Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 56:sta
  1. #1
    Tuossa vaihdoin uuden takarenkaan alle. Ajoin viime kesästä tähän asti tuolla Metzeler Z6:lla reilun 15300km.

    Tosin vaihdon aikaan rengas oli reilusti sakkokunnossa.

    Ja ajo ei ollut pelkkää touring köröttelyä, mutta radalla kyseinen rengas ei käväissyt. Pyöränä mulla on tuo ZZR 1100 ja rengaspaine Metzelerin mukaan 2,9bar

    Ajattelinpa vain kehua tuota rengasta
    [ZZR-1100 D3][KTM 690 Enduro R][Ratapärrä Suzuki GSX-R 750]
  2. #2
    Hauska kuulla, kun itsellä on aikomus hankkia just tuollaiset alle ennen lomalle lähtöä, ja kun pyöräkin on samaa mallia, niin odotukset on korkealla. *
    Edellinen takanen oli Dunlop D205, ja sillä pääsin jotain 13,000 km, vielä laillisuuden rajamailla. *
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  3. #3
    Itsellä myös aikomus siirtya Z6 käyttäjäksi. On positiivista kuulla että kestää noinkin hyvin, toki sen saa poltettua nopeamminkin.
    Nyt alla ollut Z4 pyörinyt 8000km ja alkaa olla nahka keskeltä. 2/3 kilometreistä 2-päällä.

    Z6 renkaalla on ainakin keskiosan rakenteen myötä edellytykset pitkään kestävyyteen kun ei ole uria keskellä.
  4. #4
    Soittelin tänään rengaskauppiaalleni, kun vielä ennen jussia pitäisi saada uusi kumi taakse. Kauppias kertoi, että Z6:sta on varastossa vieläpä sellaista mallia, joka on tehty Yammun FJR:ää varten ja siten tukevammalla rungolla ja pitäisi kestää kilometrejä paremmin. Käsittääkseni myös Z4:ssä on tukevampia versioita ainakin eteen. Olisko merkinnässä lisänä kirjain B? Korjatkoon joku, jos muistan väärin. Raskaisiin pyöriin tai raskaalla kuormalla ajavien kannattanee pyytää tuollaisia malleja.
    -Timppa-

    Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
  5. #5
    Pistin toissa kesänä Z6:n etupallon alle ja sillä tuli ajettua 20315 kilometriä. Nyt on uudet Z6:set edessä ja takana. Saa nähdä miten takapallo kestää. Takana on B-malli ja J-malli edessä - molemmat tarkoitettu raskaisiin pyöriin. Renkaan profiili on varsin äkäinen ja mopo taittuu todella kevyesti mutkiin...
  6. #6
    Hyvä homma! Täytyy varmaan kans laittaa taakse Mäcädämin tilalle Z6, melko harvinaisena kokona 160/60-18.

    Tuossa kun on uraton melko leveä alue keskellä, niin onko vaikeampi tulkita sakkorenkaaksi?
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  7. #7
    Banduun tuli kanssa perjantaina z6 alle eteen ja taakse.
    Taittuu mutkaan mukavasti......
    HD flht . KTM Adventure 1190 R
  8. #8
    Samanmoista ajatusta itsellänikin kyseisen renkaan hankkimisisesta, joten kysymys kuuluu: Mihinkä hintaan olette z6:n etu/takarengasta saaneet huudatettua?
    Itselleni annettiin tänään yksi tarjous etelä-suomesta, joten vähän vertailupohjaa hakemassa..
  9. #9
    Org.Shopista tuntuu löytyvän ihan kilpailukykyset hinnat Z6:lle.
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  10. #10
    Rodamotosta:
    Metzeler Roadtec Z6 120/60ZR17 and 160/60ZR17 : 208,80 Euros.
    Ducati Diavel Dark
  11. #11
    Lainaa (KMSwallower @ Kesä. 20 2006,15:20) kirjoitti
    Tuossa kun on uraton melko leveä alue keskellä, niin onko vaikeampi tulkita sakkorenkaaksi?
    Vaikea tulkita milloin on liikaa kulunut (=kankaat paistaa)

    Itselle tuli viime viikolla sarja, 110/70 + 170/60-17, saksasta toimituskuluineen n. 235€ + rengastyöt täällä.

    Niin ja takakumi kesti 12,5 Mm ennen kuin kankaat paistoi läpi Etukumilla mennään vielä useampi tonni.
    Huono tie, parempi mieli
  12. #12
    Jaaha.

    Mielenkiintoista, koska itsellä samat renkaat BMW K1200S:ssä.

    Otin ne uutena, Bike lehden koeajoraportin luettuani, ko. pyörästä ja siellä olleesta keston kehumisesta.

    Itselläni on aika raskan kaasukäsi, siis mielenkiinnolla seuraan kulumista.

    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  13. #13
    V1100:ssa oli vakiona Z6:t, vaihdoin ne ennenkuin 10 tkm tuli täyteen. Etukumpalla olisi vielä ehkä tonnin tai pari ajellut, mutta takakumi kadotti painetta ja oli muutenkin jo kokolailla entistä kaljaa.

    Uusi satsi on Z6:sia kanssa, mutta nämä on kyllä melkein vannomalla kovemmat kuin alkuperäisasennuksena olleet. Kolmetonnia menty ja näyttävät melkein iskemättömiltä.

    Hyvät renkaat. Me likes.
    Life's pretty straight without motorcycling
  14. #14
    Hyvät on kumit. Eturenkaalla ajettu kohta 9 tonnia ja varmaan menee toisen mokoman. Takanakilla about 3-4 tonnia eikä näy juuri missään.

    Metukan sivuilla testiraportteja: Tässä
    Suo, kuokka ja Suzuki
  15. #15
    miten hyvin pitää?
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #16
    Lainaa (jaket @ Kesä. 21 2006,15:36) kirjoitti
    miten hyvin pitää?
    Pitää mun mielestä ihan tarpeeksi. 12R:ssä oli tommoset alla viime kesänä ja tuli sitä ahvenistolla käytyä pariin otteeseen rinkiä kiertämässä. Mulla ei ainakaan ollut mitään pito-ongelmia ja nopeessa kuitenkin ajettiin, eikä munkaan vauhdilla jalkoihin jäänyt.Hintaansa/kestävyyteen nähden mun mielestä tosi hyvä rengas!
  17. #17
    Kehut myös täältä. Mainio pito, myös radalla, ei yllätä sateellakaan. Lisäksi kaikista kokeilemistani renkaista ylivertainen kesto: pääsin takagummilla 15500km.
    ZZR 1200
  18. #18
    Monta kertaa olen kehunut aikasemminkin. Nyt kehun lisää.
    Meikällä kesti viimeisin rengas Daytonassa takana 14tkm. Eikä ole mitään touring ajelua, vaan reippaita kiihdytyksiä jne... Radalla kestää ajella ihan hyvin. Kestää kantata reunoille asti ilman lipsumisia. Oli myös SV:ssä aikoinaan renkaana ja en voi muuta kuin kehua. Sillä myös kävin radalla ilman murheita. Joku rataekspertti sen saisi varmaan lipsumaan ja kaadettuakin pyörän pidon menetyksen takia. Mutta normiajelijalle, myös reippaampaan vauhtiin soveltuu erittäin hyvin.
    Edessä mä käytän Sportec M-1 rengasta ja takana tuota Z6:sta. Renkaina on prätkissä ollut Bridgestonen joku paska-Battlax(Triumph) ja Michelinin Pilot ?? sekä Mezelerin Z4 ja Z6(SV). Parhain on ollut ylivoimaisesti tuo Z6 takarenkaana. Hyvä yhdistelmä hieman sporttisempaan ajoon on mun mielestä eteen Sportec M-1 ja taakse Roadtec Z6.
  19. #19
    Huippukumi! Melkein Kesäkumin veroinen Pari aikaisempaa takasta (Dunlop Tourmax, Battlax 020) mennyt kumpikin 8-9 tkm aikana loppuun, muistuttaneet lähinnä neliötä, poikkisuunnassa siis. Matka-ajoa tulee melko reilusti, mutta nykyinen Z6 on pyörinyt alla sen kympin ml. juuri euroopassa 6tkm kovaa konetieajoa eikä kanttia ole vielä nimeksikään. Pito riittää tämmöselle vässykälle kelissä kuin kelissä. Edessä on myös Z6 eikä aaltoile ainakaan vielä.

    Pekka
  20. #20
    Edelliset oli Z4:set edessä ja takana, mutta takanakki ei kestänyt kun n. 6500 km kun matokuvio oli pois keskeltä. Eturenkaalla oli pintaa jäljellä n. 50 %. Nyt alla on Z6:set ja vielä ei 2tkm jälkeen näy mitään suurempaa kulumista. Onhan siinä keskellä umpikumia jonnin verran. Hyvin pitää. Pyöränä vfr-98.
  21. #21
    Millainen pito sateella ajettaessa



    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  22. #22
    Lainaa (BMW cowboy @ Kesä. 23 2006,11:24) kirjoitti
    Millainen pito sateella ajettaessa
    Ihan jees...
    <p>2002-2014</p>
  23. #23
    Pyöränä vfr 800-99 ja Z6 edessä ja takana.
    Ajettu nyt 17,5 tkm ja matka jatkuu vielä jonkun aikaa. Ehkä 1-2 tkm.

    Minusta radalla menee jotenkuten. Luistaa tasaisesti koko ajan. Yllätyksetön. Voi kantata hyvin vfr:n kanttausvaran mut ei pidä terävästi.

    Kadulla mun mielestä tosihyvä. Paras tähänastisista renkaistani.
    Kestävyys on yllättänyt positiivisesti.

    Ostan samanlaiset seuraavaksi ja samasta paikasta eli org.shop
    Ducati SS1000DS
    Condor A 350
  24. #24
    Mistäs noita Z6 saa edullisesti. .
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  25. #25
    Suomessa varsin kilpailukykyiseen hintaan:
    ORG! Shop
  26. #26
    Z6 on kaiketi voittanu jonkun saksalaisen motorradlehden testin:
    BT020 vasta 6

    No mulla on mopossa kierros Zkutosia, eikä ilmeisesti huono valinta.

    Platz 1 - METZELER Z6
    Platz 2 - PIRELLI STRADA
    Platz 3 - CONTINENTAL ROADATTACK
    Platz 4 - MICHELIN PILOTE ROAD
    Platz 5 - DUNLOP 220 ST
    Platz 6 - BRIDGESTONE BT020
    Platz 7 - AVON AZARO
    - I love the smell of napalm in the morning.
  27. #27
    Mulla ollu takana 2x Z6 ja molemmat kesti vaan 7000 km

    Nyt alla Z4 jos vaikka kestäis saman ni tulis halvemmaks.
    Enkä oo ominaisuuksissa mitään eroa huomannu.

    Eturenkaasta vielä sellanen juttu että alkuperänen kesti saman ku Z6(n.10 tkm) vaikka oli pehmeämpi kumi, joku Misukan pilotti josta takis kesti vaan 4 tkm

    Ja pyörähän on SV1000s
  28. #28
    minulta sais edullisesti korkkaamattoman Z6 takanakin, kokoa 180/55-17 pikkasen halvemmalla vielä kuin org.shopista
    Ostakkee poijjes!!!
  29. #29
    Lainaa (Honikkamies @ Heinä. 04 2006,05:40) kirjoitti
    minulta sais edullisesti korkkaamattoman Z6 takanakin, kokoa 180/55-17 pikkasen halvemmalla vielä kuin org.shopista *
    Ostakkee poijjes!!!
    Paljonko?
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  30.  
  31. #30
    Lainaa (YRT @ Heinä. 02 2006,13:06) kirjoitti
    Mulla ollu takana 2x Z6 ja molemmat kesti vaan 7000 km

    Nyt alla Z4 jos vaikka kestäis saman ni tulis halvemmaks.
    Enkä oo ominaisuuksissa mitään eroa huomannu.

    Eturenkaasta vielä sellanen juttu että alkuperänen kesti saman ku Z6(n.10 tkm) vaikka oli pehmeämpi kumi, joku Misukan pilotti josta takis kesti vaan 4 tkm

    Ja pyörähän on SV1000s
    Paljonkos oli paineet takarinkulassa? Olihan +3 kiloa? Laitoin just aamulla lisää ilmaa uuteen z6 takanakkiin, kun olivat jättäneet liikkeessä 0.8 bar liian alhaiset paineet... En sitten huomannut eilen varmistaa rengasta hakiessa noita paineita
    Ei enää mopoa alla Gsx1400 lähti uuteen kotiin...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen