Oletteko panneet merkille että, kun mopo tulee pitkät päällä vastaan niin ei välttämättä huomaa moikkausta häikäisyn takia, no silti moikkailen vaikken mitään näekään![]()
![]()
ps. Itse en aja koskaan päivällä pitkillä valoilla![]()
Jep, kivaahan tuo moikkailu on eikä haittaa vaikka ei aina vastaantulija vastaisikaan. Ei ole ollut tuon suhteen mitään ongelmia enkelien tms suhteenkaan. Kevareille moikkaan erityisesti kun muistuu omat kevariajat mieleen jolloin isompien pärrien kuskien moikkailut saivat mielen kirkastumaan.
Tampereella tervehtimiset on todella hyvin vielä jengillä hallussa vaikka pyöriä on todella runsaasti liikenteessä. Noloahan se olisi olla moikkaamatta tyyppiä, joka saattaa olla seuraavana tiistai-iltana kahvittelemassa tai syömässä jäätelöä samassa seurueessa Pyynikillä/Mustalahdella..
Mopopoliiseille moikkailen myös ja usein ne vastaakin. Niille ei tosin viitsi antaa "tutkavaroitusta".![]()
![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Kyllä mä kaikkia moikkaan -välillä niitä FJR:än näköisiä skoottereitakin![]()
Yammutar
eiköhän se oo jo laissakin kiellettyä...(leijona59 @ Heinä. 03 2006,12:30) kirjoitti
ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007
ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>
# 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
Ei kai siinä mitään omituista pitäis olla, musta on omituista jos sitä pidetään omituisena.(NOx @ Heinä. 03 2006,09:13) kirjoitti
Itse olen ainakin mielestäni yhtä paljon motoristi kuin kumppanikin, vaikka itselläni ei pyöräkorttia ole niin huolloista ja bensoista olen jo 5 vuotta osani maksanut. Tosin välillä olen laiska ja jätän moikkaamisen kumppanille, niin ei tarvii koko ajan kytätä vastaantulijoita. Ei muuta kuin...
![]()
Kyllä mää morjestelin pelkääjänpaikaltakin. Siinä oli vähän virikettä kun ajaminenkin piti jättää kuskin huoleksi.Pysyi paremmin tilanteen tasalla. Kiva on saada morjestukset sekä kuskilta että apparilta konsa saa jotenkin sen käsityksen että ovat tekemässä sitä kahdestaan eikä niin että jarru on mukana olosuhteiden pakosta ja nukkuu siellä pää kuskin lapojen välissä...
Nyt aktiivisella ajokaudella olen huomannut olevani vaaraksi itselleni kun silloin tällöin joudun liikehtimään kotilolla ja rystysiin meinaa tulla kolhuja kun sivuikkunan läpi koittaa refleksillä morjestaa.![]()
When in trouble, or in doubt
run in circles, scream and shout.
Jep
kun itse ajelen, toki morjestelen, enkä kyllä koe olevani sen vähempi mp-harrastaja mikäli olen jonkun kyydissäkin. Moikkaan siis sieltäkin.
Onneksi alan pikkuhiljaa muistamaan, että k*tilolla EI tarvitse moikata joka ämpeetä, ihan ne tutut riittäisivät
(e:typoilen taas)
Jokea ylittäessä on hyötyä vain siitä melasta, joka on veneessä.
Ruuhkassa morjenstamatta jättämisen ymmärtää, varsinkin kun oletuksena on että morjenstus tuli, mutta minä en sitä huomannut.
Eräänä aamuna tuli hiljaisella kakkostiellä kaks kyykkyä vastaan, molemmat pojat nojailivat kytkinkädellä reiteensä, molemmat omaansa. Ei noussut käsi vaikka itselläni oli lapanen pystyssä pitkän aikaa. En loukkaantunut vaan järkeilin, että kavereilla oli rautaperseajo loppusuoralla *
Ei tämä nyt niin vakavaa ole jos joskus jää lapanen nousematta *
Mönkijöitä en ole moikkaillut, niissä kun on niin monta pyörää. Ei ole kyllä sieltä suunnastakaan oma-aloitteisesti elettäkään tullut.
Pikkuhiljaa alan rohkaistumaan tohon morjestukseen kyytiläisen paikalta.
Oikeesti tosi kiva fiilis tulee, kun tulee vastaan kaks pyörän päällä ja molemmat morjestaa *
Jotenkin oon vaan ite niin jäässä että aluksi sain tyyliin yhen sormen vaan nostettua *-josta olenkin saanut kyllä kuulla jälkeenpäin *
No nykyään tassu kyllä nousee ellei ole uni silmässä tai jättiläiskiinnipitämispössis päällä *
Assumption is the mother of all fuck ups'
Me oltiin ajelemassa tualla maaseudulla, siällä on niin rauhallista. Pysähdyttiin tauolle. Ei paljo mitää ääniä, jostain kaukaa kuulu lehmien ammuntaa.
On se ny kumma ku joka topikissa joku rupee siunaileen jos ei ylinoppeuksista niin sitte pitkistä valoista tai vanhoista kalsareista... Mä ajelin tällä viikolla jumakeka parkit päällä!kirjoitti
![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Se nyt vain sattuu olemaan sellainen hyvin vanha perinne.(velikossu @ Kesä. 27 2006,10:09) kirjoitti
Joskus ennenvanhaan moottoripyöräilijät kokivat jonkinlaista yhteenkuuluvuuden tunnetta pyörä- ja vaatemerkistä riippumatta. Joskus saatettiin huoltoasemalla tai jossain muualle keskustella jopa täysin tuntemattoman motoristin kanssa. Ja jos joku oli pulassa niin pysähdyttiin kysymään tarvitaanko apua. (huoh...)
Ei siellä tarvitse moikata jos ei halua, se vain on kohtelias ja (minusta) hyvä tapa.
Eli moikkaan aina
haemis
niin. no se lehmien ampuminen on kans laitonta. varsinkin jos ne ei oo omia... *(xjrrrrräyh @ Heinä. 13 2006,16:06) kirjoitti
- täällä on katsos niin lainkuuliaista porukaa... *
ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007
ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>
# 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
Kun nyt linja-autot olivat esimerkkinä, niin Tampereella kun joskus yleisiä tuli käytettyä, niin kaupunginliikenteen kuskit tervehtivät aina vastaan tulevaa työtoveria. VPK:n lanssin kyydissä liikkuessa totesin, että ambulanssikuskit morjestivat toisilleen. Jenkkiautoharrastajillakin tuntuu olevan tapana morjestella toisilleen (tokihan näin pienillä kylillä tuntevatkin toisensa). Avoautoilla ajavatkin näyttivät keksineen tervehtiä kohottamaalla käden suoraan ylöspäin - varmasti juuri korostaakseen tuota katottomuutta.
Minusta tuo on ihan mukavaa vaihtelua siihen, että osa porukkaa on tien päällä vain kiusatakseen muita tai ajavat muuten huomioimatta toisia.
*** Poliisi on parasta huumetta! ***
[url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
[url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
Tätä viestiketjua kun plärää, niin ei voi muuta kuin alkaa ihmettelemään, miksi morjestaminen tuntuu olevan joillekin ongelma?
Moikkaan aina kun pystyn, monesti ensimmäisenä, monesti ei moikata takasin - miks tätä pitäs ajatella sen enempää?
Monesti on varmaan jäänyt multa moikkaamatta takaisin, kun on joutunut tarkkailemaan liikennettä, just vaihtamassa kaistaa, mitälie milloinkin. Mulle kuitenkin liikenneturvallisuus menee moikkaamisen edelle, ja jos se vastaantuleva moikkaaja ei sitä käsitä, ja "ottaa herneen nenään" siitä, niin se todellakin on _sen osa elämää_.
Täytyy kyllä myöntää, että tyhjällä tiellä kun tulee toinen prätkä vastaan (pyörän tyylillä ja merkillä ei todellakaan ole väliä) ja sieltä iloisesti morjestetaan, niin en todellakaan pysty olemaan morjestamatta takaisin. Ja matka jatkuu leveän hymyn kera, jostain syystä siitä tulee aina hyvälle tuulelle.
Tähänkö se sitten perustuu, että jotkut motoristeista sitten jää tähän koukkuun, ja yrittää "onkia" tätä hyvää oloa, vastaantulijoiden morjesteluista, ja se alkaa kuulostaa laiminlyödyltä velvollisuudelta, josta syytellään. Tältä se hieman kuulostaa joidenkin kirjoituksissa. Ei mulle tuu pahaa oloa, jos ei morjesteta takaisin, miks pitäis? En yleensäkään lähden tienpäälle vastaantulijoiden takia.
No, tää kaikki on varmaan sanottu jo satoja kertoja, ja mä pahoin pelkään, että tullaan vielä sanomaan uudestaan...mutta toivottavasti näitten kirjotteluiden myötä ymmärrys pikkuhiljaa kasvaa, niin katkeruus haihtuu...
![]()
Osu ja uppos...vai(xjrrrrräyh @ Heinä. 13 2006,16:06) kirjoitti
![]()
Mutta hei, eikös tämä ole keskustelupalsta ?![]()
Moikkaan yleensä "kyykkypyörämäisesti" kättä sivulle heilauttamalla, mutta kun joku heilauttaa kunnolla lapastaan, niin minullekin tulee kiire nostaa händy pystyyn. Täytyy myöntää, että silloin tulee hymy kypärän alle ja itsekseni ääneen tervehdin. Helppo tapa saada joku tuntematon hyvälle tuulelle.![]()
Honda CBR 600F
Sanoipa "kanssa-Puimuristi" mielestäni hyvin ja olennaisen.(PSmo @ Kesä. 30 2006,14:28) kirjoitti
Oma mielipide: Morjenstaminen on mielestäni hauska perinne, jota minulla ei ole mitään syytä olla noudattamatta - silloin kun se liikennetilanne (tai vaikka oma mielentila) huomioonottaen tuntuu hyvältä.
<p>2002-2014</p>
Tervehdys pakollinen vaikka nurin menisi? Niin monta topiccia.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Kyllä sieltä voi morjestella kaikille..siis takapenkiltä.Munkin muijani sieltä huiskii toisille aina ,vaikka pyörä olis kuinka kenossa vaan.Itse ei aina tohdi morjestaa jos on paha paikka.(pacman^ @ Heinä. 02 2006,23:57) kirjoitti