon.
    Kyllähän se laite tunnistaa missä telineessä tai piuhassa on kiinni. Bensamittari jne. mopoasiat raksuttavat vain mp-telineessä, mutta autotelineessä eivät. Vai meinasitko jotain muuta?

    Tuo laitteen käynnistyminen automaagisesti ei sekään vielä sano akun lataamisesta mittään. Tuolla postatussa linkissähän joku oli virrankulutuksia mittaillut ja tehnyt päätelmiä milloin laite lataa akkua ja milloin käyttää telineen virtaa suoraan akkua latailematta.
  26. #206
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 12 2007,10:57) kirjoitti
    Kyllähän se laite tunnistaa missä telineessä tai piuhassa on kiinni. Bensamittari jne. mopoasiat raksuttavat vain mp-telineessä, mutta autotelineessä eivät. Vai meinasitko jotain muuta?
    Olen käyttänyt Zumoani autossa täällä ulkomailla ollessani ja eilen se ilmoitti ekan kerran, että tankki on tyhjä! Bensamittarihan on pelkkä tyhmä matkamittarin ja annetun pa-kulutuksen välinen laskuri. Ei se älyä millä liikut, vaikka polkupyörällä ajaisit, niin se ilmoittaa jossain vaiheessa bensan loppuvan...

    Niin tuohon alkuperäiseen kysymykseen lataamisesta en voi vielä sanoa mitään, kun oma mp-johto on Suomessa.

    ps. täällä Walesissa on jo täysi kesä. Eilen + 19. jo pari viikkoa aurinkoista yli + 15 ja samalta näyttää. Kevarilla on kiva päästellä noita mutkateitä, joilla maksiminopeus on 100 km/h. Isot pyörät odottavat Suomessa.
  27. #207
    Lainaa (arikorho @ Huhti. 12 2007,11:06) kirjoitti
    Olen käyttänyt Zumoani autossa täällä ulkomailla ollessani ja eilen se ilmoitti ekan kerran, että tankki on tyhjä! Bensamittarihan on pelkkä tyhmä matkamittarin ja annetun pa-kulutuksen välinen laskuri. Ei se älyä millä liikut, vaikka polkupyörällä ajaisit, niin se ilmoittaa jossain vaiheessa bensan loppuvan...
    Juu, eihän se muuta ole kuin takaperin laskeva matkamittari hieman graafisemmassa muodossa. Melkein kyllä väittäisin että tuo laskuri ei kuitenkaan laske & bensan määrä mittarissa vähene muulloin kuin kilometrien kertyessä laitteen ollessa mp-telineessä kiinni. En ainakaan muista koskaan saaneeni sitä "bensa loppuu kohta, etsitäänkö bensis"-varoittelua muussa käytössä kuin prätkäillessä.

    Piti oikeen luntata manuaalista:
    "Using the fuel gauge
    The fuel gauge is for motorcycle use only. You can track your fuel usage when the zümo is in the motorcycle mount."

    Voi tietty olla että mulla on sitten ollut vaan aina se bensamittari jo valmiiksi nollilla autoillessa ja ei siksi ole ilmoitellut mitään.
  28. #208
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 12 2007,11:19) kirjoitti
    Voi tietty olla että mulla on sitten ollut vaan aina se bensamittari jo valmiiksi nollilla autoillessa ja ei siksi ole ilmoitellut mitään.
    Nimenomaan, sinne täytyy ensin laittaa asetukset.
  29. #209
    Minä olen laittanut aikoinaan mopon keskikulutuksen Zumooni, joten sieltä kait se sen varoituksen laski. Ajelen täällä reissun päällä sekä mopotelineellä piikillä (kylmänä ilman latausta) sekä autotelineellä latuksen kanssa ja olin siis liikkeellä autolla, kun sain varoituksen. Aika äimänä olin, kun luulin sen laskevan vain mopotelineessä kulutusta.
  30.  
  31. #210
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 11 2007,16:15) kirjoitti
    Nysse kuoli koko Zumotin meikäläisellä.
    ...
    Pistänpä raporttia kun saan koneen takaisin, että mikä oli ongelmana. Onneksi tuli kerrankin ostettua jotain Suomesta eli takuuhuollot pelaa ilman mitään hornantuuttiin postittelua.
    No eipä tullut selkoa vian tarkemmasta laadusta ilmeisesti huollossakaan kun uusi laite tuli kouraan. Sinänsä ei oo takuun suhteen valittamista eli viikko meni korvaavan vehkeen saamiseen.

    Huomasin että uusi laite on tehdasasennettuna v3.20 firmwarella ja menin sitten Garminin sivuille onkimaan v3.30 firmistä niin tuo olikin vedetty pois jakelusta. WebUpdaterinkin mielestä v3.20 on uusin.

    Olisikohan v3.30 jonkin mutkan kautta syypäänä laitteen hyytymiseen ja tapauksia olisi ollut muitakin - tiedä häntä.
Sivu: 7 / 17:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen