On se Bemari kahden hengen pyörä, olkoot lähes millainen tahansa.
Isoilla pyörillä kun ajelee, niin sitä hieman sokeutuu, eikä pää ihan äkkiä sano, että pienemmilläkin pääsee todella hyvin. Euroopan turneet ajetaan tällä GS:llä hienosti kahdella hengellä ja isoilla laukuilla. Siis tämä on oma mielipiteeni.
Olisiko päädytty ketjuvetoon siksi, että olisi mahdollisimman erilainen kuin iso GS? Ja painoakin saatu alas tällä tavoin.
Minulle kyllä iski kuume, Bemariksi poikkeuksellisen hienon näköinen.
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Ketjuvedon dissaajat, mitä oikein odotitte?
Tuosta blokista ei varmaan ihan pienellä tehdä kardaaniversiotakaan.
Hihnaa en enduroon laittaisi. Tiedän yhden Buellin, josta hiekkatiellä katkesi hihna, kun ampui sopivasti terävän kiven hihnan ja hihnapyörän väliin.
Jos mopo on vaikka akselia myöden kuralävessä ja sitä kammetaan kyljelleen puoliväkisin, jotta saatais renkaat taas pinnalle, niin voisi tuossa hommassa remmi olla ihmeissään. Tai kun tuumanvahvuinen oksa menee remmin ja haarukan väliin. Tai jos ajaa jossain lillingissä ja hihnaveto työntää hihnapyörän väliin kuraa kuin Saarioisten liukuhihna maksalaatikkoa. Vaikka kaikki eivät kohtelekaan enduroitaan noin, niin BMW lie varautunut siihen, että joku kohtelee. En ihan heti näe vaihtoehtoa ketjulle tuohon konstruktioon. Odottiko joku ihan oikeasti jotain muuta?
Kyllä touratekki tai joku muu tekee mitä bemari ei itse osaa. Kohta saa lisävarusteena valupyöriä, jääkaappia, stereoita ja tuulilasinpyyhkijää. Eikä mene kauaa kun on jossain jo ensimmäinen topikki "GS800->ST800 belt conversion, how to?"
I. *![]()
Mitenkä olis umpikoteloitu ja vesitiivis hihnaveto? Onkohan missään kokeiltu.
Ehkäpä se on hinnoittelu juttu,että laittoivat sen mooseksen aikaisen ketjuvedon.
<p>R 1200 RT</p>
Mielenkiintoista että pyörissäkin mennään tähän automaailmasta tuttuun tapaan, jossa mallimerkintä ei enää kerro suoraan moottorin tilavuutta. Esim.(Tenere-Heikki @ Marras. 07 2007,06:16) kirjoitti
* BMW 316 ja 315 ==> sama 1.6 kone
* MB 200 CDI ja 220 CDI ==> sama 2200 kone, mutta 200:ssa pienemmät tehot
Hhmm, tällä logiikalla voisi tehdä vaikka Honda 1100 XX, jossa onkin 1600 kone ja hajubussit jää kuin seisomaan *
Tuo lyhyt ykkönen on minusta kyllä tervetullut optio. Kuivaa 1-levy kytkintä ei ole hyvä luistatella ja maastossa varmaankin juuri kaipaa pienempää ykköstä. ESA on kyllä kova sana, mutta niin on varmaan hintakin. Muu oli aika kosmetiikkaa.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Kuumetta ilmassa
Täältä löytyy myös mukavaa luettavaa näistä uusista BMW GS malleista:
http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=5&news_id=1456
ja
http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=5&news_id=1457
xxxx
R1200GS
Tilasin, tulee maaliskuussa. Niin vain hermot petti ja piti tilata näkemättä edes messuilla. Taitavat myydä kaikki pyörät jo etukäteen
.
Onnittelut uudesta pyörästä.(Perhokalastaja @ Joulu. 20 2007,21:41) kirjoitti
Sitten vain ensi kesänä BMW GS Meetingiin 13. - 15.6.2008:
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=8112
Toi samainen vehje F800GS on siellä Meetingissä muidenkin koeajettavissa.
Kuvan Moottoripalvelu tuo sen sinne.
Lisätietoa tulee lähiaikoina Pohjolan Kurapyöräilijöiden sivuille kunhan asiat varmistuu.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka