Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Kertokaapa kokemuksia kulkupuolesta, mitä se mittari näyttää jos kahva kaakossa!
    Yamaha YZF 750 R -93
    Honda CB 750 -82
    Suzuki Intruder 1400 *-02
    Yamaha R1 -04
    Honda VFR 750 - 96
    Suzuki GSX-R 750 -90
  2. #2
    eikös se ole 800 jo toi -97.
    Vaimon veljellä oli 750, mittariin tais mennä
    240-250
  3. #3
    kyl se papereiden ja muun mukaan on 750.. ja vuosimalli -97!
    Pyörä on italiasta. Vähän kuiten rupes ihmetyttään tuo asia...
    Kiitos vastauksesta..
    Yamaha YZF 750 R -93
    Honda CB 750 -82
    Suzuki Intruder 1400 *-02
    Yamaha R1 -04
    Honda VFR 750 - 96
    Suzuki GSX-R 750 -90
  4. #4
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  5. #5
    Lainaa (hannuman @ Kesä. 17 2006,10:56) kirjoitti
    eikös se ole 800 jo toi -97.
    Toi -97 on kyllä vielä 750. 800 ensimmäinen vuosimalli on -98. Oli tuo VFR 800 Fi malli. V-tec tuli sitten -02!
  6. #6
    Itselläni oli vfr 750 1996 ja mittariin se otti huippuja noin 240km/h. Joensuun lentokentällä 4.6.2005 sain sen kulkemaan 1.8km kiihdytys matkalla 220km/h poliisin tutkaan, jolloin oma mittari näytti hieman vajaa 240km/h.
    Ahdettu 1216
  7. #7
    Lainaa (suiza 1200 @ Kesä. 19 2006,08:35) kirjoitti
    Itselläni oli vfr 750 1996 ja mittariin se otti huippuja noin 240km/h. Joensuun lentokentällä 4.6.2005 sain sen kulkemaan 1.8km kiihdytys matkalla 220km/h poliisin tutkaan, jolloin oma mittari näytti hieman vajaa 240km/h.
    aikamoinen mittari virhe
  8. #8
    Tunnustan... oma VFR 800 vtec ... tuli koitettua pikkusen... 240mittariin.. ehkä sieltä olis saanu hieman vielä...*lussumopo* tai ½ pytyistä pimeenä



    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  9. #9
    Lainaa (SALOMON @ Kesä. 19 2006,15:00) kirjoitti
    Lainaa (suiza 1200 @ Kesä. 19 2006,08:35) kirjoitti
    Itselläni oli vfr 750 1996 ja mittariin se otti huippuja noin 240km/h. Joensuun lentokentällä 4.6.2005 sain sen kulkemaan 1.8km kiihdytys matkalla 220km/h poliisin tutkaan, jolloin oma mittari näytti hieman vajaa 240km/h.
    aikamoinen mittari virhe
    Kyllä ne mittarivirheet alkaa aika voimakkaasti kumuloitumaan jo 100km/h jälkeen. Monet ajoneuvo valmistajat virittävät mittarit siten että ne näyttää aina himpun alle --> ei voi syyttää laitevalmistajaa ylinopeudesta ei joutua näin korvaus vaateisiin. Myös kun mennään mittarialueen ääripäähän alkaa virhe olla jo luokkaa jotain..

    VArsinkin mekaaniset mittarit, joka käsittääkseni -96:ssakin on, tupaa olemaan epätarkkoja. Elektroonisista saa korjausparametreilla tarkkoja jos haluaa.
    --JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
  10. #10
    96 VFR:ssä on digitaalinen mittaus. Impulssianturi on etuhammasrattaan peittona olevassa kotelossa. Itsellä heittona todellinen/mittarinnäyttämä 40/43, 60/64, 80/86, 100/108 ja siitä ylöspäin vakio 8 km/h liikaa loppuunajetulla takarenkaalla mitattuna. Mittaus tehty gps:llä jolloin tarkkuus +-1km/h. Nyt pitäisi ajaa nopeudet uudelleen uudella renkaalla, jolloin todellinen nopeus olisi aina tiedossa. Renkaasta tulee muutama % heittoa.
  11. #11
    Lainaa (SALOMON @ Kesä. 19 2006,15:00) kirjoitti
    Lainaa (suiza 1200 @ Kesä. 19 2006,08:35) kirjoitti
    Itselläni oli vfr 750 1996 ja mittariin se otti huippuja noin 240km/h. Joensuun lentokentällä 4.6.2005 sain sen kulkemaan 1.8km kiihdytys matkalla 220km/h poliisin tutkaan, jolloin oma mittari näytti hieman vajaa 240km/h.
    aikamoinen mittari virhe
    Ihan normaali mittarivirhe...
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  12. #12
    Lainaa (SALOMON @ Kesä. 19 2006,15:00) kirjoitti
    Lainaa (suiza 1200 @ Kesä. 19 2006,08:35) kirjoitti
    Itselläni oli vfr 750 1996 ja mittariin se otti huippuja noin 240km/h. Joensuun lentokentällä 4.6.2005 sain sen kulkemaan 1.8km kiihdytys matkalla 220km/h poliisin tutkaan, jolloin oma mittari näytti hieman vajaa 240km/h.
    aikamoinen mittari virhe
    tod näk omassa pyörässäs samassa vauhdissa yhtä iso virhe, virhe menee prosentteina yleensä, jo satasessa heittää 8 heittää se jo reilusti tuplat yli 200 vauhdissa
  13. #13
    Lainaa (yoda @ Kesä. 19 2006,16:40) kirjoitti
    Monet ajoneuvo valmistajat virittävät mittarit siten että ne näyttää aina himpun alle
    Kyllä ne yleensä tuppaavat näyttämään yli todellisen nopeuden.
  14. #14
    Lainaa (yoda @ Kesä. 19 2006,17:40) kirjoitti
    Lainaa (SALOMON @ Kesä. 19 2006,15:00) kirjoitti
    Lainaa (suiza 1200 @ Kesä. 19 2006,08:35) kirjoitti
    Itselläni oli vfr 750 1996 ja mittariin se otti huippuja noin 240km/h. Joensuun lentokentällä 4.6.2005 sain sen kulkemaan 1.8km kiihdytys matkalla 220km/h poliisin tutkaan, jolloin oma mittari näytti hieman vajaa 240km/h.
    aikamoinen mittari virhe
    Kyllä ne mittarivirheet alkaa aika voimakkaasti kumuloitumaan jo 100km/h jälkeen. Monet ajoneuvo valmistajat virittävät mittarit siten että ne näyttää aina himpun alle --> ei voi syyttää laitevalmistajaa ylinopeudesta ei joutua näin korvaus vaateisiin. Myös kun mennään mittarialueen ääripäähän alkaa virhe olla jo luokkaa jotain..

    VArsinkin mekaaniset mittarit, joka käsittääkseni -96:ssakin on, tupaa olemaan epätarkkoja. Elektroonisista saa korjausparametreilla tarkkoja jos haluaa.
    Näin se menee. Huippuhyvin kalibroidulla sigmalla 50 nopeudessa viisari näyttää 48. Satasessa 92 ja siitä ylöspäin kokoajan enemmän pieleen. Sitten kun sahasta on otettu kaikki irti ja viisari näyttää jo huimia +260 lukemia sigmaa ei saa nousemaan millään yli 245:n
    TRE 1130K
  15. #15
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    -91 kulki pitempään kiihdyttämättä vitosella 220 mittariin kohtuu helposti. Sen jälkeen saanee alkaa jo menemään kunnolla katteen taakse ja suoraa lisää.

    Liekö toi nyt sit normaalia, voipi olla rajoitettukin, kun on saksantuonti.
  16.  
  17. #16
    Lainaa (kaasunalle @ Elo. 13 2006,12:41) kirjoitti
    Lainaa (yoda @ Kesä. 19 2006,16:40) kirjoitti
    Monet ajoneuvo valmistajat virittävät mittarit siten että ne näyttää aina himpun alle
    Kyllä ne yleensä tuppaavat näyttämään yli todellisen nopeuden.
    Tämä totta - ajatus virhe kertojalla ;-) Mutta anyway mittarit tehdään epätarkoiksi tarkoituksella.

    Eipä ole tullut kokeiltua tappiin asti, mutta Motoparkin takasuoralla teippien välistä näytti 210 - ensi kerralla pitää teipata paremmin ;-) Todellista sitten kun parikymppiä vähennetään mittarinopeudesta.
    --JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND