Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Vanhukselle on sen verran kilsoja kertynyt, että on läppärungot päässy kulumaan ja vuotaa ilmaa. Rupesinkin kyseleen että onko kukaan holkittanut/heloittanut kaasareitaan? Uusien käytettyjen ostaminen ei kiinnosta, kun kerran konstit on olemassa.. tämä nyt on vasta suunnitteluasteella, eli tyrmätkää homma samantien jos siltä tuntuu Pyöränä J-mallin Kawa ZXR.

Vinkkejä ja mielipiteitä koko hommasta otetaan vastaan.
    Kertokaa tyhmälle että mitä tarkoittaa "holkitus", en ole koskaan kuullutkaan moisesta hommasta???
    Näyttää siltä, ettei kukaan muukaan ole kuullut.. veikkaisin kuitenkin että jätkät vaan pimittää tietojaan, stana.

Kaasareissa läppien akselit on tärinän ym. seurauksena kuluttanut rungon väljäksi. Holkitus näin meinaa sitä, että modataan runkoon holkeille paikat ja saadaan läppärungot taas tiiviiksi.

Tämän verran minä tiedän, mutta homma ei taida ihan näin simppeli olla, siksi neuvoja kyselen.
    Vanhemman polven edustajana (50 v) tiedän, mitä homma tarkoittaa. 70-luvulla oli aika yleistä, että autojen kaasareita holkitettiin...itsekin olen ko. työt teettänyt pariin Fordiin ja Ooppeliin.

Tuolloin teetin homman kaasareihin erikoistuneessa liikkeessä Kaasutinekspertit Oy. En tiedä, onko ko. firma enää olemassa, kun kaasarit autopuolella ovat "harvinaisia".
    Don`t call me, I call you...

VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
    Taannoin oli ajokkina GSXR jonka yksi alipainekaasutin kolisi tyhjäkäynnillä. Vika paikallistettiin läpän oikealle puolelle. Kaasutin irroitettiin patterista ja purettiin. Koneistaja teki nylonista sopivan holkin ja kaasutinpatteri kasattiin. Kiinni ja käyttöön eikä ääntä enää ollut. Tätähän holkituksella tarkoitettiin?
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
    Sitähän se holkitus. Itse olen usean auton kaasarin holkittanut, pääasiassa 2 & 4-kurkkuisia jenkkimehumaijoja. Messinkiä käytin ja minisorvia, kyllä se onnistuu. KAASUTINEXPERTTI käy ja kukkuu edelleen.
    Lainaa (kaasunalle @ Heinä. 21 2006,15:06) kirjoitti
    Sitähän se holkitus. Itse olen usean auton kaasarin holkittanut, pääasiassa 2 & 4-kurkkuisia jenkkimehumaijoja. Messinkiä käytin ja minisorvia, kyllä se onnistuu. KAASUTINEXPERTTI käy ja kukkuu edelleen.
    OFF TOPIC, mutta pakko kommentoida.

Ja ainakin aikoinaan oli viimosen päälle PRO-liike sekä paja. Varustelivat ja virittivät (allekirjoittaneen SAABin lisäksi) mm. poliisin siviilivekottimia tupla-Webereillä ja muilla viri-kikkareilla.

Tuli tuolla pajalla notkuttua tunteja katsomassa kun kaveri ajoi "saapasta" penkissä ja synkkasi Webereitä kohdalleen. Hyvät muistot kyseisestä pajasta!
    <p>2002-2014</p>
  8.  
    OK, eli taitaa holkitus olla ammattilaisen hommia? Mieluusti tosin tekisin itsekin.. jos joku asiasta tietävä löytyisi ja osaisi ohjeita heittää niin meikäläiseltä. Jos ei, niin löytyyköhän Oulun seudulta vastaavaa 'kaasutinexperttiä'?