Aika vähän tulee kotilolla liikuttua kesäisin, eli vain ne todella huonon kelin tai isomman kuljetuskapasiteetin tarvitsevat pakolliset hyötyajot kotterolla, loput mopotilla, sekä hyöty- että huviajoa siis.
Niin ja tuleehan monesta hyötyajostakin huviajelua sillä konstilla.
Kaikki ajohan on Hupiajoa kun Moposta on kyse?!?!?!
Mut siis ajan kesäsin pelkästää mopolla, auto seisonnassa.
Mitä? Kaikki on tietenkin 110% hyötyajoa. Liikkuu autolla tai ajaa pyörällä. Tuntee ittensä tarpeelliseksi kun saa polttaa bensaa! Maailman talous kuralla jos ei öljyä poltettas, pieni uhraus tankatessa ja maailman talous kunnossa.![]()
101 % huvitusta![]()
Does this bike make my ass look fast?
Ajan mopolla työt ja huvit. Ainoastaan perhettä kyyditsen tai muuta isompaa kamaa roudailen pakon edessä autolla.
Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
Jotta työajot mopolla onnistuisi pitäisi siinä olla peräkärry. *
Eli 100% hupia koska ne muutamat työajokerrat mopolla, kun kamoja ei tarvitse kuskata ovat myös hupia *![]()
Pääosin huvia ja aina kun mahdollista työajoyt mopolla.
Viime kesänä työajoa oli enemmän...
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
100% hupii...
kuka sitä nyt töitä viittis muutenkaan..![]()
-- Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee --
-- Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät --
Se perinteinen 80/20 joista pienempi on hyötyä kuten duunimatkat. Muuta ja matkat harrasteihin mopolla.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
100% huvia...työajot firman autolla ja kauppareissut omalla
Oi tätä urhojen kalevalaa...
työn takia tehtävät matkat = työpaikka-muu paikka-työpaikkaaina mopolla kun mahdollista, koti-työ-koti mopolla tai polkupyörällä (3 km).
prosentuaalisesti hupia tulee vapaapäivinä 100, työpäivinä n. 25 %, joten kokonaissaldo 20 työtä- 80 hupia. Eli rivien välista on laskettavissa, että lomaa on liian vähän...
Tähän asti tämäkesä 100% huvia .
Onneks loppukesän pääsee ajeleen töihin pyörällä , nimim . satoi tai paistoi , ei tartte työkotilolla jippii !
Triumph Tiger 800 XRX
No en todellakaan, hyötyajo on aivan muuta kuin työajo. Ja aina kun ajan pärrällä mielenterveys kohenee, elikkä 100 % hyötyajoa.(teutori @ Heinä. 09 2006,19:43) kirjoitti
![]()
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Aikalailla 50-50 % hupia ja hyötyä.. työ-, kauppa- ja treenimatkat tuleen päristeltyä mopolla, joista oikeestaan tulee yllättävän paljon kilsoja kesässä..
liiasta hyötyajosta tulee morkkis ja mopon tarpeellisuuden kyseenalaistus! Autolla hyöty hoituu nimittäin aika paljon helpommin..
-Vielä on kesää jäljellä-![]()
Kaikki mahdolliset ajot mitä pystyy niin pärrällä, muuten kotilolla.
Hyötyajoa 30 prossaa, loput huvittelua...![]()
Honda CBR600F -> Suzuki SV 650
Kaikki on hupiajoa.
Miten pärrällä voi ajaa hyötyajoa? hakee halkoja? vie lapset tarhaan tai käy perheen kanssa kaupassa?
Vaikka välillä käyn töissä pyörällä ei se mitään hyötyajoa ole. Ihan hupia koska vaihtovaatteiden kuskaaminen jne tekee tuosta toiminnasta aika järjetöntä joten ihan ajamisen ilon takia sitä teen.
100 % hupia![]()
Suzuki GSX 600 F v.96
Jos hyötyajoksi lasketaan työmatkat, yli 50 % on hyötyajoa. Ilta- ja viikonloppuajot on jääneet miltei vallan pois. Ajelen siis työmatkaa (200 km / pv), Kontiorallin, 1-2 pidempää reissua Eurooppaan ja yhden Iron Butt ajon ==> siitä tulee se 15-20.000 kilometriä mikä riittää minulle mainiosti.![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Mikä on hupi ja mikä hyötyajoa?
Ajelen suurimman osan ajeluista pyörällä näin kesäisin. Yövuoroihin ajelen ihan käytännön syistä autolla, ja nyt olen taas aloittanut fillaroinnin duuniin.
Itse lasken kaikki prätkäajelut huviksi vaikka vaan kaupassa kävisinkin![]()
Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
Pää-asiassa kesällä liikun motskarilla kaikki ajot. Joskus turvaudun autoon, jos on kaupasta jotain isompaa ostettavaa tai sitten, jos on kaatosade ja just edellisenä paivänä olen hinkannut ja puunannut pyörän. Silloin iskee "juutalaisuus". *![]()
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Kesäsin mopolla aina jokapaikkaan. Autolla vain sillon jos pitää liikuttaa jotain mukana mikä ei mopon kans onnistu. Hyötyajoa taitaa olla suurin osa jos aletaan ajatteleen. Tottakai huvikseenki tulee ajeltua![]()
Tässä mallia allekirjotuksiin.
Työajoa on se, mistä kuitataan km-korvaukset...(attes @ Heinä. 10 2006,10:38) kirjoitti
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Samaa mieltä(PSmo @ Heinä. 10 2006,09:22) kirjoitti
![]()
![]()
Mopoilua vuodesta -74
Suzuki Hayabusa vm 2004
Oi järki hoi,älä tuhoa luovaa hulluutta !
50/50 taitaa olla suhde. Eipä ole vielä hyötyajo muodostunut rasitteeksi, tulee "vahingossa" hyötyajotkin ajettua pidemmän kaavan mukaan. Mieluummin mutkatietä ja vähän kauemman kuin lyhintä ja tylsintä. Take the long way home.
Mikä muuten on järki siinä että mopottimen km-korvaus on max. 28 senttiä, autolle 42 senttiä ja moottoripulkalla päristellessä 92 senttiä? Mihin nuo summat perustuvat?
Hintahaitari on kaikissa kuitenkin melkoinen, uusi HD maksaa kepeästi parin micran verran ja sitä rataa.
Kertyy jokunen tuhat kilometriä näitäkin kesässä, työnantajan ajoja mopottimella. Ne tietysti ajetaan lyhintä mahdollista reittiä.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Työmatkat aina kun mahdollista niin pyörällä, ja sitten aina välillä tulee lisäksi jonkin verran käytyä ajamassa jossakin vähän kauempana "kahvilla" tmv.
H-D Low Rider S -20
Suzuki SV1000S -03
Honda CBR 1100XX Super Blackbird -98
Työmatka menee pääasiassa moottoripyörällä. Huviajelua jonkinverran (perhe rajoittaa aika paljon). Töihin menokin on tosin paljon hupaisampaa, kun pääsee pyörällä![]()
DragStar 1100
Tänä kesänä ei ole oikein "huvi"ajelua tullut ajeltua. Viime vuonna tuli vielä käytyä kiertämässä 100- 200 km lenkkejä mutkateillä ihan muuten vaan.
Nyt on tullut tavaksi tehdä asiaa jonnekkin: kaverin kanssa kahvit Sysmässä (kaveri tulee Hesasta vastaan). Saunomaan Lohtajan maisemiin, pojan peliä katsomaan Turkuun, Seinäjoelle tms... Kun ajelee vielä mutkareittiä ja varaa aikaa koko päivän niin on ollut hauskaa ja voi sanoa että kaikki on pääsääntöisesti ollut "hyöty"ajoa.
Viime vuonna oli kuitenkin aina kiire lenkiltä kotiin => perhesyyt... Nyt on ollut paljon rennomaa ajella kun on lähtenyt vähän kauemmaksi ja, ainakin olevinaan, asian takia.
haemis
Kiitos samoin(marko76 @ Heinä. 09 2006,17:05) kirjoitti
![]()