Enpä olis vielä aamulla uskonut, eikä vaihtaminen ollut kovin vakavasti edes mielessä. Kahvia menin vaan lämpimikseni pyöräkauppaan hörppimään, tulihan sille ilmaiskahville sitten vähän hintaa *, varttitunti meni ja kaupat oli tehty
Kelit kun vielä lämpenis että ehtii sisäänajon kurvailla. Autobaana edessä kuukauden päästä...
cb125-73 cb125T-79 cb350F-73 cb500F-74 cx500-83 vf750S-83 gl1100-81 vf500f-83 gsx750F-89 xj900-88 cbr1000F-99 cbr1100xx-06
Jep...mullakin tuli eräänä kevätpäivänä vierailu liikkeessä kalliiksi ja cbr1000f vaihtui XX:ään...![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Hyvä suunta, onnittelut, ei läheskään niin lahnamainen ku 1000 cebari, ero on kyllä aika suuri![]()
bird
sama homma viime vuonna. tulis nyt ajoilmat et pääsis ajeleen.....
onnea kaupan johdosta toivottavasti et pety xx v......... hyvä peli![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
1100 ajelen ja 1000 muistelen
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että mikä tekee XX:stä paremman?
Ittellä 1000F... ainakin vielä![]()
Kaikki. Käy kokeilemassa, niin tiedät. Ei sillä, etteikö 1000 F olisi hyvä pyörä, mutta XX on kyllä aivan eri planeetalta. Kevyempi, tehokkaampi, ketterämpi....yms.yms.yms.
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
allekirjoitan edellisen, kokeile, et pety.
Do you have premonitions of déjà vu?
Kokemusta myös molemmista. Ajoin 170.000 km 1000f:llä ja sen jälkeen 55.000 km XX.:llä. Tupla-äksä on kevyempi ajettava ja selkeästi voimakkaampi. Varsinkin ruiskupeli lähtee kuin lihanpala lautaselta ja käy kuin kello. Matka-ajossa ero ei ole kuitenkaan minusta niin selvä. Tonninen kulkee kuin juna ja minusta XX on keveydestään johtuen ei niin tukevan tuntuinen. Samoin ajoasento oli ainakin minulle XX:ssä enemmän etukeno ja kädet tuppaa puutumaan jos heittää pidempää matkaa yhtä soittoa. Tonnisella tuli ajettua joskus tankillinenkin kerralla sen enempää väsymättä. Osittain tuon käsien väsymishomman takia vaihdoin XX:n neljän kesän jälkeen Pan Euroon (tässä kyllä alkaa ikäkin painaa, toim. huom.). Molemmat on tietysti taattua Honda-laatua, ei muuta kuin öljyjä vaihtelee ja antaa palaa. Ei mitään venttiiliremppoja 50tkm välein kuin eräillä merkeillä tuntuu sääntö olevan.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Onnea vaan fiksun valinnan johdosta.![]()
Kyllähän XX:llä päästelee tankillisen kevyesti, Saksan autobaanalla se kestää noin 1 tunnin ja parikymmentä minuuttia.![]()
Entinen tonni cbr todella kulki kuin juna. Baanalla pysty ajamaan 240-250 (mittarinopeutta), lastina oli sentään hallitus & 4laukkua... joo tiedän kyllä ettei laukkuvalmistaja ainakaan suositteletulipahan kuitenkin kokeiltua
cb125-73 cb125T-79 cb350F-73 cb500F-74 cx500-83 vf750S-83 gl1100-81 vf500f-83 gsx750F-89 xj900-88 cbr1000F-99 cbr1100xx-06
Tuttu tarina...
Minäkin lähdin syksyllä "vain" katselemaan pyöriä....
Sinne jäi Yamahan R6 liikkeeseen ja tilalle tuli Bläkkäri.
T7 2022
Käy ihmeessä kokeilemassa. Huomaat eron ajossa vuorenvarmasti!(cbr1000f1992 @ Maalis. 29 2006,15:27) kirjoitti
![]()
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Itsekin kulkenut saman tien. Kyytiläinen on ollut ainoa joka tykkäsi enemmän 1000 f mallista. Oli kuulemma parempi istua, en tiedä kun en ole kokeillut, siis kyytiläisen paikkaa.
Tapeilta paitsi kaffe paussit.
Niin siinä kävi minullekin. Vuosi sitten 1000f vaihtui XX:n. Kävin kokeilemassa XX:ä ja kun lähdin 1000f:llä liikkelle, tuntui kuin olisi ratakiskonpätkä alla. Sitten se olikin yhtä kärvistelyä siihen asti kun oli nimi tilaussopimuksessa.![]()
![]()
...tuon takia en ole aikonut kokkeilla "tuplaäksää". Ainakhan vielä *Kyllä CBR on silti hyvä ajella. Paremmastakhan kun ei tiiä.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Hallitus itki kyllä verta kun ilmoitin uudesta "jäsenestä" matkaseurueessa, eli blackbird liittynyt laumaan. Tonnicbr hoiti kyllä hommansa(ortexsammakko @ Maalis. 30 2006,13:08) kirjoitti
muija innostui mp-matkailusta, ja varsinkin kuljettajasta
![]()
cb125-73 cb125T-79 cb350F-73 cb500F-74 cx500-83 vf750S-83 gl1100-81 vf500f-83 gsx750F-89 xj900-88 cbr1000F-99 cbr1100xx-06
Kohtalo toveri ilmottautuu
Viime elokuussa vaihtui 1000F tommoseen 1100XX:n ja 7000kilsaa tuli siinä syksyllä mittariin. Pientä säätöö ja sähellystä alussa oli, kun 190senttisenä piti ettiä pikkasen korkeampaa "ikkunaa", kun tuli kaikki tuuli syliin. Se asia kun saatiin kondikseen, niin alko matkan teko maistumaan.
Mutta kyllä siitä 1000F jäi vähän kaipaamaan sitä junan vakautta... Tuntuu, että onkohan ollut bläkkärin suunnitelijalla ekana mielessä, että sen pitää kulkea 300km/h ja siitä seurannut, että ei minun mielestä niin vakaa kuin edeltäjänsä. Mutta ei siis missään nimessä mikään vika, vaan lähinnä pieni ero tuohon tonniseen ajovakaudessa.
Mitä 1000f:stä ei sitten kaipaakaan on ne kaasarit ja ryypyn kanssa temuaminen
Mutta nämä on makuasoita... Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Minusta molemmat on kivoja, tässä tapauksessa.
Maailman paras ja lyhyin satu:
Olipa kerran poika, joka kysyi tytöltä "Menetkö kanssani naimisiin".
Tyttö vastasi: "En"
Ja näin poika eli elämänsä onnellisesti loppuun asti. Hän kävi usein kalassa ja metsällä. Hänellä oli aina uusinta mallia olevat elektroniikkalaitteet, nopeimmat autot, moottoripyörät ja veneet. Ja hän joi kaljaa kavereiden kanssa ainakun halusi. Sen pituinen se.
Tuttua tarinaa *pari vuotta sitten maaliskuun alussa, talven pahimmassa lumimyräkässä marssin paikalliseen Honda liikkeeseen ja kauppaa vääntämään. Reilu tunti meni ja Äffä sovittiin jääväksi kauppiaalle ja sininen Tipu minulle, nyt kolmatta laadukasta kesää Tuplalla odotellen....
1000F on hyvä pyörä mutta on siitä aika ajanut ohi jos Tuplaan vertaa *![]()
"Toiset uskoo ihmeisiin, toiset vahvaan valuuttaan. Minua ei puhuttele kumpikaan..."
Minkäslaisen pleksin hommasit? Mulla vähän sama tilanne... Ostin XX:n viime syksynä ja vakiopleksi ei kylläkään kovin paljoa tuulta estänyt. Pituutta löytyy 188cm. Laitatin hiljattain pyörääni MRA:n racing pleksin. Pleksiä en vain ole vielä päässyt kokeilemaan. Eihän toi tietty vielä kovin korkea pleksi ole, mutta ajattelin tiedustella josko sinulla olisi kokemusta vastaavanlaisesta ja kuinka hyvin eron huomasi moottoritie nopeuksissa?(bechipe @ Huhti. 02 2006,15:53) kirjoitti
Pääsisköhän kohta![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
[QUOTE= (Tepe1 @ Huhti. 03 2006,14:50)]Mulla on Kappan spoileri ruma, mutta tomii sut hyvin. Pituutta saman verra kunin sulla.![]()
Minkäslaisen pleksin hommasit? Mulla vähän sama tilanne... Ostin XX:n viime syksynä ja vakiopleksi ei kylläkään kovin paljoa tuulta estänyt. Pituutta löytyy 188cm. Laitatin hiljattain pyörääni MRA:n racing pleksin. Pleksiä en vain ole vielä päässyt kokeilemaan. Eihän toi tietty vielä kovin korkea pleksi ole, mutta ajattelin tiedustella josko sinulla olisi kokemusta vastaavanlaisesta ja kuinka hyvin eron huomasi moottoritie nopeuksissa?
Pääsisköhän kohta *[img kirjoitti
Niinpä
Kelialkaa käydä hermoille.
Tapeilta paitsi kaffe paussit.
[QUOTE= (ortexsammakko @ Huhti. 03 2006,16:10)]Itse kanssa kävin juur hakemassa MRA tuplakulpan, josko sitä sitä pääsee 4päivän päästä kokeileen tosi toimissa.(Tepe1 @ Huhti. 03 2006,14:50) kirjoitti
![]()
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
[QUOTE= (mopokuume @ Huhti. 03 2006,16:23)]Tuo mun menopeli mallia -99, joten testasin uudemman bläkkärin pleksiä, joka korkeampi ja matkavauhdissa uusi oli vanhaa mukavampi. Ilmeisesti myös tehtaan inssit saaneet asiakaspalautetta, kun ovat sitä korottaneet.(ortexsammakko @ Huhti. 03 2006,16:10) kirjoitti
Testissä oli myös tuo Kapan "ikkuna", mutta sen ulkonäkö....
Pieni sisäinen prinsessa iski, kun sen näki...
Ja niin suurta eroa en taas löytänyt tuon Kapan ja uudemman orkkis plexin välillä. Mutta näillä mennään.
Maailman paras ja lyhyin satu:
Olipa kerran poika, joka kysyi tytöltä "Menetkö kanssani naimisiin".
Tyttö vastasi: "En"
Ja näin poika eli elämänsä onnellisesti loppuun asti. Hän kävi usein kalassa ja metsällä. Hänellä oli aina uusinta mallia olevat elektroniikkalaitteet, nopeimmat autot, moottoripyörät ja veneet. Ja hän joi kaljaa kavereiden kanssa ainakun halusi. Sen pituinen se.
Stormilta kävin tänään hakemassa.(cossu @ Huhti. 03 2006,21:31) kirjoitti
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Stormilta löytyi tämäkin ja hintaan 112€.(cossu @ Huhti. 03 2006,21:31) kirjoitti
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..