Vuodenvaihteen paikkeilla laskeskelin Suomen ja Saksan välistä hintasuhdetta GS Adventurelle, ja tulin siihen lopputulokseen että Saksan listahinnat olivat jopa hieman korkeammat kuin täällä. Suurempi ero tuli siitä, että täkäläiset liikkeet tarjosivat n. sadasosaprosentin tarkkuudella saman verran käteisalennusta (kartellin makua? ei voi olla, eihän?), Saksassa sen sijaan näkee suurempia vaihteluita hinnoissa joten parempia tarjouksia sieltä kyllä voi löytää.
Tuossa hintavertailussa pitää muistaa se, että tänne tuotavissa malleissa taitaa kaikissa olla ABS ja lämpökahvat mukana, Saksassa nuo molemmat ovat lisävarusteita. Eli laskeminen menee suunnilleen näin:
- otetaan Saksan perushinta, lisätään ABS ja kahvat
- edellisestä poistetaan saksalainen alv (jaetaan 1.19:llä). Tuloksena on veroton hinta, jolla sen pyörän saisi ostaa saksalaisesta kaupasta jos itse ostaisi uuden saksasta suomeen tuotavaksi.
- lisätään suomen alv (kerrotaan 1.22:lla). Tämä on autoveroton hinta suomessa. Tulli pitäisi huolen tämän perimisestä maahantuonnin yhteydessä.
- Koska kyseessä on uusi ajoneuvo, niin autovero etsitään tullin systeemistä. Aikaisemmin niille oli pdf-taulukko, nykyisin taitaa löytyä "mahti"-systeeemin kautta. Autovero on käytännössä 20% mahti:n ilmoittamasta arvosta isommille pyörille (esim. 1200, 800cc)
- käytettyjen kohdalla autoverollinen hinta saadaan kertomalla em. -veroton hinta 1.20:llä vm.-03 tai uudemmissa, tai tarvittaessa muu prosentti tullin taulukoista tai autoverolaista...
- verrataan tulosta suomen hintaan.
En ala nyt suorittaa tuota laskutoimitusta F800:lle, mutta noita periaatteita seuraten se ei ole vaikeaa. Kertokaa tuloksista, jos laskette..
Onko pikkugesua tulossa? Onko lisätietoa?
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
F800 foorumeilla kerrotaan "varmana tietona" Syyskuu.
Siinä teille F800GS![]()
Wood-BMW 800cc Dirttracker
Honda CBR 600F - Suzuki GSX-R 1000 - Yamaha YZF 600 Thundercat - Kawasaki Z 750 - Honda CB 600 Hornet - Yamaha XT 600 - BMW F 800 S & Kawasaki KLX 650 - BMW G 650 Xmoto
Tuossa oli yksi hilpee yksityiskohta: Teleleverin pitkittäinen tulivarsi varsin lyhyenä ja kiinni venttiilikopassa!(arikorho @ Kesä. 25 2007,12:49) kirjoitti
Toivottavasti ei sentään näin todellisuudessa.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Ei tainnu tulla syyskuussa uutta gessua.
Eikös noita messuja ja näyttelyitä jo ole ollut vaikka ja missä.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Älä hätäile, vielä on miltei viisi tuntia aikaa....(Pedaali @ Syys. 30 2007,18:31) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Ei esitelty uutta 800 gessua syyskuussa, mutta esitelläänkö lokakuussakaan tai edes vuoden 2007 puolella. Lieneeko kellään tarkempaa tietoa?
Näyttääs siltä, että ens viikolla Milanossa esitellään uusi F800GS. Perusversiona ja adventurena. Kuvia löytyy jo hyvin kun googlettaa. Viisi uutta mallia tulee, missä myös 1200GS mukana.
Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
Minkähänlaista kuivapainoa tuolle 800GS adventurelle on kaavailtu?(Karsta @ Marras. 01 2007,18:05) kirjoitti
Kukaan löytänyt?
Mulle on jäänyt vähän arvoitukseksi mitä tällaisella 800 GS:llä oikein tekisi. Miksi sellaista pitäisi valmistaa? Olemassa on jo yksi lumikelkkamoottorinen pikkugessu ja nyt pitäisi saada toinen.
Uutta olisi se, että pyörä olisi rivikakkonen eli vähän niinkuin vanha Yamaha tdm tai viritetty Kawasakin KLE tms.
Mikä järki? Pilaavat vaan hyvän brandin noilla kilukalupyörillä. Tuo 800 katutwinikin on vain varjo K75S:stä, jonka - ja erityisesti sen - soisin palaavan mallistoon.
Nö höh.(hra1150 @ Marras. 01 2007,19:00) kirjoitti
Kehitys kehittyy.
Bemarikin tekee jo nyt pyöriä, jotka maistuvat myös nuoremmille ja sportimmille kavereille.
800 ST oli mahtava kokemus, kun vuokrasin sen Barcelonassa viime keväänä.
Kun siitä tulee GS niin se on tosi myyntimenestys. Ihan varmasti.
Saksassa GS on ollut myydyin pyörä monena vuonna.
Käy sinäkin koeajamassa GS, siitä aukeaa uusi maailma moottoripyöräilyyn.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Tulee kohta 40 tkm täyteen erilaista koeajoa tolla mun GSA:llä. Bombardieeriin en kajoa. Auetkoon se taivas toiselle.
(jos sulla Pekkavee on vielä se 1100 GS, niin Tavastia Bikessä on siihen käypänen Laserin Powerchip ylimääräisenä)
Viimeisin villi arvaus ulkonäöstä lienee tämä:
Milanossa varmaan osataan kertoa lisää...
Tässä on Milanossa esiteltävät mallit.
http://www.fastbikes.se/index.p....temid=1
2 uutta mallia ja 3 päivitettyä.
BMW F800GS 85hv 86Nm 200kg
Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
Heippa(hra1150 @ Marras. 01 2007,22:29) kirjoitti
Kiitos vinkistä. Voisi kysellä mikä se on.
Siinä taitaa kyllä olla jo joku Chip, kun rekkarissa lukee tehoksi 66 kW. Tuontipyörä Nokian työntekijän muuttokuormassa Taiwanista.
Enpä ole siihen juuri lisää tehoa kaivannut.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Terve Pekka
Jos bemari pitää hinnoittelun järjenrajoissa niin saattaa olla että minäkin voin tulla bemaritapaamisiin piilottamatta pyörääni puun taakse.
Riku
No en minäkään lisätehoa tuohon omaani ole hakemnassa, enempikin sellaista keskivartalojäntevyyttä.(Pekkavee @ Marras. 02 2007,20:27) kirjoitti
No nyt löytys tuollaisia kuvia. Onkohan nääkin jotain fotosopattuja? *kliks*
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
1200gs:ään tottuneena kovin tuttuja muotoja. Edestäpäin otetusta kuvasta tuli hauska fiilis, moottori "puuttuu" kun ei näy bokserin sylintereitä. Eli on se huomattavan kapea isoveljeensä verrattuna. Ei ollenkaan huono ominaisuus.
Sivulaukkujen sijoitus näyttää aika korkealta, isossa gessussa laukut ovat melkein puoli laukunmittaa alempana. Tosin bensatankin sijoitus vähentää yläpainoisuutta. Muuten sivulaukut ovat asiallisen näköiset. Ehkä vähän tilavammat kuin muiden F800:n haitaripallot.
Virtalukon paikka on fiksu ajatellen gps:n sijoitusta. Monasti se jää hankalasti taakse jos on siellä stongan edessä.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Nuo uusimmat kuvat taitavat olla jo aitoja? Vai ketjuvetoon sitten päätyivät. Onkohan tuossa tankissa paljon kapasiteettia?
Ja tuohon pitäisi saada alumiinilaukut, mutta niitä saa varmaan pikapuoliin muilta valmistajilta.
Onko tuosta tulossa myös "adventure" versio isommalla tankilla ja pidemmillä joustoilla? Joku arveli edellä että on, mutta kuvista en saa selvää.
Pyöräkuume iskee pahasti päälle. Ainakin pitää päästä kokeilemaan tuota keveyttä. Tuolla voisi ajella talvisaikaankin paremmin kuin 1150 GSA:lla.
Taitaa valitettavasti olla yhden hengen pyörä, vaikka tehoja on samat kuin 1150:ssa.
Mitenkä niin yhdenhengen pyörä?(arikorho @ Marras. 06 2007,10:29) kirjoitti
Jos siinä on sama kone kuin 800st:ssä niin voin vakuuttaa .että ei varmasti ole yhdenhengen pyörä ainakaan moottorin puolesta.
Tuo ketjuveto ei kyllä säväytä.![]()
<p>R 1200 RT</p>
Tuolla enduropuolella tästä on ollut paljon juttua. Muistaakseni puhuivat siellä n. 15 litran tankista. Eli ei mitään Adventure sarjaa.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Kasisatkun kulutuksella ei kaipaakaan isoa tankkia![]()
Tankki on 16 litraa. Mielenkiintoista on että uudessa F 650 GS.ssä on sama 2-sylinterinen 800 moottori 71 hepoisena ja runkokin on vissiin sama. Mitenkähän hinnat tulee eroamaan.
Toi on kyllä joku painovirhe noilla nettisivuilla.(Perhokalastaja @ Marras. 06 2007,19:40) kirjoitti
![]()
![]()
http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/index.html
Luulisin. Hätäisesti tehdyt nettisivut.
Pekka
![]()
![]()
Pekka
Ei ole painovirhe, vaan 650:n kone todellakin on tehorajoitteinen 800-kuutioinen (85 hv --> 71 hv).(Pekkavee @ Marras. 06 2007,23:48) kirjoitti
Ei sittenkään kasisatanen aiheuttanut päivityskuumetta alaspäin. Myös ison Adven päivitykset sen verran pieniä, ettei onneksi minkäänlaista vaihtomaniaa tullut. Saapahan kuljeksia rauhallisesti mp-messuillakin...![]()
...
Moottori varmaan riittää kahdelle, mutta näyttää niin pieneltä? No jos se olisi isompi, se painaisi +230.(jappi @ Marras. 06 2007,17:31) kirjoitti
Koeajo kertonee todellisuuden, mutta nuo ketjut olivat pettymys minullekin!