Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
    Onko normaalia kiihdytyksissä vaihteet 1,2,3 vaihteet paukkuu?
    ei mulla ainakaan pauku, 2. rusahtaa ikävästi, mutta sehän on ihan normaalia... * kutonen on nyt ruvennut "ulisemaan" omituisesti sitä pitäisi ehkä kattoa mikä vaivaa... *
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
    Kyllä tuo 1->2 paukahtaa aina jonkun verran. Kuulunee asiaan catin kohdalla. Toisella öljyllä voi toimia hieman pehmeämmin. Niin ja tietenkin vaihtamalla määrätietoisesti, eikä vaan sinne päin. Kannattaa säätää se vaihdevipu sopivampaan asentoon jos ei ole.
    Honda VTR 1000F
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (domus @ Heinä. 17 2006,08:31) kirjoitti
    Kyllä tuo 1->2 paukahtaa aina jonkun verran. Kuulunee asiaan catin kohdalla. Toisella öljyllä voi toimia hieman pehmeämmin. Niin ja tietenkin vaihtamalla määrätietoisesti, eikä vaan sinne päin. Kannattaa säätää se vaihdevipu sopivampaan asentoon jos ei ole.
    Juurikin näin, kisussa on normaali yamahan laatikko - vaatii määrätietoisia otteita mutta esim itse pidän henkilökohtaisesti tuosta lootasta.

Kisussa noi alavaihteet rutisee, sellaista se vaan Itselläni oli ennen vm 2000 kisu, joka nyt on jo avk:lta siirtynyt uudelle omistajalle

Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Missä lämpötilassa jäähdystys tuuletin pitää pyörähtää käyntiin? Kun lämmöt nousi 100asteeseen,eikä hyrrä pyörinyt.
    Lainaa (Penari @ Heinä. 17 2006,12:12) kirjoitti
    Missä lämpötilassa jäähdystys tuuletin pitää pyörähtää käyntiin? Kun lämmöt nousi 100asteeseen,eikä hyrrä pyörinyt.
    Omassa on ainakin lämpömittarin mukaan jossain sadan asteen paikkeilla käynnistynyt. Näitä harvinasia tilanteita on sattunut kuluvalla kaudella ehkä kahdesti ja aina Kehä I:n ruuhkassa. Eli jotain hyötyä ruuhkastakin.

Ja vaihteet tosiaan joskus paukahtelee 1->2 ja harvemmin
    2->3, muuten käy ja kukkuu mallikkaasti. Mitä nyt jotain outoa säksätystä on alkanut pitämään ku antaa kuormitusta. Lieneekö ketjut matkansa päässä piakkoin.

<p>Mc mankkaan peruuttajat</p>
    jepjep 1->2 paukahtaa aina jos vähänki enempi kierroksia...
    K750 -61
    tossa se satasen pinnassa on ropeli pyörimään lähtenyt... ja lämmöthän ei sinne tosiaan nouse kun ruuhkassa seisoessa...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
    Rykkösessäkin on samaa "vikaa" 1-2 vaihdettaessa kolahtaa!! On kuulemma ominaisuus ei vika
    04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
    06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
    08- Honda CR 250 vm-04
    13- Ei pyörää
    Rusahtaahan ne sopivasti Ropeli ainaki mulla lähtee siin 110-120astetta.. kerran oon saanu sen pyörimään, siin vaihees oli kyl itelläki jo aika kuuma..
    Thunderacessakin Vaihteet aina joskus kolisee ja rusahtelee.. Ei huoleta.. ominaisuus. Tänään annoin koneen hyristä tuossa pihassa ja katoin toimiiko flekti ja pörähtihän se päälle pikkasen yli 100:ssa asteessa
    Äksteeär
    Yllättävän paljon öljy vaikuttaa vaihteiden toimintaan. Minulla myös catissa vaihteet rutisi 1-2-3 castrolin gps:llä, mutta nyt vaihdoin shell advance ultra 4:een ja ero on hämmästyttävän suuri shellin öljyn eduksi. Rutinat loppuivat ja muutenki laatikko toimii pehmeämmin.. ainakin näin ensi kokemuksella *

Vieläkö pääsisi eroon 135km/h jälkeisestä tärinästä rungossa, niin tyytyväinen olisin..
    Joopa joo.Kyllä öljyillä on eroja. Käytin tonnifasussa Castrolin gps öljyä ja nyt kesällä vaihdoin siihen Shellin Advance ultra 15W50 öljyt ja siltä tuntuu että vaihteet menee liukkaammin päälle ja rutinatkin on vähentyneet. Kyllä näillä näkymin Shellin liemiä laittelen koneeseen!!
    Factoryn pro shift kitistä löytyy apua vaihteiden rusahteluun:

*Linkki " I now have 26,000 miles on my 98 YZF. I had one problem with it, which seems to be something some YZF600 owners have, and that's that the 2nd gear in the transmission has gone bad. This happened at 20,000 miles. I notified Yamaha, and they ended up eating the parts for the repair. Am I still happy? Yes. the bike is great. I would recommend that anyone who has this bike ad the Factory Pro "Shift-Pro" shift kit", which eases shifting between gears, and ads a more positive feel to the shifting"

Kyseinen aparaatti myynnissä myyntipalstalla, nopein vie!
    Cbr 600f -99 -> YZF 600R -01 -> Cbr 600f -01 -> R1 -04 -> Carina II -88
    Lainaa (Penari @ Heinä. 17 2006,12:12) kirjoitti
    Speksit sanoo että 102-108 asteessa, ja pois 98 asteessa. Itselläni näyttää lämpömittari ainakin 110 ennenkuin se menee päälle, ja syylärin lämpö infralla mitattuna on silloin päälle 115, lohkon kyljestä melkein 120.
    1988: Honda Z50J Monkey '79
    1990: Suzuki PV50 '90
    2007: Yamaha YZF600R Thundercat '02

.. jos funktio on jatkuva niin 2040: Kawasaki ZZZR 2800 Godzilla '34 (tai rullatuoli, tai sähkömoottorinen skootteri, tai teleportti, tai...)
    Omassa R1:ssä vaihteet menee mukavasti, eikä rutise. Niinkuin edellä mainittu, niin määrätietoisesti pitää syöttää pykälä sisään. Ite havainnut hyväksi tyyliksi, että vaihtaessa ykköseltä kakkoselle nostaa ensin vaihdetta ylöspäin (ikäänkuin tyhjät pois), höllää vähän kaasua, jonka jälkeen vaihde menee tosi nätisti sisään.

Toimii nimenomaan myös hieman nopeemmissa kiihdytyksissä.
    Juu kiva pikku pauke kuuluu munki kisusta, ei kuitenkaan ole häiritsevällä tasolla. Suht uusi tuttavuus tämä pyörä niin kysyisinkin tuosta tyhjäkäynnin säädöstä, onkos se tuo musta nupikka oikean polven vieressä? Pitäisi parisataa saada lisää kierroksia ja olen ymmärtänyt, että tuosta se säädettäisiin mutta hieman hapettuneelta näyttää eikä nupikan pyörittäminen onnistu. (en viitsinyt uutta aihetta tästä tehdä... )
    Lainaa (bully @ Elo. 03 2007,22:38) kirjoitti
    Juu kiva pikku pauke kuuluu munki kisusta, ei kuitenkaan ole häiritsevällä tasolla. Suht uusi tuttavuus tämä pyörä niin kysyisinkin tuosta tyhjäkäynnin säädöstä, onkos se tuo musta nupikka oikean polven vieressä? Pitäisi parisataa saada lisää kierroksia ja olen ymmärtänyt, että tuosta se säädettäisiin mutta hieman hapettuneelta näyttää eikä nupikan pyörittäminen onnistu. (en viitsinyt uutta aihetta tästä tehdä... * )
    Siitäpä hyvinkin.
    Lainaa (Kalmah @ Elo. 17 2006,12:05) kirjoitti
    Yllättävän paljon öljy vaikuttaa vaihteiden toimintaan. Minulla myös catissa vaihteet rutisi 1-2-3 castrolin gps:llä, mutta nyt vaihdoin shell advance ultra 4:een ja ero on hämmästyttävän suuri shellin öljyn eduksi. Rutinat loppuivat ja muutenki laatikko toimii pehmeämmin.. ainakin näin ensi kokemuksella

Vieläkö pääsisi eroon 135km/h jälkeisestä tärinästä rungossa, niin tyytyväinen olisin..
    tuo Shellin öljy toimii myös minun pyörässä,kaikke muita merkkejä kokeilin,mutta tuolla hiljeni huomattavasti,ja saa alaskin päin
    vaihdettua ilman väli kytkintä,tulin vähän tunkeilemaan vaikken
    yamahaa omistakkaan.
    Ainakin Belray:n öljyllä oon omassa R6:ssa saanut vaihteet pelaamaan ihan ok, tosin pieni vaihteenpauke kuuluu Yamahaan joten nou hätä ja kovaa ajoa. Tavara tykkää että sitä käytetään ja moottoripyörä varsinkin
    -Terve hetero mies tarvitsee päätään ainoastaan lakin pitämiseen-
    Yamaha R Club Finland www.yrc.fi
    Minulla ei pauku vaihteet muutakuin 2 vaihde aina kun laittaa 2 vaihteelle rasahtaan erittäin ikävästi ja kun antaa vähä yli pintakaasun verran vaihde hyppää aina vapaalle tai menee suoraan 3 vaihteelle epäilen että vaihteensiirtäjässä vika mutta kuinka paljon moottoria täytyy ruveta purkamaan että saa tarkistettua vaihteensiirtäjän ?
  22.  
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Pahinta mun *tietääkseni laatikolle on se että varoo sitä pauketta eli vaihteen siirtämistä. Juuri se varovaisuus kuluttaa "sormet" ja "kolot" rattaiden kyljissä pikkasen pyöreäksi, jolloin vaihde voi luiskahtaa ja jäädä vähän huonosti päälle. kunnon reipas veto sisään, ei tietty apinan raivoa tai Tarzanin voimalla, mutta ei varomalla ääniä. Paukahdus johtuu siitä että vaihdelaatikon rattaan sivussa olevat tapit tai sormet menee viereisen rattaan sivussa oleviin koloihin. Ja jollei ne mene sinne kunnolla, niin se on hanompi juttu ja kuluttaa laatikkoa.

Mää tierän, olen nähny Youtupe-videon aiheesta joskus! *

RF900R, ZX6R, (XJ600S)