Löytyisikö vinkkejä mikä olisi hyvä avokypärä visiirillä. Pitäisi löytää vähän vilpoisempi cruisailu potta päähän. Kaapista löytyy jo Schubertin C2 joka toimii hyvin maantiellä mutta kaupunkinopeuksissa helteellä aivot meinaavat alkaa kiehumaan. Aikaisemmin minulla oli HJC:n AC-3 potta mutta nyt pitäisi löytää vähän parempi.
Suzuki GSF 1250SA -08
N42 nolani oli kyytiläisen päässä pari viikkoa sitten reissussa ja hyvää palautetta sai, oli meinaan sateiset säät ja tuossa on poikkeuksellisen "pitkä" tuo visiiri.
Mulla on just nyt toi AC-3 kypärä. Ja olen helvetin tyytyväinen! Ostin ensin tosi halpisavokypärän (Probiker) ja heti perään ton HJC:n. Ero on suuri HJC:n hyväksi. Istuvuus on paljon parempi mun päähän ja HJC on myös hiljaisempi. Kevyempi ompi se myös, mutta onhan toi HJC kuitukypärä. Ainoa miinus pikalukosta, jonka remmi löystyy omia aikojaan, mikä ei tietenkään ole hyvä. Aattelinkin vaihtaa sen tuplaD-remmiin. Kokeilin myös Nolanin ja X-Liten vastaavia ruukkuja ja ainakin mun mielestä HJC ei ole ainakaan huonompi, ja hintakin X-Liten kanssa about sama, joka myös on kuituruukku.
Ainakin mun mielestä, siis jos sulla on tuo HJC jälellä ja on ehjä, on vaikea löytää "vähän" parempaa avopottaa. Varmasti kyllä löydät, mutta esim. Arain, Shoein, Suubertin ja muiden "merkkimallien" avopotat maksavatkin sitten tuplasti enempi. Lisäksi HJC:n visiirin saa korvattua lipalla jolloin se on ihan oikea avoruukku. Kokeilin myös Roofin Roadster-mallia, joka on ihan helvetin hieno, mutta todella epämukava päässä...
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
HJC AC-3 meni vakuutusyhtiölle kolarin jälkeen keväällä. Se oli ihan hyvä ja suojasi kolarissa hyvin mutta ainahan tekee parempaa mieli. Saattaa olla että hankin toisen samanlaisen mutta ensin pitää taas selvitellä muitakin vaihtoehtoja. AC-3 tuotui myös hiljaisemmalta kuin saman valmistaja avattava SY-MAX joka takuuvaihdon yhteydessä vaihtui Schubertin pottaan pienellä välirahalla. SY-MAXIN avausmekanismissa oli vähän liikaa toleranssia ja visiirin ja kypärän väliin jäi vähän liikaa aukkoja.
Suzuki GSF 1250SA -08