Diablo Stradalle täältä ainakin ääni. Perusdiablon onnistuin tuhoamaan ~5tkm kohdilla mutta Stradalla ei kun matka jatkuu vaikka renkaalla ikää jo >10tkm. Olen kyllä pidellyt paremiin huolta rengaspaineista tämän Stradan tapauksessa mutta ero siltikin huomattava. Ajossa sen sijaan ero ei ole huomattava. Märällä asfaltilla ennemmin keulii kuin sutii..![]()
![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Kun noita kestävyyksiä vertailette niin huomioikaa ainakin milloin renkaalla on ajettu. Keväisin rengas kuluu monta monta kertaa nopeammin kuin syksyllä. Esim. ajoin syksyllä noin 5 tkm:ä Diablolla ja pinnasta oli just havaittavissa et se on kulunut. Keväällä samalla renkaalla 1½ tkm:ä ja kankaat paistoi. Paineet samat, eikä ajo ainakaan rajumpaa keväällä ollut.
TL1000R
Mä oon nyt päästelly semmosen 2000km roadilla ja toimii hyvin etusena. Taakse meinasin laittaa kesäksi macadamin, ja sekin johtuu vaan siitä ettei 16" saa juuri muita hyviä kumeja.
Näillä mennää!
Rengas kuluu nopeammin jos se ei pysy kunnolla tiessä kiinni. Liian jämäkälle säädetty jousitus saattaa saada aikaan sen, että rengas 'pompottaa' liian herkästi ja näin ollen 'suttaa' etenkin kovemmassa vauhdissa.
Sateella ja kylmässä rengas kuluu myös hiukan nopeammin kuin normaalikelillä.
Kaupunkipyöritys syö rengasta enemmän suhteessa ajokilometreihin.
Ko itte teköö niin saa semmoisen ko siitä tuloo..