Sain tuossa kaveriltani viikoksi kyseisen pyörän lainaksi. Kaasua löysätessä kierrokset jäävät päälle, eli ilmeisesti imuvuoto. Ei taida paljoa kannattaa ajella, ennenkuin vuoto korjattu? Mites selvitän sen vuotavan kurkun? Aerosolia suihkimalla ei näe kuin reunimmaiset kurkut, ja tankki irti ei saa käyntiin, tai no hetkeksi saa, riittäisköhän se? Bensahanan alipaineletku pitää varmaan tulpata. Entäs tulppien väri, siitä vois saada osviittaa. Kertokaa hyviä vinkkejä, että pääsis nautiskelemaan edes loppuviikosta. Oma fillari kun on vielä remontissa.
Paas vähän tarkennetta: onko kysessä vanha kunnon ruiskukawa GPz1100 vm. jotain ennen 1984, vai onko kyseessä GPZ1100 (ns. E-malli), mallit jotain 1995 ja uudemmat, jossa kaasarikone. Vaikuttaa jonkin verran diagnoosiin.(jmhonka3 @ Kesä. 19 2006,10:01) kirjoitti
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
Jep, eli kyseessä 1996 kaasarimallinen pyörä. Muuten tuntus kyllä pelaavan hienosti, mutta toi kierrosten pysyminen hetken aikaa ylhäällä, kun kaasua löysää on sen verran häiritsevää, ettei se oikeen ominaisuuden piikkiin mene. Että semmosta, meinasin töitten jälkeen ottaa tankin irti ja käyttää hetken kohokammioiden bensiinillä ja suihkia samalla bräkliiniä sinnepäin. Katotaan jos löytys joku halkeama, jonka vois vaikka väliaikaisesti tukkia silikoonilla ja jesseteipillä. Kaveri on jo hankkinut kaasareihin korjaussarjat, eli tiivisteet ja uudet neulaventtiilit, mutta kyllä toi enempi imuvuotoon viittais. Jos löytyy vielä ideoita niin kerro ihmeessä, ei nää kawat ole tuttuja ennestään ja kaikki näkökulmat ei välttämättä tuu mieleen.
Eipä osaa noin äkkiseltään sanoa, mistä vikaa kannattaisi etsiä, mutta mulla olis joutilaana just tollaiseen peliin sopiva kaasarisatsi, melkein ajamaton. Spinning-Wheelistä noin 1500 km ajetusta kolaripyörästä joskus tilasin. Imukurkkuja ei ole, mutta muuten täydellinen välivivsutoineen. Voisin myydä pois sopivaan hintaan.
Niin, tulipa mieleen myös mahdollinen kalvorikko, saattaisi tehdä sekin tuollaista häikkää. Tämä paketti korjaisi senkin vaivan. Voisin antaa koeajoon, jospa sillä vaivat helpottaisi. Heitä vaikka PM, jos kiinnostaa.
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
Jep, löyty vikaa. Polttoainehanalle menevässä alipaineletkussa oli reikä. Nyt kierrokset laskee asianmukaisesti. Onhan tolla kaasaripaketilla jo 70tkm ajettu, mutta synkkausta lukuunottamatta tuntus pelaavan hyvin. Kaveri palailee ens viikolla Saksasta, ottaa sitten yhteyttä, jos tuntee tuoreita kaasareita tarvitsevansa. Tais muuten keretä jo hankkimaan korjaussatsit kaikkiin, mutta tokihan niistä kuluu myös muutkin paikat, kun pelkät neulaventtiilit ja tiivisteet.![]()
OK, hyvä että tuli kuntoon. Se alipaineimu on välttämätön hanan toiminnalle, joten jos ei imua (letku rikki), ei tule bensaakaan, ja käy just noin.
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
Kyllä siellä sen verran imua oli, että bensaa tuli, koska kierroksilla veti ihan normaalisti. Ei näköjään vaadi kummosta vuotoa, kun alkaa oireilemaan. Jossakin ketjussa joku totes, että jos kierrokset jää päälle, niin varma imuvuoto. Oikeassa oli.Kattellaan noita kaasareita säätöihin tossa kahen viikon päästä, ja palaan niitten vaihtokaasarien tiimoilta jos tarvetta ilmenee. Mutta niinkun sanoin, ei taida vaatia kun putsauksen ja synkkauksen, niin saadaan tyhjäkäyntiäkin vähän siistittyä.