Sivu: 12 / 17:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21011121314 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 483:sta
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 01 2008,21:20) kirjoitti
    Autozoom: ei saa ainakaan valikoista pois. Tosin taitaa mennä ainakin hetkeksi päältä jos manuaalisesti räplää zoomia.
    Huono juttu! Omassa GPRs:ssä saa zoomin pois päältä, ja siitä on oikeasti apua kun ajaa vieraalla mutkaisella tiellä. Näytöltä näkee että mitä seuraavan mutkan takaa tule, mutta jos näyttö siinä samalla koko ajan zoomaa niin eihän sitä ajaessa ehdi prosessoida.

Tuolta löytynee loput infot:
    http://www.zumoforums.com
    Joo kiitos, kävin sieltäkin katsomassa.

Sori jos asiaa on jo käsitelty tässä ketjussa aiemmin, mutta ketju on jo niin pitkä, että en jaksa koko hommaa kelata läpi. Eli, mitenkä zumo käyttäytyy jos on laittanut gepsiin valmiin reitin ja poikkeat siitä jossain kohtaa. Pitääkö palata samaan paikkaan mistä poikkes, että voi reittiä jatkaa, vai onnistuuko palata reitille jossain toisessa kohtaa, siten että reititys jatkuu. Kun on poikennut reitistä, niin neuvooko Zumo takaisin reitille, vai pitääkö itse löytää reitti.

Ehkä vähän huonosti kysymys selitetty, mutta toivottavasti kässäätte.
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Karsta @ Huhti. 01 2008,22:40) kirjoitti
    Sori jos asiaa on jo käsitelty tässä ketjussa aiemmin, mutta ketju on jo niin pitkä, että en jaksa koko hommaa kelata läpi. Eli, mitenkä zumo käyttäytyy jos on laittanut gepsiin valmiin reitin ja poikkeat siitä jossain kohtaa. Pitääkö palata samaan paikkaan mistä poikkes, että voi reittiä jatkaa, vai onnistuuko palata reitille jossain toisessa kohtaa, siten että reititys jatkuu. Kun on poikennut reitistä, niin neuvooko Zumo takaisin reitille, vai pitääkö itse löytää reitti.

No sehän suunnistaa tietysti aina kohti seuraavaa välietappia, tai määränpäähän ellei välietappeja ole määritelty. Uuden reitin se laskee asetuksissa annettujen määritysten mukaan, eli samalle reitille se ei välttämättä palaa, ainakaan juuri siihen kohtaan, josta reitiltä poikettiin. Riippuu siis poikkeamisesta.
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

>> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

Ducati SFV4S
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (mpuputti @ Huhti. 01 2008,22:20) kirjoitti
    Autozoom: ei saa ainakaan valikoista pois. Tosin taitaa mennä ainakin hetkeksi päältä jos manuaalisesti räplää zoomia.
    Huono juttu! Omassa GPRs:ssä saa zoomin pois päältä, ja siitä on oikeasti apua kun ajaa vieraalla mutkaisella tiellä. Näytöltä näkee että mitä seuraavan mutkan takaa tule, mutta jos näyttö siinä samalla koko ajan zoomaa niin eihän sitä ajaessa ehdi prosessoida.
    Hmm.. Ainakin Garmin Mobile XT:ssä saa autozoomin pois päältä: Asetukset -> Kartta -> Automaattinen zoom -> Käytössä/Pois käytöstä

Voi tietysti olla että Zumossa on aavistuksen erilainen softa?
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

>> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

Ducati SFV4S
    Lainaa (riisor @ Huhti. 01 2008,23:13) kirjoitti
    Lainaa (Karsta @ Huhti. 01 2008,22:40) kirjoitti

No sehän suunnistaa tietysti aina kohti seuraavaa välietappia, tai määränpäähän ellei välietappeja ole määritelty. Uuden reitin se laskee asetuksissa annettujen määritysten mukaan, eli samalle reitille se ei välttämättä palaa, ainakaan juuri siihen kohtaan, josta reitiltä poikettiin. Riippuu siis poikkeamisesta.
    Kiitos vastauksesta!
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
    Lainaa (riisor @ Huhti. 01 2008,23:13) kirjoitti
    (Ainakin aiemmin) Garminin GPSr:ssä reitille voi myös hypätä "keskeltä".
    Kuvitellaan, että reitillä on kolme pistettä ('välietappia'), p1, p2 ja p3, tuossa järjestyksessä.
    Laitat reitityksen päälle ja ajat pisteeseen p2 -> GPSr laskee reitin pisteeseen p3, ei pisteeseen p1.

On jopa sen verran fiksu että riiittää kun ajat pisteen p2 likelle -> ymmärtää että tulet reitin keskelle, ja laskee reitin siitä eteenpäin (kohti pistettä p2).

Näin siis minun GPSr:ssäni, en tiedä zumosta.
    (poistettu tili)
    Äh.

Päivitetty Zumo (3.90, bluetooth 3.00) ei enää pariudu mun Scala Riderin kanssa. Kohdassa "Yhdistä kuuloke" tulee "Vaihda puhelimen Bluetooth toiminto havaittavaan muotoon. "

Höhöhöö, Täh? Kuulokettahan siinä pitäisi yhdistää, ei puhelinta. Ei siis Scalaa löydy, vaikka se vilkuttaa sinistä.

Onko jollain neuvoa, vai heitetäänkö Scalalla vesilintua?

Äh äh.

Nyt on versio 4.00/BT 3.10 mutta ei vaan parittele.

Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 06 2008,21:19) kirjoitti
    Jos epäilet Scalan nyypähtäneen talviunille, niin voit testata mun Scalalla. Pistä yv:tä tulemaan jos on tarvetta varmistella kummassa on vika.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Minulla on Zumossa sama softaversio sekä käyttiksestä että bluetooth-stackista kun sinulla. Zumon päivityksen jälkeen Scala Rider ja kännykkä (Windowsmobile 5 HTC Mteor) piti parittaa Zumolle uudelleen, ja nyt kolminaisuus toimii taas niin kun pitää. Pariutuuko Zumo normaalisti pelkän kännykän kanssa? Entä pariutuuko Scala suoraan kännykkään? Rajaamalla voisi hieman selventää mikä komponentti olisi se oikea vesilintuprojektiili. Tai sitten ns. "resetoi-kaikki-asetukset-kaikista-laitteista" -tyyppinen ratkaisu voi myös olla tarpeellinen. Bluetoothissa kun (edelleen) on sitä säätämistä, vaikka paremmaksi onkin kehittynyt.

Cardon/Scalan manuaalit, tukisivut ja FAQ:t on täällä, kohdassa Support (vaikka ei sielläkään kovin paljon viisastu).

/MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    (poistettu tili)
    Lainaa (MarcusB @ Huhti. 07 2008,15:43) kirjoitti
    Minulla on Zumossa sama softaversio sekä käyttiksestä että bluetooth-stackista kun sinulla. Zumon päivityksen jälkeen Scala Rider ja kännykkä (Windowsmobile 5 HTC Mteor) piti parittaa Zumolle uudelleen, ja nyt kolminaisuus toimii taas niin kun pitää. Pariutuuko Zumo normaalisti pelkän kännykän kanssa? Entä pariutuuko Scala suoraan kännykkään? Rajaamalla voisi hieman selventää mikä komponentti olisi se oikea vesilintuprojektiili. Tai sitten ns. "resetoi-kaikki-asetukset-kaikista-laitteista" -tyyppinen ratkaisu voi myös olla tarpeellinen. Bluetoothissa kun (edelleen) on sitä säätämistä, vaikka paremmaksi onkin kehittynyt.

Cardon/Scalan manuaalit, tukisivut ja FAQ:t on täällä, kohdassa Support (vaikka ei sielläkään kovin paljon viisastu).

/MarcusB
    Mulla on win mobile 6 kännykkä ja se pariutuu hienosti Zumon kanssa. Sen sijaan Scalaa ei löydä zumo, känny eikä pc.

Haiskahtaa kyllä Scalalle, sininen ledi kyllä vilkkuu.

Edit:Tuossahan se vika olikin. Kai se niin on että joskus joutuu manuaalia lukemaan. Eli Scalan nappia piti painaa niin kauan että se alkoi vilkuttaa sekä sinistä että punaista vuorotellen. Se on sellainen bootti tai resetti sille.

Täällä sama ongelma kuin TeeVee:llä, ei onnistu edes päivityslevykkeen osto my garminista, herjaa vain osoitetiedoissa olevan jotain vikaa tai puutteellisuutta???
    Olen kyllä kokeillu muuttaa tietoja eri ruutuihin, vaan ei tunnu olevan apua.
    Jos joku on onnistunut päivityslevykkeen sieltä ostamaan, kertokaa ihmeessä meille tyhmemmillekin, miten se tapahtuu.
    Lainaa (jowin @ Huhti. 08 2008,23:17) kirjoitti
    Täällä sama ongelma kuin TeeVee:llä, ei onnistu edes päivityslevykkeen osto my garminista, herjaa vain osoitetiedoissa olevan jotain vikaa tai puutteellisuutta???
    Olen kyllä kokeillu muuttaa tietoja eri ruutuihin, vaan ei tunnu olevan apua.
    Jos joku on onnistunut päivityslevykkeen sieltä ostamaan, kertokaa ihmeessä meille tyhmemmillekin, miten se tapahtuu.
    Sama vika täälä ja * Pitänee ostaa verkkokauppa.comista. Sielä ainaskin näytti olevan valikoimissa, jollakin toimitusajalla.
    Olin miten oli, mutta näin on!

BMW K1200GT -07
    Kawa ZX-10 -88 (ei liiku omin voimin)
    Honda CBX 750 -84
    BMW K1 -90
    Kawa GPZ 900 -85 (vaihteisto prakaa)
    Kawa KZ 1300 -79
    Suitsa GSXR 1100 -97
    Lainaa (Juha T @ Huhti. 28 2008,16:56) kirjoitti
    Sama vika täälä ja * Pitänee ostaa verkkokauppa.comista. Sielä ainaskin näytti olevan valikoimissa, jollakin toimitusajalla.
    Ostin sitten kartta-DVD Gigantista kun oli hyllyssä. Ja sitten pitää näköjään vielä hankkia DVD-asema tietsikkaan *

Noo ainakin tänään oli kelit kohallaan *

BMW K1200GT -07
    Honda CBX 750 -84
    BMW K1 -90
    Kawa KZ 1300 -79
    Suitsa GSXR 1100 -97
    Käsittääkseni tässä Zumossa ei tule mukana minkäänlaista kuuloketta millä ohjeet saisi kuuluviin kypärän sisällä? Neuvokaapas millaisen kuulokkeen siihen voisi hankkia?

Bluetooth toiminee ainakin, mutta mistähän sellaisen saisi toimivan ja alle 180 euron? Langallista kuuloketta ei varmaan saa kiinni ja se tuntuukin aika hullulta ajatukselta? Mitenhän kauan noissa bluetooth kuulokkeissa kestää ne patterit?
    "pyörätön"
    (poistettu tili)
    Lainaa (aapinen @ Touko. 03 2008,18:55) kirjoitti
    Käsittääkseni tässä Zumossa ei tule mukana minkäänlaista kuuloketta millä ohjeet saisi kuuluviin kypärän sisällä? Neuvokaapas millaisen kuulokkeen siihen voisi hankkia?

Bluetooth toiminee ainakin, mutta mistähän sellaisen saisi toimivan ja alle 180 euron? Langallista kuuloketta ei varmaan saa kiinni ja se tuntuukin aika hullulta ajatukselta? Mitenhän kauan noissa bluetooth kuulokkeissa kestää ne patterit?
    Saahan siihen lankakuulokkeenkin kiinni, telineessä on liitin. Mulla oli sellainen, Starcom, mutta meni päreiksi. Bluetoothina on Scala Rider, kai sillä on useampia kauppiaita. Tossa langallisessa oli paljon parempi ääni, mutta langat aina solmussa.

Scalassa on akku. Aika hyvin se päivän kestää, en ole viitsinyt kokeilla kestäiskö pidempään.
    [/quote]=Gixxer.fi,Touko. 03 2008,19:12][/quote]
    Oliko siinä jotain järkevää uutta, minkä takia se päivityslevy kannattaisi ostaa?[/quote]
    Noo en tiijä onko mitään ihmeellistä uutta, ainakin Tampereen läntinen kehätie oli ilmestynyt * Toki edelleen jotakin tien pätkiä on korjaamatta.

BMW K1200GT -07
    Honda CBX 750 -84
    BMW K1 -90
    Kawa KZ 1300 -79
    Suitsa GSXR 1100 -97
    (poistettu tili)
    Lainaa (Juha T @ Huhti. 29 2008,22:48) kirjoitti
    Sama vika täälä ja Pitänee ostaa verkkokauppa.comista. Sielä ainaskin näytti olevan valikoimissa, jollakin toimitusajalla.
    Ostin sitten kartta-DVD Gigantista kun oli hyllyssä. Ja sitten pitää näköjään vielä hankkia DVD-asema tietsikkaan

Noo ainakin tänään oli kelit kohallaan
    Mitä levy maksoi?

Entä ostitko päivityslisenssin netistä ja mitäs se maksoi?
    Lainaa (aapinen @ Touko. 03 2008,18:55) kirjoitti

Itse olen ajatellut ostaa Jabran BT325s handsfreen ja Kossin tms. kuulokkeet, Zümon kanssa mopoillessa olis sitten käytössä pelkkä kuuloke toiminto. Ja eikun Boorn ty be waild soimaan ja
    <br /><br type="_moz" />
    Lainaa (R2-D2 @ Touko. 06 2008,20:11) kirjoitti
    Lainaa (Juha T @ Huhti. 29 2008,22:48) kirjoitti
    Ostin sitten kartta-DVD Gigantista kun oli hyllyssä. Ja sitten pitää näköjään vielä hankkia DVD-asema tietsikkaan *

Noo ainakin tänään oli kelit kohallaan *
    Mitä levy maksoi?

Entä ostitko päivityslisenssin netistä ja mitäs se maksoi?
    99 eepoo. Kartan päivitykseen vaadittava koodi oli levykkeen takakannessa. Vaatii netti yhteyden ja vähintään 2 gigaa vapaata tilaa C:ltä. Tai itse asiassa jostain syystä mun tartti tyhjää kovalevyä siten että vapaata oli 3,6 gigaa ennekuin lähti pelittään. Ilmeisesti naittaa päivitys DVD:n ja GPS-yhteen, jottei samaa karttaa voi ladata kuin yhteen koneeseen?

BMW K1200GT -07
    Honda CBX 750 -84
    BMW K1 -90
    Kawa KZ 1300 -79
    Suitsa GSXR 1100 -97
    Mitenköhän on? Saakohan pakkauksen mukana tulevalla telineellä zumon kiinni Hondan XX:ään vai kannattaako/pitääköhän hankkia joku erillinen teline.

Onkohan jollakulla kokemuksia?

Kaikki vinkit ja opastukset otetaan ilolla vastaan.
    Lainaa (tohelapp @ Touko. 12 2008,19:08) kirjoitti
    Mitenköhän on? Saakohan pakkauksen mukana tulevalla telineellä zumon kiinni Hondan XX:ään
    Kyllä saa. Minä kiinnitin mukana tulevan ram-mountin pallo-osan yläkolmioon virtalukon oikealle puolelle, ja varastin sähköt zumoon XX:n parkkivaloon menevistä johdoista. Toimii hyvin, vaikka vaatii hieman säätämistä jotta ei teline liikaa häiritse avaimen käyttöä. Ram-mounttiin saa myös vakiotelinettä pidemmän varren jotta Zumon saa vielä ylemmäksi. Voin ottaa kuvia asennuksesta joskus kunhan ehdin.

GPS-telineen asennus edestä:
    GPS 1
    ja takaa:
    GPS 2

/MarcusB

nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    ¡Hola!
    Onko joku kokeillut toimiiko toi zümo 550 Nokian E90 puhelimen kanssa? Entä millanen kuuloke pitäis hommata?
    -Kiitos
    Nyt tuli sitten Zumo 550 hankittua ja pari kyssäriä heti alkajaisiksi......

Toimiihan Zumo Interphonen kanssa, toimiihan?? Sain liitettyä ne pariksi, mutta mitään ääntä Zumo:lta Interphonen kuulokkeen kanssa ei kuulu. Kännykkä jutskaa kuulokkeista mainiosti, joten kuulokkeessa ei pitäisi olla vikaa.

Mistä laitteelle saisi haettua Suomen nopeusvalvontakameratiedot ja pystyykö laite näyttämään myös nopeusrajoitukset kuten esim Tomtom?
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
    Kiinnostusta olisi myös tietää että näyttääkö zumo 550 ajettavan tien nopeuden ja ilmoittaako mahdollisesta ylinopeudesta.

Entä risteävien teiden nimet vai numerot

Onko kameratolpat valmiina poi tiedostoina vai pitääkö hakea jostakin.

Näin aluksi
    http://www.gps-waypoints.net/gps/?la...2F&x=124&y=122

Tuolta kameraa ja vähän muutakin.

Joku joka osaa voi tehä linkin

Ei ainakaan mulla zumo 550 näytä tien nopeutta eikä sitä jos ajan yli sallitun. kameratiedot latasin garminilta ja niistä se kyllä ilmottelee.
    Ongelmaitta ei kyllä minunkaan zumo toimi. Eli mulla on navigointiasetuksissa ruksattu kohdat "vältä u-käännöksiä" ja "Vältä moottoriteitä". U-käännöksiä laite ei enää käske tehdä, se vaan ajattaa korttelin ympäri! * Lisäksi jos reittivaihtoehtona on nopein reitti, niin laite ohjastaa heti moottoritielle kun sellainen on lähellä. Jos taas valintana on lyhin reitti niin laite ajattaa kaikki mahdolliset pikkutiet ja kinttupolut, jos vain matkaa säästyy edes metri. En tiiä, onkohan Suomen moottoritiet Garminin ohjelmoijille lähinnä jotain paikallisteitä kun kone ei osaa niitä väistää??
    Toinen ongelma on bluetooth- yhteydet. Mulla on Nokian puhi, zumo ja Scala rider Bt kypäräpuhi. kaikki on niputettu Zumon BT-portteihin siten, että kännykkä on yhdessä ja Scala toisessa. Pystyn siis Zumon näytöltä selaamaan puhelinta ja soittamaan ja lisäksi kuulen navin ohjeet. Näitä käytettäessä vain aina välillä jompikumpi BT laite sanoutuu irti ja yhteyden joutuu hakemaan uudelleen. Vika voi olla missä laitteessa tahansa tai sitten BT-laitteet on vaan vielä niin bugisia että pätkivät... Mutta muuten toimiva systeemi *
    Kawasaki Er-5 -05
    Kawasaki Z750s -06
    Honda CBF1000S -08
    Ootkos lataillut viimeisimmät päivitykset Zumo update . Mulla auttoi jonkin verran bluetooth yhteyksien pysymiseen toi päivitys 4.10. Niin ja POI tiedot kameratolpista on ovat valmiina laitteessa.

Liv to Raid! Raid to liv!
    Onkos kukaan saanut sitä karttapäivitystä muualta kuin Gigantista. Nettisivut tuntuu Garminilla olevan ihan pihalla tällä hetkellä.
    Moro

Pitäisi tässä laittaa kanssa toi zumo 550 tilaukseen.

Onko väliä kummasta linkistä tilaan? eli tuleeko kummassakin samat varusteet mukana vakiona? ekassa linkissä vain paljon halvemmalla saa laitteen...?

http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/56668

http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=1950
  30.  
    Onkos kukaan tuolta tilannut ?
    http://www.globalgizmos.co.uk/produc...il.php?pid=170

Hinta alkais lähestyä sopivaa tasoa.
    Takuu lienee isoin ongelma ?
    Moto Longa - Vita Brevis
Sivu: 12 / 17:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21011121314 ... ViimeinenViimeinen