Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    No niin! Nyt on olo taas kuin pikkupojalla karkkipäivänä. Kiitos flakpanzer'ilta joutavaksi jääneen Laserin DuoTech-sliparin, ST-puimurikin kuulostaa taas joltain muulta kuin kurnuttavalta Altto-Hanurilta. Sanokaa vaan lapselliseksi, ei tunnu missään! Ihan mukavat höpinät Ärrään saa tuolla "Sport-konfiguraatiolla".

    Vielä kun tulisi loma ja olisi aikaa askarrella Techlusion kiinni ja viedä tuo penkkiin...
    <p>2002-2014</p>
  2. #2
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 26 2006,18:42) kirjoitti
    No niin! Nyt on olo taas kuin pikkupojalla karkkipäivänä. Kiitos flakpanzer'ilta joutavaksi jääneen Laserin DuoTech-sliparin, ST-puimurikin kuulostaa taas joltain muulta kuin kurnuttavalta Altto-Hanurilta. Sanokaa vaan lapselliseksi, ei tunnu missään! * Ihan mukavat höpinät Ärrään saa tuolla "Sport-konfiguraatiolla".

    Vielä kun tulisi loma ja olisi aikaa askarrella Techlusion kiinni ja viedä tuo penkkiin...
    En hauku lapselliseksi kun itsekin hökelsin viime syksynä LT:hen Remuksen putken ja eka vaimennin (tuli Englannista käytettynä) sattuikin olemaan ns. "race can". No, röpinät oli aivan törkeät ja kaupungilla oli pakko ajaa viitosella, ettei saanut ympäristön häirinnästä syytettä.
    Sitten syksyllä tilaamaan Kaliforniasta "Street can" ja nyt oli äänet hieman siedettävämmät.
    Nyt sitten 6000 km myöhemmin lapsetus riittää ja orkkisputki menee takaisin. Reissupyörässä en kerta kaikkiaan viitsi kuunnella Finfonicin korvatulppakaiuttimienkin läpi puskevaa kuminaa, joka varsinkin 4000 rpm jälkeen alkaa todella ottaa aivokoteloon.
    Kioskireissuilla ja kaupunkiajossa on ihan mukava vähän "röpsäytellä" mutta kun sitä liikennettä tulee meikäläiselle niin kovin vähän niin järki saa luvan voittaa...

    Ja sitten kun vielä joku pelotteli, että sakumakkaramaan poliisit ottaa virta-avaimet pois e-hyväksymättömällä putkella varustetusta pyörästä, niin sekin vielä oli omiaan auttamaan meikäläistä päätöksenteossa. Ja justiinsa kun olin ollut edellisviikolla räimimässä pitkin Moselin mutkateitä...kävi tuuri, ettei mamma päässyyt työntöhommiin.

    Tässä taisikin tulla valmiiksi hyvä myyntipuhe: Eli myydään K 1200 LT:hen sopiva Remuksen pakoputkisto kahdella eri äänenvaimentimella. Pirun äänekkäällä (Titanium) ja melkein yhtä pirun äänekkäällä (Carbon Fibre) pöntöllä. Kummatkin saa samaan pakettiin, paljonko tarjotaan?

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  3. #3
    Lainaa (pozo izquierdo @ Kesä. 26 2006,19:57) kirjoitti
    Ja sitten kun vielä joku pelotteli, että sakumakkaramaan poliisit ottaa virta-avaimet pois e-hyväksymättömällä putkella varustetusta pyörästä, niin sekin vielä oli omiaan auttamaan meikäläistä päätöksenteossa. Ja justiinsa kun olin ollut edellisviikolla räimimässä pitkin Moselin mutkateitä...kävi tuuri, ettei mamma päässyyt työntöhommiin.
    Tuli Laaserissa mukana EU-passi, joka kertoi tuon olevan laillinen. Sen sakumakkaranatsin haluaisin nähdä, joka kaivaa putkesta esiin sen, että se jättöputki ei olekaan street-legal mallia...
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 26 2006,20:23) kirjoitti
    Lainaa (pozo izquierdo @ Kesä. 26 2006,19:57) kirjoitti
    Ja sitten kun vielä joku pelotteli, että sakumakkaramaan poliisit ottaa virta-avaimet pois e-hyväksymättömällä putkella varustetusta pyörästä, niin sekin vielä oli omiaan auttamaan meikäläistä päätöksenteossa. Ja justiinsa kun olin ollut edellisviikolla räimimässä pitkin Moselin mutkateitä...kävi tuuri, ettei mamma päässyyt työntöhommiin.
    Tuli Laaserissa mukana EU-passi, joka kertoi tuon olevan laillinen. Sen sakumakkaranatsin haluaisin nähdä, joka kaivaa putkesta esiin sen, että se jättöputki ei olekaan street-legal mallia... *
    Juu, se passi voikin olla ihan OK - ja toivottavasti onkin. Tuli Remukseni mukanakin CE-paperi, jossa putki ja pönttö on tyypitetty K 1200 RS-malliin, mutta ei sitten K 1200 LT:hen! Tästä syystä niitä ei sitten Euroopassa olekaan kaupan...Jos virkajätkät on tarkkoja, niin niille voi olla turha selittää, että sama konehan näissä on, mitä turhia nipotat!
    Ja muuten siinä ekassa Englannista tulleessa race-pöntössänikin on ihan aidon näköinen e-merkintä. Tosin popniiteillä putken persiiseen ammuttuna, joten en tiedä mikä instanssi senkin röpistäjän on aikoinaan hyväksynyt...joku valmiiksi kuulovikainen kai...

    Ja ettei tule mitään väärinkäsityksiä, en mitenkään ole arvostelemassa /mollaamassa putkiasennuksiasi, teinhän niitä itsekin. Kyllä mopossa tosiaan saa jossain määrin röpinää olla. Ja käyttötarkoitushan sitä myös sanelee. Itse vaan opin, että matkapyörässä se mäikinä käy ajan oloon rasittavaksi.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  5. #5
    Kuinkahan paljon ne Wachtmeisterit ymmärtää putken kokonaisuuden päälle? Bokseriässäni putkisto on pakokäyristä taakkeppäin vaihdettu eli katti pois ja kollektori tilalle ynnä perään avara pönttö. Nyt jos vaihdan Saksan reissulle vain takapöntön alkuperäiseen e-leimattuun, niin ymmärtävätkö mokomat että putkisto on edelleen kattia vailla ja näinollen äänekkäämpi...? Todennäköisesti. Ja taas kuullaan sanat "kein Meter mehr"... Mene ja tiedä.

    C-A-D: "Sanokaa vaan lapselliseksi..." Kyllä määkin nautin mopottimen äänistä kunhan niilläkin on rajansa. Sopivat pörinät on moottorifiilistelyn suola savukalan päällä!



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  6. #6
    Lainaa (tapjar @ Kesä. 27 2006,08:03) kirjoitti
    Kuinkahan paljon ne Wachtmeisterit ymmärtää putken kokonaisuuden päälle?
    En ole päässyt testaamaan noiden tietoja, mutta ainakin pelkään, että:

    * Saksalainen mp-poliisi tuntee saksalaiset m-pyörät
    * Kuulemma monet noista ajavat mopoilla siviilissäkin
    * Edellisestä ynnä paljon pidemmästä ajokaudesta johtuen niitä saattaa olla vaikea uunottaa - semminkin jos niiden mukana sattuu olemaan vaikka ohuempikin painos E- tai TÜV-hyväksytyistä pyörävarusteista.

    Itsellä elokuussa matka vain pääteitä myöten Frankfurtin lentokentälle (ja syyskuussa takaisin) enkä poliisien pelosta kyllä vaihtaisi orkkisputkea. (Ei ne autobahneilla mopoilijoita kyttää vaan paremminkin mp-miesten suosimilla mutkapätkillä.) Sen sijaan noiden ajojen väliin mahtuva 12000 - 15000 km USA:n läpi Remuksen kuminaa kuunnellen ei yhtään houkuttele, joten järki voittakoon...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  7. #7
    Lainaa (pozo izquierdo @ Kesä. 27 2006,12:51) kirjoitti
    En ole päässyt testaamaan noiden tietoja, mutta ainakin pelkään, että:

    * Saksalainen mp-poliisi tuntee saksalaiset m-pyörät
    Luulis niiden ainakin Bemarit tietävän, kun (lähes) jokaisessa nykyajan bemussa on katti, ja sen näkee heti jos se on korvattu suoralla putkella. Pitää askarrella e-merkintä siihen kollektoriinkin...
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  8. #8
    Lainaa (pozo izquierdo @ Kesä. 26 2006,21:06) kirjoitti
    .....Itse vaan opin, että matkapyörässä se mäikinä käy ajan oloon rasittavaksi.
    JOVVAIN ...!


    ....Hyvä POZO ! Tässon se "POINTTI"
  9. #9
    No mutta tuollahan kunnon putki pitää jääkarhut loitolla!
    <p>2002-2014</p>
  10. #10
    Ainakin Saksaan rekisteröityjen moottoripyörien omistajat joutuvat pitämään E-hyväksyntälappuja (tai TÜV) _aina_ moottoripyörän mukana. Lappu pitää löytyä kaikista pyörään kiinnitetyistä lisäpalikoista. Muuten ei matka etene, jos alkavat syynäämään (tai no, en tiedä vaikuttaako asiaan onko hyväksymätön palikka pleksi vai äänekäs pakoputki, mutta ei niiltä plussapisteitä saa kummassakaan tapauksessa).

    Tosin ei Saksassa usein pysäytetä. Kaveri ajeli 800km ilman rekisterikilpeä, eikä poliisia sen kummemmin näyttänyt ainakaan parkissa ilman kilpeä oleva pyörä kiinnostavan. Saksassa ajetun 15tkm aikana kerran nähnyt pysäytetyn pyöräkatraan.
  11.  
  12. #11
    Katselin tässä viimeksi saksanmaalla käydessäni liikenteeseen liittyvää ohjelmaa jossa poliisi ratsasi muistaakseni Harzin mutkateillä ajelevia pyöriä.
    Poliisi antoi huomatuksia ja muutamalle sakot jos äänet olivat todella kovat kuten suoraputkisella harrikalle ja Ducatille. Ainakin yksi pyörä joutui ajokieltoon per heti koska pakoputkiston kulkua ratkaisevasti muutettu sivulta satulan alle.
    Paljon saksanmaata kolunneena en ole kuitenkaan R1100 S kanssa tai edellisen ST:ni kanssa hankaluuksin äänien kanssa vaikka Laserin rööreillä olen ajellutkin.
    Liekö sitten hyvää tsäkää vaiko sitä että poliisilla on sielläkin muitakin hommia kuin turistipahasen pakoputkien vahdinta.
    Kumminkin