Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Onko huomioita kahvojen _häiritsevästä_ tärinästä tuossa 5000 kierroksen paikkeilla ?

    Yleinen ongelma vaiko kenties yksilö... omassa tuo on muutaman tuhannen kilsan jälkeen kyllä ruvennut haittaamaan. Tuntuu ikävältä juuri tuollaisella matkanopeudella muutaman sadan kilsan jälkeen *.

    Apua kenties isommista vastapainoista kahvan päähän ? Tai muita konsteja...
    -- PV50 ... GSX-R : 1983... 2006 --
  2. #2
    Lainaa (harrihil @ Kesä. 11 2006,20:52) kirjoitti
    Onko huomioita kahvojen _häiritsevästä_ tärinästä tuossa 5000 kierroksen paikkeilla ?

    Yleinen ongelma vaiko kenties yksilö...
    Täällä ei tärrää... samanlainen mopo.
  3. #3
    empä ole omassa mopossa moista huomannu
    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

    www.menokoneracing.fi
  4. #4
    Kiinnitin kyllä siihen huomioo. Kapealla kierrosalueella mutta tärinä oli kuitenkin suht pientä.
    Mielestäni se on hävinnyt tai jokatapauksessa niin pientä että muistin koko asian vasta luettuani aiheen.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  5. #5
    Joops..ehkä pientä sellasta esiintyy..mut eipä tuo itteeni o pahemmin häirinny..
  6. #6
    En ole moista huomannut...
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  7. #7
    Eiköhän sitä rivinelkulla jokin ominaisresonanssialue ole. Jossain oli juttua, kun formula1:sten kone muuttui v10:stä v8:siin, niin värinäalue meni ihan erilaiseksi - oli ihan kaaviokuva. Olikohan se niin, että v10:ssä oli tärinät jossain 10-15trpm välillä, minkä yli ne kuskit vaan veti vaihteita käyttäen ja v8:ssa se olisi ihan kierrosten yläpäässä. Vai olikohan se toisinpäin. Joka tapauksessa jokin värinäalue sitä yleensä on. Omassa mopossa on tärinäalue havaittavissa jossain 6500-7000rpm ympäristössä, vaikka siinä kaksi tasapainoitusakseliakin on. Ei tosin mitään häiritsevää, mutta kyllä sen erottaa, kun asiaan keskittyy.
    Dixi et animam levavi
  8. #8
    Todella vähän tärisee k5/k6 kahvat(jos kaikki on kunnossa), jos vertaa moneen muuhun pyörään. Veljen R1 (Olikohan 2002 vai 2003 vm. kun ei muista) tärrää ihan eri sfääreissä, vaikka tangossa on vakiona noin 3 kertaa tukevammat painot.

    Nuo suskan vakio painothan on aika snadit, eli jos tuntu että tärinä vaivaa(vaikka itsellä ei tärise kyllä nimeksikään) niin ainahan sitä voi sorvata kunnon painot vakioiden tilalle...



  9. #9
    enpä ole huomannu moista omassa mopossa!
    Burn rubber, not your soul!
  10. #10
    No empä sitten malttanut olla kokeilematta isompia vasta painoja kun melkein * suoraan sopivat painot stromilta löytyi hyllystä. Koeajon jälkeen olen kovin tyytyväinen muutokseen.
    -- PV50 ... GSX-R : 1983... 2006 --
  11. #11
    Mulla stongan tärinät katosi, kun vaihdoin uuden etufillarin.
  12. #12
    Lainaa (Toyboy @ Kesä. 11 2006,22:29) kirjoitti
    Kiinnitin kyllä siihen huomioo. Kapealla kierrosalueella mutta tärinä oli kuitenkin suht pientä.
    Mielestäni se on hävinnyt tai jokatapauksessa niin pientä että muistin koko asian vasta luettuani aiheen.
    Eilen kun ajelin vieläpä paljain käsin en havainnut millään alueella tärinöitä joten se siitä.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  13. #13
    Lainaa (Toyboy @ Kesä. 14 2006,08:36) kirjoitti
    Lainaa (Toyboy @ Kesä. 11 2006,22:29) kirjoitti
    Kiinnitin kyllä siihen huomioo. Kapealla kierrosalueella mutta tärinä oli kuitenkin suht pientä.
    Mielestäni se on hävinnyt tai jokatapauksessa niin pientä että muistin koko asian vasta luettuani aiheen.
    Eilen kun ajelin vieläpä paljain käsin en havainnut millään alueella tärinöitä joten se siitä. *
    Laske se eturengas välillä asfaltin pintaan niin helpottaa tärinän huomaamista
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  14. #14
    mulla samaa ongelmaa. * vanhat vessat ei täristänyt noin paljoo. * vihjeitä moisen poistamiseksi ?? ei, tärinä ei johdu juhannuksesta !!
  15. #15
    No nyt on jo kilometrejä takana reilusti ja edelleen tyytyväinen tulokseen

    Eli, mitä tuli tehtyä ? Vaihdoin kahvojen päässä olevat vastapainot jotka alkuperäisenä painaa 100-120g ==> 250g painoisiin, tärinät kahvoista hävisi.

    Noita vastapainoja löytyy Storm Motorilta eri painoisina, muistaakseni 50g välein, painavimmat 350g. Ohjaustangon sisämitta on ~17mm, periaatteessa pitäs mennä suoraan paikalleen mutta pientä sovitusta joutui tekemään.
    -- PV50 ... GSX-R : 1983... 2006 --
  16.  
  17. #16
    eli painot tilukseen ensitilassa !!