Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    Omalla kohdallani ei ole ollut mitään valittamista ko. firman toiminnassa. Kaupanteko meni jotakuinkin näin:

Katsoin netistä että firmalla on kiinnostava pyörä ja ajelin eräänä torstaina sitä katsomaan. Harmikseni pyörässä ei ollut kilpeä (enkä tajunnut soittamalla asiaa varmistaa, jälkikäteen ajatellen hyvä niin.), mutta istuskelin siinä päällä kuitenkin ja sanoin sitten tiskillä hiukan vanhemmalle myyjälle, että TRX kiinnostaa, mutta ei taida päästä koeajolle. Yllätyksekseni kaveri sanoi, että voi sitä tuossa pihassa vähän koittaa jos haluat ja ensi viikolla tulee kilvet, että saat kunnon koeajon ajaa.

Ajelin sitten Yamahalla pihassa vähän (tuntui siinä vaiheessa jo juuri minulle mitoitetulta) ja rupesin sitten kysymään käykö Suzuki vaihdossa. No se sattui olemaan Motofocuksen 2001 maahantuoma laite ja kävikin vaihdossa hyvin. (Itse asiassa hyvitys oli 1300-2000e suurempi, kuin kahdessa muussa liikkeessä, joissa kysyin vaihtoa uuteen ER6-n malliin!) Hyvitys oli tosiaan enemmän kuin kohdallaan ja Yamaha pirun nätissä kunnossa. Mietin asiaa hetken, soittelin pari puhelua ja varasin pyörän - sovittiin että soittavat minulle kun pyörä on kilvissä.

Soitin sitten itse kuitenkin vielä perjantaina ja varmistelin välirahaa (lue yritin vielä tinkiä). Se ei sentään onnistunut, myyjä sanoi, että pyörälle olisi suora ostajakin, mutta se on nyt varattuna minulle kilvitykseen ja koeajoon asti.

Maanantaina sama myyjä soitti, että pyörässä on kilvet. Sovittiin että menen tiistaina koejamaan ja että huoltavat pyörän vielä ennen sitä. Sovittiin, että olen paikalla 10-12 tiistaina.

Ajelin sitten tiistaina Forssaan helvetin kylmässä säässä aamusella ja olin paikalla n. 11:15. Yamaha odotti lähtövalmiina pihassa ja myyjäkin tuli vastaan ja sanoi lähtevänsä syömään, kehoitti ajamaan oikein kunnon lenkin TRX:llä. Köpöttelin liikkeeseen ja totesin tiskillä, että ajaisin sen koeajon, mutta lämmittelen ensin. Samantien käskettiin ottaa kahvia lämmikkeeksi. Join sumpit, katselin pyöriä ja lähdin sitten ajolle.

Pyörä toimi kuten oletinkin sen toimivan ja sopi minulle älyttömän hyvin. Ei muuta kuin takasin, pieni odottelu, että myyjä tuli paikalle ja tehtiin kaupat. Kaikki sujui kuten pitikin ja takuuta luvattiin 12kk moottori / voimansiirto. (tästä on ollut risuja, mutta itse tietenkin toivon, ettei tarvitse takuuasioita hoidella...)

Iloisena yllätyksenä, josta ei juuri mainittu, pyörästä löytyi vielä alkuperäinen huoltokirja + kuitit huolloista, dynokäyrät, manuaali yms. peräkontista.

Paremmin ei oikeastaan olisi voinut sujua. Palvelu oli asiallista ja ystävällistä ja oma pyöräkin kelpasi hienosti vaihdossa.
    Retired
    Olenkin jo useampaan kertaan kertonut mielipiteeni kyseisestä firmasta esim. aiheessa -> Motofocuksen huolto. Omalla kohtaa kävi lähes samanlailla kun Sinulla, kaupantekovaiheessa ei ollutkaan mitään valittamista. Olisin voinut kirjoittaa silloin samanlaisen ruusutarinan, mutta...

...jostain syystä hyvä palvelu loppui siihen kun heillä oli rahat kourassa ja minulla pyörä matkalla kotia.
    Takuuta sain minäkin 12kk, mutta muutamien puhelinkeskustelujen ja paikallakäynnin perusteella sain huomata että käytännössä tämä luvattu takuu ei meinannut korvata oikeen mitään. Asiakaspalvelu oli törkeää, minua sekä kavereitani (joita myyjä ei tuntenut) nimiteltiin amatöörimäisiksi aloittelijoiksi jne. Tämän vuoksi seuraavan mopokauppani teen jossain ihan muualla, jossa asiakkaita ei luokitella mihinkään kategorioihin.

Täytyypi toivoa että olin poikkeus, ja että Sinulla onnistuu mahdolliset huolto-/takuuasiat paremmin.
    R1 - D.E.A.D
    Tai sitten täytyy vain toivoa, ettei takuuasioita tarvitse hoidella. Huollot teetän tässä lähempänä joka tapauksessa.
    Retired
    Itsekin asioin kyseisessä paikassa huhtikuun alussa 2005, toki ennen asiointia soitin, että haluavatko edes ottaa kyseistä pyörää vaihdossa jonka silloin omistin, ja puhelimitse kyllä kertoivat auliisti mitä voivat hyvittää siitä.
    No paikalle päästyäni rupesin kiertelemään ja katselemaan vaihdokkeja ja mukavasti sai rauhassa katsella. (En tarkoita sitä etteikö palvelua olisi ollut, vaan itse sanoin ekaksi vain katselevani, joten myyjä kertoi että katsele vaan rauhassa ja tule sitten kysymään kun on asiaa.)
    No aikani pähkäiltyäni kerroin olevani halukas koeajamaan yhtä pyörää ja nätisti mopo otettiin ulos ja ei kun lenkille. Lenkin jälkeen vaikutti oikein hyvältä, mutta tuli pikku mutta..... Pyörä oli asiakkaan lukuun myynnissä ja siitä syystä rek.ote ei ollut paikanpäällä. Soittivat kyllä omistajalle, mutta kuulemma vasta huomenna joten itse halusin unohtaa koko jutun siinä vaiheessa.
    Sitten pyysin saada toista pyörää vielä koeajoon ennekuin suunnistan Tampereelle kaupoille. No ei kun mopo ulos ja koeajo lenkille. No tähän mopoon onneksi sitten löytyi paperit ja sen hyvittivät vanhasta mitä puhelimessa olivat luvanneetkin (ei tosin paljoa, mutta täysin asiallinen hinta kuitenkin) joten kauppa tuli tehtyä.
    Mielestäni ihan mukavaa kaupantekoa ko. liikkeessä, sellaista rentoa meininkiä eikä mitään tiukkapipoista ja jäykkäniskaista vääntämistä.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  5.  
    Olen kuulemma (ainakin 06/2003 mennessä) toiseksi nopein pyörän ostaja ko. liikkeestä. Nopein oli ostanut suoraan auton kontista, minun pyörä oli ehditty ottaa alas kyydistä.

Samanlaista olin käynyt jo muualla ajamassa, ja lyhyt koeajo pihalla ilman kilpiä osoitti kaiken toimivan, ja huoltokirjakin oli asiallinen, joten kaupat tuli ja pyörä oli juhannukseen mennessä kilvissä sopimuksen mukaan. Myyjällä oli kyllä Runebergin puhelahjat...

Onneksi takuuta ei tarvinnut testata, enkä ole liikkeessä sittemmin käynyt, kun ei ole ollut tarvis.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!