Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 70:sta
  1. #1
    Noniin.

    Nyt sitten vihdoinkin varallisuus antaa myöten, joten aika olisi aloitella moottoripyöräharrastus ;)

    Kyselisinkin, että millä pelillä kannattaisi aloitella? Itse ajattelin tuota CBR 125 R:ää, vaikka ikää olisi tehokkaampaankin. Pientä pelkoa ehkä on, joten tehoja ei tarvitsisi olla paljoa, kunhan motarilla pääsee hyvää vauhtia Onkos teillä ihmiset kokemuksia kyseisestä pyörästä? Onko siinä jotain vikoja yms. mistä kannattaisi tietää etukäteen? Entäs hallittavuus? Miten se eroaa vaikkapa 600? Ja eikös tämä ole suht edullinenkin?
  2. #2
    Öö? Et taida tuolla olla menossa motarilla hyvää vauhtia. Halpa ja helppohuoltoinenhan tuommoinen nelitahtipiikki on, mutta voi luojan tähden, MIKSI?
    Jos kerran saisi ihan oikeaakin pyörää ajaa...
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  3. #3
    Aha.. Mutta eikös kevareillakin ihan lujaa pääse, ei sentään ole tarkoitus korttia menettää, rajoitukset ovat tietääkseni kuitenkin 120km/h.
  4. #4
    Kyllä tehokkaammallakin pyörällä voi hiljaa ajaa... Ja on muitakin vaihtoehtoja ekaksi pyöräksi kuin muoviluoti. Esim. joku supermoto tai customi. Jos kuitenkin haluaa katetun pyörän niin pienitehoisia vaihtoehtoja on vaikka Suzuki GSX 500 tai kavan ER-5 tai 6.
    Ei tuossa piikin ostossa ole ainakaan minusta mitään järkeä koska sen tehonpuute alkaa potuttamaan jo kahden päivän jälkeen...
    Onko sulla kuitenkin jo kortti ajettuna? Kun ajaa autokoulun pyöriä niin ne ovat yleensä kaikki helposti hallittavia ja ei mitään supertehokkaita ja kuitenkin varmasti suuri osa 600> kuutioisia.
    Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
  5. #5
    Ei ole korttia vielä... Mutta on tarkoitus kesän aikana A-kortti suorittaa.

    Kaikki tuntuu olevan sitä mieltä, et ei piikkiä.. Tuntuuhan se tietysti kokeneelle kuljettajalle säälittävältä, kun joku on hankkimassa piikkiä, mutta kaikkihan ovat kerran aloittelijoita... Varsinkin kun mulla tosiaan ei ole minkäänlaista ajokokemusta pyöristä ennestään, niin tuntuu jotenkin pelottavalta ottaa ensimmäiseksi pyöräksi semmonen "tappovehje".. Tietty sitten vähänajan päästä tulee fiilis että isompaan ois kiva vaihtaa... Mut mene ja tiedä?
  6. #6
    Se voi tolla kevarilla 120 riippua vähän tuulensuunnasta, mäen kallistuksesta, ilman kosteudesta, kuun asennosta ynnämuusta...että joo, ihan oikeesti niinkun T£M£ sano. Itestä se on kiinni mitä vauhtia ajaa.

    Itselläkin oli aikanaan kevari millä ei juuri yli 130 menty, ja sillä jäi kirjaimellisesti autojen alle...isommalla pyörällä sentään pääsee niitä karkuun
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  7. #7
    Ja ne autokoulun pyörät antavat sitten hyvää osviittaa. CB500, GS500, ER-5, GPZ500S, kaikki asiallisia ekoja pyöriä...eivät mitään tappovehkeitä.
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  8. #8
    kuun asennosta?
    heh, no pitää varmaan katsoa, että millaisia ne autokoulun pyörät on ensin ja miten se ajo niillä sujuu... Ja onhan ne kevarit aika...teinejä?
  9. #9
    Ei teiniydessä mitään pahaa ole...mut todellakin on

    Viime kesänä joku ihan aikuinen nainen ajeli YBR 125:lla kokoontumisajoissa, yamahan vastaava malli tokikin ilman katteita...että ei tuo tavatonta ole. Mutta siinä vain jää niin paljon kokematta että tekee ihan pahaa kun ajattelee.
    Muttajuu, valkeneehan se asia todennäköisesti paljon kun pääset autokoulussa sitten tyypittämään niitä vaihtoehtoja siellä
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  10. #10
    Niinno juu...Ei se varmaan tavatonta ole, huvittavan näköistä ehkä? Tietysti on siinä se rahakysymyskin, opiskelijalla ei kauhiasti ole varaa huippuhienoihin vehkeisiin.. Aluksi kelasin tota cbr 600 f, mutta hinta... Pitäis jollain koeajoilla vaik käydä..
  11. #11
    Tollanen 500-kuutioinen nakupyörä on todella hyvä aloituspyörä. Helppoja ajaa, niitä löytyy markkinat pullollaan joten hinnatkaan eivät päätä huimaa, ja niistä löytyy kuitenkin tehoja useammaksikin vuodeksi eteenpäin. Tekniikkakin niissä useimmiten pomminvarmaa. Kevaria ei täysi-ikäisen kannata ostaa. Se jää heti pieneksi. Ja eikös tuo CBR125 ole suht tuore mallikin ettei niitä ER-5:a halvemmalla taida saadakaan.

    500 ftw!
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
  12. #12
    Kesäduunia...rahotusta...opintolainaa...
    Itse joudun tyytymään tänä kesänä vanhaan romuun, mutta ehkä taas ensi kesänä on oikea pyörä alla...eivätkä nuo vanhemmat viissatkutkaan esimerkiksi kalliita ole, eivätkä vanhemmat CBR600:kaan. Ja niiden tekniikka on yleensä melko luotettavaa. Pääasiahan on kuitenkin, ettet hanki unelmapyöräänsi ensin. Katsos, mitäs tavoiteltavaa sinulle sitten enää jäisi? Minullekin R6 oli vasta neljäs iso pyörä...
    ja nyt aloitin taas kierteen alusta, minua vuotta vanhemmalla 350-kuutioisella...kaikki nää vekottimet on omalla laillaan hienoja kumppaneita, vaikkakaan en yhtäkkiä keksi nelitahtisesta kevarista mitään hyvää
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  13. #13
    opintolaina moottoripyörään kuullostaa...hmm.. huonolta idealta liikaa jo muutenkin *

    ja eikös niitä kuusisatasia saa käytettynä ihan kohtuuhintaan? jossein nyt mitään vm. -75 kuitenkaan..

    pitäs vissiin hankkia joku kaveri, joka tietäis näistä jutuista jotain, * mut täälläpäin liikkuu niin vähän motoristeja..

    Okei..ehkä siis en hanki kevaria



  14. #14
    Jesh. Ei se R6:n ostokaan hyvä idea ollut...ilmankos sitä ei enä ole
    Siis alle 5000:lla pitäisi saada ihan kohtuupyörän 90-luvulta...Näin keväällä noissa kaikissa hinnoissa on väh. tonni liikaa mitä oon katellut...munkin vanhan pyörän hinta on noussut yli tonnilla, vaikka se on vanhempi ja rumempi kun sillon

    Pyöräkaveri on aina hyvä idea!
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  15. #15
    Lainaa (-RD- @ Kesä. 11 2006,17:43) kirjoitti
    Jesh. Ei se R6:n ostokaan hyvä idea ollut...ilmankos sitä ei enä ole *
    Siis alle 5000:lla pitäisi saada ihan kohtuupyörän 90-luvulta...Näin keväällä noissa kaikissa hinnoissa on väh. tonni liikaa mitä oon katellut...munkin vanhan pyörän hinta on noussut yli tonnilla, vaikka se on vanhempi ja rumempi kun sillon *

    Pyöräkaveri on aina hyvä idea!
    milläs sie sitten ajat? ja tuo r6 varmaan siis tarkoitti just sitä..eikun hetkinen.. siis no kuitenki se mistä puhuit, cbr600? (anteeksi tietämättömyyteni )..

    kaverit kun luulee, et tää "villitys" on ohimenevää *
  16. #16
    Ihan missä vaan jos se vanha romu alkaa tossa viikon päästä toimiin, mutta tampereen nurkilla siis...
    R6 oli Yamahan semmoinen(YZF-R6), 99-vuosimallinen, ja minun unelmani. Yhä paras(eli minulle sopivin) pyörä mitä olen ajanut...

    Ja voi voi...ei tämä ole ehkä sinullakaan mikään villitys. Ei näistä pääse koskaan eroon
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  17. #17
    tarkoitin siis millä.. eli sulla siis on se R6 (ei oikeen leikkaa, kun kattoo samaan aikaan futista voi voi ) ja hyvin toimii?

    sitä just pelkään, et autokortti jää sit suorittamatta kun pyörät vie sydämen :P
  18. #18
    Ei myöskään leikkaa kun alkaa yöduunilaisen uniaika pikkuhiljaa...
    RD350, vuosimallia 83. Sillä ajan tämän kesän, jos se vielä joskus käy
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  19. #19
    Kannattaa olla varovainen sit pyörän kanssa, se vie kyllä sydämen mennessään... Itsellä oli rikki pyörä yli kuukauden heti kauden alussa. Siinä jo välillä mietti vaikka mitä. Sitten kun sen sai käyttöön ja pääsi ajamaan niin muistui taas että mikä siinä niin ihmeellistä olikaan! Tänään kiva lenkki karjalohjan ympäristössä. Ota vaan pyörä niin paluuta ei ole.

    Asiaan, mikä pyörä?

    No ei piikkiä ainakaan, se ei kuljeta edes keskenkasvuista kunnolla. Kyllä kannattaa ottaa suoraan joku 500-600 cc peli. Itsekin otin ekaksi pyöräksi heti 130hp 636cc:n ja hyvin silläkin pärjää. Kaasukahva on sitä varten että sitä voi kääntää mielensä mukaan. Itse alussa vähän ja varovaisesti ja nyt sitten erilailla. Sellainenesim. 70hp:kin loppuu aika nopeasti kesken... Omassa oli 130hp eikä yhtään liikaa. Muistaa vaan malttaa mielensä aluksi! Kawan er-6n, on tyylikäs ja hieno pyörä.
    xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
  20. #20
    Lainaa (-RD- @ Kesä. 11 2006,18:08) kirjoitti
    Ei myöskään leikkaa kun alkaa yöduunilaisen uniaika pikkuhiljaa...
    RD350, vuosimallia 83. Sillä ajan tämän kesän, jos se vielä joskus käy *
    Aika magee ehkä pitäisi katsella muitakin merkkejä kuin vaan hondaa, onhan niitä muitakin..

    Yötyö...tsemii

    Ja kiitos kun jaksoit vastailla
  21. #21
    Lainaa (contest @ Kesä. 11 2006,18:12) kirjoitti
    Kannattaa olla varovainen sit pyörän kanssa, se vie kyllä sydämen mennessään... Itsellä oli rikki pyörä yli kuukauden heti kauden alussa. Siinä jo välillä mietti vaikka mitä. Sitten kun sen sai käyttöön ja pääsi ajamaan niin muistui taas että mikä siinä niin ihmeellistä olikaan! Tänään kiva lenkki karjalohjan ympäristössä. Ota vaan pyörä niin paluuta ei ole.

    Asiaan, mikä pyörä?

    No ei piikkiä ainakaan, se ei kuljeta edes keskenkasvuista kunnolla. Kyllä kannattaa ottaa suoraan joku 500-600 cc peli. Itsekin otin ekaksi pyöräksi heti 130hp 636cc:n ja hyvin silläkin pärjää. Kaasukahva on sitä varten että sitä voi kääntää mielensä mukaan. Itse alussa vähän ja varovaisesti ja nyt sitten erilailla. Sellainenesim. 70hp:kin loppuu aika nopeasti kesken... Omassa oli 130hp eikä yhtään liikaa. Muistaa vaan malttaa mielensä aluksi! Kawan er-6n, on tyylikäs ja hieno pyörä.
    jeps, johonkin 600 tässä vissiin ollaankin jo päädytty
  22. #22
    Lainaa (lara @ Kesä. 11 2006,18:18) kirjoitti
    Aika magee ehkä pitäisi katsella muitakin merkkejä kuin vaan hondaa, onhan niitä muitakin..

    Yötyö...tsemii

    Ja kiitos kun jaksoit vastailla
    Ehdottomasti kannattaa katella muitakin!
    Mä niin harvoin höpötän et höpötin nyt sit sulle, eipä kestä
    Palaillaan...piipahda tonne chattiinkin, sieltä saa vielä enemmän huonoja neuvoja
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  23. #23
    Jees, palaillaan. Tuun taas jokupäivä kyselemään tyhmiä sulta nyt futista --> ;)

    ja hyvää yötä
  24. #24
    Jospa tällainen "uusiomotoristi":kin sanoisi jotain...Eli älä osta piikkiä turhaan itsellesi, tulee heti alkuun turhaa rahanmenoa kun joudut kuitenkin "päivittämään" sen hetken päästä isompaan. Eli katselet suoraan jonkun 600 itselles olkoon se sitten Honda tai joku muu. Tossa olis yksi varteenotettava Honda vaihtoehto>>> CBF 600 S ABS 9.990,- . Tosin tuo on uuden hinta. Mutta hiukkasen halvempi kun cbr uutena . Käytettyjä cbr:iä saa kohtuu sopivasti. Ja ei muuta kun
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
  25. #25
    Seeppari on oikein mukava peli. Sopivan kokoinen pygmeille.


    no on se nyt vittu, kun kuva ei näy, vaikka osoite on oikein. noh, profiilistani näkee saman..



    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  26. #26
    Lainaa (lara @ Kesä. 11 2006,16:24) kirjoitti
    Aha.. Mutta eikös kevareillakin ihan lujaa pääse, ei sentään ole tarkoitus korttia menettää, rajoitukset ovat tietääkseni kuitenkin 120km/h.
    öyh... tota en menisi vannomaan. Kaverin veljenpojalla on tuo samainen mopotin eikä se kule kun hikisesti sen 120km\h vääntöä ei ole nimeksikään. Kyllä omanäkö kanta olisi joku ER5 tai joku 250cc. Ja kuten jo tuolla aikaisemmin mainittiinkin niin on eri maailma ajaa tehokkaammalla mopolla mikä ei hyydy joka mäkeen kuin sellaisella 125cc CBR:llä mikä hyytyy alamäessäkin
    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
  27. #27
    No ite alotin just tuossa kuukaus sitten, 600 ostin ja siitäkin vääntö jo loppuu keske, lähin alakierroksil ja varsinki jos o viel mamma kyydis.. viimeks oon mopol ja crossipyöril ajellu ajat sitte..sitä vartenhan noissa vehkeissä o tuo portaaton nopeudensäätö, että pystyy ajaa sitä omaa vauhtiaa..
  28. #28
    Ostin itsellenikin ns. ekaksi pyöräksi CBR 600F:n. Joku esim. -95-96 malli ei maksa paljoo, mukava ja helppo käsitellä, luotettava tekniikka eikä suorituskyky lopu ainakaan pariin vuoteen kesken... eikä ole mikään "tappopeli" tai kaikilla kaksipyöräisillähän saa hengen kyllä helposti itseltään pois, oli se sitten fillari, skootteri, kevari tai moottoripyörä.
    En henk.koht. myöskään omannut ajokokemusta moottoripyörällä metriäkään ennen autokouluun menoa jos ei PV:tä lasketa mukaan . Eli ensi kokemukseni moottoripyörästä oli autokoulun BMW F 650 CS SCARVER

    Oli oikein mukava ja helppo ajettava...
    Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
  29. #29
    Eihän piikillä ajaminen aikuisena ole kuin itsetunnosta kiinni. Käsittääkseni mainitsemasi CBR on ihan kelpo pyörä, mutta tuskin sillä enää toista kautta jaksat ajaa. En näe asiassa mitään "pahaa", ajaa minun abt. 50 v. miespomokin toisinaan kevarilla ja vieläpä customilla! Okei, sille kyllä säälivästi hymähdellään, mutta se onkin toinen juttu...
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  30.  
  31. #30
    Eipä sitä piikkistä kannata ensimmäiseksi pyöräksi hankkia, kun kerran isompaa saa ajaa. Sinullehan kuitenkin tulee tuo 35kW tehorajoitus korttiin, joten mitään tappovehjettä et saa ajaa missään tapauksessa.

    Esimerkiksi motopalstan (www.motopalsta.fi) hakusivulle kun syötät kuutiot -kohtaan luvut 250-600, saat aika hyvän käsityksen siitä minkälainen pyörätarjonta on olemassa. Onhan noita jos jonkinlaisia. Jos meinasit vanhempaa pyörää, suosittelen pitäytymään Hondassa. Ja opiskelijana ymmärrän hyvin mitä sanoit rahatilanteesta - viehän tämä harrastus kaiken rahan mitä siihen on laittaa. Ja sitten pitää ostaa vielä bensatkin

    Mutta on se sen arvoista!
    Try again. Fail again. Fail better.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen