Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
    tuli tos mieleen, jos pyörä on 25 kw papereissa ja vakuutus hommattu 25kw:selle niin korvaako vakuutus jos pyörä on kuitenki täystehonen?
    Kawasaki Ninja ZX-10R
    sama tilanne täällä.. tietäskö kukaan?
    Ei varmasti korvaa.Just oli tv:ssä juttua...Jos vähänkään on epäilystä että onnettomuutta edesauttoi kuristusten poisto niin korvauksia ei tipu.
    Siis kolarissa ei korvaa , varkaustapauksessa pitäisi korvata.

we're not here for a long time , we're here for a good time
    Paras ajaa se pyörä sitten tarpeeksi p*skaksi, jos mälläät, ettei ne enää tutkimalla niitä kuristussarjoja löydä
    Sä ajat töihin, mä ajan työkseni.
    yks kaveri sano että vakuutusmies kerto että voi ajella ihan 25 kw papereilla jos sitte ikää on tarpeeks en sit tiiä onko totta..
    Kawasaki Ninja ZX-10R
    suzukigirl:n avatar
    Liittyi May 2003
    Vaala, Oulujärven kuppeessa...
    Itselläni myös sama huolen aihe ja ratkaisin sen laittamalla kuristiet paikoilleen..
    Suzuki RF600 -96
    (Suzuki GS500EZ -82)
    Yamaha PW50

PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
    Kyllähän se PITÄISI muutoskatsastaa. En tiedä sitten onko vakuutusyhtiöt kiinnostuneita, että onko vai eikö 25kw. Ken tahtoo, sen riskin ottakoon.
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
    Tämä lienee taas niitä aiheita, johon ei yksiselitteistä vastausta ole. Todennäköisesti asiaa ei kukaan ala tutkimaan, ja korvaukset tulevat mukisematta. Näin lienee käynyt lukemattomia kertoja.

On kuitenkin mahdollista, että vakuutusyhtiö kieltäytyy korvaamasta sillä perusteella, että ajoneuvo ei ollut enää se, joka oli vakuutettu. Silloin ei paljon lämmitä se, että kaikkien muiden lipat tähän asti on korvattu.

Riskinotto tuo makua elämään, mutta voi olla kallista.
    Try again. Fail again. Fail better.
    kyllähän se tosiaan pitäisi muutoskatsastaa.. (ja pitäisi omistaa enemmän rahaa)

no onko tietoa mitä muutoskatsastus maksaa (olettaen että pyörä on kunnossa)?
    Tottakai se pitää muutoskatsastaa. Maksaisit pienempää vakuutusmaksua ja kun sattuu onnettomuus niin vakuutusyhtiö tuskin maksaa korvauksia.
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    hiukan vajaa 50 € on muutoskatsastus (43 tai 47 en muista ihan heti)

[edit] typo

Sä ajat töihin, mä ajan työkseni.
    motot.net auttaa teinipoikia ja tyttöjä päivän kuumissa aiheissa
    kiloGixxerillä alinopeutta!
    Lainaa (Diapam @ Heinä. 01 2006,00:05) kirjoitti
    motot.net auttaa teinipoikia ja tyttöjä päivän kuumissa aiheissa *
    diapam, daa? vähänkö ois ihqa olla vielä teini!
    Lainaa (toadstool @ Heinä. 01 2006,00:44) kirjoitti
    motot.net auttaa teinipoikia ja tyttöjä päivän kuumissa aiheissa
    Sinne vaan nyt reippaasti, hopihopi.
    kiloGixxerillä alinopeutta!
    Lainaa (Diapam @ Heinä. 01 2006,00:48) kirjoitti
    Lainaa (toadstool @ Heinä. 01 2006,00:44) kirjoitti
    motot.net auttaa teinipoikia ja tyttöjä päivän kuumissa aiheissa *
    Sinne vaan nyt reippaasti, hopihopi.

*repes*

meen sit huomenna ku nukkumaanmenoaikaki on jo ohi
    Lainaa (Mascaratti @ Kesä. 30 2006,22:26) kirjoitti
    hiukan vajaa 50 € on muutoskatsastus (43 tai 47 en muista ihan heti)

[edit] typo
    29e mankkaalla
    KooTeeÄm
    En tiedä miten prätkäpuolella asia on, mutta V8:ssa oli joskus juttu vastaavasta tilanteesta autopuolella.
    Autossa oli kolarihetkellä huomattavasti suurempi moottori kuin rekisteri-otteessa.
    Korvauksia ei voinut olla maksamatta sillä perusteella että autossa oli väärä moottori. Vakuutusyhtiön olisi pitänyt todistaa se, että onnettomuus on aiheutunut nimenomaan vääränlaisesta moottorista.
    nyt kävin tapiolasta kysymässä nii sellasen vastauksen sain että ajoneuvorekisteri keskuksesta saatava kw määrällä määräytyy vakuutus vaikka ois kuristukset poistettu...
    Kawasaki Ninja ZX-10R
    Itse muutoskatsastin keväällä ja maksoi 25€.

Uskoisin, että jos pyörä on erilainen, kun rekisteriote sanoo, ni sillon vakuutus ei korvaa kolarissa, jos asia käy ilmi.

Lainaa kirjoitti
    En tiedä miten prätkäpuolella asia on, mutta V8:ssa oli joskus juttu vastaavasta tilanteesta autopuolella.
    Autossa oli kolarihetkellä huomattavasti suurempi moottori kuin rekisteri-otteessa.
    Korvauksia ei voinut olla maksamatta sillä perusteella että autossa oli väärä moottori. Vakuutusyhtiön olisi pitänyt todistaa se, että onnettomuus on aiheutunut nimenomaan vääränlaisesta moottorista.
    Aivan, vakuutusyhtiöllä on hankala, ellei jopa mahdoton tehtävä todistaa, että nimenomaan tehokkaampi/kuristamaton moottori olisi aiheuttanut onnettomuuden. Tuolla perusteella korvauksia ei siis saa evättyä, ei ainakaan helposti. En tiedä voiko autopuolella tuossa tilanteessa syyttää vakuutuspetoksesta?

Lainaa kirjoitti
    nyt kävin tapiolasta kysymässä nii sellasen vastauksen sain että ajoneuvorekisteri keskuksesta saatava kw määrällä määräytyy vakuutus vaikka ois kuristukset poistettu...
    Eli vakuutusmaksut määräytyvät 25kw:n mukaan, mutta todellisuudessa tehoa on enemmän. Tuossahan vakuutusyhtiö katsoo sinun syyllistyneen vakuutuspetokseen. En tiedä miten tuo käytännössä ilmenisi korvaustilanteessa...

[saamasi korvaus]=[korvaussumma]-[säästö vakuutusmaksuissa] ?!?

Ja jos miettii kuinka kovan taiston takana korvaukset voi olla aivan selvässäkin tapauksessa, tuollainen "kuristukset pois" -skenaario saattaa olla punainen vaate vakuutusyhtiölle. Tapellaan joka asiasta, maksu viivästyy, ajokausi kuluu alta, vettä sataa ja kaikkia vituttaa.
    onko muutoskatsastus minkälainen operaatio? esim. penkitetäänkö pyörä jotta saadaan oikeat kw:t?

Kawasaki Ninja ZX-10R
    Lainaa (tpower82 @ Heinä. 04 2006,10:37) kirjoitti
    onko muutoskatsastus *minkälainen operaatio? esim. penkitetäänkö pyörä jotta saadaan oikeat kw:t?
    Kuten itse itsellesi vastasit edellisessä postauksessa. Alkuperäinen tehotieto löytyy AKEn ajoneuvorekisteristä.

edit: Niin siis jos allekirjoituksessasi näkyvä cebari on kuristettu X kW --> 25 kW, muutoskatsastuksessa takaisin niitä ei taida enempää kiinnostaa, kun sanoo, että kilkkeet on irti ja alkuperäiskunnossa, niin rekisteriin pannaan se ajoneuvon tyyppitiedoissa oleva X kW takaisin.

Suo, kuokka ja Suzuki
    Eivät ainakaan 6vuotta sitten olleet kiinnostuneita mun piikin kuristuksista kun kaveri kietaisi sen tolpan ympärille.

Lienee ihan tuurissaan jaksavatko alkaa tutkimaan löytyykö niitä kuristuksia vai ei
    K750 -61
    itselle sanoivat että jos tahtoo takaisin täystuhoiseksi pitää olla liikkeentodistus asiasta kysyin vielä että ookko sää ny ihan tosissas tosta ja kovin vakavalta vaikutti katsastusmiäs. ihme juttu kyl jos ei saa pelkällä puheella. voi tietenkin olla katsastusmiästen V-käyrässä konttori kohtaisia eroja joten kannattaa soitella. vanhassa supermotossa oli 8kw merkintä eikä sen lunastuksessa kyselty kertaakaan mistään tehoista tai kuristuksista
    Oman pyörän vakuutuksessa ei vaikuta tehot mitään, menee vain tuon koneen koon mukaan. Eli maksan periaatteessa täystehoisen pyörän vakuutusta ja papereissa lukee 25kW. Silloinhan vakuutuksen pitäisi korvata jos kolaroisin * ?.
    Parempi kolaroida siihen kuntoon varmaan, ettei pysty enää penkittään, kun papereissa ei lue minkäännäköistä ilmoitusta osista, vain 25kW

- Cagiva Freccia C12R -89
    - Cagiva Planet -01
    - Honda CB 600 F Hornet -00
    - KTM 530 EXC-R SM -08
    - Yamaha MT-01 -05
  26.  
    Kun kävin muutoskatsastamassa oman pyöräni ni keskustelu katsastusmiehen (KM) kanssa kävi suunnilleen näin:

KM: Mitä tälle siis on tehty?
    Minä: Siitä on tehty täystehonen
    KM: Miten se on tehty?
    Minä: No jotkut kuristukset poistettu
    KM: Mistä?
    Minä: En mä tiä, ehkä kaasarista tai jotain
    KM: Missä liikkeessä toi tehtiin? Voisi soittaa niille ja kysyä.
    Minä: Kaveri teki
    KM: Mitkäs ne tehot nyt sitten on?
    Minä: En mä muista, mutta jos katot netistä, ni pyörän valmistajan sivuilta ne löytyy.
    KM: .... no kai mä sitten vaan uskon sua
    Minä:
    KM: Mennääs sisälle ni mä teen uuden rekisteri otteen. Hinta 25€.

Että näin. Hyvä olla blondi