Osaisko joku suositella 1150 Gessun kaatumaraudoitaja? Merkkejä on aikas monta ja mallit on aikas erilaisia. Ei niistä oikein ota selvää... eh maallikko.
Itte laitoin keväällä Wunderlight, www.wunderlich.de , ja ne oli helppo asentaa. Tilasin saksasta ja tuli postilla suomeen. Näissä on se hyvä puoli että ne on kuitenin aika "sirot" verratuna Touratechin vastaaviin. Mutta sehän on tietysti makuasia.
Siinä tuli mukana myös sellaset erilliset muovipalat, jotka voi laittaa niihin ulompiin kulmiin, niin on sitten heppo vaihtaa jos vaikka vähän osuu johionkin.
Pitkällä matkalla siinä voi myös lepuutta jalkoja ja moikkalla Harrikka kuskeille....
Raudat näyttää kyllä aika vahvoilta, vaikka kaatumista en olekkaan vielä testannut (onneksi).....
Niitä on kahta väriä musta ja harmaa,
Sturzbügel-Sparpaket (R 1150 GS + Adventure)
Best.-Nr.: 8160740 silbernem/8160760 schwarzem
Für R 1150 GS + Adventuren, 224,90 €
Asennusohjeet oli ihan selkeät. Ja onnistuu helposti. Muistaakseni siinä on se sivuisesontajalka 10 mm kuuskoloruuvilla ja aikatiukassa kiinni, mutta muuten se oli aika nopea toimenpide.
Sitten vielä ohjeissa oli että, tankki pitäis irroittaa pois paikaltaan, mutta ei tarvii. Riittää kun nostaa sitä niin ylös, kun johdot antaa myötä. Laitoin siihen tankin ja rungon väliin maton, jota voi siinä korkeuden mukaan rullata. Sitten vaan maalarin teippiä lokasuojiin ja pakosarjaan, niin ei tule turhia naarmuja.
Tankki takasin paikalleen ja kannattaa tarkistaa ettei kaasuvaijeri jää kantamaan, muuten kone ei käy kunnolla.....
Lopuksi muovisuojat kulmiin, níin siisti lopputulos siitä tulee..Koko homma noin 1-2 tuntia.
Adventuressa on raudat kiinni myös toisissaan "edestä" ja niissä on kaksi kiinnitystä ylhäällä. Rautojen päällä on kiva lepuutella jalkoja - voi kuvitella ajavansa customilla - tosin ei ole siirtosarjoja??
Tosi tarpeelliset ovat olleet, kun pyörä aina pehmeällä pyörähtää rautojen varaan. Se ei ole helpoimpia pystyssä pidettäviä, kuten Ewan McGregor on näyttänyt.