Elikkäs tällainen pieni kyssäri. Jostain netin uumenista olen joskus lukenut, että tuollaisen hiilikuituisen sliparin pesemiseen ei olisi suositeltavaa käyttää liuottavia pesuaineita. Itselläni on tuollainen Tri-Oval-Race putkisto lyhyellä hiilaripöntöllä kiinni gixerissä ja tuossa mietiskelin että voiko sen pestä normaalisti niinkuin koko muun pyörän painepesurilla ja pesuaineella ?
Itse en pese pyörästä vahvemmilla tököttimillä kun vanteet ja niiden lähistöt.Tuskin se siitä miksikään menee, eikös niissä ole jonkin sortin lakkasuojaus tjs.?
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
En ainakaan itse omiin hiilaridevileihin liutottimia ruiski,enkä muutenkaan pyörän pesussa käytä ,paitsi takavanteeseen joskus crc jarru/kytkinosien rasvanpoistajaa,on meinaan tehokasta,mopottimen pesen teepolilla.(nano @ Kesä. 17 2006,20:04) kirjoitti
.BIKE lehden sliparitestissä sanotaan hiilarin hoidosta näin:ei kestä ns. liotintyyppisiä pesuaineita,ne liuottavat hartsia irti hiilikuidusta ja sen jälkeen hiilikuitu altistuu herkemmin uv-säteilylle.
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Hyvä homma että tuli selväksi! Tuossa kaverin kanssa käytiin tuollaisella "stop'n go" pesupaikalla jossa pystyi valitsemaan tuota liuotinta. Kaveri sillä oman pyöränsä pesi ja kyllä tuli puhdasta!