Kävin koeajamassa laitteen Heinolla ja kaikki muu tuntui loistavalta paitsi vaihteet, 1-2-3 vaihteet tosi jäykät ja kolahtavat pirusti. Ajamani yksilö oli käytetty n. 35000 km, joten eivät näköjään ainakaan käytössä norjistu. Samaa on valiteltu testeissä. Haittaako teitä ko. pyörän omistajia tämä ominaisuus vai tottuuko siihen? Täytyy sanoa että melkoinen ero japsilaatikoihin verrattuna.
Itsellä 2006 malli, eikä tuo ole kyllä mielestäni oikea ongelma, ainakaan omassa pyörässäni.
![]()
Kävin ajaan saman pyörän toissa viikolla ja siitä oli kytkin rikki.
Pisti mietityttään että noissa kilsoissa jo kytkin sökö....
Tietenkin on paljon käytöstä kiinni mutta silti...
Ehkä se kolahtelu johtui myös siitä?
Vai lienevätkö jo sen kytkimen korjanneet...epäilen ettei olleet.
Life is hard, then you die...
Mulla on Bemarissa ishan samaa vikaa.
vaihteet 1-3 kolahtaa vaihtaessa perhanasti.
Pyörä on 05-mallinen, mutta ei sillä ole ajettu vasta kuin vajaa 6 tuhatta.
Täytyy tuossa syksymmällä mennä reklamoimaan asiasta. Minulla on sentään Motoguzzissa paremmin toimiva laatikko...
Ruiskun ohjelma tuntuu nyt olevan aika kohdallaan, joten jos tuon lootan kolahtelun saisi pois, niin kyllähän se alkaisi olla ihan "ajokunnossa".
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Se 36000km ajettu on mun vanha. Vaihteet kolahtelee tässä uudessakin ihan samanlailla, mutta itse olen jo aikas jouhevasti oppinut sillä vaihtamaan, eikä tuo haittaa ainakaan minua. 2006-mallin kytkimeen on lisätty kai jotain o-renkaita levyjen väliin. Tuon kyseisen mopon kytkin ratlattaa tyhjäkäynnillä vapaalla, kun käynti heilahtelee. Bike-lehden 30tkm kestotestissä oli kytkimen lukitusrengas irronnut ja mennyt öljypumpun läpi. Noita on ollut muitakin tuolla ulkomaisilla foorumeilla. Jos tuommoinen on tapahtunut, niin takuussa ovat vaihtaneet kytkimen ja öljypumpun. Tuossa Heinolla olevassa yksilössä ei kuitenkaan ollut öljyn seassa mitään ylimääräistä, joten lienee vaan muuten kulunut. Levyt sinällään tuskin on loppu, koska mopolla on ollut pääasiassa matka-ajoa, mutta ne kai kupissaan pääsee sen verran helisemään. Tai voihan se lukitusrengas tietenkin olla lähtenyt ja irrallaan jossain koneen kätköissä, muttei ole päässyt öljypumppuun. Pientähän tuo vielä on, kun kerran yksi Ducati oli valoissa vieressä, niin sen kytkin se vasta rohisikin. Uusi kytkin olisi jotain 400-500€.
Dixi et animam levavi
Itse olen ajanut kahdella Bmw:llä yhteensä noin 60 tkm, viimeiset 12 tkm K1200S:llä. Kommentit vaihteistosta. Kolisevat aina enemmän tai vähemmän, mieluusti enemmän. Ei voi verrata esim Japsipyöriin tai esim Ducatiin, joita pääsin ajamaan viime viikonloppuna. Se on ominaisuus joka pitää hyväksyä, ainakin toistaiseksi. Jonkiverran riippuu, miten ajetaan sisään..... ja tämän merkin kohdalla sillä on todellakin merkitystä. Ei puhuta ensimmäisistä tuhansista vaan pikemminkin kymmenistä sellaisista, tai sitten siihen tottuu. Mutta asiahan on vähän niinkuin pusu vaiko paakelsi, joskus pusu joskus se toinen. Muuten merkki on hyvä, tielle ei ole jättänyt koskaan ja tietty status / tyyli siihen liittyy, toki myös kaikkiin muihinkin. (HooDeet täristää matkatarvarat ja reikisterikilvet halki - ja se on pyörään kuuluva fiilis, näin muuten kävi ihan oikeasti !!!).
Koeajo antaa suuntaa millainen pyörä on - hakekaa itselle sopiva, koettakaa pärjätä sen kanssa ja koska elämä on tylsä ja lyhyt, niin merkkiä ja mallia pitää vaihtaa sopivasti josa vain suinkin mahdollista ;)
Itsellä K1200R ja 10tkm takana. Ei valittamista laatikosta, hyvin toimii ja välillä kolahtaa välillä ei. Eikä sekään kolahdus mikään paha ole, samanlainen kuin kawan 12r.
Jos haluaa laatikon joka ei kolahda millään lailla niin suosittelen uutta R1200S mallia. Ei minkään näköistä kolahdusta, ihan oli pakko katsoa vaihdenäytöstä että menikö joku päälle. Kirjoitinkin tästä aikaisemmin R1200S koe-ajossa...
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Mulla uusi K1200S - vasta sisään ajettu (1300km). Olen muuten tyytyväinen pyörään, mutta vaihteet kolahtelevat ikävästi. Etenkin kun vertaan edelliseen mopoonin Honda XX:ään.
Pienet vaihteet hankailimmat - joskus onnistuu vaihtamaan siististi, mutta useimmiten kolahtavat selvästi. Jopa takana ajanut ystävä kuuli sen liikenevaloista lähdettäessä. Isompien vaihteiden vaihtaminen ilman kolinoita on helpompaa.
Noo, kyllähän nuo kolahtelee, omallani ajettu 4600km ja ei tunnu muuttuvan kilometrien myötä mihinkään,...mutta eipä häiritse kunhan siihen tottuu. Tuntuu että mitä siistimmin yrittää vaihtaa niin sitä enemmän kolahtaa, ja taas kun ei ajattele vaihtamista yhtään niin saattaa olla että ei kuulu mitään ääntä.![]()
K1200S
Siellä on sen verran elintilaa rattailla, että tuskin ne kolinat siitä paljon miksikään muuttuu. Tuossa kuvassa näkyy rattaan koloset, mihin nuo tapit uppoaa:
Vaihteet on kyllä kuin jostain traktorista, mutta kyllä sillä vaihtamaan oppii siististi. Ehkä ne sitten kestää senkin edestä.
Dixi et animam levavi
Minäkin kävin R.M.Heinolla sitä kyseistä K1200S:ää (FL-6) koeajamassa eilen. Olipa kiva kokemus, hieno pyörä ajaa. Tekivät vaihtotarjouksen jota tässä nyt harkitaan.
Vaihteet kyllä kolisi vähemmän kun nykyisessäni, eli R1100S-bokserissa...
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
NIIDEN KUULUU KOLISTA! Se on BMW![]()
Viides Bemari menossa ja jokaisessa nuo on kolisseet enemmän tai vähemmän - yleensä enemmän. Mä oon ton ajatellut siten, että "työkoneen" kuuluukin olla vähän karkeampi peli kuin nämä kaikenmaailman Kuttaperkka-Kymcot, Hyosungit tai muut Hondat![]()
<p>2002-2014</p>
Tarkoitat varmaan kuttaperkkakymcohyosungtaimuuthondatoyotacorollat?![]()
Niin justiin! Ei mua oo kolinat haitannu kunhan se pykälä sieltä metelin seasta löytyy!
"Ei voi tietää miltä kaasu maistuu jos ei oo ollu ilmapallossa." (Remu Aaltonen)
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
On toi ek@:n vanha peli sitten vaan niin perkuleen hieno...(tapjar @ Heinä. 07 2006,11:46) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Tuossa on kyseisestä moposta vähän parempi kuva, minkä nappasin Hernesaaren päässä:
Uudessa oli kone auki pajalla ja tuossa näkyy kytkimen o-rengas:
Niitä oli muutaman hampaan välein. Vaikuttaisi, että puristaisi levyjä vähän, ettei pääse helisemään - tai jotain.
Ei siinä mitään vikka ollut, mutta laittoivat tuommoisen öljypumpun kampuran päähän pakoputken kiinnityslaakerille:
![]()
Dixi et animam levavi
Tuo uusi se vasta hieno on! Värityksestä viis, mutta se uusi ilmankiertosarja...(Jassu @ Heinä. 13 2006,08:53) kirjoitti
- Rajatonta Voimaa! -