Vika korjattu
Mulla oli aiemmin 1000 CBR -88, ajelin öljyillä noin 6tkm Motorexin
öljy.Öljyn kulutus 0,5l vaihtovälillä ja pyörällä oli ajettu 96tkm kun vaihdoin sen pois.
Sanoisin että ei ole normaalia noilla kilometreillä (jos siis pitävät paikkansa, aika monesta puuttuu 100 000 eli ajettu kerran ympäri). Ajoin itse 170 000 km ja silloinkin söi 5000:ssa vain *n. 0.5 dl. *
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Kiitos jo tulleista vastauksista, lisää odotellaa
Suurelta kuulostaa öljyn kulutus, outo homma, että cbr sitä puree
Oletko kokeillut eri öljylaaduilla? Hondan oma gn toimii cebarissa hyvin... paljonko pidät vaihtovälinä? Hondan suosittama 12tkm on mielestäni kovin pitkä, puoletkin siitä riittää hyvin..
Itse en laittaisi öljyn sekaan "puhdistuaineita", koska en tiedä miten nuo aineet vaikuttavat kytkimessä/vaihdelaatikossa..
Pyydä jotain kaveriasi ajamaan perässäsi ja katsomaan "pöläytteleekö" cebari sinistä putkista, jos näin tekee, niin vika saattaapi löytyä öljyrenkaista tahi ventiilien ohjurinkumeista.
Kiitos taas!!
Hondan omat öljyt sisällä n. 3000 km, ei vailtunut ylämerkistä ollenkaan. Mittarilukema n. 50 tkm.
Honda CBR1100 XX
VW Passat 3C Variant TDI DSG6
VW Golf IV
Ei tunnu kyllä normaalilta. Itellä 105tkm mittarissa ja öljyä ei kulu piiruakaan 6tkm vaihtovälillä.
TRE 1130K
Venttiilinvarren kumit voi pikkusen hukata öljyä eikä sitä aina huomaa savusta.
Minulla on sama havainto 90-mallisesta todella paljon ajetusta. Kun ostin pyörän vaihdoin suodattimen ja jonkin kalliin Castrolin erityisen moottoripyöräöljyn. Eipä mennyt kauaakaan niin tikku ei kastunut ollenkaan. Kaverit sanoi että moottorijarrutuksessa tulee sinistä putkista. Sattui tallilla olemaan Mobil Synt S-purkki. Siitä lisäilin silloin tällöin ja ehkä kolmisen litraa riitti loppukesäksi. Noin 5000 km. Osa todellista revitystä Motoparkissa. Ainut ongelma on kytkimen luistaminen kylmänä ja jos kovassa kiihdytyksessä erehtyy koskemaan kytkimeen. Hondassahan pykälät menee raakanakin hyvin kun hieman nitkauttaa kaasua vaihtohetkellä.
Erimerkin öljytkin voi hävitä erilailla koneesta. Autopuolelta sen verran kokemusta että omassa ei mobilin öljyt pysy koneessa ollenkaan. Shellin öljyt vähän paremmin mutta vasta valvolinet pysyny koneessa ettei oo hävinny ollenkaan.
Nuo venttiilinvaren kumien vuoto on helppo testata silleen että pitkän moottorijarrutuksen jälkiin kääntää reilusti kaasua. Jos siinä vaiheessa pöläyttää sinistä savua tai sitten jos käyttää tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ja siitä kääntää kaasua ja pöläyttelee sinistä savua niin todennäkösesti sillon vuotaa tuota kautta öljyt.
Ja eihän vaan oo nyt sitten niinkin yksinkertanen vika että ihan vain vuotais jostain pihalle?
Kun noilla kilometreillä ei pitäis olla todellakaan normaalia tuo öljyn syönti. Mullakaan syö tuo -88 cbr 62000 ajettu niin yhtään öljyä.
Eiköhän tää on selkeästi Delvacin paikka
Kokeilu ei ainakaan maksa paljon.
Jos ei lainkaan tule missään oloissa sinistä putkesta eikä näy selkeitä vuotoja ==> hieman ihmettelen minne noinkin suuri määrä öljyä katoaa P?
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
sama juttu oli mulla 100tkm ajetulla äffällä(hemuli @ Heinä. 11 2006,21:59) kirjoitti
Honda CBR1100XX
Itselläni aikoinaan separi lipitteli jonkinverran öljyä.Soittelin silloin Brandtin auttavaav puhelimeen ja jossen nyt ihan väärin muista niin huoltopäälikkö sanoi et sitten kun alkaa mennä litra tuhannella vois alkaa jotakin tehdä.
Eräs suurin syy tuohon öljynkulutukseen on, ei ajetut kilometrit vaan ajamattomat kilometrit.Rauhallista ajoa harvakseltaan pikkasilla kieroksilla, kone karstottuu.Lisäksi pitkät ajamattomat jaksot ei tee hyvää männänrenkaille ts.tallissa vuositolkulla ajamatta.
Sanoisin neuvoksi et kokeile tuo ihmeaine, ei siitä tuossa tilanteessa mitään haittaakaan ole.Jotkut ovat liottaneet polttoöljyllä kiini juuttuneita männänrenkaita irti jne.Kandee kokeilla.
Sul on kait öljynä 10W-40? Kokeileppa 20W-50.Hieman jäykempää eli vois pysyä paremmin myllyssä.Merkeissäkin on eroa hieman.
Halvin ratkaisu on et lisäilet öljyä tarpeen mukaan etkä mieti asiaa enempää![]()
Eipä ole tehty vielä bokseri bemaria , joka ei litkisi öljyä.Eikä tuo haittaa mitään
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Samma på här(CebariTonni @ Touko. 07 2007,15:06) kirjoitti
Ja niin lovena oon pyörään etten raaski uuteen vaihtaa
![]()
Honda CBR 1000F -97, Honda VFR 800 -09
Ihan tuli täs mieleen..olet varmaan mitannut öljymäärän aina samalla kohdalla.eli sama paikka esim.tallinlattialla ja mopoti keskituelle.meinaan yljytila separis on niin "laaja" et pienikin kallistus ja tikku näyttää mitä sattuu.(aKarjala @ Touko. 08 2007,08:51) kirjoitti
Toivotaan et vaiva helpottuu noil avuilla. Kulutus on sitä tasoa ettei tuommoinen määrä venttiilienvarsista häviä.
Taitaapi syy olla et männänrenkaat ovat vain kulahtaneet eivätkä pysty kaapimaan ylimääräistä öljyä sylinterinseinämiltä poies.
Onko muuten konetta avattu koskaan?
Hyvä mopoti vfr on, mut älä vielä luovuta vaikka muistan kuinkakun oma mopotin varusteisiin kuului aina öljypullo
![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Kyllähän tuollanen määrä äkkiä häviää venttiilinvarsien kumien vuodon myötä... Tosin ilman savutusta se ei kyllä häviä.(Tuppervaari @ Touko. 10 2007,00:07) kirjoitti
Ja tuo männänrenkaiden kuluneisuus kyllä yleensä näkyy puristuspaine mittauksissa. Ja jos on arvoissa ollut niin tuskinpa sielläkään puolen vikaa on.
Ja tuosta öljynvaihdosta vielä niin kun huollossa ovat tuon tehneet niin ovatko käyttäneet pyörää sen jälkiin? Nimittäin suodatinhan imasee sen verran öljyä itteensä kuitenkin. Suodattimen koosta riippuen tietenkin että minkä verran. Ehkä kaukaa haettua mutta tuollanenkin mahdollisuus on.
olisko 147t lähempänä?
1000f:t on ihmeellisiä pyöriä, kun yleensä niitä ostaa ihmiset uusina jotka tuuppas niillä 15tonnia vähintään vuodessa. silti 97:kat on 47 ajettuja,joka ei mene mun matikalla yhteen.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kaverin SUzuki söi öljyä jotain vajaa litran tuhannella eikä se savuttanu kun risteyksestä lähtiessä tuprautti. syynä oli vastavaihdetut mutta väärät venttiilin varrenkumit. tosin ohjurit oli myös väljät mutta suurin syy oli ne kumit. Anna pyörälle kyytiä kunnolla jos se on kovin karstainen ja renkaat jumii. Autosta irrotin kerran jumittuneet renkaat syöttämällä vettä kevyesti koneeseen kaasarista. noin 2500rpm ja vettä sisään niin paljon että jaksaa käydä jotenki. viimein se alkaa pelaa.
näin se menee!(Juuzoppi @ Touko. 11 2007,20:17) kirjoitti
kaverin hayabusa vie öljyä mutta ei savuta mutta kun perässä ajaa niin haisee öljylle niin perkeleesti! pakko jättää rakoa tai sitten ajaa ekana! todella karmea haju... ja castrolin gps:ää se käyttää. itellä on xx:n mittaris 54tkm ja ongelma on siinä kun vaihtaa öljyt kun sitä tulee aina purkki täyteen kun pohjapropun ottaa auki. sitten sitä valuu autotallin lattialle...
tai jos ostais ISON alusastian!
![]()