Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
    Asia on se sama mitä on sivuttu monessa ketjussa.
    Olen iskenyt silmäni tuoreeseen mutta paljon ajettuun gessuun. Se tuntuu unelmien pyörältä. Vähän arveluttaa kilometrit, jos pyörä ei olekaan se toiveiden täyttymys pitemmän päälle. Miten mahdetaan liikkeissä suhtautua vaihdokkiin millä olisi vaikka 75tkm mittarissa?

Tärinä on yksi mikä myös arveluttaa pidemmillä matkoilla. Jo nyt olin tuntevinani kaasukäden puutumista puolen tunnin testiajolla. Voihan tuo tietysti tulla siitäkin, ettei tangon asento sovi itselle.

Kiitollisuudella kuulisin kokemuksia ?
    No toi R1150GS on pääosin samanlainen kuin mun R1100GS.
    Siinä vaan runko on parempi. Se ei enää murru sieltä vaihdelaaatikon takakorvasta ja on vähän kevyempikin kuin mun pyörä.

Voi ehdottomasi sanoa, että toi R1100GS on ollut mun paras ja hauskin pyörä.
    Mulla oli silloin 70 luvulla ekana Husqvarna 175 Silverpilen ( kun olin 13 v ), sitten Suzukeja 125, 250 ja 500. T20 eli 250 kuution Suzuki oli kova sana vuonna 1972 kuudella vaihteellaan. T500 oli taas mainio MatkaJawa, jolla peittosin aika monta Suzukin 750 vesipyssyäkin Ahvenistolla ja ajelin Eurooppaa ristiin rastiin. Mm. FIM-ralli tuli käytyä 1973. Krems Itävalta.

Sitten, kun lapset oli isoja ja avioero tosiasia pääsin taas kiinni oikeaan harrastukseen vuonna 2001. Ostin R1150R:n. Sekin oli hauska asfaltilla ja hiekallakin, mutta absoluuttinen hauskuus puuttui.

Kun hommasin R1100GS:n tiesin, että SE ON SIINÄ. Kaahailua hiekkateillä Raahen metsissä tai vaikka Kainuussa, Matka-ajoa vaikka Saksan moottoriteillä viime vuonna kavereiden kanssa BMW Bikers Meeting Garmish- Partenkirschen ( 160km/h monta tuntia moottoritiellä ), kaksi päällä lomareissuja nuorimman tyttären kanssa vaikka Eestissä viime vuonna ( tytär haluaa nyt oman enduron ) tai sitten Kemorassa kaahailua tänä keväänä. Kyykyt jäi jalkoihin.

Siinä on upea pyörä ja toi R1150 on vielä vähän upeampi.
    Kilometrit ei tunnu missään. Mulla on nyt 74.000 km, josta 34.000 km omia ajoja puolessatoista vuodessa. Öljyä ei kulu olleenkaan, joten vasta sisäänajettu. Rautaperseen ajoin viime vuonna Raahe - Kautokeino - Nuorgam - Raahe. Ei mitään ongelmia eikä edes perse puutunut, kun välillä vähän voimisteli seisaaltaan..

Aivan loistava pyörä joka hommaan.

Katso lisää juttua tuolta Kurapyöräilijöiden sivuilta:
    www.matkaendurot.net. Siellä on tosi paljon GS asiaa, mm huolto-ohjeita:

http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=857

Osta pois Et kadu sekuntiakaan

Pekka

Pekka
    Minäkin hankin viime syksynä R1150GSA:n ja kun ajoin sen pois Tampereelta, niin kädet tulivat turraksi, vaikka muissa pyörissä ei samaa vikaa pitkään aikaan. No se ominaisuus on hävinnyt - ehkä oppii pitämään oikein kiinni härkää sarvista.
    Nyt kun sain laitettua pyörään Metzlerin Karoon eteen niin ajelu sen kuin paranee. Monipuolinen mopo - suosittelen.
    Täytyypä minunkin kirjoittaa tähän "kehujen ketjuun" kokemuksista.
    1150GS neljättä kesää käytössä ja ei ole vielä käynyt mielessäkään pyörän vaihto. Sitä ennen oli nuorempana "jytäri" ja normaalin lapsentekotauon jälkeen lukuisia ns. matkapyöriä. Ainoa mikä on harmittanut on se ettei ko. pyörää hankkinut aikaisemmin.
    Ulkonäöstä huolimatta aivan loistava matkapyörä, tuo pekkaveen mainitsema 160km/h matkanopeus motarilla onnistuu loistavasti myös kaksipäällä ja täyspakkaus lastattuna.

Alppiteillä jos ottaa "leppoisaa" ajotyyliä hiemankin nopeamman vauhdin käyttöön tulee ihmeteltyä miksi monet matkasportit ja jopa pienet kyykyt tulevat perävalo edellä vastaan, tämä koskee myös rata-ajoa.

Tietyön lähestyessä etsii työn pituudesta ilmoittavaa km lukemaa aivan toisella mielellä kuin aikaisemmin, toivoo sen nimittäin olevan mahdollisimman pitkä, tuovat nimittäin mukavaa piristystä pitkille matkoille.

Sitten vielä aivan oma lukunsa on metsäautotiet ja -polut joita suomessa on aivan mahdottomat määrät, tuovat kokeneellekkin motoristille aivan uuden ulottuvuuden harrastukseen.

Ainoana miinuspuolena on mielestäni se että täyteen lastattuna kaksipäällä hidasajo esim. suurten kaupunkien läpiajo ruuhka aikana vaatii hieman enemmän poweria kuin monella muulla pyörällä.
    Sama vika kuin edellisellä; neljättä kesää 1150 GS (58 tkm) ja aina joka vuosi vain tuntuu paremmalta. Perustelut oli myös edellä kohdallaan.

Tuo tärinäongelmaa en ole kokenut, ei johtuisi esim. renkaista?
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
    Lainaa (R1100 @ Kesä. 21 2006,09:58) kirjoitti
    Sitten vielä aivan oma lukunsa on metsäautotiet ja -polut joita suomessa on aivan mahdottomat määrät, tuovat kokeneellekkin motoristille aivan uuden ulottuvuuden harrastukseen.
    Joo noita metsäautoteitä riittää.
    Ja siellä saa hienoja kokemuksia mottoripyörällä. Siellä on ihan eri maailma kuin tuolla asfalttisuorilla.
    Menee melkein luontoharrastukseksi tää homma vaikka moottorihommaa onkin, eli viherpipertäjien suuntaan.

Kerran tuolla Iijoen varrella Koppelolaivue opasti mua satoja metrejä lentäen ihan siinä edellä aika matalalla. Aika mahtavaa.
    Ja muutenkin eläimiä näkee ihan eri malliin tuolla metsissä.

Pekka
    Pekka
    Mikähän minun käsissä sitten on vikana, vai olisko tangon säätöongelma.

Melu muuten tuntuisi olevan yli 100 vauhdeissa aivna järjetön. Potta jytisee matalalla taajuudella. Tuossa vehkeessä on jokin liukukiskoilla varustettu lisäpleksi.
    noissa vauhdeissa alkaa myös ilmanpaine kroppaan olla sitä luokkaa, että tangosta saa pitää oikeasti kiinni.

Onkos muilla ollut näitä probleemeja?
    Lainaa (Puksuttaja @ Kesä. 22 2006,12:42) kirjoitti

Melu muuten tuntuisi olevan yli 100 vauhdeissa aivna järjetön. Potta jytisee matalalla taajuudella. Tuossa vehkeessä on jokin liukukiskoilla varustettu lisäpleksi.
    noissa vauhdeissa alkaa myös ilmanpaine kroppaan olla sitä luokkaa, että tangosta saa pitää oikeasti kiinni.

"Oikean" plexin ja kypärän vaikutus (yhdistettynä pituuteesi) on ihan oma maailmansa, josta löytyy lukemattomia keskusteluketjuja netissä...

Kannattaa hieman etsiä aiempia keskusteluja samasta asiasta, kokeilla säätää plexiä, nousta jalkatapeilla, vaihtaa / lainata toista kypärää... Kyllä se siitä ratkeaa (tai sitten ei)...
    <p>2002-2014</p>
    Syteen tai saveen... kaupat on nyt sovittu.
    Maanataina pikku-Jammu vaihtuu isoon kessuun

Vähän kyllä häiritsee viriputken jyskytys... kaippa siihen tottuu.

ps. kiitokset kaikille hyvistä kommenteista.

Onnittelut hienosta hankinnasta.
    Olet siihen varmaan hyvin tyytyväinen.

Tohon käsien puutumiseen on varmaan joku syy asennossa tai jossain.
    Mulla oli seisten ajaminen vähän ahdasta, pituus 180 cm, joten hommasin ohjaustangon korotuspalat 25 mm Touratechiltä Saksasta. Ajoasento muuttui paremmaksi ja seisaalta ajaminenkin tuntuu paljon paremmalta.

Käytä kunnon korvatulppia tohon meluun ja yritä ehkä säätää sitä pleksiä. Tai hommaa parempi kypärä, mulla on Schubertin C2, se on aika hiljainen.

Sehän on hyvä, kun täytyy pitää tangosta kunnolla kiinni, niin tietää missä mennään.

Pekka
    Pekka

Mulla oli kbc:n kypärässä sellainen matala humina, joka väheni jonkun verran kun pujotin kypärän niskan ympäri tulevan kauluksen sisään kuminauhan, jolla saa kauluksen vähän paremmin niskaa vasten. Tätä ennen leukahihnan viereen jäi ihon ja kypärän pehmusteiden väliin pieni kolo, josta tuuli pääsi puhaltamaan suoraan korvaan.
    Pleksin säätöön pitää paneutua kun saan pyörän. Arai Signetic GT oli sen verran arvokas hankinta 2v sitten, että taitaa olla se viimeinen oljen korsi hankkia Schubert. C2:ssa sitäpaitsi jää klyyvari aina tielle kun pottaa avaa tai sulkee.

Olenkohan muuten ainoa jolle vaaka-asennossa oleva tanko ei käy vaan tangon päät pitää olla vähän alaviistoon, vähän niin kuin kyykkypyörissä. Suorassa olevalla tangolla saa hartiat ja kämmenet jumiin vajaassa tunnissa.
    Kyllä kahvojen asento on tarkka. Mullakin tuntui puutuvan uuden koeajo-GS:n sarvissa paikat aika nopeesti. Kääntäisin stongaa taakse- eli alaspäin. Tai sitten olen tullut vanhaksi.

Kannattaa koeajaa kypärä ennen kuin ostaa. Kyllä kunnollinen Schuberth-myyjä antaa potan koeajolle, ainakin Tokimoto Vantaalla.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    No johan alkoi ajo maistumaan kun äänsin tankoa vähän alaspäin. Ai että on on hieno pyörä ajaa

Mutta penteleen surging vaivaa ja pyörä on juuri säädetty tuon suhteen. Oire oli tuskin havaittava säädön jälkeen mutta yht'äkkiä (alle 100km) se oli taas läsnä. Mopossa joku Remuksen tarvikeputki, sehän laihentaa seosta olettaen, että se nyt auttaa hengittämiseen ylipäänsä mitään ja laiha seos on vaikeampi saada syttymään kunnolla.
    Olen yrittänyt löytää kommentteja platina/iridium tulppien vaikutuksesta mutta ilmeisesti niistä ei juuri taida olla apua surgingiin, vai?
    Lainaa (Puksuttaja @ Kesä. 27 2006,09:54) kirjoitti
    No johan alkoi ajo maistumaan kun äänsin tankoa vähän alaspäin. Ai että on on hieno pyörä ajaa

Mutta penteleen surging vaivaa ja pyörä on juuri säädetty tuon suhteen. Oire oli tuskin havaittava säädön jälkeen mutta yht'äkkiä (alle 100km) se oli taas läsnä. Mopossa joku Remuksen tarvikeputki, sehän laihentaa seosta olettaen, että se nyt auttaa hengittämiseen ylipäänsä mitään ja laiha seos on vaikeampi saada syttymään kunnolla.
    Olen yrittänyt löytää kommentteja platina/iridium tulppien vaikutuksesta mutta ilmeisesti niistä ei juuri taida olla apua surgingiin, vai?
    Jos tuo surging alkaa haittaamaan niin kannattaa harkita lastun/techlusionin tms. hankkimista. Tietysti kaiken muun pitää olla kunnossa. Omassa R1100:ssa techlusion auttoi tuohon nykimiseen.
    SE
    Laita lastu jos on jo putkikin. Ei käy niin laihalla, nykiminen häipyy ja saat vähän voimaa lisää. Vastaa kaasuun keskialueellakin paljon paremmin. Wunderlich myy, ja moni muu, suosittelen.

Jos lastu jo on, niin sitten vaan pitää olla kaikki muut säädöt kohdallaan, kuten venttiilit ja läppärunkojen synkka.
    Tuo "surging" ja sen eliminointi on varmasti yksi puhutuimpia aiheita BMW-saiteilla. Techlusion'in tai lastun asennus lienee varmin tapa päästä tuosta (ehkä) pysyvästi.
    <p>2002-2014</p>
    Mitenkäs tuo lastutus menee käytännössä, pitääkö säädättää tai penkittää uudelleen? Nyt on nimittäin venttiilit ja läppärungot synkattu.

Tilasin juuri Denson Iridium kynttilät (IK22). Ajattelin kokeilla josko niillä olisi myös vaikutusta. Denson sivuilla oli myös malli VK22... (myös Iridium) mikä mainittiin tulpaksi 1150 boxereihin maininnalla "Anti surging/KFR". Mitähän tuo tarkoittaa?

Onkohan bensalla vaikusta? Tästä en kyllä löytänyt mitään mainintaa. Myyjä sanoi, että 95 on ok mutta 98lla kone toimii jouheammin..?
    Lainaa (Puksuttaja @ Kesä. 27 2006,15:55) kirjoitti
    Mitenkäs tuo lastutus menee käytännössä, pitääkö säädättää tai penkittää uudelleen? Nyt on nimittäin venttiilit ja läppärungot synkattu.

Tilasin juuri Denson Iridium kynttilät (IK22). Ajattelin kokeilla josko niillä olisi myös vaikutusta. Denson sivuilla oli myös malli VK22... (myös Iridium) mikä mainittiin tulpaksi 1150 boxereihin maininnalla "Anti surging/KFR". Mitähän tuo tarkoittaa?

Onkohan bensalla vaikusta? Tästä en kyllä löytänyt mitään mainintaa. Myyjä sanoi, että 95 on ok mutta 98lla kone toimii jouheammin..?
    Lastu menee heittämällä Motronic-yksikön sisään. Ei voi säädellä sen kummemmin. Joidenkin lastujen kanssa tehdään ohjeistetusti esim. imu-boksin/torvien modifikaatioita (=leikkuuoperaatioita). Techlusion on säädettävä, eli vaatii penkityksen, jos haluaa asian kunnolla tehdä.

Tuohon surging'iin liittyen tulpat on yksi tyypillinen vaihto-/korvausesitys. eri saiteilta voit taas lukea lukemattomia kertomuksia kokemuksia onnistumisista ja epäonnistumisista.

Bensalla nyt ei kyllä pitäisi olla mitään vaikutusta tuohon surgingiin niin kauan kuin oktaanisuosituksissa pysytään.

Näissä uusissa Ärrissä on nakutuksentunnistin, mutta vanhoissa ei. Itte olen noita aina 95:lla ajellut enkä edes tässä uudessa (johon suositellaan 98-oktaanista) ole huomannut mitään vaikutusta normaalissa ajossa. Ehkä sitten ääriolosuhteissa kun koneelle annetaan kunnolla happea, tuo nakutuksentunnistin leikkaa päällimmäiset tehot nakutuksen mukana...
    <p>2002-2014</p>
    No niin sano. Nyt on IK22 päätulppina ja vähän testiajoa suoritettu.
    Selkeästi parempi kuin tavalliset 2-kärkitulukset (joilla ajettu 2tkm joten olivat nekin aivan tuoreet).
    Kone toimii pehmeämmin kaikilla kierroksilla. Suurin vaikutus oli alle 3-tonnin ja erityisesti liikkeelle lähtö on helpompaa. Kierroksia ei tarvi kuin 1500. Aiemmin jenkaa piti olla 2-2500 jottei kone stumppaa.
    Surging pieneni myös ja nyt sitä on enää kun ajelee alle 40 vauhtia n. 3000 kierroksella tai loivaa alamäkeä.
    Myös vauhdissa koneen tärinä vedätettäessä 2500 ja läpät reilusti auki, väheni merkittävästi.

Katsotaanpas miten toimii kun saan hankittua aputulpiksikin Denson Iridiumit
    Jospa tuossa on ollut jommassa kummassa aiemmassa kynttilässä "syntymävikaa". Epäilevän vaikea uskoa, että pelkällä tulpanvaihdolla nyt niin järisyttävää muutosta tapahtuisi...
    <p>2002-2014</p>
    Onhan se mahdollista. No, eilen sain vaihdettua aputulpiksi Denson IXU24 Iridiumit.
    Toisen puolen tulpan hattu ja koko tulppa oli aivan öljyssä mutta kun en tarkemmin tunne konetta ajattelin, että jokin tiiviste tihkuu hitaasti öljyä. No ei muuta kun tulppa-avain paikalleen ... "perhana onkos tässä tulpassa erikokoinen mutteri". Tuntui ettei avain avain ja tulppa ole yhteensopivia. No kokeilin tulppaa käsin ja sehän oli IRTI. Hitto vieköön tulppa lähti sormin pyörittelemällä irti Toinenkin aputulppa oli hyvin löysässä mutta ei sentään kokonaan irti. Aputulpat on varmaan unohdettu kiristää avaimella momenttiin(?).

Huoltokirjasta löytyy oikein liikkeen leima jokusen tuhat sitten, vaan ei saman mistä pyörän ostin.

Tiedä sitten kummalla oli isompi vaikutus, irtonaisella tulpalla vai täydellä kierroksella Iridium tulppia mutta peli soi nyt oikein hyvin. Menee ainakin ensi vuoteen chipin tms. hankinta. Ei makeaa maha täydeltä
    Terve Puksuttaja, liityn kerhoosi *

"Ikuinen" custom elämäni loppuikin sitten 1vuoteen. Itselläni on iso-jammu joka ilmeisesti vaihtuu ensiviikolla -05 gsa:han. Muuten en customistani luopuisi mutta ensivuoden reissua ei customilla tehdäkkään *

Kun tässä threadissa tuntuu olevan kaikki gs-omistajat niin todistatteko touratech:n lausunnon että gs/+a:ssa olisi tyyppivikana kytkinlevyt jotka suositeltaisiin vaihdettavaksi keraamisiin levyihin, 340€ (mainoskikka)? Onko kellään tietoa noista keramiikkalevyistä?

Mistä ja kuinka paljon maksaa gsa:han merkkihäläri?

Mitä kokemuksia jousituksista (säätövara?)

Kyytiläisen istuinpuoli?

Ja bonuspisteitä vielä tiedosta, kuinka kauan kestää asentaa 2*42L + taka-alumiinilaukkusarja pyörään (vois Touratechin pihassa asennella paikoilleen??)

Kiittäen ja kumartaen
    -mika-
    Lainaa (gabbernaut @ Heinä. 06 2006,23:24) kirjoitti
    Kun tässä threadissa tuntuu olevan kaikki gs-omistajat niin todistatteko touratech:n lausunnon että gs/+a:ssa olisi tyyppivikana kytkinlevyt jotka suositeltaisiin vaihdettavaksi keraamisiin levyihin, 340€ (mainoskikka)? Onko kellään tietoa noista keramiikkalevyistä?

Mistä ja kuinka paljon maksaa gsa:han merkkihäläri?
    Ei ole GeeÄssää, mutta kytkinhän näissä Ärrissä on kaikissa samanlainen. Ei tuossa mitään "tyyppivikaa" ole, mutta eihän tuollainen kuiva yksilevyinen ole tehty luistateltavaksi eivätkä nuo mitenkään legendaarisen kestäviä ole.

GS taas luonteeltaan (ainakin joidenkin mielestä ) on tehty ajoon, jossa kytkintäkin pitää käyttää aktiivisemmin varsinkin kun tuollaista norsun painoista malmikasaa liikutellaan haastavammissa olosuhteissa. Ehkä moisissa tilanteissa joku keraaminen sitten toimii/kestää paremmin.

Merkkihälärin saat tietty (vain ja ainoastaan) BMW-liikkeistä. Saman laitteen ilman BMW:n leimaa saat Gemel'in hälyttimiä myyvistä liikkeistä, tosin ilman BMW:n plug-and-play-johtosarjaa.
    <p>2002-2014</p>
    gabbernaut, en osaa kommentoida muuta kuin jousitusta ja sitäkin vain jokusen viikon kokemuksella. Ainakin itse pidän siitä. Säädöt on olleet noin keskialueella sekä edessä, että takana. Pyörä on aikas tanakka ajaa. Sorallakin tuntuu seuraavan ... ainakin takana tulevan mielestä oikein nätisti tien pintaa.
    Matkustajan satulasta en tiedä mutta takatapit vaikuttaisi olevan aikas korkealla. Etusatulasta en oikein varauksetta pidä. Tuppaa jotenkin painamaan.

Tulipa tänään sitten säädeltyä venttiilit kun mielestäni toinen puoli rapisi. Nuo kyllä säädettiin kuulemma liikkeessä jo koeajojen yhteydessä ... no tiedä häntä. Toisellaa puolen oli imu ja pako välykset ristissä tai ainakin lähee. Pakoon ei mennyt 0.2 tulkki väliin ja imussa se oli väljä. Sattuuhan sitä tietysti kaikille mutta taidan kyllä tehdä välyksien ja balansoinnin säädöt itse jatkossa.

On muuten aikas vekkulia puuhaa venttiilien säätäminen. Piti käydä ostamassa pari rakotulkkiviuhkaa jotka sitten purin ja otin molemmista 0.15 ja .30 talteen. Siihen päähän missä oli se "sarana" valoin ison klunssin kemiallista metallia käden sijaksi.
    Tuli hyvät.
    Aikas hubaa on kun kaikki neljä liuskaa on yht'aikaa paikallaan ja menee kiristämään yhtä venttiilia hitusen niin kaikki muut kolme liuskaa tipahtaa
    On muuten uskomattoman pieni momentti se 20-21Nm millä ne lukitusmutterit kiristetään. 15cm mittaisella lenkillä kiristää jo armotta liikaa.
    Nyt kone kehrää kuin kissa. Huomenna vielä säätelen ruiskurunkojen balanssit uudelleen kohdalleen ja kyllä kelpaa ajella.
    Joo toi momentti on tosi pieni.
    Vetäkää varovasti hellällä kädennä.
    Mä olen vetänyt ne ilman momenttiavainta, mutta momenttiavain olisi tietysti paras.

Sama momentti oli muistaakseni niissä venttililikopan pulteissa.
    Jossain merkkihuolloissakin noista venttiilikopan pulteista on vedetty kierteet sököksi ja sitten paikkailtu mokaa HeliCoileilla.

Pekka
    Pekka
    8Nm - on meinaan niin pieni momentti, jotta tuollaisen vetää yli melkeen normaalilla ruuvimeisseli-kahvaisella vääntimellä. Kannattaa myös varmistautua momenttiavaimen toiminnasta ennenkuin tuollakin vetää kiinni.
    <p>2002-2014</p>
    Jees, 8 Nm tietysti lukitusmuttereihin ja 9 Nm kopan ruuveihin. Kun on muisti näin hatara on syytä pitää korjaamokäsikirja tallissa vieressä

Miten avaimen toiminnasta voisi varmistua, kuin ehkä kokeilemalla, että se ylipäänsä toimii?

Olipas taas hauska säädellä ruiskurunkojen synkkaa. Että on BMW osannut virityksen väsätä... Kyllä nuo synkkaan saa oikein tarkasti tyhjäkäynnille ja vapaavalintaiseen toiseen pisteeseen mutta kaikki muut kohdat on enemmän tai vähemmän sivussa.
    Ruiskurungoille menevät jaetut vaijerit pitäisi kieltää lailla
    Momenttiavaimen testaaminen on PERIaatteessa helppoa: asettamalla 1 kg punnuksen 1 metrin mittaisen varren päähän saa karalle 9.81 Nm vääntömomentin...

Mites muuten koulukunnat sanoo tyhjäkäyntisynkan säätämisestä? Kannattaako ohivirtaus säätää mahdollisimman pienelle? Tyhjäkäynti saattaa silloin jäädä vähän alhaiseksi kun tyhjäkäyntiseos on rikkaahko. Mutta ei niin paljoa silloin vaeltele....?

Mullakin on säädön jälkeen tyhjäkäynnillä hyvä ja tasainen käynti, samoin 2 tonnista ylöspäin mutta välialueella 1-2 tonnin kierroksilla röpöttää ja käy miten sattuu. Ärsyttää vedättäessä pintakaasulla Kaivarin suoralla. Ei muualla.

30.  
    Lainaa (tapjar @ Heinä. 11 2006,08:25) kirjoitti
    Mites muuten koulukunnat sanoo tyhjäkäyntisynkan säätämisestä? Kannattaako ohivirtaus säätää mahdollisimman pienelle? Tyhjäkäynti saattaa silloin jäädä vähän alhaiseksi kun tyhjäkäyntiseos on rikkaahko. Mutta ei niin paljoa silloin vaeltele....?

Mullakin on säädön jälkeen tyhjäkäynnillä hyvä ja tasainen käynti, samoin 2 tonnista ylöspäin mutta välialueella 1-2 tonnin kierroksilla röpöttää ja käy miten sattuu. Ärsyttää vedättäessä pintakaasulla Kaivarin suoralla. Ei muualla.
    Koulukunnista tiedä - mutta ohjeen mukaan tehtynähän tuo tehdään niillä pronssisilla, isoilla ruiskurungoissa olevilla ruuveilla. Kaasuläppää avaavat vaijerit pitää olla taatusti löysänä, eli läpät kiinni. Tuo ruuvihan on se "by-pass", jota varmaan tarkoitit ohivirtauksella?
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen