Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Tarviiko tonnifasuun vaihtaa öljyt tässä huoltojen välillä? Hultokirja sanoo että kymppitonnin välein tarvii vaihtaa. Nyt on tullut jotain kolmetonnia ajettua viime vaihdosta. Öljyt on Castrol GPS. Olen lueskellu näitä öljyjuttuja täällä palstalla ja on väitetty että Castrolin litku ei välttämättä ole oikein hyvä,miten on? Olen aatellut kokeilla Shellin advance ultraa 15w50. Näin on tai sitten ei ole!!. Ja miten säädetään valot,näyttää taivaita??
  2. #2
    no minä olen vaihtanut öllit 5tkm välein,eli jos vaik pyörä 10tkm huollossa liikkeessä niin ite vaihdan sit 15tkm kohdalla...tosta voi joku tietty ruveta jeesusteleen jotta turhaa ym. blaa blaa,mut noin olen tehnyt ja tulen tekemään.
    niin ja käytän castrolin R4:sta,mielestäni toimii paremmin kuin GPS *
    04 Buell xb12s

  3. #3
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Eipä siitä tihennetystä vaihtovälistä ainakaan mitään haittaa ole.. Ite vaihtelen omaan mopooni 2-3 tonnin välein (vaihtoväli 6tkm).

    Kyllä ne öljyt 5tkm jälkeenkin jo aika mustat on.



  4. #4
    Ei kai sitten, mutta eikös tuo ole jo hiukan yli ampuvaa?
    Ainakin normaali käytössä luulis nyky öljyjen kestävän normaalin vaihtovälin.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  5. #5
    Ihan liikaa lutraamista se on sanon minä vaikka syyllistyn siihen tietysti itsekin. Nyt olen Fasukkani huollossa ottanut seuraavan kaavan: Kymppitonnin välein öljyt ja suodatin, siinä välissä eli viidessä tonnissa pelkkä öljy.

    Jos jätkät vaihtas keulaöljyt, voitelis ohjauslaakerit, EXjuipin ja koiranluut yhtä innokkaasti ku lutraa moottoriöljyillä, ei näitä räikkiä juuri esiintyis. Monessa lopun 80 luvun ja alun 90 vermeessä moottori pelaa vielä moitteetta, mutta runko ja holkit yms. ovat jo niin väljiä että kyllä voblaa ja pompottaa. Kaasuttimet vuotaa ilmaa ja tyhjäkäynnistä tai hidasajo-ominaisuuksista ei ole juuri tietoa.

    GPS oli aikaisemmin koneessa ja toimi 2x5tkm moitteetta eikä mennyt mustaksi jos yleensä juuri väri muuttui. Nyt kokeillaan Shellin Advance Ultraa kun sitä saa nykyään jo halvemmalla kuin tuota Castrolia.



    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  6. #6
    Aijuu ne valot Manuaali imuta toi ja osassa 3 sivulla 59 on neuvot valojen säätöön !
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  7. #7
    Lainaa (kane80 @ Kesä. 21 2006,10:16) kirjoitti
    Aijuu ne valot Manuaali imuta toi ja osassa 3 sivulla 59 on neuvot valojen säätöön !
    kiitoksia loistavasta manuskasta,täytyy laittaa talteen *
    04 Buell xb12s

  8. #8
    Hyvä manuska, mutta: Mistä tietää mikä on oikea valojen suuntaus. Onko Fazuun olemassa jotain ohjetta mihin korkeudelle seinää valojen kirkkain kohta(?) osuu jos pyörä on esim. viiden metrin päässä seinästä, tms. Nyt tuntuu, että näyttäisivät vähän turhan ylös.
    -Scott
    -Kilo Fazeria-
  9. #9
    Jaa'a, parasta mennä hämärään parkkihalliin ja vetää pers tuntumalla suuntaus mikä näyttää hyvältä.
    Autoissa oli sellainen perussääntö tossa suuntauksessa, että pudotetaan sentti metrillä, kai sitä jollain voisi soveltaa myös pärrässä.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  10. #10
    Otetaan taas tää puheeks...
    Ootteko kukaan käyttäny Mobilin Delvacia FZS:ssä?
    FZR1000 kohdalla totesin että Delvac toimii paljon paremmin kuin GPS.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  11. #11
    Eikös Delvac ole dieselkone öljy paremminkin. Ite olen kaadellut sitä vanhaan Valmettiin.
  12. #12
    Kyllähän tälläki foorumilla tuntuu olevan noita delvacin käyttäjiä enemmän ku kourallinen. Oha se vissiin diiseliöljy, mutta kai siinä jotain parempaa on, ku sakki sitä koneeseen upottaa.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  13. #13
    Joopa joo,onhan niitä öljyntapasia monenmoisia mutta itse laitan kyllä omaan fasuun OIKEAA moottoripyöräöljyä. Olen käyttänyt Castrolin geepeeässää mutta jos kokeilis välivaihdossa Mobilin tai Shellin mönjiä.
  14. #14
    Huvittais muuten tietää, onko niissä "prätkäöljyissä" joku maaginen kytkimen lisäaine, kun taitavat olla kertaluokkaa autoöljyjä kalliimpia. Mutta Fidel Castrolin GPS:ää mullaki.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  15. #15
    Hyvin pitkälle kyse on vaan rahastuksesta sanon minä...
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  16. #16
    jaaaa,tulee etullisemmaks pysytellä normi R4:sessa kuin ruveta kokeileen ties minkä mossey fergussonin öljyjä
    04 Buell xb12s

  17.  
  18. #17
    Onkopa noilla eroja olimitäoli Castrolleja tai Mobiileja taidampa laitta Geepeeässää ja lopetella tämän öljysodan ja lähtiä kuluttaa takaratasta tienpäälle kun aurinko paistaa ja linnut laulaa. Hyvää Juhannusta kaikille motoristiveljille, ajelkaa varovasti!