Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Onko kenelläkään kokemusta kampiakselin kaulan tai kiertokangen korjauksesta täyttämällä? Eli tarkoitan että täytetään kulunut kaula, koneistetaan ja tehdään pinnoitus uudelleen. Lähinnä arveluttaa miten kestää käytössä? Kyllähän autoissa ja työkoneiden moottoreissa tälläistä on tehty, mut moottoripyörän kierrokset on kuitenkin paljon korkeammat joten kestävyys arveluttaa!!?
    Tavoitteet on toteutettava, vaikka siihen menisi kauankin!
  2. #2
    Joo...ei...
    Piikissä oli aikanaan kampiakseli niin kulunut laakereiden kohalta että täytettiin, ja siis toimihan se nyt...jonkun aikaa.
    Taisi sillä siis kesän päästä. Eli en menis kyllä mitään tolla koittaan korjata. Tuskin on ees hintansa väärttii.
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  3. #3
    kampura on kuitenki kohtuu halpa mp:hen että ei varmaankaan maksa vaivaa korjata täyttämällä sitä ja sitten ajaa koko ajan pelko perseessä että millon laukeaa..
  4. #4
    Aivan.. Tilanne on nyt sellainen että merkkihuollon edustajan korjaus on tälläinen jota kyllä itse ihmettelen.. Korjaus menee takuuseen joten haluavat päästä hetkellisesti pienillä kustannuksilla-> tarkoitan että kohta on taas moottori auki ja heidän pikkiin. ja kaiken lisäksi pyörä on ollut jo korjattavana kohta kuusi viikkoo siellä eikä vielä ole edes menossa kasaan.. P.S eikä pyörää saanut tilalle sieltä,on ollut aika orpo olo ilman pyörää
    Tavoitteet on toteutettava, vaikka siihen menisi kauankin!
  5. #5
    ei hyvää päivää, takuukorjaus täyttämällä
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    Lainaa (jaket @ Kesä. 30 2006,08:41) kirjoitti
    ei hyvää päivää, takuukorjaus täyttämällä
    taitaa olla kuitenkin vanhemman laitteen korjaus?!?!

    eikai nyt peekala uutta tehdastakuupeliä täytellä... eihän...

    kiihdytys ukkelit kyllä ovat noita kauloja menestyksellä täytelleet. esim gsx-rullalaakerikampuroiden perusvika on katketa/pyöräyttää kaulat rikki. ne ovat kai jollain tavalla kestäneet. tumo teki joskus aikanaan turun seudulla mutta nykyään en kyllä edes tiedä kuka tekisi.

    vaihtomoottori on ylensä kampuravikaa seuraava ostokohde. ja järkevin... ja ehkä jopa edullisin.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  7. #7
    Pyörä on T-ace vm2000 ajettu n45tkm eli ei ihan uusi pyörä. Vähän minua edelleen epäilyttää sen täyttämisen kesto mp:ssä,luultavasti täytön yms. tekevä yritys antaa työlle kuitenkin takuun että se kestää käytössä?!
    Tavoitteet on toteutettava, vaikka siihen menisi kauankin!
  8. #8
    Jaa-a, onko suomessa semmoista pajaa joka tolle uskaltaa takuun antaa...mä taisin saada ainakin täyttäyttää omalla vastuulla, eikä kestosta edes annettu mitään takeita, kuhan kokeiltiin.
    Jos joku uskaltaa taata työnsä, niin sittenhän sitä voi harkita. Mutta ei todellakaan korvikkeena uudelle kampuralle.
    Jos ei se hei piikkisessä kestänyt, niin miten tonnisessa jossa on 120 heppaa enemmän ja taitaa kiertääkin tonnin pari korkeemmalle...
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  9. #9
    No sit sen takuun on tultava sen huoltoliikkeen kautta,koska ei ne voi tehdä korjausta ja sanoa että kai se kestää..
    Tavoitteet on toteutettava, vaikka siihen menisi kauankin!
  10. #10
    Lainaa (-RD- @ Kesä. 30 2006,14:47) kirjoitti
    Jaa-a, onko suomessa semmoista pajaa joka tolle uskaltaa takuun antaa...mä taisin saada ainakin täyttäyttää omalla vastuulla, eikä kestosta edes annettu mitään takeita, kuhan kokeiltiin.
    Jos joku uskaltaa taata työnsä, niin sittenhän sitä voi harkita. Mutta ei todellakaan korvikkeena uudelle kampuralle.
    Jos ei se hei piikkisessä kestänyt, niin miten tonnisessa jossa on 120 heppaa enemmän ja taitaa kiertääkin tonnin pari korkeemmalle...
    No aivan varmasti kestää!
    Tietysti vähän riippuu millä täytetään savella,kromilla vai metallia ruiskuttamalla.
    Aika tumpelo täyttäjä täytyy olla ellei saa liukulaakeripintaa kestämään.
    Kestihän täyttämätönkin 45t???
    750SS,900SS,749,998,S4
  11. #11
    Lainaa (361181 @ Kesä. 30 2006,17:54) kirjoitti
    Lainaa (-RD- @ Kesä. 30 2006,14:47) kirjoitti
    Jaa-a, onko suomessa semmoista pajaa joka tolle uskaltaa takuun antaa...mä taisin saada ainakin täyttäyttää omalla vastuulla, eikä kestosta edes annettu mitään takeita, kuhan kokeiltiin.
    Jos joku uskaltaa taata työnsä, niin sittenhän sitä voi harkita. Mutta ei todellakaan korvikkeena uudelle kampuralle.
    Jos ei se hei piikkisessä kestänyt, niin miten tonnisessa jossa on 120 heppaa enemmän ja taitaa kiertääkin tonnin pari korkeemmalle...
    No aivan varmasti kestää!
    Tietysti vähän riippuu millä täytetään savella,kromilla vai metallia ruiskuttamalla.
    Aika tumpelo täyttäjä täytyy olla ellei saa liukulaakeripintaa kestämään.
    Kestihän täyttämätönkin 45t???
    hmm....?
    Tavoitteet on toteutettava, vaikka siihen menisi kauankin!
  12. #12
    Lainaa (361181 @ Kesä. 30 2006,17:54) kirjoitti
    Kestihän täyttämätönkin 45t???
    Mikäs peruste toi nyt on? Tokihan samasta puusta veistetty kestää aina paremmin kun paikkailtu. Ruiskumetallia oli tuo mistä omat kokemukset on...ja se oli alle 20t kun oli puolet poissa ruiskutetusta metallista ja laakerit alko jälleen paukkua. Rautalankakorjaukselta se vaan kovin vaikuttaa, mutta jos kokemuksia on toisenlaisesta niin uskon toki että parempikin täyttö on sitten olemassa. Omin kokemuksini en kuitenkaan voi todellakaan suositella, ellei sitten aio vaikkapa myydä pyörää syksyllä...
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  13. #13
    Pitäjänmellä (Helsinki) GT-moottorissa (koneistamo) täyttävät noita kauloja jauhekaarihitsauksella, tulee lujempi ja kestävämpi kun alkuperäinen.
    Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
    Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
    Kawasaki Gpz1000RX
    Kawasaki ZG 1200
  14. #14
    Sanoisin että jos ammattimies on asialla niin onnistuu. Tai siis uskoisin...
    Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä!!!
  15. #15
    muistaakseni www.virtasenmoottori.fi tekee tahi sit jobbaa muitten tekeleitä. Jälki oli paria huokosta lukuunottamatta ihan ok.
  16. #16
    no niin!! korjaus kesti kolmekuukautta ja sain pyörän ajoon ja kesti 500km ja sama vika uudestaan!! no asia on nyt sitten menossa oikeuteen, koska korjaus tehtiin vastoin valmistajan ohjeita ja tilalle ei annettu pyörää korjauksen ajaksi lukuisista pyynnöistä huolimatta ja kaupan purkuun myyjä ei suostunut vaikka kaikki edellytykset sille oli ja on, mut ilmeisesti P-mäen moottoripyörä yrittjän(merkki korjaamo) mielestä tämä on helpompi tapa edetä et asia menee oikeuteen ja sit maksaa vähän enemmän kun pyörän hinta??
    Tavoitteet on toteutettava, vaikka siihen menisi kauankin!
  17. #17
    Huolestuttavaa touhua, todellakin... Surullista on vielä se, että musta tuntuu siltä, että näitä kauppiaan omia sooloiluja alkaa kuuleen vaan enempi ja enempi. Kerro toki jatkossa miten tilanne etenee.
    if i was in ww2 they'd call me spitfire
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  18. #18
    Kyllä alkaa mennä aina vaan pahempaan suuntaan nää hommat, tarinoihan lisää, kun saat tietää lisää
  19. #19
    eipä ollu eka ace josta alakerta kilahtaa suht. pienillä kilometrilukemilla. uus kampura muuten jenkeissä 600$
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  20. #20
    Lainaa (naminassuli @ Tammi. 14 2007,14:48) kirjoitti
    no niin!! korjaus kesti kolmekuukautta ja sain pyörän ajoon ja kesti 500km ja sama vika uudestaan!! no asia on nyt sitten menossa oikeuteen, koska korjaus tehtiin vastoin valmistajan ohjeita ja tilalle ei annettu pyörää korjauksen ajaksi lukuisista pyynnöistä huolimatta ja kaupan purkuun myyjä ei suostunut vaikka kaikki edellytykset sille oli ja on, mut ilmeisesti P-mäen moottoripyörä yrittjän(merkki korjaamo) mielestä tämä on helpompi tapa edetä et asia menee oikeuteen ja sit maksaa vähän enemmän kun pyörän hinta??
    Oliko kyseessä (P-mäen) Pieksämäki? Mitenkä muistan jostakin lukeneeni eräästä yrittäjästä sielläpäin hieman negatiivisia juttuja jostakin? Ei kait tämä vaan ole sama korjaamo???
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  21. #21
    Lainaa (uijui @ Tammi. 14 2007,19:50) kirjoitti
    eipä ollu eka ace josta alakerta kilahtaa suht. pienillä kilometrilukemilla. uus kampura muuten jenkeissä 600$
    Ei varmaan muutenkaan eka eikä viimeinen mopo josta kampura tai kiertokampi menee... Onko kyseessä sitten voitelu virhe vai käyttövirhe...
  22. #22
    Lainaa (JP_445 @ Tammi. 14 2007,20:36) kirjoitti
    Lainaa (uijui @ Tammi. 14 2007,19:50) kirjoitti
    eipä ollu eka ace josta alakerta kilahtaa suht. pienillä kilometrilukemilla. uus kampura muuten jenkeissä 600$
    Ei varmaan muutenkaan eka eikä viimeinen mopo josta kampura tai kiertokampi menee... Onko kyseessä sitten voitelu virhe vai käyttövirhe...
    tai huono kampura?
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  23. #23
    huono öljypumppu/öljyn syöttö. Tacella ei saa keulia.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  24. #24
    Tuosta jauhekaari hitsauksesta olen kans kuullut mutta epäilyttää kyllä. Hondassa laakerit on merkattu värein ja erot laakereiden koossa ovat 0.008mm joten aika tarkaks menee. Matala kierros pyöriin on akseleita täytetty ja laakereita tehty auton liuskoista ja ne on kestäny mutta omaan 1000 cebariin tilasin alkuperäiset laakerit. valitettavasti kampuran kans ei ole oikotietä onneen vaan se tie kulkee kassan kautta ja se maksa hunajaa. ihmetyttää jos akseli hajoo jo 45tkm kohdalla. hondassa 85tkm mittarissa ja taitaa mennä jo toista kierrosta...
  25. #25
    Kovahitsauksella tuosta voisi saada toimivan. Kaikki on kiinni siitä, miten hitsiaine pysyy kiinni perusmateriaalissa. Jos perusaineen pinta saadaan oikeanlaiseksi ja kovahitsaus tehdään oikein niin ainakaan minä en näe estettä kestolle. Virtasen moottori on näitä täyttöjä tainnut tehdä jo hyvän tovin ja minä tukeutuisin heidän ammattitaitoonsa.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  26. #26
    Piikin kampurat ovat yleensä vierintälaakereilla ja niissä ei ruiskutus kestä, vaan mankeloituu irti ajan kanssa. Liukulaakeroidussa akselissa ruiskutus toimii periaatteessa ihan hienosti. Uudella akselilla taitaa olla hintaa tonnin paremmalla puolen. Samalla rahalla saa hajottamolta koko myllyn.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  27.  
  28. #27
    moottoririkkoisen thunderacen voi myydä mulle. mutta jos ehjä maksaa 5toppaa, niin en konerikkoisesta hirveitä maksa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050