Kawasta (zxr) on hävinny puristukset yhdestä pytystä... epäilisin että on venttiilivika kun ei savutakkaan. kantta en oo viel kerenny avaamaan.
Eli voikos tälläinen venttiili vika aiheuttaa sen että pyörä tuntuu käyvän 3 pytyllä alakierroksilla (tyhkäkäyntiä ei ollenkaan) ja sitten kun vääntää vähän kaasua kierrokset jäävät johonkin 3000 paikkeilla ja laskevat todella hitaasti..
Ja minnekkähän kannattaa viedä kansi koneistettavaksi tampereen alueella jos sitä mahdollisesti tarvitsee koneistaa?
Varmaan muunkinlaista venttiilivikaa voi koneessa olla, mutta venttiilien kantamisen voi todeta mittaamalla venttiilien välykset. Vanhassa ZZR:ssä oli oireina jonkin verran huonontunut kylmäkäynnistyvyys, runsaasti bensahöyryjä ilmanputsarissa sekä ennenkaikkea heikko veto alakierroksilla, mutta ihan kohtuullisesti tomiva yläkierroksilla. Syyksi paljastui kantavat imuventtiilit 1 ja 4 sylintereissä.
Koneistamo teki pari seetiä kokonaan uusiksi, hioi loput ja suoristi ja lasikuulapuhalsi kannen. Lopputuloksena hyvin toimiva kone ja paljon uutta kokemusta koneen rassaamisesta. Hintaa tuli muistaakseni hiomisesta 5€/venttiili + seetit + oikaisu + joku tuntiliksa, yhteensä ~250€. Tähän ostetaan yleensä vielä päälle muutama uusi venttiili ja kaikki yläkerran tiivisteet.
Tampereella noita hommia tekee ainakin Tammer Diesel. Netistä löytyy moottorikorjaamoja ja koneistamoita vaikka kuinka paljon. Kannattaa soitella niihin ja kysyä onko niillä riittävän pieniä työkaluja moottoripyörän venttiilien työstämiseen. Monet ovat muuten heinäkuun lomalla, joten kannattaa varautua siihenkin.
Kaikki venttiilivälykset oli kunnossa elikä varmaanki joku venttiili on sitte pahemman kerran palanut tms... mutta se sitten selviää juhannuksen jälkeen![]()
Siis oletko mitannut puristukset? Kannattaa kuitenkin ennen kannen poisottoa. Vika voi olla myös sytkäpuolella tai kaasareissa (jos siis on puristukset tallella) Voi selvitä tulppien vaihdolla tai kaasareiden/seosruuvien synkkauksella.
Huono tie, parempi mieli
huolella pielessä olevat kaasutinsynkat tai vuotavat ryyppysuuttimet aiheuttavat juurikin vajaakäyntiä ja heikkoa kierrostenlaskua. mutta jos todella on yksi syl vajaapuristuksinen niin jossain vuotaa.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Minkä vuosimallin zxr kyseessä?
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Pyörä on -89 vuosimallia. Vika huomattiin liikkeessä kun pyörä oli säädettävänä eikä kaasareita saatu synkattua kunnolla (kaasuttimet on muuten täysin läpikäyty joten vika ei ainakaan sielä ole)... sielä lähdettiin sitten tutkimaan asiaa ja mm. mitattiin puristukset ja yhdessä pytyssä ei ollut oikeen mitään puristuksia... tänään saan illalla kuitenkin kannen auki niin asia selviää vähän tarkemmin
nyt on kansi irti.. ei nyt silminnähden mitään erikoista näyttäny 3 pytyn venttiileissä olevan. venttiili puristimia ei nyt satu olemaan joten kansi lähtee huomenna tammer dieseliin niin eiköhän sieltä jotain vikaa löydy
no en sitä oikee jaksa uskoo kun kone ei yhtään savuttanu.... ja eihän venttiileistä oikee näe kuinka pahasti kieroja tms ne on ennen kun ne irrottaa kannesta(GAMMA500 @ Kesä. 26 2006,23:30) kirjoitti
Jos ventiilit on kieroja niin sen näkee männänpäästä. Voipi olla että ventiilit on vain niin paskaiset seeti pinnaltaan etteivät pidä paineita. Tietysti on mahdollista että paineet karkaa alas, mutta silloin pitäisi koneen huohottaa aivan selkeästi. Oliko kannentiiviste kunnossa?(_simo_ @ Kesä. 27 2006,11:09) kirjoitti
no aikas karstaset palotilat oli 2 ja 3 pytyissä... että voi se siitäkin johtua... kansipahvi vaikutti ainakin mun mielestä ihan hyvältä.(JP_445 @ Kesä. 27 2006,13:36) kirjoitti
No, toi Tammer Diesel on luotettava korjaamo...asioimme sinne paljon.
Jos moottoreis on ollut sen jälkeen vikaa, niin yleensä joku oma moka...Kuten viallinen polttoaine...tai töppö käyttäjä..
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?