Tervehdys kaikille käyttäjille!
Tarvitsisin asiantuntevaa apua Virago 750 vm. -94 kanssa. Kyseinen pyörä nimittäin käy liian rikkaalla. Kaasarit on aikomus synkata tänään, mutta koska kumpikin pytty saa polttoainetta jo valmiiksi liikaa, vaikkakin epätasaisesti, niin jotain muutakin tartteis varmaan tehdä.
Kuinka onnistuu seoksen säätäminen, vai onnistuuko? Olen ymmärtänyt ettei seosta sinäänsä olisi tarkoitus itse mennä säätämään vaan se on tehtaalla kiinteästi asetettu. Ilmanputsarin ja tulpat olen jokin aika sitten vaihtanut. Tämän jälkeen pyörä toimikin jonkin aikaa moitteettomasti.
Lisäksi huomasin jännän jutun kun luin huolto-opasta. Pyörässä pitäisi nimittäin olla ilmeisesti jonkinlainen elektroninen seoksensäätöventtiili (Mixture Control Valve), joka sijaitsee pyörän vasemmalla puolella samalla kohdalla kuin ilmanputsari vastaavasti oikealla. Pyöräni edellinen omistaja on ilmeisesti kyllästynyt kyseiseen härpäkkeeseen **Kysynkin, että onko kokemuksia? Kuinka säätöventtiili toimii? Onko kapistus ihan turha vai? Googlekaan ei kyseisesta härvelistä osaa oikein mitään sanoa.
Kiitän jo etukäteen mahdollisista vastauksista. Olen uusi tekijä pyörien kanssa ja kaikki mahdollinen apu on tarpeen.
Laitappa sama kysymys tonne www.yccf.fi sivustolle niin jo alkaa vastauksia löytymään.
Suzuki GSF 1250SA -08
Laitoin kysymyksen jo eilen myös tuonne yccf:iin, mutta ei ole vielä kukaan vastaillu. Eipä sillä, itse ongelma on jo todennäköisesti diagnosoitu.
Kaasarin jakoputki vuotaa, jonka seurauksena takimmainen pytty haukkaa liikaa ilmaa. Uudet osat on jo tilattu.
Mitä tulee tuohon seoksensäätöventtiiliin, niin edelleen on aika mysteeri, että pitäisikö kyseistä kapistusta edes olla koko pyörässä. Maahantuojakaan ei vastaavaa räjäytyskuvista löytänyt. Taitaa olla jotain jenkkimallien keksintöjä.
Se on Jenkkimallien saastehärpäke, jonka voi poistaa, ei pitäisi vaikuttaa. Toisaalta, ei se menoa haittaakaan, jos toimii.(Tuborg @ Heinä. 13 2006,12:07) kirjoitti
Niinpä minä vähän arvelinkin. Tuossa huoltokirjassa on niin huonosti selvitetty jenkkimallien erot. Joitain eroavaisuuksia olen huomannut myös sähkökaavioissa.kirjoitti