Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 57:sta
    Lisää löylyä aiheeseen mp vs. auto. Ja kysely vain niille jotka eivät aja aktiivisesti radalla autolla tai moottoripyörällä.
    Ajopelit vaikkapa Kawa ER 6f ja Renault Megane 2.0 Coupe.
    Kymmenen ratakierrosta harjoittelua ja sen jälkeen kymmenen kierrosta kelloa vastaan.
    Rata vaikkapa Botniaring.
    Kummalla ajaisit kovemman ajan?

Itse uskoisin ajavani autolla.
    Taivas saa odottaa
    Autolla, pyörällä oon ihan käsi
    Lainaa (hannuman @ Kesä. 24 2006,20:13) kirjoitti
    Autolla, pyörällä oon ihan käsi
    Jos yleensä olisin nopee niin sama täällä.
    Aika varmasti autolla, kerran ajanu mikroautolla sisäradalla niin huomasin miten kierros kierrokselta meni mutkat paremmin ja ajat parani. Sama määrä harjoitusta, niin autolla varmasti menen kovempaa kun millään mopolla
    Intruderclubfinland

Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
    Autolla! Ajan vanhalla Letukallanikin mutkatiet nopeampaa kuin prätkällä!

Vaikee nyt varmasti sanoa, mutta veikkaisin, että autolla pyöräyttäisin radan ympäri nopeemmin.
    Kyllä mä veikkaan että pyörällä irtois parempi kierrosaika,...
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Jos ajettaisiin omalla kalustolla, niin prätkällä, vaikka auto ei olekaan mikään Fiat 127. Saman konsernin tuote kylläkin. Ei kuitenkaan mikään Ferrari eikä edes Alfa Romeo
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
    Autolla. Mopolla tulisin maaliin reilusti hävinneenä, mutta naama hevosenvirneessä, kun se vain on tuplaten siistimpää fillarilla.

Pv50, Monkey, Dt125, KX125, VFR750, YZF600R, Z750 -08 Orange
    Lainaa (I.S.K.Ä @ Kesä. 24 2006,21:47) kirjoitti
    Autolla. Mopolla tulisin maaliin reilusti hävinneenä, mutta naama hevosenvirneessä, kun se vain on tuplaten siistimpää fillarilla.
    Hehe ei sitä paljoo paremmin ois voinu ilmaista
    Ja heti maaliviinan jälkeen
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Ööö kanada.
    Joo vois luulla että autolla,but eipä tiiä ku e tommost kawaa o kuskannu,meganee kylläkin,ja on muuten yllättävän tykki tollane 2L cupee paitti jos suikkaa vertaaa
    veikkaisin että autolla
    Vanheneminen on pakollista!
    Aikuistuminen on vapaaehtoista!
    Pyörällä. Kyllä ER-kutosenkin suorituskyky on ylivertainen autoon verrattuna, vaikka mp-mittapuun mukaan erkka ei mikään ylivertainen tykki olekaan. On se sitä kuitenkin Relluun verrattuna...

Mielenkiintoisemmaksi kysymys kävisi jos kiihtyvyys- ja huippunopeuslukemat olisivat autolla ja pyörällä identtiset. Sitten nousis esiin muut tekijät. Autolla varmaan uskaltais vetää paremmin pidon äärirajoille, mutta mites jarrut ja ylipäätään pidon määrä (pyörähän on kevyempi)? Lisäksi radasta riippuen kapeammalla pyörällä pystyy paremmin käyttämään radan leveyttä hyväkseen. Eli vetämään leveämpiä, kanttareita hipovia ajolinjoja => isompisäteiset kaarrokset ja sitä myöten kovemmat kaarrenopeudet.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    mä en osais sanoo kyl pyöräl pääsee suorat nopeemmin mut auto pesee kyl kurvis tiukaks menis
    zzr600-vm90
    Paha sanoa, kun en kummallakaan osaa ajaa. Mutta jos sama rata peruutetaan raskaslavetilla ympäri, lupaan olla nopeampi kuin naapurin papukaija. Ellei se innostu lentämään.
    Kawa 6-mikä-hän oli, sillä lupaan ajaa nopeammin radan ympäri. Aivan varma homma.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Sinänsä off-topic että en tiedä mihin itse pystyis mutta Tässä vetää tiukille

Z1000 -08
    Lainaa (Jariel @ Kesä. 24 2006,23:24) kirjoitti
    Sinänsä off-topic että en tiedä mihin itse pystyis mutta Tässä vetää tiukille
    Anteeks... Missä vetää tiukille?!?

"Leading the Web to Its Full Potential..." Tässä vai???
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
    Joo, joku joka osaa niin linkittäköön; http://www.youtube.com/watch?v=6TPQ-ig5rO8&search=999

Edit:Ai, nyt näköjään linkittyi itekseen. No, aivan se ja sama, V...u mä mikään meteorologi ole

Z1000 -08
    Kyllä mopolla nopeampaa menee
    Nyt pisti pahan, kun ensin piti pukea kysymys sanoiksi niin että se olisi itselle realistisempi. Ts. "kummalla olisin huonompi?" Luulen että auto pysyis hanskassa paremmin ja sitä kaikesta huolimatta uskaltais lähettää kovemmin. Pyörällä se vois mennä vähän semmoiseksi sunnuntaiajeluksi niinkuin kaikki mun mopoilu.

Mun sisäinen kaahari taisi kuolla ennenku sain kortin.
    When in trouble, or in doubt
    run in circles, scream and shout.
    Kyllä saa aikamoinen urheiluauto olla, että pystyy mutkiin vetämään samaa kyytiä kuin pyörällä.. Oon huomannu sen ihan tuolla ajellessani, että autolla ei ole sitten mitään jakoa pyörälle mutkanopeuksissa, ainakaan niillä autoilla mitä mä olen ajanut. Kiihdytykset on sitten tietysti ihan eri planeetalta, jarrutukset menee melko samoihin..

Eli pyörällä uskoisin peittoavani moisen kauppakassin..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Vai kummalla nopeampi?? Uskaltaisin väittää, että Erkka 6 liikkuisi kierroksen livakkaammin ohjastuksellani. Vaikka en ihan polvi maassa laahaten 9r lläkään kanttaa, niin kyllä jalkatappituntumalla kuitenkin...

Autolla kun ei pahasti tule kaahattua, paitsi soralla.
    Täysiä sisään.....Paareilla ulos.

Kawasaki Ninja ZX-10R
    Tjaa-ah, eipäs ole omaperskohtaista kokemusta kutos-erkasta, meganesta eikä Botnian radasta, mutta jos se erkka ei nyt ihan karmea lulla ole, niin voisin kuvitella tekevänin ainakin aluksi paremman ajan vakio-erkalla kuin vakio-meganella. Tosin enpäs nyt edes tiedä millaisella alustalla ja kuinka ärtsyllä koneella varustettu peli tuommoinen kupee-megane sitten onkaan, mutta silti.

Botnialla en ole vielä käynyt, mutta kuulemani perusteella siellä on yksi pitkähkö suora ja muutama tiukahko mutka, joilla ainakin aluksi mp:llä saisi vedettyä kaulaa autoon ja myöhäisemmän jarrutuksen ansiosta kaulaa saisi pidettyä vielä ainakin ensimmäisiin mutkiin, ja varsinkin kun mutkista avatessa olisi taas helpompi ottaa lisää kaulaa ripeämmän kiihtytyksen ansiosta. Mutkista on vaikea mennä sanomaan tuntematta ja kokeilematta niitä, mutta luulen että osassa niistä mopolla selviäisi nopeammin, osasta taas saattaisin suoriutua autolla ripeämmin, mene ja tiedä. Joka tapauksessa se kokonaiskierrosaika olisi silti varmaan parempi mopotilla. Ainakin jos ajaisin jollain paremmalla muttei välttämättä tehokkaammalla (teho/paino) mopotilla.

Jos taas rata olisi vaikka Kemora, niin ainakin paluusuoran lopulle asti olisin varmaan selvästi nopeampi mopotilla, hiukan tasoitusta saattaisi tulla johonkin kahvilan kurvin tai varikkosuoran loppuun mennessä mutta silti, juuri tuollaisen ajokaluston kohdalla uskoisin että mopotilla tulisi parempi kierrosaika.
    Toisaalta olishan se kiva kokeilla joskus omaa kierrosaikaa myös tuollaisella Megane coupella. Varmaan silläkin saisi aikoja petrattua kivasti muutaman harjoituskierroksen jälkeen.
    Referenssiksi (hieno sana) keskusteluun linkitetään tähän Botniaringin kierrosennätykset.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    kyllä noista kahdesta erkki olisi varmaan omissa hyppysissä selkeästi nopeampi sen verta tuollainen "laiska" alottelijan pyöräkin kiihtyy verrattuna kotiloon. kaarrenopeuksista en taasen ihan heti menisi vannomaan kummankaan puolesta kun ei ole tuollaista uutta erkkiä päässyt kokeilemaan.
    Paha sanoa, mutta luultavasti mopolla.

Käytännössä tulos voisi kuitenkin yllättää. Esim. riskinottokyvyssä on huima ero pyörän ja auton välillä. Kotilolla voisi käydä nurmikonkin puolella tarpeen vaatiessa, mutta pyörän kanssa ei uskaltaisi kokeilla onneaan yhtä huolettomasti.
    Jos varusteet ja pyörä(t) ois jonkun muun niin eiköhän sillä nopeempi rinki tulis kun tohtis kokeilla rajojansa.
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02
    Lainaa (kaasunalle @ Kesä. 24 2006,22:35) kirjoitti
    Paha sanoa, kun en kummallakaan osaa ajaa. Mutta jos sama rata peruutetaan raskaslavetilla ympäri, lupaan olla nopeampi kuin naapurin papukaija. Ellei se innostu lentämään.
    Mä voisin kokeilla ottaa sen raskaslavetin tohon hinausauton perään ja peruuttaa sillä...!!
    Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
    Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
    Kawasaki Gpz1000RX
    Kawasaki ZG 1200
  30.  
    Veikkasin et pyörällä
    Jarrut on vauhdin surma!
    Kyllä siinä muavia pitää olla!

Yamaha YZF-R1 -09
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen