Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Kertokaas nyt viisaat mikä se Power Commander on. Mitä hyötyä siitä on, miten se toimii, karkea hintaluokka.

    Luulis että ainaki Earthend tietäisi.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  2. #2
    rullaa sivua alespäin,löydät vastaukset yleisimmin kysyttyä valikoista *

    http://www.viaber.com/index2.asp



    04 Buell xb12s

  3. #3
    Sillä voi säätää ruiskun tarkasti. Eri kierroksille ja kaasunasennoille saadaan säädettyä tarkasti seokset kohdalleen.

    Maksaa n. 300e.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  4. #4
    PC kytketään sarjaan pyörän oman ruiskunohjaimen kanssa ja PC muokkaa sen oman boxin signaalia siten kuin PC:n kartassa on säädetty. Tarkoitus on säätää kaikilla kaasunasennoilla ja kierrosluvuilla seokset optimaalisiksi.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  5. #5
    Kiiitos!
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  6. #6
    Paljonko tolla vempulalla voi sit teho nousta parhaimmillaan?
    Hirvee ninjapomperi
  7. #7
    Lainaa (Samu @ Heinä. 06 2006,16:52) kirjoitti
    Paljonko tolla vempulalla voi sit teho nousta parhaimmillaan?
    Jos sen laittaa vakiopyörään kiinni niin mahdollinen tehonlisäys riippuu aivan siitä kuinka "perseellään" seokset vakiona on. Harvemmin PC:llä vakiopyörästä juurikaan tehoja lisää revitään, yleensä noita käytetään erilaisten viritysten (slipareiden, kokoputkien, jälkiasennus-ilmanputsareiden) kanssa jotka muuttavat moottorin "hengitystä" ==> PC:llä saadaan seokset optimaalisiksi ja siten kaikki tehonlisäys irrotettua noista muista viriosista.

    Toki tolla PCIII:lla saa vakiomopostakin toisinaan oiottua vääntökuoppia, parannettua kaasunvastetta/tasoitettua kaasun on/off tyyppisyyttä, parannettua polttoainetaloutta, poistettua röpötyksiä tasakaasulla ajeltaessa ja toisinaan jopa minimaalisen tehonlisäyksen. Moposta riippuen kaikki voi toteutua noi kaikki, joissain ei välttämäti mikään noista.



    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  8. #8
    Mulla nous säädöllä 10hp.

    Huonommassa käyrässä kiinni kaikki samat kamat (Yoshi Japan 4-2-1 täysputki, K&n suodatin ja säätämätön Powercommander yms). Paremmassa erona vain se, että PC säädetty kunnolla, tulos:



    Eli tuossa pyörässä meni täysputkella seokset melkoisesti pieleen, jotka sai sitten korjattua hienosti Powercommanderilla.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  9. #9
    .Nätti käyrä,ittellä olis kanssa ja tänne laittamassa mut ei oo onnistunut ku skannaamaan koneelle,mites jatko.
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  10. #10
    Itsellä vaikutti 12r:ssä tasan 20hp kun oli 01 mallin kartta sisällä ja sitten säädettiin kohalleen 02 mallille ....että aika suuria muutoksia voi tulla.
    Teho ei noussut putkella oikeestaan ollenkaan ennen säätöä muutako kuoppia tuntui olevan enemmän.
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02
  11. #11
    offtopic:Eihän vakiputken kun vaihtaa slipariksi niin tartte mennä penkittään/säädättään,kaasut vaan poistuu putkesta paremmin
    Suk dik!
  12. #12
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (anttari @ Heinä. 08 2006,15:15) kirjoitti
    offtopic:Eihän vakiputken kun vaihtaa slipariksi niin tartte mennä penkittään/säädättään,kaasut vaan poistuu putkesta paremmin
    Kyllä se penkitys asiaa on, yleensä pata painelee laihalle jo racing-sliparin ansiosta - eli joissain pyörissä on ihan konerikonkin vaara jo säätämättömyydestä johtuen tuossa tapauksessa.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  13. #13
    Lainaa (anttari @ Heinä. 08 2006,15:15) kirjoitti
    offtopic:Eihän vakiputken kun vaihtaa slipariksi niin tartte mennä penkittään/säädättään,kaasut vaan poistuu putkesta paremmin
    Juu jos sliparin vaihtaa niin kannattaa käyttää säädössä, menee vielä laihemmalle kuin tehtaalta tullessa.
  14. #14
    Valistakaahan nyt tietämätöntä, mistä se johtuu kun slipari aiheuttaa laihalle menemisen? Vähentääkö se niin paljon painetta pakopuolella, että sylinteriin jää vähemmän pakokaasuja pakoventtiilin sulkeutuessa ja tällöin moottori imisi enemmän seosta pyttyyn imutahdilla? Eikö kaasutinmoottorissa seossuhde pitäisi pysyä kohdallaan virtaaman muuttuessakin? Ehkä ruiskukoneissa tuo polttoaineensyöttö ei sitten muutu jos samalla rpm:llä virtaama lisääntyy? En sitten hyväksy epämääräisiä toteamuksia tyyliin "hengittää paremmin" tms.
  15. #15
    Joo,mullakin sellainen kutina että eihän se loppupätkä voi vaikuttaa millään seoksiin miten voi olla??Liian tukkoinen vaimennin,sen luulis aiheuttavan tietyn vaiheen jälkeen ilmaongelmia,nimim.tukin pakoputken kokonaan ja käynti heikkeni radikaalisti KERTOKAA OI VIISAAT,ei enää mutua vaan faktaa
    Suk dik!
  16. #16
    Kyllä se putken/vaimentimen vaihtaminen vaikuttaa seoksiin. Toki se menee niin, että kun pakokaasut pääsee virtaamaan kunnolla, niin myös pytty tyhjenee paremmin. Nokissa kun on aina enemmän tai vähemmän overlappia (imu- ja pakoventtiili samaan aikaan auki).

    Kyllä sen näkee penkissä ihan selkeästi, että laihalle menee jo kun vaihtaa sliparinkin. Täyskaasulla on usein ok, mutta osakaasuilla tehtaan säädöt on jo muutenkin liian laihat lähes kaikissa pyörissä, päästönormit taitaa olla sen takana. *

    Täysputkella sitten saa lähes kaikissa pyörissä laittaa lisää keittoa myös täyskaasulle.

    Ruisku- ja kaasaripyörät vaatii ihan samalla tavalla säätöä, jotta saadaan paremmin virtaavista putkistoista hyöty irti.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  17. #17
    Eli onko nyt sitten pakko ostaa voimakomentaja,vai saako muuten säädettyä rikkaammalle
    Suk dik!
  18. #18
    Lainaa (anttari @ Heinä. 08 2006,21:20) kirjoitti
    Eli onko nyt sitten pakko ostaa voimakomentaja,vai saako muuten säädettyä rikkaammalle
    Kawan omaa boxia ei käsittääkseni pysty säätämään.Techlusionilla ainakin saa rikkaamalle,jos pitää, mutta ei saa laihemmalle sitten taas.
  19. #19
    Itsellä on commanderi, vaikka ei ole mitään muita virityksiä, ei edes sliparia eikä filtteriä. säästää litran bensaa sadalle ja käy paremmin ainakin alakierroksilla. yläkierroksilla se ei kartan mukaan tee mitään, joten huipputehossa ei ole eroa, mutta harvoinhan sitä huipputehossa ajetaan, joten ala ja keski kierrosalueen täydellisyys on se tärkein juttu.!
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  20. #20
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (anttari @ Heinä. 08 2006,21:20) kirjoitti
    Eli onko nyt sitten pakko ostaa voimakomentaja,vai saako muuten säädettyä rikkaammalle
    Tuo riippuu pyörästä tosi paljon, esim suzukissa on suhteellisen hyvinkin säädettävä oma boxi. Itse kuitenkin suzukiinkin laitoin voimaisen komentajan koska siinä on paljon tarkemmat säätömahdollisuudet eri kierrosalueille.

    Btw, ei sitä aina kaikilla alueilla rikkaammalle laiteta, omaa pyörää säädettiin monilta alueilta laihemmallekin putkiston vaihdon jälkeen.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  21.  
  22. #21
    Ja kun PCIII:lla on saatu vääntökäyrät tasaiseksi, niin suosittelen Accelerator Pumpin aktivoimista. Se on PCIII ilmaisohjelma, jolla voi asettaa pienen soppalisäyksen aina kaasua lisättäessä. Itse laitoin ns. race-asetukset (75%, 20,20). Jos vääntökäyrät ei ole tasaiset (siis käytännössä penkitetty), niin Acc Pump vain pahentaa vääntökäyrän epäsuoruudesta johtuvia ongelmia.