Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Onko tietoa meneekö ketjunpituuden puolesta Hornet 600 K05:seen 3 tai 4 piikkiä isompi takahammasratas? On nimittäin vakiona toi ketju niin pitkä että voisi olla että menee. kokemuksia
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
  2. #2
    Uskaltaisin ennustaa, että taakse +3 ei mene.
    Omaan laitoin +2 ja riitti vielä.
    Ketjulla ajettu silloin jotain 9tkm
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  3. #3
    Lainaa (Baltic @ Kesä. 21 2006,07:46) kirjoitti
    Uskaltaisin ennustaa, että taakse +3 ei mene.
    Omaan laitoin +2 ja riitti vielä.
    Ketjulla ajettu silloin jotain 9tkm
    Ok eli laitan sitten pari piikkiä isomman taakse ja jos tuntuu että vaikutus ei ole riittävä vaihdan vielä eteen yhtä piikkiä pienemmän. Kiitos vinkistä
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
  4. #4
    Miten toi vanha ketju ja uudet rattaat ? Eikö kannattaisi uusia ketjukin ?
    Mopoilua vuodesta -74
    Suzuki Hayabusa vm 2004

    Oi järki hoi,älä tuhoa luovaa hulluutta !
  5. #5
    Lainaa (teutori @ Kesä. 24 2006,02:35) kirjoitti
    Miten toi vanha ketju ja uudet rattaat ? Eikö kannattaisi uusia ketjukin ?
    Eipä kannata ketjua vaihtaa (pyörä niinkuin aijemmin mainitsen K05= 2005 eli siitä voinee päätellä että ketjulla ei ole ajettu vielä kovin paljoa).
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
  6. #6

    Miten toi rattaiden hammastus vaikuttaakaan?
    Itellä kans Hornetti ja ketju/ratas vaihto edessä kauden lopulla.
    What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
  7. #7
    Eikös se niin ollu, että kun mopoihin (pv, monkey) haluttiin lisää huippuja niin laitettiin isompaa eturatasta jne... Eli välityksiinhän se vaikuttaa.

    Lainaa kirjoitti
    Ok eli laitan sitten pari piikkiä isomman taakse ja jos tuntuu että vaikutus ei ole riittävä vaihdan vielä eteen yhtä piikkiä pienemmän. Kiitos vinkistä
    Tällä lienee haetaan parempaa vetoa/kiihtyvyyttä?
    <span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
    rock, rauha ja rakkaus...
    </span></span>

    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
  8. #8
    Lainaa (teebee @ Heinä. 19 2006,03:57) kirjoitti

    Miten toi rattaiden hammastus vaikuttaakaan?
    Itellä kans Hornetti ja ketju/ratas vaihto edessä kauden lopulla.
    Isompi takana leikkaa huippuja, mutta vääntöä ja kikkailukäsiteltävyyttä tulee sitäki enemmän..
    <p>Suzuki GSX-R 1000 K5</p>
  9. #9
    Eturattaan vaihtamisella "kesken kaiken" saadaan kasvatettua ketju-/rataspaketin elinikää, koska eturatas on se eniten kuluva osa. Eli sinänsä voisi olla hyvä vaihtaa se eturatas joka tapauksessa, vaikka samankokoiseenkin.
  10. #10
    Lainaa (MadMan @ Heinä. 19 2006,08:46) kirjoitti
    Eturattaan vaihtamisella "kesken kaiken" saadaan kasvatettua ketju-/rataspaketin elinikää, koska eturatas on se eniten kuluva osa. Eli sinänsä voisi olla hyvä vaihtaa se eturatas joka tapauksessa, vaikka samankokoiseenkin.
    Samaa mieltä tästä, juuri eilen vaihdoin omaan pyörääni koko ketju-rataspaketin ja takaratas oli vielä kuin uusi, ketjut kohtuullisessa kunnossa ja eturatas aivan loppu. Piikit terävät ja vääntyneet... Pelkällä eturattaan vaihdolla hyvissä ajoin välttäisi ketjun kulumista ja näin ketjun ja takarattaan käyttöikä kasvaisi.
    Honda CBR 1000 RR -06
    Honda CBR 600 F -96
  11. #11
    Lainaa (MadMan @ Heinä. 19 2006,08:46) kirjoitti
    Eturattaan vaihtamisella "kesken kaiken" saadaan kasvatettua ketju-/rataspaketin elinikää, koska eturatas on se eniten kuluva osa. Eli sinänsä voisi olla hyvä vaihtaa se eturatas joka tapauksessa, vaikka samankokoiseenkin.
    Etummainen ratas,hammaspyörä viralliselta nimeltään kuluu periaatteessa kolme kertaa nopeammin,koska se pyörähtää n.kolme kierrosta siinä missä takaratas yhden.Eli taas periaatteesa etummainen "kulkee" kolme kertaa pidemmän matkan kuin takimmainen ratas.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  12. #12
    Lainaa (cool´eri @ Heinä. 19 2006,09:48) kirjoitti
    hammaspyörä viralliselta nimeltään
    Jos nyt nimillä brassailemaan aletaan niin hammaspyörät on kyllä vähä eri hommia. Vaihteisto on aikalailla täynnänsä hammaspyöriä, sekä vino- että suorahampaisia, suhteellisen pienillä moduleilla varustettuna.

    Nää mitä käytetään ketjujen kanssa on ketjupyöriä ja joissain mopoissa on sitten hammashihnapyöriä

    Et jos puhutaan vaan etu- ja takarattaista niin kaikki ymmärtää
  13.  
  14. #13
    Lainaa (MadMan @ Heinä. 19 2006,09:53) kirjoitti
    Lainaa (cool´eri @ Heinä. 19 2006,09:48) kirjoitti
    hammaspyörä viralliselta nimeltään
    Jos nyt nimillä brassailemaan aletaan niin hammaspyörät on kyllä vähä eri hommia. Vaihteisto on aikalailla täynnänsä hammaspyöriä, sekä vino- että suorahampaisia, suhteellisen pienillä moduleilla varustettuna.

    Nää mitä käytetään ketjujen kanssa on ketjupyöriä ja joissain mopoissa on sitten hammashihnapyöriä

    Et jos puhutaan vaan etu- ja takarattaista niin kaikki ymmärtää
    Olet oikeassa.Noinhan se meni.Muisti pätkii pahasti.Autopuolen koulutuksessa aikanaan esim.kokeissa jos puhui rattaista jotain,sai automaattisesti hylätyn arvosanan.Perusteluna,että vain hevosilla on rattaat!Rattaistahan kaikki puhuvat pyörien yhteydessä.Vaikka ne olisivat sitten hammas-,tai ketjupyöriä.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!