Sorry, mutta pakko kysyä kun en tuota suomenkieltä oikein hallitse niin mitä tarkoittaa sana "nevelletty" ?(Hamst3ri @ Kesä. 16 2008,04:27) kirjoitti
Siinä tulee RAM-ball -teline mukana. Pallo-osan (tanko, jossa kaksi pitkää reikää ja pallo päässä) voi kiinnittää joko lenkillä tankoon, jos sellainen on, tai ruuvata kytkinkahvan pidikkeen tilalle. Purintinosa on lyhin vaihtoehto. Ihan siistit noi mun mielestä on. Kannattaa ruuvata tiukalle, kun noilla on tapana löystyä. Rider kääntyi kerran alas rypyliäisellä asfaltilla ja olisi estänyt isomman käännöksen, jos en olisi huomannut, vaikka aika tiukkaan olin kiinni vääntänyt.
Dixi et animam levavi
Ei kannata, ainakaan jos käyttää sitä U-mallista pulttia. Katkeaa se valettu pallokikkare nätisti keskeltä.(ek@ @ Elo. 14 2008,08:45) kirjoitti
Omaan silmään RAM-mountit on kyllä tosi karkean näköisiä virityksiä esim. Techmountsin versioihin verrattuna. RAM-vehkeet näyttää vähän kuin rautakaupan kulmarautaosaston ja Ikean lampunvarsivalikoiman tarpeista olisi tohtorisykeröity tilapäissovellus.
Kiitos, nyt ymmärsin. Siinä olikin alkuperäisellä kirjoittajalla näppisvirhe ja ilmeisesti tarkoitti nivelletty. Jotenkin en vaan taa ymmärtänyt oikolukea.(ek@ @ Elo. 14 2008,08:45) kirjoitti
Tarkoitan sitä sormin kiristettävää kiristintä. Hampaat irvessä kiinni vaan, niin tiukkaan kuin jaksaa vääntää ja kannattaa tarkistaa aina välillä.(Talttapää @ Elo. 14 2008,08:16) kirjoitti
Dixi et animam levavi
Tarina jatkuu.(Tympeysmies @ Elo. 12 2008,17:38) kirjoitti
Tuli viesti jossa luvattiin, että heti huomenaamulla lähetetään ja spostissa tulee seurantanumero.
Seuraavana päivänä ei kuulunut mitään.
Sarkasmia tihkuvassa (britit osaa arvostaa!) viestissä veikkailin että varmaan lähettivät Sumoni mutta unohtivat vaan seurantanumeron panna tulemaan.
No sitten tuli viesti, että The Manager oli antanut luvan panna Sumon tulemaan DHL:llä heidän piikkiinsä, ja sen tehdaskunnostetun sijaan tulisi ihka uusi Retail-laatikossa.
DHL:n seurannasta katselin että homma toimii, ja 22 tunnin päästä lähettämisestä Maailman Ihquin ja Suloisin Kuriiribeibe oli taas ovella (tekee mieli tilailla kaikkea DHL:n kautta mutta se on jo eri tarina)
Kauniista laatikosta löytyi kaikki asiaankuuluva materiaali.
Tosin sitä vähän ihmettelen, että onko kaikissa "uusissa" Garmineissa aina takakannessa naarmuja ja hankausjälkiä jotka vahvasti viittaavat siihen, että laite on X määrä kertoja pantu telineeseen ja otettu pois...
Mutta vaikuttaa toimivan joten tyydyin lähettämään vielä yhden sarkastisen sähköpostin Sustuulle jossa ihan akateemisesta mielenkiinnosta tiedustelin em. seikkaa.
Eli tulihan se sieltä kun vähän potki.
Vielä kun saisi nuo kuulokepulmat jotenkin ratkaistua.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Jaahas, eilinen häiriö söi viestini kuin vallankumous lapsensa
Päivityksenä voisi mainita, että sain sähköt tänään vedettyä telineelle. Ylläripyllärinä tankin alta löytyi huoltomiehen sinne jättämä 10mm kiintoavain, ja ilmansuodatinkotelo josta puuttui puolet ruuveista
Niin, sitä kyselin, että oletteko pitäneet tuota Sumon telinettä kaiken aikaa pyörässä kiinni? Kai se on sitä varten suunniteltu. Sähköjohtokin jää aika tyhmästi roikkumaan jos telineen ottaa pois...
Ajattelin että ainakin pitempää matkailua varten voisi vaihtaa sen Ram-mountin ison siipimutterin tavalliseen lukkomutteriin. Ei ainakaan löysty menossa.
Käytättekö sitä pientä varmistusruuvia, jolle on oikein se oma avainkin? Liekö se tarkoitettu jonkinlaiseksi lieväksi varkauden hidastimeksikin kun avain on "erikoinen"? Siihen puuhaan ei kovin vakuuttava kyllä.
Oletteko luottaneet härvelin vedenpitävyyteen, vai oletteko varmuuden vuoksi vetäneet jotain kortonkia päälle, jos olette joutuneet ajamaan satoja kilometrejä hirveässä monsuunissa tms?
Mulla ollu aina paikallaan, vedenpitävyyttä testattu kun pyörää pesee painepesurilla ni samalla tullu tuo zumokin pestyä ...(Tympeysmies @ Elo. 18 2008,17:12) kirjoitti
![]()
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
Se varmistusruuvi ei ole varsinainen varkaudenesto. Se on tarkoitettu estämään kiinnityksen avautumisen "väärässä" paikassa. Itselläni telineen lukitusvipu aukesi vauhdissa autobahnilla ja ilman lukitusruuvia se olisi ollut bye-bye zumolle.(Tympeysmies @ Elo. 18 2008,17:12) kirjoitti
Jos ei mikään muu auta, ainakin 6120:n kanssa toimii seuraava tapa: Puhelimen osoitekirja -> valinnat->valitse/poista val. -> valitse kaikki. Sitten Lähetä-> Bluetooth, taitaa joutua vielä valitsemaan Zumon, jos on monta laiteparia puhelimen asetuksissa. Pikainen toimenpide, jonka ainoa haitta on, että nimet eivät pysy gepsin muistissa jos/kun Zumon sammuttaa.(veepeetee @ Heinä. 31 2008,17:05) kirjoitti
Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
Minä pidän telinettä kiinni pyörässä koko ajan. Siipimutteria en ole vaihtanut, mutta kolleega laittoi omaansa ihan avaimella lukittavan ram-mountin mutterin alkuperäisen tilalle.(Tympeysmies @ Elo. 18 2008,17:12) kirjoitti
Telineen vedenpitävyys on tänä kesänä tullut rankemminkin testattua. Virtajohdon liitos ei vuoda kun ruuva ne kaksi pientä ruuvia kunnolla kiinni (muuten sulake olisi palanut jo aikoja sitten). Ongelma omassa telineessä on se alempana oleva snadi USB-liitin. Se suojaava kumitötsä ei oikein kunnolla sovi liittimen päälle, ja vettä pääse itse liittimeen, seurauksena sitten Zumo alka ilmoittelemaan satunnaisia ilmoituksia tyyliin "This serial accessory is not supported" tai tänään aamulla nähty "The connected USB-accessory is not recognized" tjsp. Nämä ovat siitä ärsyttäviä että ne ei kuittaudu näytöltä automaattisesti, vaan vasta plussaa painamalla. Ongelmasta selviää puhaltamalla tuo liitin varovasti (vaikka elektroniikan puhdistamiseen tarkoitetulla) paineilmapullolla kuivaksi. CRC:tä vielä päälle ehkä (en ole kokeillut, vielä).
Vielä mitä tuohon lukitusruuviin tulee, minä poistin koko ruuvin laitteesta, ja pikaliimasin siihen lukitusläppään pienen palan tarranauhaa. Sitten asennuslevyyn taakse palan pidempää tarranauhan karvaisempaa puolta pitämään sitä läppää kiinni ajossa. On toiminut jo useita tuhansia kilsoja, mutta kieltämättä laite on helpommin pöllittävissä vaikka bensiksellä kun sen nyt saa täysin ilman työkaluja irti. Joku bilteman vetohälytin (stidiaskin kokoinen mötikkä jossa naru sokan päässä, huutaa kun sokka vedetään irti) voisi ratkaista tuonkin ongelman. Tai sitten ottaa zumon mukaan taskuun kun menee kahville.
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Paras viritys lukitusruuvin tilalle: http://www.boelis.nl/index_bestanden...ityscrewEN.htm
...kallis hinta yhdestä ruuvista, mutta vähentää alkuperäisestä ruuvista aiheutuvaa vitutusta kummasti.
nimim. kokemusta on.
Omassa E90-Zumo yhdistelmässä Zumo muistaa kyllä yhteystiedot sammuttamisen jälkeen, kunhan sen muistia vähän "virkistää".(Skeleton @ Elo. 18 2008,21:12) kirjoitti
Kun kaikki yhteystiedot on kertaalleen siirretty Zumoon, muistaa se ne jälleen kun sinne lähettää vain yhden yhteystiedon.
Kömpelöä tuokin, mutta silti nopeampaa kuin kaikkien yhteystietojen siirto aina uudelleen ja uudelleen.
Tuossa juuri ensi kokeilulla ehdin hajota aivan täysin siihen mikroskooppiseen ruuviin, ja neitimäisen kokoiseen ruuvariin, joka pitää vielä sekin erikseen ruuvata auki.(SeniliX @ Elo. 25 2008,09:57) kirjoitti
Täytyy varmaan tuollainen tilata, eipähän tule myöskään enää kiusausta jättää Sumoa ruuvin turvin mopon päälle.
Mä hoksasin tän threadin vasta nyt...
Onko kellään tietoa siitä, mikä hitto tuossa asennustelineessa saattaa olla, kun Zumo 550:n virroitus tökkii. Se on alkanut tekemään ilmiötä, että syöttävä sähkö menee vähän valiä poikki ja näyttöön ilmestyy se kaikille tuttu "ulkoinen ...." Kylla tai Ei"... Voi kiesus sentään, mä en ole vielä löytänyt sen syytä.
Nyt se ei sitten se virroitus toimi enää ollenkaan mun mopossa. Autoteline toimii, kuin unelma.
Onx tietoo teillä?
Nimim. Harmaat hiukset kaljussa päässä...
-Masa
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Asenna tämä E90 luuriin:(veepeetee @ Heinä. 31 2008,17:05) kirjoitti
Nokia 610 car kit phone support - contact download application
Valitse kohta "for Nokia S60 3rd edition", jossa on mainittu E90.
Itse asensin tämän, ja luurissa on ajossa jonkinlainen agenttiohjelmisto,
joka tyrkkää zumolle kontaktit automaagisesti bt-yhteyden muodostuttua.
-- sjm
Minulla oli samaa vaivaa, ja ruikkasin sähkölaitteisiin tarkoitettua(Masa @ Elo. 25 2008,17:20) kirjoitti
CRC kontaktisprayta hieman siihen telineen liittimeen
ja annoin olla ilman sitä suojakumia ulkona auringonpaisteessa,
että sai lämpöä ja mahdollinen kosteus pääsee haihtumaan pois.
Ei ole vaivannut enää toista kertaa...
![]()
-- sjm
Jees, tänx sjm.
Sieltä neulaliittimistä minäkin luulen sen vian löytyvän.
Mulla vaan sen liitimen "suojahuppu", se magneetilla kiinnittyvä musta kuminen jutska, putosi irti jonnekin... Aurinko oli haurastuttaneut sen suojajutskan kiinnipitävää kumista kaistaletta niin, että sen vaan katkesi joskus. Surkeaa tekoa, koska tämä tapahtui noin 2 kk käytön jälkeen...
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Mahtoiko olla Navcor tuo garminin maahantuoja...(Masa @ Elo. 25 2008,23:26) kirjoitti
Meinaan vaan jotta soitin sinne samasta kumisesta suojalirputtimesta että näemmä aurinko haurastanu ja repsahtanu irtipoikki ,,, Eikäköku pistivät uuden tulee postilla...
-pete-
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
jännä homma että ovat laittaneet siihen tollasen ruuvin yleensäkkin... en tiedä onko se varkaudenestoa varten vai yleistä kiinnipysymistä varmistava...
mutta ai että vituttaa sitä ruuvailla ku muut kävelee jo kahville ku on sellanen fiilis että jos sitä ruuvia ei laita kiinni ni salettiin tippuu koko paska (siis koko navi) matkalla jonnekki kadulle ja sit vasta vituttaakin!
luulis että olis ameriikan ingenjööraret vähä parempaan pystyny
niin ja itse kävin jo kerran telineen vaihtamassa takuuseen ku lopetti myös lataamisen kokonaan![]()
GSXR-1000 Limited
Mulla ei ole ollut mitään ongelmia kiinnipysymisen kanssa telineessä... Mä olen ajanut todellakin sellaisia tärinäteitä ja kilsoja, jotta jos se nyt iolisi pudonnut -08 kesällä, se varmaan olisi tehnyt sen. Mä lemppasin sen ruuvin hittoon heti, kun vain tajusin sen olevan sen takana jumissa telineessä kiinni. Zumo vaan taskuun, aina kun parkkeraa...
-M
ZZR 1400 2014
no pitää nyt katella vielä josko sitä vaikka koittais tollasen sormiruuvin hommata minkä "SeniliX" laitto tossa ylempänä... näyttää ihan kätevältä ku silti jotenki arveluttaa ajaa ilman ruuvia![]()
GSXR-1000 Limited
No omakohtainen kokemus sormiruuvin tarpeellisuudesta. Kerran vastaantulevaa motoristia moikatessa vahingossa tönäisin sen läpän ylös kädelläni. Mutta kun oli ruuvi kiristetty kiinni eipä lähtenyt Zümo lentoon. Itsellä siis teline kiinni kytkinkahvan kiinnityspulteissa.(Tohtori R @ Elo. 26 2008,02:07) kirjoitti
<br /><br type="_moz" />
Ehdinpä tänään kokeilla varsinaisesti navigoimista Sumolla.
Kokeilin lyhyemmän pätkän niin että annoin vain määränpään ja katsoin miten kävi. "Vältä moottoriteitä" oli valittu, mutta ohjeet veivät suorinta tietä motarille, ja sitä pitkin mahdollisimman lähelle määränpäätä. Normaalia?
Itse ohjelmoitu reitti sen sijaan toimi hyvin ja tuli testattua uusia pikkuteitä, joita ei viitsisi kartta kourassa lähteä sokkailemaan.
KarttaSorsa tosin tuntui kovin hankalalta käyttää, tai lähinnä maailman hahmottaminen sen avulla. Paperikartta piti olla vieressä apuna.
Tuntui todella hankalalta verrattuna reittien piirtelyyn Googlella Mapsillä tai Enirolla. Tottumiskysymys vai muut samaa mieltä?
Yhdelle (päällystetylle) pikkutielle ei (siis Mapsource) meinannut millään suostua, olisi kiertänyt vaikka miten kaukaa ellen olisi pannut useampaa waypointia muutaman kilometrin pätkälle. Miksiköhän?
Näköjään taas tullu päivitys zumoon 4.40.
Changes made from version 4.30 to 4.40:
* Corrected shutdown during address search with SD card maps.
* Enhanced GPI support.
* Enhanced MadMaps support.
- I love the smell of napalm in the morning.
Ooxä laittanut sen pois tieltä -komennon ennen, kuin pistät sen määränpäähän navigoinnin "AJA"-asentoon. Se nimittäin, jos ensin annat osoitteen ja vasta sitten sen ehdollisen toiminnan, ne ei yhdisty toisiinsa. Siis näin olen itse huomannut.(Tympeysmies @ Elo. 26 2008,19:54) kirjoitti
Mut vaihdapa se "noepin reitti" feature "aja lyhyintä reittiä" -asentoon, niin pitäisi alkaa toimimaan.
-M
ZZR 1400 2014
Panin sen motarinvälttelyn päälle heti kun ensi kerran härvelin käynnistin, olen katsonut että on edelleen päällä.(Masa @ Elo. 26 2008,20:27) kirjoitti
Täytyy koittaa tuota lyhintä reittiä, ehkä se on siitä kiinni sitten.
Tuli se edellä mainostettu kätevämpi varmennusruuvi perjantaina, nyt 450km kokemuksella pidän sitä huomattavan hyvänä keksintönä. Saa jopa hanskat kädessä ruuvailtua, joskin sen verran pieni että helpompaa ilman.
Tuosta MapSourcesta. Miten siinä näkee mikä on soratietä ja mikä päällystettyä, vai näkeekö?
Katkoviivalla merkittyjä teitä se karttaa kuin ruttoa, mutta nekin voivat olla ihan asiallisella asfaltilla varustettuja.![]()
Sen sijaan tänään sain tehtyä itselleni 10km soraerikoiskokeen kun en tsekannut suunnitelmiani paperikartasta. Ajoin sen kuin mies eikä edes pelottanut kovastiPitänee alkaa noita soranorsuajoja katselemaan
![]()
Moro,(Tympeysmies @ Elo. 30 2008,22:33) kirjoitti
minä luulin aluksi, että siellä on samalla tarkkuudella asiat esitettynä, kuten GT-kartoissa. Vaan eipä olekaan...
Siellä MapSourcessa ja itse Gepsun kartastossa ei ole luokiteltu täsmällisesti, mikä on päällystämätön- ja mikä yksityinen tie.
Hyvänä esimerkkinä lähellä Räyskälää oleva Riimalantie (alkupää, N60 38.652 E24 12.460). Map Source esittää sen olevan päällystetty tie, mutta se on päällystämätön.
Sinä tarvitset lisäksi GT-kartat, jos haluaa varmistaa, ettei esim. tulevalla reitillä ole sellaisia pinnoitteita, joita ei halua sinne olevan...
-M
ZZR 1400 2014
onkos tätä ihmiset kokeilleet ja miten on pelannu? (jos itekki vaikka laittais)?!(X-ray @ Elo. 26 2008,19:55) kirjoitti
lähinnä mietin ku joku tuolla aikasemmin avautu että vetää laitteen ihan tukkoon ja paljon hitaammaks???
GSXR-1000 Limited