Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Tyhmä kysymys, johon Haynesin manuaalista ei löydy vastausta.

    Kuinka kireälle tulee laittaa venttiilivälysten säätöruuvin lukitusmutteri. Tuli mieleen varmistella kun on kuitenkin suht kriittinen ja varmaan aikamoisen dynaamisen rasituksen alla kyseinen osa. Momenttiavainta sinne ei kyllä saa, jos pitää säätöruuvista kiinni, mutta jotain suuntaa antavaa..?

    Pyörä on 750-F -03, mutta samat systeemit lienee noissa pannuissa olleet jo aikapäiviä. Joku nyrkkisääntö löytynee?



    Suo, kuokka ja Suzuki
  2. #2
    Vedät ne kiinni, momentti on todella pientä luokkaa.
    Niissä on ihan älyttömän tiheät kierteet mitkä venähtää ja pureutuu ihan paskaks jos niitä kiristää liikaa...
    Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
  3. #3
    Vanhemman äffän servicemanual kertoo:
    - valve clearance adjuster lock nut: 9-11 Nm
    Eiköhän uudemmassa liene sama.

    Vinkiksi vielä että kandee hankkia "valve adjuster driver" osa nro 09917-14910.
    Ei näet Suiza diilerillä paljoa maksa ja helpottaa hommaa kun ei tartte sitä säätöruuvia pikkujakarilla tai pihdeillä käännellä.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  4.  
  5. #4
    Tänks, nää vinkit autto huomattavasti. Oisin varmaan omin päin laittanu sen varmuuden vuoksi "ainakin tarpeeksi kireälle".

    Ja kävin muuten sen työkalun. Hinta oli tuplaantunut 8 euroon siitä about 4 eurosta mitä yleensä jengi on siitä köyhtynyt. Mut kaikki mitä itse tekee säästää satasia *



    Suo, kuokka ja Suzuki