Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Olen tässä nyt jo jonkin aikaa metsästänyt hinta-laatu suhteeltaan hyvää avattavaa kypärää. Airohin sv-55:sta meinasin tuossa jokin aikaa sitten mutta saatavuus täällä suomessa on aikasta heikko enkä ainakaan täällä porin seudulla ole sitä päässyt sovittamaan.
    Mutta nyt törmäsin Vemarin tämän näköiseen kypärään...

Malli taitaa olla VXD, nuo Vemarin mallimerkinnät on jotenkin niin sekavia. Itsellä on tälläkin hetkellä kaksi Vemarin umpikypärää joiden mallista en edes ole ihan varma...
    Mutta asiaan... olisinkin kiinostunut onko täällä jollakin kokemuksia kyseisestä potasta. Omat kokemukset rajoittuvat Vemarin osalta noihin umpimalleihin, mutta ei niistä kovin pahaa sanottavaa ole. Hiukan meluisia ehkä ovat.
    Tässä avattavassa mallissa ainakin näyttäisi olevan paljon tiiviimpi "suuaukko", eli siinä on samaan tapaan kuin schuberteissa sellainen "lisäpehmike". Nykyisessä kypärässä olen todennut, että suurimmat suhinat tulevat kypärään nimenomaan alakautta...

Saa toki ehdottaa jotain muitakin avattavia malleja... Schubertit saa silti unohtaa, ovat jotenkin niin pappamallisia ja ehkä hiukan liian tyyriitäkin
    Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
    Mulla taitaa olla juuri tuo mustana. Hyvän tuntuinen potta ollakseen noin halpa. Tosin visiiri auki ajaessa viheltää välillä aika reippaastikin. Emännällä on agv:n vastaava, ja on ollut tyytyväinen. Pitäisi vertailun vuoksi kokeilla sitä, että saisi kokemusta.

Ilma kiertää oikein mallikkaasti, eli visiiriä voi huurtumatta pitää kiinni hiljaisessakin vauhdissa.
    "Fighting for peace is like fucking for virginity"
    Mustaa ajattelin itsekin... tai sellainen ainakin löytyy paikallisen liikkeen hyllystä. Mustalla tai iridium visiirillä vielä ajattelin sitä höystää jos menen kauppoja siitä tekemään.
    Hyvä kuulla, että siitä on positiivisia kokemuksia. Samalla lailla oma umpi-vemari viheltää visiiri auki ajettaessa kun päätä nostaa hieman pystympään.... Kypärä on tosiaan aika halpa avattavaksi, mutta eiköhän se ole sitten ainakin hintansa arvoinen sijoitus. Täytyy kysyä jos sen saisi pienelle ajolenkille kokeiluun niin voisi varmistua sen metelöinnistä...
    Kokeilin päähäni tänään jotakin AGV:n avattavaa mallia mutta siinä tuntui ainakin ihan uutena tuo leukaosa pitävän kovaa nitinää ja narinaa

Minulla on käytössä ollut nyt muutaman viikon Cabergin Justissmo, jota tuo maahan muistaakseni Forteco niminen maahantuoja. Kyseinen Firma tuo mm. Peugeotin mopoja suomeen. Ostin kypärän Jyväs-Marinesta ja *maksoin siitä 199e. Mielestäni se on ihan oiva kapistus, eikä ainakaan pahan hintainen. Itse kuulun näihin huono(n) näköisiin ja kypärän sisällä oleva, tarittaessa esiin käännettävä aurinkovisiiri on kyllä osoittanut hyvyytensä tien päällä. Ei ole tarvinnut aruinkolaseja kaivella kesken reissua. Metelistä en osaa sanoa mitään koska ajelen tulpat korvissa.
    Googlettamalla hain kypärään sopivaa kuvaa ja vastaan tuli tämmöinen sivu, jossa on testailtu kyseistä pottaa . Review
    Paitovei kypärän saa halutessaan näköjään muutettua avomalliseksi *

Lainaa (joumar @ Kesä. 28 2006,15:01) kirjoitti
    Minulla on käytössä ollut nyt muutaman viikon Cabergin Justissmo, jota tuo maahan muistaakseni Forteco niminen maahantuoja. Kyseinen Firma tuo mm. Peugeotin mopoja suomeen. Ostin kypärän Jyväs-Marinesta ja *maksoin siitä 199e. Mielestäni se on ihan oiva kapistus, eikä ainakaan pahan hintainen. Itse kuulun näihin huono(n) näköisiin ja kypärän sisällä oleva, tarittaessa esiin käännettävä aurinkovisiiri on kyllä osoittanut hyvyytensä tien päällä. Ei ole tarvinnut aruinkolaseja kaivella kesken reissua. Metelistä en osaa sanoa mitään koska ajelen tulpat korvissa.
    Googlettamalla hain kypärään sopivaa kuvaa ja vastaan tuli tämmöinen sivu, jossa on testailtu kyseistä pottaa . Review
    Paitovei kypärän saa halutessaan näköjään muutettua avomalliseksi *
    Juu, samaa mieltä täällä. Kolmas kesä menossa samaisella Cabergilla. Ihan jees kypärä ja tuon alaspudotettavan aurinkovisiirin kanssa on tullut sen verran poispilatuksi, että jollei seuraavassa kypärässä ole sellaista niin sitten ei tuu kauppoja...
    Käsittämätönä, ettei ne ole sen enempää yleistyneet. Schuberthissa on, mutta lieneekö muissa?

Muutenkin Cabergin avausmekanismi on toiminut moitteetta, helppo avata yhdellä kädellä, jonka teenkin aina valoihin pysähtyessäni. On tuplavisiiri, kohtuullinen tuuletus, sisustan voi purkaa pesuun jne. Kaiutinasennuksen osalta varmaan löytyy parempiakin, mutta tähänkin kyllä onnistuu. Caberg on ehkä avattavien tapaan vähän meluisampi, mutta ajan muutenkin Finfonicin tulppakajarit korvissa, joten ei oo itseä haitannut.
    Lisäksi tämän avattavan malli sopii esimerkiksi puomimkrofoniasennukselle eli leukaosaa avattaessa mikki ei yritä repeytyä ylös otsalle.

Suosittelen tai käy ainakin kokeilemassa, jokaisen nuppihan on vähän erimuotoinen.

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    No juu täytyy käydä testaamassa... näytti täällä porissakin olevan yksi jälleenmyyjä noille kypärille.
    Mulla on kohta vuoden ollut käytössä tuo Airohin SV-55 ja oon aika tyytyväinen. Se aurinkovisiiri on aivan mainio härpäke.
    Lukkokin on mun mielestä aivan toimiva pikalukoksi.
    Osaako joku sanoa kuka täällä west coastilla myisi Airohia??
    Saksasta sen saa tilattua kahdellasadalla eukilla, mutta ei viitsisi ihan sikaa säkissä ostaa...
    Kävin tänään sovittelemassa tuota Vemaria päähän ja hyvältähän se tuntui... Huomenna menen mopon kanssa käymään siellä liikkeessä ja koitan sitä ihan tositoimissa. Jos ei mikään hirveä mölypotta ole ajossa niin kaupat tehdään hintaan 169€ (ovh 200). Ei mielestäni mikään paha hinta avattavasta, joka vielä näytti ja tuntui ihan laadukkaalta.
    MopoSport tai jottain sinneppäin ja on Vantaalla. Siellä ainaski nuita on.
    Vantaa on hiukan turhan pitkällä lähteä sovittamaan
    Porista löytyi yksi liike joka niitä myi ennen (Top Motor), mutta maahantuoja oli kuulemma muuttunut ja myynti loppui siihen...
    Airoh SV55 ostin moposportista 190€. Parempi ja hijaisempi kuin entinen agv syncro.
    Bandit 1200S -06
  13.  
    Nyt on perjantaista asti ollut uusi Vemari päässä (tai ei se nyt ihan koko aikaa ole päässä ollut). Toistaiseksi ainakin ihan tyytyväinen hankintaan. Sitä aurinkolippaa hiukan jäin kaipaamaan mikä esim. Airohissa on. Nooh, kunhan tilattu musta visiiri tulee... Ihan mukavan hiljainen kypärä kyllä on, hiljaisempi ainakin mitä edellinen umpimalli ja nimenomaan sen vuoksi ettei alakautta tule suhinoita. Ei tuokaan mikään kaikkein hiljaisin ole, mutta ainakin suhina on paljon matalataajuisempaa kuin edellisessä kypärässä ja siten myös korville mukavampaa.
    Ihan varmasti hintansa arvoinen ostos jos vielä mekanismit kestää pidempääkin käyttöä