Jeps! *Elikkäs homman nimi on seuraava: Talvella laitoin BMC filsun, Viperin pöntön ja tre-moden gixuun, ruiskun säädätin ja samalla dyno näytti lukemia 155 heppaa ja 119 nm takapyörältä, vissiinkin ihan *normaalia K1 tonniselle?
Ajamiset on jääneet aika vähiin ja nyt vasta huomannut että keskikulutusta ei saa kirveelläkään edes kuuteen litraan, mieluummin se tuntuu olevan 7-8 luokkaa.
Lisänä rikkana rokassa on todella vaelteleva käynti alle neljän tonnin, kyllähän se toimii pirun hienosti kun jenkaa on yli viis tonniin mutta alarekisteri on ihan hanurista. No joku varmaan miettii että vie takas, joo sinnehän se meneekin mutta kuinka laihalle passaa pistää että ei hajoo?![]()
Purkaan sen joutuu kumminkin...
tyhjänkäynnin seilaus alle 4krpm johtuu varmaan TRE:stä jos sulla ei oo Smart TRE:tä, eli siis toimii neutral. Itellä on K6 600 ja keskikulutus on vähintääkin 7ltrs/100km
Se tyhjäkäynnin vaeltelu tuli vasta ruiskun säädön jälkeen, kulutus oli viimekesänä yleensä tasan 6/100Km vaikka antoi hieman enemmän happeekin niin kulutus kyllä pysyi 6-7 välillä.
Ei se kulutus muuten harmittaisi mutta kun tankkiin mahtuu vaan se 18L ja saa tankkaa jatkuvasti, tuntuu olevan aina lopussa.
Löysin valokuvan jossa näkyy lambdan lukemia, näytössä lukeepi 12,2 ja nopealla haulla lukema tuntuu hieman korkealta, siinä on kyllä ihan kokonainen käyrä ja pirusti lukuja muutenkin, ymmärtääkö joku ?
Purkaan sen joutuu kumminkin...
No ruiskua rukattu uudelleen, nykiminen loppui.
Saas nähdä miten kulutus reagoi.
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Kulutuslukemat palautui normaalille *tasolle vaikka tehdyt muutokset vaikuttaa vaan pintakaasuun ja osakaasuun.
Alunperin koko ongelman aiheutti oma ajattelemattomuus, viedä pyörä säädettäväksi ilman kunnon ohjeita, radalle se olisikin niillä säädöillä paremmin sopinutkin...Mutta kun tarkoitus oli vain varmistaa ettei ole liian laihalla ja samalla katsoa paljonko tehoa löytyy.
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Siitähän se kulutus muodostuukin pääasiassa, osakaasusta. Ei sitä kauheen montaa prosenttia katu- tai rata-ajelusta ajeta kaasu pohjassa..(Sepi @ Elo. 15 2006,22:40) kirjoitti
Elikä se tais olla sitten osakaasulla liian rikkaalla?
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Siinä muutettiin pintakaasua ja osakaasua laihemmalle, jos oikeen ymmärsin niin muutokset tapahtui alle viiden tonnin alueella.
Olihan sillä kiva vedättää kun oli herkkä ja tehookin tuli lisää mutta tasakaasua ei voinnu pitää alle viiden tonnin.
Se muuttui nyt lähes samanlaiseksi kun oli viedessäkin mutta huipputehot on kyllä tallella ja on se hieman rikkaammalla kuitenkin kuin alkujaan.
Purkaan sen joutuu kumminkin...