OLen tässä mietiskelly että mites nuo välykset ja niitten kasvaminen vaikuttaa koneen toimintaan (seokset ym.)
Tässä kun olisi välysten säätö paikallaan mutta kun ei ole aikaa ja parkkipaikalla viälä nii vittumainen tehdä... kun on nii laiskakin![]()
mielummin pikkasen liika ku liian vähän_
(sopii aika moneen juttuun
Riippuu kai vähän pyörästä. Vanhassa kawasaakelissa paljon välyksiä meinas jostain syystä parempaa potkua...kun säädin ne sillain "reilusti" että nakuttelivat ainaskin kylmänä. Kuluessaan kun välys menee umpeen...ja umpeen mennyt välys vaikuttaa vähän tehoihinkin siinä että mäntää hakatessaan venttiili yleensä jossain vaiheessa katkeaa ja särkee about kaiken pytystään, minkä jälkeen pyörän tehot löytyvät starttimoottorista...
Sitä ennen ei juuri vaikuta.
"On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
Kyllä se kone sammuu puristuspaineiden katoamiseen ennenkuin mäntä ja venttiili kohtaavat, jos vaan jako on kohdallaan. Pitää kantaa tosi rajusti.(-RD- @ Heinä. 14 2006,06:26) kirjoitti
Liian suuri välys vaikuttaa tehoja vähentävästi lyhentämällä venttiilin tehollista aukioloaikaa, mutta tosi iso saa välys olla, ennenkuin sen perstuntumalla huomaa. Kilkatus ajaa säätöhommiin ennen sitä, ei kestä korva. Liian pienellä välyksellä venttiili tosiaankin alkaa kantamaan ja puristuspaineet karkaavat harakoille (sekä vena palaa pitemmän päälle), joten tehonhukka on huomattavasti dramaattisempi.
jeps, vähän tuommosta arvelinkin.
Kun tässä samalla on vähän säätöhommia ni meinasin että olisko nuilla ollu mitään merkitystä ku seokset vielä hiukan hakusessa![]()
mielummin pikkasen liika ku liian vähän_
(sopii aika moneen juttuun