Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Missä hinnoissa liikkuu laadukkaat kypärät? Onko teillä tietoa esimerkiksi testivoittajakypäristä? En aja nyt takaa pelkästään kypärien istuvuutta ja hiljaisuutta, vaan myös iskunkestävyyttä, turvallisuutta. Mikä kypärä on ollut kokemuksiesi perusteella hyvä, laadukas kypärä? Onko mitään järkeä sijoittaa kypärään yli 500 euroa, eli onko sen hintaluokan kyrärät selkeästi parempia kuin esim. 300 euron kypärät??
    buell xb12s -> ktm superduke
  2. #2
    Jotkut vannovat arain/shoein olevan huomattavasti halvempia kypäriä turvallisempia, mutta ainakaan tämän testin perusteella kalliimmat kypärät eivät suojaa halpaa paremmin:
    http://www.motorcyclistonline.com/ge...helmet_review/
    Kun ostat kypärää, niin koeaja ensin muutama ennen kuin ostat mitään. Kannattaa sovittaa eri merkkejä, riippuu pään muodosta ja koosta mikä sopii parhaiten. Kypärän hiljaisuutta ei voi saada selville muuta kuin koeajamalla kypärä omalla pyörällä.
  3. #3
    Tosta 300€ hintaluokasta löyty kyllä mm. arai condor, joka sattuu olemaan myös mulla, tiesin ostaessani että kyseessä on turvallisimpia kypäriä mitä on, mutta vaaka kallistui arain puolelle lähinnä kuorikoon takia, ei oo niin armottoman iso potta mitä useammat muut
  4. #4
    Osta kypärä mikä istuu. Turvallisuudessa on varsin marginaalisia eroja. Itse en ehkä polykarbonaattipottaan lähtisi ropojani sijoittamaan, sillä ainakin valmistajat itse eivät lähde kypäriään naarmujen tai putomisen jälkeen takaamaan. Sen sijaan kuitukuoriset kypärät yleensä kestävät myös jonkin verran käyttäjänsä tunarointia.

    Itse kokeilin aika moisen läjän kypäriä, enne kuin oma malli sattui kohdalle. Sattumoisin tämä sitten oli HJC:n ZF-9 ja hintaakin päätähuimaavat 160€. Ominaisuuksilataan samaa luokkaa kuin Shoein Raid, paitsi että sisukset voi pestä ja se on aika lailla hiljaisempi. Toki kuorimateriaali ei ole Shoein patentoitua ihmekuitua, mutta seuraavassa suora lainaus yllä olevasta linkistä:
    Lainaa kirjoitti
    The shell is there for a number of reasons. First, it's supposed to protect against pointy things trying to penetrate the EPS—though that almost never happens in a real accident. Second, the shell protects against abrasion, which is a good thing when you're sliding into the chicane at Daytona. Third, it gives Troy Lee a nice, smooth surface to paint dragons on. Riders—and helmet marketers—pay a lot of attention to the outer shell and its material. But the part of the helmet that absorbs most of the energy in a crash is actually the inner liner.
    Suomen nopeuksissa ei edes potan aerodynaamiset ominaisuudet nouse mielestäni nouse niin suureksi tekijäksi, että noilla "halvemmilla" kypärillä ei pärjäisi. Eipä noita kalliiden merkkejen halpismallejakaan juurikaan ole sen kummemmin muotoiltu.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  5. #5
    Osta omaan päähäsi istuvan kypärä oli se sitten
    300 tai 500 tai tms, vittumainen ajaa jos kypärä tuntuu päässä postilaatikolta. Hinta ero aika pieni per ajettu km.
  6. #6
    Osta hyvä.
    Kypärässä ei kannata säästää. Katso, että istuu kun tauti ja vähän enemmänkin(koska muotoutuu). Kaks edukasta kypärää tulee kalliimmaksi kuin yksi hyvä jos ei ekalla kerralla tärppää.
    Itselläni Arai Astro-R ja parempaa en voisi toivoa.

    Sovita, koeaja ja varaa siihen aikaa.
  7.  
  8. #7
    X-lite X801R. Siinä erittäin hyvä ja kohtuu hintanen tsubu. Muistaakseni OVH mattamustana joku 369,-
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015