Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Sorry vain kaikille, löysin kyllä sata postausta jotka liittyvät aiheeseen, mutta kysyn silti erikseen, koska jollekin on voinut käydä juuri samoin..

    Eli kyseessä Hornet 600 -03. Just ollut 12 000 huollossa. Tänä aamuna suht rivakan kiihdytyksen jälkeen sammahti risteykseen. Noin kymmenen starttausyrityksen jälkeen käyntiin, eikä mitään ongelmia sen jälkeen. Mut kierrättää en enää uskaltanut :-D

    Ideoita, mitä kannattaisi tsekata? Kaasareita en lähde irrottelemaan, koska seuraukset olisivat todennäköisesti tuhoisat :)
  2. #2
    Terve.

    Oliko pojilla huollossa tankki pois? jos on ollut niin todenäköisin syy moiseen on lytyssä oleva tankin huohotus letku, eli tankkiin ei tule korvaus ilmaa. Kokeile kiihdyttää samanlailla että hyytyy ja avaa sen jälkeen tankin korkki, pitäisi auttaa.
    Pyörii kuin porakone.
  3. #3
    Tsekkasin huohotusletkun ja se näytti olevan ok. Kyllä tossa taisi nyt käydä vanhanaikaisesti, eli bensa oli sittenkin vähissä. Manuskan mukaan tossa on vain 16 l tankki, josta 3 l varatankin osuus. Minä kun jostain syystä luulin että tossa on 17 l tankki ja 2 l varatankin osuus. No, hiukan vajaa 13 litraa sinne meni kun kävin tankkaamassa, joten ihan rajoilla ollaan menty..

    Muille Hornetin omistajille tai ostamista harkitseville vinkki: Hornetin bensavalo on todellakin valo, joka kertoo sen, että tankki on nyt tyhjä, työnnä huoltoasemalle :) Eli trippimittaria tarvitaan.
  4. #4
    Hornukalla ajelin aikoinaan inssin ja huomasin tuon saman bensavalon siellä... Ja oli mielenkiintoista, kun valo syttyi...
    BMW S1000 rr
    BMW 800 GS
    Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
    BMW F 650
    Kawasaki ZX 12R
    Honda VFR 800
    Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
  5. #5
    Lainaa (Kraap @ Heinä. 02 2006,17:31) kirjoitti
    Muille Hornetin omistajille tai ostamista harkitseville vinkki: Hornetin bensavalo on todellakin valo, joka kertoo sen, että tankki on nyt tyhjä, työnnä huoltoasemalle Eli trippimittaria tarvitaan.
    Tuo lienee pikkuisen ongelma? Isossa valo syttyy ja sen jälkeen voi ajaa arviolta 60 - 80 km ennenkuin loppuu, paha sanoa kuinka pitkälle kun ei ole milloinkaan tullut tilanne vastaan. 18,55 litraa on joskus mennyt tankkiin.

    Vihje: Pidä pyörä pystyssä kun tankkaat, sinne menee parikin litraa enemmän kuin jalalla seisoessa.

    Nimimerkillä "31133 km Hornetilla ajanut"
  6. #6
    Tuskin sinne kuitenkaan valmistajan ilmoittamaa määrää enempää saa mahtumaan, vaikka pyörää pitäisi miten päin tahansa tankatessa :P

    Merkkivalo on todellakin aika perseestä, toki tossa on varatankki, mutta ei silti ole mukavaa joka kerta nyykähtää kadun varteen kun bensa alkaa olemaan vähissä. Eli paluu trippimittarin tarkkailuun, edellisessä pyörässä kun ei ollut minkäänlaista bensamäärän indikaattoria (CB SevenFifty).
  7. #7
    Lainaa kirjoitti
    Tuskin sinne kuitenkaan valmistajan ilmoittamaa määrää enempää saa mahtumaan, vaikka pyörää pitäisi miten päin tahansa tankatessa :P
    Ei mahdu ei, mutta vinossa tankatessa ei tankkia saa ihan täyteen.
  8. #8
    Ei tietenkään saa ihan täyteen, mut pari litraa tais olla aika liioiteltu. Jos mulla meni just varatankille (3 l) ja tankkasin silti hiukan vajaa 13 l. Ja tankki on 16 litraa.



  9. #9
    Lainaa (kuulapää @ Heinä. 03 2006,16:55) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Tuskin sinne kuitenkaan valmistajan ilmoittamaa määrää enempää saa mahtumaan, vaikka pyörää pitäisi miten päin tahansa tankatessa :P
    Ei mahdu ei, mutta vinossa tankatessa ei tankkia saa ihan täyteen.
    Saattaapa mennäkin, ehkä tehtaan pojat ei jaksa kannatella pyörää pystyssä?

    Aivan sama, testaaminen on kuitenkin niin äärimmäisen helppoa. Mopo jalalle ja tankki täyteen, mopo pystyyn ja tankki ihan täyteen. Erotus on helppo laskea jos seurasi mittarin osoittamia litramääriä.

    P.S. 919:ssä ei ole varatankkia.

    P.P.S. Oliko nyt niin että sinulla valo syttyi kun piti kääntää varatankille?



  10. #10
    Lainaa (Simbad @ Heinä. 03 2006,00:21) kirjoitti
    Lainaa (Kraap @ Heinä. 02 2006,17:31) kirjoitti
    Muille Hornetin omistajille tai ostamista harkitseville vinkki: Hornetin bensavalo on todellakin valo, joka kertoo sen, että tankki on nyt tyhjä, työnnä huoltoasemalle Eli trippimittaria tarvitaan.
    Tuo lienee pikkuisen ongelma? Isossa valo syttyy ja sen jälkeen voi ajaa arviolta 60 - 80 km ennenkuin loppuu, paha sanoa kuinka pitkälle kun ei ole milloinkaan tullut tilanne vastaan. 18,55 litraa on joskus mennyt tankkiin.

    Vihje: Pidä pyörä pystyssä kun tankkaat, sinne menee parikin litraa enemmän kuin jalalla seisoessa.

    Nimimerkillä "31133 km Hornetilla ajanut"
    Juu isolla todelakin pääsee ton 60-80 km, joskus jopa enemmän... Aina tankkaan pyörän päällä istuen notta saan tankin mahd. täyteen.
    <span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
    rock, rauha ja rakkaus...
    </span></span>

    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
  11. #11
    > P.P.S. Oliko nyt niin että sinulla valo syttyi kun piti kääntää varatankille?

    Valo syttyilee kuinka sattuu. Kerran se on varoittanut juuri ennen varatankille joutumista. Käytännössä se menee siten, että valo syttyy vasta kun varatankkikin on ihan tyhjillään. Periaatteessa sen pitäisi syttyä jo silloin kun varsinainen tankki alkaa tyhjenemään, mutta esimerkiksi tällä kertaa ei valosta näkynyt vilahdustakaan, vaikka varatankille piti jo kääntää.

    Eli mitä iloa valosta tällöin on? Ei yhtään mitään. Tilannehan on aivan sama kuin ilman valoa: kun varatankille joutuu kääntämään, niin varmaan kannattaa joka tapauksessa suunnata pian kohti huoltoasemaa.
  12. #12
    Lainaa (Kraap @ Heinä. 03 2006,19:01) kirjoitti
    Eli mitä iloa valosta tällöin on? Ei yhtään mitään. Tilannehan on aivan sama kuin ilman valoa: kun varatankille joutuu kääntämään, niin varmaan kannattaa joka tapauksessa suunnata pian kohti huoltoasemaa.
    Sinullapa on varatankki, se valohan on oikeastaan ihan turha.

    Silti sen pitäisi toimia oikein...
  13.  
  14. #13
    Joo, olis se valo kuitenkin hieno feature..

    Sen kerran kun se todellakin syttyi jo varsinaisen tankin käydessä vähiin, pääsin vielä about 500 metriä :)

    Nyt se on tollanen vikavalo: pyörä sammui koska bensa on loppunut. Persekeles, nerokasta, eipä tarvi purkaa konetta ja huomata vasta sitten :)