Mikähän helvetti oikeen iski ku töihin mennessä kesken matkan huomasin liikenne valoissa et pyörä käy huonosti tyhjäkäyntiä ja kuulosti 500:lta 2-pyttyseltä.Tajusin jo siinä vaiheessa tietysti, että pyörä ei käy kaikilla pytyillä.Työpaikan parkkipaikalla kokeilin alkukäyriä ja pyörän päältä katsottuna oikeenpuolimmaisen sylinterin (onko se nyt sit 4. sylinteri?) alku käyrä oli ihan kylmä.Jotenki en jaksa uskoo, että tulpat olis menny ku tuntuu et pyörä ku saa kierroksia sen 4-5 tuhatta se rupee taas käymään kaikilla.Osaisko joku neuvoa minua? V*tuttaa ihan helkkaristiPyörä on toiminu suht moitteettomasti koko ajan.Niin ja pyörä on suzuki bandit 600 vm-98 ja mittarissa PItÄS olla n.19 500 km.yleiskunnosta päätellen voiki pitää paikkansa.Mut auttakaa ny avutonta
?
Niin ja pitää viel sen verta sanoo et voihan ne puolan liitoksetki olla irronnu tietty.Kerran huollosta kun hain ja siellä oli tankki irrotettu,niin kun pyörän pisti käymään kävi vain kahdella.Mutta se johtui täysin siitä, että puolan liitokset olivat irronneet kun tankkia oli laitettu paikalleen (en moiti firmaa tässä tapauksessa,koska hoitivat tämän yllätyksen mallikkaasti ja saivat sen saman tien kuntoon).Mutta se nyt hämää, että kuinka se voi yhtäkkiä tehdä tuollaista?Tankkia ei ole sen jälkeen irrotettu edes.Enkä usko,että tärinä olisi voinut irrottaa liitoksia yhtäkkiä.Kokemuksia samanlaisesta tilanteesta?
Eka veikkaus ois toki tulpat. Kannattaa ainakin katsoa. Ton ikäseen ne ois kaiketi pitänyt jo vaihtaa...siitä eteenpäin syitä voi olla vaikka miten monia, joten jos nyt aloittaisi tuosta helpoimmasta?
"On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
Juu tietty pakko se on eka alottaa helpoimmasta enneku koko konetta rupee purkaanihmetyttää vaan se et kuin se voi sit isoilla kierroksilla ottaa kaikki pytyt peliin...tai ainaki siltä se vahvasti tuntuu.Kiitos kuitenki avusta ja tästä mä nyt sit lähen kattoon niitä tulppia
Vielä tällanen tosi newbie kysymys.Onko siitä kauheesti haittaa koneelle jos ajan 20 kilsaa vaikka se nyt toimii miten toimii? Ei muuten mutta ku ei viittis kadulla ruveta tulppia repiin auki
Tallissa taas ei saa tehä mitään. Ja ainoo paikka missä oikeen voisin tehä yhtään mitään/olis työkaluja ees on porukoitten mökki.
Riippuu mikä on vikana, mutta kyllä mä ajaisin. Jos se kerran käyt kuitenkin, ja ajossa kaikilla. Se voi ihan hyvin olla niin ettei se heikko kipinä pienillä kiekoilla vielä riitä sytyttään, mutta isommilla käy, semmoistakin ne vanhat tulpat tekee. Lisää vinkkejä vikaan voi etsiä siitä mitä on huollettu...
Jos mulla ois tollanen vika, niin tulpan jälkeen katsoisin mitä sen pytyn kaasuttimelle kuuluu, jos esimerkiksi ne on avattu ja joku kalvo jäänyt huonosti asennettua...sen jälkeen ajatukset kulkevatkin vaikeammille ja kalliimille poluille kun mennään koneen sielunelämään, mutta tuskin tuon ikäisellä nyt kuitenkaan puristuksetkaan mihinkään vuotavat. Eli eiköhän se ihan tulppa vain ole.
"On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
Juu samaa mäki toivon, että tulpista ne ny vaan johtuisOlisin jo heti ruvennu katteleen sitä jos olis paikka missä korjata.Mut ku se on 20 kilsan päässä ni pitää oottaa huomiseen.Töissä päivät ni ei oikeen illalla enää jaksa lähtee
Mut kiitos kovasti ku viittit autella
Jos saan kaupasta tulpat huomenna ni ilmottelen vaik oliko se vika siinä
Jos ei ollu ni sit kyselen lisää neuvoja
![]()
Tarkista samalla että se saa riittävästi bensaa eikä käy muutenkaan liian laihalla. Mulla fireblade kävi yhdessä vaiheessa bensapumpun nikottelun vuoksi vain kolmella pytyllä suunnilleen 4000-5000 rpm saakka. En tosin tiedä onko Banditissa pumppua lainkaan, mutta löpön saanti kannattaa tarkistaa joka tapauksessa.(Epra @ Heinä. 06 2006,18:28) kirjoitti
Entäs olitko pessyt mopoa juuri ennen kuin vika ilmeni? Yksi vaihtoehto voisi olla se että vettä on päässyt jonnekin missä sitä ei kuuluisi olla (kaasuttimet, johdotukset tms.).
Jos sulla on siellä mökillä käytettävissä jokin toinen kulkuneuvo millä pääset takaisin niin ei ehkä kannata ihan suinpäin ostaa niitä tulppia jos ne ovat muuten ihan hyvässä kunnossa. Testaat siis palikan kerrallaan ja käyt sitten ostamassa rikkinäisen kun tiedät mitä tarvitsee ostaa.
Make.
Isommat kierrokset = enemmän jännitettä.(Epra @ Heinä. 06 2006,18:08) kirjoitti
Mikäli vika tosiaan on puolien johtojen kiinnityksessä, niin siellä on tietyissä paikoissa sen verran suuri jännite että se saattaa hyvinkin hypätä muutaman millin.
Ongelma tässä on se että sähkö etsii aina parhaimman/lyhimmän tien ja se taas ei yleensä ole se reitti minkä suunnittelija alunperin ajatteli. Tämä taas aiheuttaa sen että mikäli ajelet pitkästi tällaisenaan, saattaa pahimmassa tapauksessa joku puolan johto tms olla kohta sellaisessa kunnossa että joudut uusimaan senkin.
Make.
Itse kanssa mietin tota, että jos olis kosteutta päässy jonnekki...mut se ajatus jotenki karisi siinä, kun olin juuri ajanut n.400 kilsan lenkit viikonloppuna.Eli oon pessy sen vajaa kaks viikkoo sitten.Ja hyvin on toiminut sen jälkeen.Mut vilkasen ne tulpat ny ekana.Jos niis ei oo vika ni sit ne puolien liitokset.Pitää vaan toivoo et sais sit mökiltä kyydin joltain(kautium @ Heinä. 06 2006,19:09) kirjoitti
kiitos avusta
![]()
Koska vain yks pytty mennyt pimeeks niin jos vika on kipinäpuolella niin se on puolan jälkeen.
Onko pytyn toiminta vain kierrosriippuvainen vai riippuuko myös kaasun asennosta? Tyhjäkäyntipiirissä vois olla paskaa mikä riittäis kuolettamaan pytyn tyhjäkäynnillä ja pienillä kaasun avauksilla. Mut ekaks kannattaa tosiaan katsoo et tuleeko sinne kipinää. Ei luulis olevan nakussa niin hankala homma, että mökille tarviitsis lähtee jos työkalut löytyy.
Niin ja ootko nyt varma et se pytty herää kierroksilla?
TL1000R
Oma mopo rupes tekemään ihan tismalleen samaa, eli yks pytty hukku n. alle 7000 kierroksilla, mutta sitten tuli mukaan. Tulppien vaihto ei auttanut, mutta tulpanjohtojen vaihto kylläkin. Hain Mopo-Sportista metritavarana tulpanjohtoa ja uudelleenkäytin vanhat hatut. On toiminut siitä asti.
MC Mankkaan Peruuttajat
täällä autto kans tulpanjohtojen vaihto vastaavaan vikaan
somewhere out there
No oon melko varma(ZR-7herwood @ Heinä. 06 2006,21:46) kirjoitti
väännössä ja vedossa ei huomaa mitään eroa siihen, mitä se on aina ollut korkeemmilla kierroksilla.Sit ku kierrokset laskee, niin rupee kuulostaan 500:lta ja ei vedä juur yhtään. Mut pitää tosiaan kattoo ekana noi tulpat ja sit johdot.Tyhjäkäyntiä se kävi ennen tätä ihan normaalisti sen 1100-1200 rpm.Täytyy ootella et saa kyydin mökiltä poiski jos vika sattuu oleen joku muu
![]()
Kokeiles tyhjentää kys. pytyn kaasarin kohokammio? Tyhjennysruuvikin on ihan näkysällä, että ei vie kun minuutin tai parin ja saattaa tulla halvalla/helpolla kuntoon.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
juu täytyy totaki kokeillakaikki maholliset jos ei vika ilmene pitää kokeilla...hyvä ku saa vinkkejä ku tuskin ite tajuais kaikkia noita
![]()
Juu eli tulpat oli aika loppu...aika mustat oliEn kyl tiiä millon ne oli edellisen kerran vaihdettu...Mökille mennessä se kävi koko matkan kaikilla pytyillä silti
vähän nykien kylläki ja tyhjäkäynti epätasasta.No nyt on uudet tulpat kiinni ja käy tasasesti.Toivottavasti kestääki sit
![]()