Olen hankkimassa pyörää muutaman vuoden tauon jälkeen, ajatuksissa on GSX750F, kuulisin mielelläni kokemuksia kyseisestä mallista. Aiemmin mulla oli GSXR 1100 nyt olisi tarkoitus saada helpommin ajettava, leppoisa matkasportti.
Niin kuin joku sen joskus hienosti kiteytty äffä sopii melkein jokapaikkaan mutta ei oo hyvä oikeen missään.
Nyt lähti kolmas kesä -03:lla äffällä käyntiin mut piti pistää vaihtoon. Aika helppo ajaa pitkälle ja lähelle. Varmasti on paljon huonompiakin vaihtoehtoja tarjolla.
Yks ja kaks päällä, laukulla ja ilman, lähelle ja kauas tullu kurvailtua. Niinku tossa mainitsit "...helpommin ajettava, leppoisa matkasportti.", 1100:sta ei oo mitään kokemuksia, mut kyllä toi F on aika pitkälti just tommonen mitä oot hakemassa.
Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
kotisivuräpellys
Helekatinmoinen yleispyörä; löytyy sopivasti tehoa (92 hp) ja ainakin minun painolle (n. 100 kg) ihan riittävästi vääntöä täydellä varustuksella. Kulkee tarvittaessa 200+ jos sillä nyt mitään merkitystä on mutta laukkujen kanssa ei kovin häävi ajettava yli 150 vauhdeissa. Muutoin pyörä yllätyksetön ja helppo ajettava - menee sinne minne haluaakin ja on muutenkin kevyt käsitellä.
Oltiin justiin eukon kanssa 10 päivän turneella täydellä matkavarustuksella ja tuon kanssa voi liikkua aika huolettomasti. Takapenkkiläinen ei myöskään moittinut missään vaiheessa takapenkin oloja.
Reissukäytössä ehkä miinusta joutuu antamaan pienestä tankin koosta, maksimissaan 250 km oli mitä tuollakin reissulla pystyi ajamaan kunnes alkoi nykimään ja meni varatankille. kulutus oli kuitenkin koko ajan alle 6 ltr/100 km ja suomen nopeuksissa kun ajetaan alle 100 niin kulutus jää jopa alle 5 ltr/100 km - täydellä matkavarustuksella.
Eli lyhyesti; edullinen ja toimintavarma matkasportti yksin tai kaksin ajamiseen.
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Ihan hyvä valinta varmaan yksinkertaista ja lujaa tekniikkaa. Itellä ollut 600f nyt neljättä kesää ja hyvin on toiminut.![]()
-Ari-
"Tyypillinen putkiaivo"
Eipä ole oikein pahaa sanottavaa. Sopii vähän kaikenlaiseen menoon. Millään osa-alueella ei suoranaisesti pääse kyllä rehentelemäänkään, paitsi ehkä hinta-laatu-suhteella.
Mitään huolia ei ole ollut lukuunottamatta pientä yskimistä kesken talviseisonnan. Selvittiin siitäkin säikähdyksellä ja tilkalla masinolia. Helppo peli huoltaa vaikka itse, kunhan on täältä vähän vinkkejä aina kysellyt.
Suo, kuokka ja Suzuki
Mulla on GSX 1100 F ja tähän asti oon ollu tosi tyytyväinen ostokseeni!
Edullinen ajaa, vakuutuksetkaan ei päätä huimaa, ajoasento varsinkin pidemmille matkoille (mulle ainakin) tosi passeli, vaikka tällanen noviisi tietysti jännittää, vaikka olis kuinka hyvä ajoasento...
Jo pitkään ikään ehtinyt, joten jotain pieniä vanhuuden kremppoja ilmenee, mutta niistähän selviää huoltamalla.
Kaikinpuolin mukava peli ajella, joka reissulta on hymyssä suin palattu, on se vaan mukava peli!
![]()
Tosta 750:stä ei oo kokemusta, mutta lienee ihan yhtä hyvä kuin "isoveljensäkin"...
Honda CBR1100XX Blackbird
itekki oon nyt ettiny gsx-f 750 ja mietin tuota tehoa ku joku kirjoitti et 90hv... onko vanhemmassa muka tosiaan enempi ku kehuvat että 100hv löytyy esim -92 pyörästä??![]()
klink(Juuzoppi @ Kesä. 20 2006,15:36) kirjoitti
Vanhemmista ei ole vääntölukemia, mutta luultavasti konetta viritelty hp--, vääntö++
Itsellä vm -98
Velipojalla on 90-luvun alkupuolen GSX750f vekotin ja mulla 03 mallinen GSX750f missä vähemmän tehoja mutta eipä sitä eroa tuolla tien päällä mitenkään huomannu suuntaan eikä toiseen 1600 km matkalla .(Juuzoppi @ Kesä. 20 2006,16:36) kirjoitti
Omassa tehot ja väänöt on riittänyt hyvin 2 päälläkin - eihän se tietenkään revi käsivarsia irti kun kahvaa vääntää mutta tuon saa tarvittaessa aikaiseksi kun tekee benji-hypyn siten että on käsistä kiinni![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
(juko5 @ Kesä. 19 2006,08:03) kirjoitti
Nyt on sitten mopo kotona, GSX 750 F -99 33.000 km.
Huomenna ekalle kunnon ajelulle.![]()
Hyvä peli! Ite oon jo kurvaillu kyseisellä kapistuksella tänä kesänä 8800 kilsaa ja koko ajan tulee vaan lisää![]()
https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
Parhaat onnittelut !!!(juko5 @ Heinä. 07 2006,00:31) kirjoitti
![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Joo tosta -88 -97 väliltä 750 gsx-f tuottaa koneelta 106hp vakiona *ja on ihan reilusti pirteempi kun nää viimeset 92hp versiot.(Arpa @ Kesä. 20 2006,17:27) kirjoitti
Empä o noita uudempia kokeillu mut kai siitä samat saa kun on sama peruskone.
Kyllähän tosta löytyy kaikki lukemat, ja häviää toi uus väännöissäkin näköjään reilut 10nm.
Painopuolella uus voittaa 6kg
VANHA MALLI
GSX 750 F Katana 1997
Overall Length: 2 250 mm (88.6 in)
Overall Width: 730 mm (28.7 in)
Overall Height: 1 180 mm (46,5 in)
Seat Height: 790 mm (31.1 in)
Wheelbase: 1 470 mm (57,9 in)
Dry Weight: 209 kg (461 lbs)
Engine type: 748 cc, four-stroke, 4-cylinder, 16 valves, air/oil-cooled, DOHC, TSCC, SACS. 106 hp/ 10,500 rpm, 7,5 kg-m/ 9,500 rpm. 6-speed.
UUSI MALLI
GSX 750 F Katana 1998
Length: 2 135 mm (84,1 in)
Width: 750 mm (29,5 in)
Height: 1 190 mm (46,9 in)
Wheelbase: 1 465 mm (57,7 in)
Dry Weight: 200 kg (440,9 lbs)
Engine type: 748 cc, four-stroke, 4-cylinder, 16 valves, air/oil-cooled, DOHC,TSCC. 92 hp (67,2 Nm)/ 10,500 rpm, 64,70 Nm (6,6 kg-m)/ 9,500 rpm.
Mukavia kilometrejä sinne(juko5 @ Heinä. 07 2006,00:31) kirjoitti
![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti