Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Eli kyseessä on -91 vrf ja se on nyt ruvennu tekemään sitä että ku päästää vauhissa tangosta irti niin rupee väpättämään niin että meinaa lähtee lapasesta! vika ilmennyt hiljattain...ei ole ennen tehnyt tuollaista!
    Renkaissa on oikeat paineet.
  2. #2
  3. #3
    Jep, sama vika oli mullakin edellisellä etukumilla ( Pirelli Demon Sport ), renkaanvaihto korjas ja voi taas ajella ilman käsiä
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  4. #4
    Sama juttu oli edesmenneessä VTR:ssä...uusi etunakki korjasi tilanteen...Kuluvat niin herkästi vähän toispuoleisiksi.
    <p>Suzuki SV650S &gt; Honda VTR 996F &gt; Honda VTR1000 SP-2 2002 &gt; Yamaha FZ1-n &gt; Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
  5. #5
    se on aika jännä ku etu nakissa on kumminki pintaa viel ihan kohtuullusesti! mutta kiitos kaikille vastanneille!
  6. #6
    Tsekkaa nyt renkaanlaakerikin samalla ja ohjauslaakeri. Nämä kaikki yhdessä tai erikseen voivat tehdä prätkästä woblaajan.


    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  7. #7
    Lainaa (haapja @ Heinä. 03 2006,23:45) kirjoitti
    se on aika jännä ku etu nakissa on kumminki pintaa viel ihan kohtuullusesti! mutta kiitos kaikille vastanneille!
    Siis ei se välttämättä johdu vähäisestä pinnasta, mun rengas siis teki ihan uudesta saakka tuota vemputtelua.
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  8. #8
    Lainaa (Avokid @ Heinä. 04 2006,07:45) kirjoitti
    Lainaa (haapja @ Heinä. 03 2006,23:45) kirjoitti
    se on aika jännä ku etu nakissa on kumminki pintaa viel ihan kohtuullusesti! mutta kiitos kaikille vastanneille!
    Siis ei se välttämättä johdu vähäisestä pinnasta, mun rengas siis teki ihan uudesta saakka tuota vemputtelua.
    ...sama täällä; aikasemmalla renkaalla ei ropleemaa, mutta kun uusi laitethin, niin johan on ollu mielenkiintosta woplausta...syytä en tiiä, enkä ole sen kummemmmin alakanu korjauttamhan... eihän tuo haittaa kun 60-90 km vauhdissa jos irrottaa käet sarvista. Ja sitä tarvii harvemmin tehä. Täristyksen kyllä huomaa kässiinki, joten pitäisi varmasti tehrä jottain...
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  9. #9
    Moro, vaikka Kawa itellä onki, niin tarkista silti ohjauslaakerin kireys. Itellä teki tuota samaa, kun tiputti vauhtia tuonne 60 paikkeille. Meinaan jos ei pitäny kiinni, niin varmaan olis ollu jossain kuusen latvassa. Oli laakeri löysällä.... Loppu kun seinään tuo voblaus, kun kiristi.
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  10. #10
    [QUOTE= (toimeve @ Heinä. 04 2006,09:10)]
    Lainaa Avokid,Heinä. 04 2006,07:45 kirjoitti
    ...sama täällä; aikasemmalla renkaalla ei ropleemaa, mutta kun uusi laitethin, niin johan on ollu mielenkiintosta woplausta...syytä en tiiä, enkä ole sen kummemmmin alakanu korjauttamhan... eihän tuo haittaa kun 60-90 km vauhdissa jos irrottaa käet sarvista. Ja sitä tarvii harvemmin tehä. Täristyksen kyllä huomaa kässiinki, joten pitäisi varmasti tehrä jottain...
    Itsellä oli myös samaa ongelmaa -92 mallin Vihverössä. Uusi eturengas, mutta väpätti aivan älyttömästi. Tasapainotettiinkin kaksi kertaa, muttei mitään muutosta.

    Vaihdettiin sitten tilalle Metzelerin Z 4 ja lakkas kaikenlaiset woblailut. Kaikki renkaat ei vaan yksinkertasesti sovi alle!
  11. #11
    Kannattaa aina tarkastaa myös rengaspaineet ja takapyörän linjaus! Saattavat myös vaikuttaa asiaan etupyörän ohella, tai näin tuntuu ainakin itselläni olevan. Nyt voi ajella ilman käsiä taas rauhassa! *
    - Burning that gasoline -
  12. #12
    Lainaa (Avokid @ Heinä. 04 2006,07:45) kirjoitti
    Lainaa (haapja @ Heinä. 03 2006,23:45) kirjoitti
    se on aika jännä ku etu nakissa on kumminki pintaa viel ihan kohtuullusesti! mutta kiitos kaikille vastanneille!
    Siis ei se välttämättä johdu vähäisestä pinnasta, mun rengas siis teki ihan uudesta saakka tuota vemputtelua.
    Sama homma oli mulla aikoinaan -92 vifferissä. Pintaa oli vielä eturenkaassa reilusti, mutta oli kulunut "olkapäistä" kuopalle ja pyörä oli todella hermostunut. Haki urissa vittumaisesti, ei kulkenut suoraan, woblas herkästi jne... Uus eturengas ja koko pyörä tuntui uudelta!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  13. #13
    "kaverinkaverin" -94 750VFR, ravistaa ohjausta. Varsinkin hitaassa vauhdissa, kuulema. Torstaina pitäs tutkii laitetta. Oisko kellään jousituksen säädöt tiedossa? Ei tarttis ettii netistä! Epäilen kyllä näkemättä eturengasta, tai ohjaus laakerii!! Se rengashan tuntus olevan AIKA yleinen syy?


    100m/s mopolla
    100mp/h kelkalla
    100km/h veneellä

    Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
  14. #14
    Lainaa (BussiJussi @ Heinä. 04 2006,20:42) kirjoitti
    "kaverinkaverin" -94 750VFR, ravistaa ohjausta. Varsinkin hitaassa vauhdissa, kuulema. Torstaina pitäs tutkii laitetta. Oisko kellään jousituksen säädöt tiedossa? Ei tarttis ettii netistä! Epäilen kyllä näkemättä eturengasta, tai ohjaus laakerii!! Se rengashan tuntus olevan AIKA yleinen syy?


    Veikkaisin vifferin kyseessä ollessa, että melkeinpä ainoa syy. Vaihdoin aikanaan myös -94:een Battlaxin Diabloon, ja ravistelu loppui kuin seinään.
  15. #15
    Lainaa (TBandit @ Heinä. 04 2006,17:20) kirjoitti
    Kannattaa aina tarkastaa myös rengaspaineet ja takapyörän linjaus! Saattavat myös vaikuttaa asiaan etupyörän ohella, tai näin tuntuu ainakin itselläni olevan. Nyt voi ajella ilman käsiä taas rauhassa!
    Voi olla hankala tarkistaa takarenkaan linjausta, kun takahaarukka on yksipuoleinen.
    Itse ajoin -96 vfr:llä vajaat 50tkm ja metselerin z4 toimi parhaiten edessä, että takana.
    Ahdettu 1216
  16. #16
    Kyllä rengas tai ohjauslaakeri saa multakin äänen. Juuri heitin omaani Mezin Z6:t sekä eteen että taakse ja kyllä menee nyt tasaisesti. Saapa nähdä miten tuon etusen kanssa menee. Liikkeessä sanoivat että yksi pannari kuski oli jo palautanut yhden Z6 kun oli hakenut niin vietävästi. Z6 omaa sen keskilinjan ja se kuulemma aiheuttaa hankaluuksia raskas keulaisilla pyörillä. Nähtäväksi jää mutta etunenhan on helppo vaihtaa. Kyllä tässä pyörässä pitää jotain olla todella pielessä jos voblaus tulee muualta kuin eturenkaasta tai ohjauslaakerilta.
    --JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
  17. #17
    Lainaa (tkay @ Heinä. 03 2006,19:05) kirjoitti
    Vaihda uusi etukumi.
    Minulla tuota vemputusta alkoi ilmetä nimenomaan uuden etukumin (Avon) laiton jälkeen. Täytyy vielä kokeilla takapään säätöä, taisin samoihin aikoihin vähän kiristää takajousta.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  18. #18
    itellä oli sama vika ekana oli bridgestone bt45 ja vaidoin sport demonit... sitten kun vaihdoin ohjauslaakerin jo loppu vatkaaminen.

    Sport demonit on sitten ekan ja viimeisen kerran, aika pirut renkaiksi...
    Powered By MorGo Systems
  19.  
  20. #19
    Itse laitoin renkaiksi Mezelerin Mez6 Roadtecit ja ihan hyvät on ajaa. Nyt 1400km takana josta osa Motoparkin radalla. Piti radallakin kohtuullisesti. Kotimatkalla pari rankaa sadekuuroa yllätti ja toimi nuo tuossakin. Saapa nähdä mitä kestävät mutta ovat enemmän matkarenkaat kuin ratarenkaat joten kestävyyttä pitäisi kai olla.
    --JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND