Kui niin?(Jeppe Jääkarhu @ Heinä. 11 2006,21:41) kirjoitti
Honda cbr600f -94
Meinaa varmaan että pari viikkoa tuntuu kulkevan ja sen jälkeen pitäs saada taas lisää...(petris @ Heinä. 11 2006,21:46) kirjoitti
![]()
TRE 1130K
Kohta se taas tuntuu mopolta kun erehdyt kokeileen jotain tehokkaampaa..
Nyt 19tkm ajettu ja jo Saksassa säädetty venttiilit?...toi kilometri ei varmaan pitäne paikkaansa, kyllä sieltä löytää vähän ajettuja vanhoja pelejä jonkun verran mutta vielä enemmän mittaripajalla käytettyjä...
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Kaikkeen tottuu, paitsi jääpuikkoon perseessä(petris @ Heinä. 11 2006,21:46) kirjoitti
![]()
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Joo ei siitä mitään venttiileitä ole säädetty(ajatusvirhe kirjoittaessa). 12tonnin huolto on tehty Saksassa. Jotenkin uskon kuitenkin tuohon kilsamäärään, kun kuuntelee käyntiääntä, ei rallattele. Ja muutenkaan ei kovin kuluneen oloinen tai sitten on hyvin fiksattu.
Parin viikon päästä se ei varmaankaan tunnu enää lähtevän mihinkään. Sitten pitää vain painaa ohut lompakkoni otsaa vasten ja todeta, että kyllä se menee ihan riittävästi.
Honda cbr600f -94
Mulla on 72kw dynolaput -93 PC25:sta (jos bikeworld vantaa ei tulostanut sitä suoraan koneelta). Pyörässä kaikki vakio-osat.
Huippuja ottaa mittariin 220, ehkä hikisesti 230 jos ajaa kilometrin suoran muna-asennossa kaasu pohjassa :) 177cm/83kg kaveri kuskina.
mikä on muuten gps:n antaman nopeuden toleranssi? ennenmuinoin paikannustarkkuuksissa oli rajoite niin että siitäpä tuli mieleen että kuinka tarkkaa nopeusdataa gps oikeasti antaa tätänykyä.(make11972 @ Heinä. 10 2006,05:59) kirjoitti
omalla pc31:llä muuten kurmuutin 72KW kuristuksilla 250km/h mittarinopeutta. neula nousi ao lukemiin yllättävä helposti kun tankin päällä makas. mikä sitten olikaan todellinen nopeus jää ikuiseksi arvoitukseksi. arvaan että 220 - 230. pyörä ainakin vipatti ja tutisi niin kuin ois ollu äänivallia murtamassa. eturengas menikin vaihtoo aika pian.![]()
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Masentavaa porukkaa! Uutta ja parempaa pitäis aina saada...siis onhan tuo totta, mutta niin...traagista.(jiiässä @ Heinä. 11 2006,21:56) kirjoitti
Sellaista olen funtsinut, että eikö Saksassa oo jotkut katsastus/vast. systeemit pyörille, ainakin jotkut leimat (TUV / AU / HU) pitää hakea joka vuosi!?!
Ajan tällä takaa sitä, että mikäli joku katsastus/vast. -systeemi Saksassa on käytössä, taitaa olla niin, että Suomessa sitä mittaria ON helpompi ruuvata.
Aivan kuin tavis-suomalainen olisi jotenkin tavis-saksalaista rehellisempi!? Häh?!![]()
Kronoby Racing Team
Saksassa ON joku tuollainen vuosikatsastuksen tapanen systeemi.. muistan jostain forumilta lukeneeni että joku on tarkastellut moponsa kilometrejä suoraan saksasta kysymällä jostain viranomaiselta minkä verran ollut kyseisellä vehkeellä mittarissa edellisinä vuosina![]()
No sehän jo selvis ettei venttiileitä oltu säädetty. Nehän tosiaan pitäis tarkistaa 24tkm huollon kohdilla, mutta EI niihin vielä silloin koskea tarvitse. Siinä 50tkm paikkeilla ehkä.
Eikä pahalla, nuo kilometrit on jo niin mahdottoman pienet tuon ikäiselle etten kyllä uskoisi hetkeäkään. Munkin vanha pc25 kävi oikein nätisti vaikka kilsoja oli pitkästi yli 40...
Ja kun viet huoltoon sitä, kyllä ne osaa ehkä arvioida voiko ne kilsat olla sielläpäinkään kuin mitä mittari näyttää.
Mutta hyvä että sait ne kuristukset siitä pois.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
Won't be very long
You will look for me
And I'll be gone</a>
mulla oli täysin vakio cebari 600 pc-25 ja ajettu 64tkm. 2päällä ajettiin ilman hingutuksia 220km/h, itse painan 120kg ja kaveri painoi 90kg.ja ykspäällä ajoin 230 johon sai jo jonkin aikaa huudattaa. pyörä kiihtyi kunnolla 160km/h ja suht rivakasti 200 sen jälkeen mittarin nousu hidastu oleellisesti.
205?? Omalla ajoin 236 sigmaan ja mittari keikkui jossakin 260:n korvilla.Ei oo kaikki hevoset kyllä kotona.Oma oli kyllä pakoputkiviritteinen,mutta silti...
Menee tukevasti ohi aiheen mutta heitänpä kuitenkin.
Montako euroa säästit kun ostit saksan tuliaisen etkä aitoa suomipyörää. Näin jälkeenpäin ajateltuna: eikö olisi ollut mukavampi ajella 84 kW vekottimella koko ajan kuin 37 kW laitteella siihen saakka kun löysit kuristimet. Oliko säästö tämän väärti, varsinkin kun suomipyörän korkeampi hinta näkyy myös sitä eteenpäin myydessä.
Noin yleisestiottaen: kuinka paljon teillämme kulkee pyöriä jotka ovat kuristettuja mutta omistaja kuvittelee ajavansa täysitehoisella?
Nyt joku älypää kommentoi että pitäähän se takapuolessa tuntea onko kuristettu mopo vai ei. Totta, jos omaa paljon kokemusta ja on ajanut aiemminkin samalla mallilla tai liki vastaavalla. Suuri osa "uusmotoristeista" omaa tuntemukset takavuosien laitteista, eikä tuntumaa ole 2000 luvun tekniikkaan. Toisaalta on paljon ihmisiä jotka ovat mielummin "käyttäjiä" eivät niinkään tekniikkaan perehtyneitä.
Eli mitä järkeä on ostaa Adolfin vanha, kuristettu, mittaristakin ruuvattu pyörä kun liki samalla rahalla saa suomipyörän jossa harvemmiten törmää mittarin veivuuseen saatika kuristuksiin tai muihin Yllätyksiin?
Ilkka
"Bandiitti"
Eikös se olisi mukavaa, jos tehoihin kyllästymisen vääjäämättä iskiessä huomaisi pyörässä olleet kuristukset, ja ne poistamalla voisi ajella ainakin yhden kesän vielä ilman vaihtotarvetta?(Ilkka GT @ Loka. 26 2006,11:38) kirjoitti
Koska noin asiantuntevasti kommentoit, haluaisin kysyä kuinka monta Adolfin kuristettua, ruuvattua ja yllätyksiä täynnä olevaa pyörää itse toit, kunnes huomasit Suomipyörän autuuden?
Try again. Fail again. Fail better.
Suomipyörä... Kyllä mun mielestä ne Hondat japsipyöriä on![]()
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Kyllä minua enemmänkin ahdistaisi esim. vaikka ajetut kaksi kesää vajaatehoisella, olisin saattanut mielessäni pohtia ettei tämä nyt niin kaksisesti kulje, mutta kokemattomuttani en olisi osannut epäillä pyörän teknistä erilaisuutta.(Luolis @ Loka. 26 2006,12:51) kirjoitti
En tarkoita että 100 % tuontipyöristä on huijausta, vaan että riski törmätä huijaukseen on merkittävästi suurempi. Onko huijausta se että pyörä on kuristettu? Riippuu siitä millaisena sitä myydään. Onko huijausta se että matkamittarilukemaa on pienennetty? Suomessa on, Saksassa ei aina ole ollut.
Heitin ajatukseni ilmoille sen takia että aina silloin tällöin näillä palstoilla tulee ilmi tapauksia joissa on juuri näin käynyt. Itseäni harmittaa "uhrin" puolesta ettei ole saanut ajella semmoisella pyörällä kuin on kuvitellut ostaneensa.
Moottoripyöräily ei ole halpa harrastus. Mielessäni on ajatus että jos ei ole niin asiantuntija että täysin varmasti pystyy/osaa/viitsii selvittämään käytetyn pyörän mallin, kuristukset, matkamittarin ruuvaukset ja muun teknisen kunnon, niin ei tämmöisen henkilön välttämättä kannata sotkeentua tuontipyörään, jossa näköjään miinaan meno on paljon helpompaa. Rahan säästäminen on jokatapauksessa nimellistä.
Vai onko joku ostanut kuristetun suomipyörän tietämättään? Onhan se toki mahdollista, mutta Suomessa kuristettaessa tulostetaan uusi rekisteriote jossa teho on selkeästi merkitty.
Itse olen harrastanut moottoripyöäilyä 80 -luvun lopulta, hankkinut pyöräni suomalaisilta jälleenmyyjiltä (yhden vaihdoin kaverin kanssa) enkä koe tulleeni jymäytetyksi kertaakaan. Ehkä olen käyttänyt rahaa enemmän kuin jos olisin pelaillut harmaatuojien kanssa, mutta eipä ole murheitakaan ollut. Säästäminen on niin ihmeellistä... varsinkin moottoripyöristä puhuttaessa.
![]()
Ilkka
"Bandiitti"
Ehkä vaan et ole snaijannut että sua viedään kuin Kalpan puolustusta konsanaan, ootkos sitä miettinyt?(Ilkka GT @ Loka. 26 2006,14:45) kirjoitti
Eli siis suomeksi, eiköhän se ole aivan se ja sama minne kulkineet on uutena myyty.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Noh, henkilökohtaisesti en jaksaisi juurikaan murehtia sitä, ettei viime kesänä ollut tehot tallella. Reissut ilmeisesti tuli silti tehtyä. Mutta jokainen tyylillään.
Silloin tällöin näitä tietysti sattuu, mutta käytettyjen tuontipyörien määrään suhteutettuna mielestäni varsin harvoin. En jaksa uskoa, että jokainen 'suomipyörän' ostanutkaan olisi aina välttynyt Yllätyksiltä pyörässään. Ainakin minä olen tällaisia rautalankavirityksin varustettuja 'suomipyöriä' nähnyt. Pitäisinkin todennäköisenä, että 'suomipyörän' kanssa kusetetuksi joutuneet eivät tapauksista hirveästi huutele.
Toki myös Saksan markkinoilla on selvää, että todennäköisyys ruuvauksiin ja viritelmiin kasvaa ajoneuvon ikääntyessä ja omistajien määrän karttuessa. Jotenkin tuntuu että ihmiset odottavat 10 vuotta vanhan saksantuonnin olevan uusi? Ei se sen uudempi ole kuin 10 vuotta vanha suomalainenkaan, ja vikoja saattaa olla.
Mites se juttu siitä yhdestä mittariston polttimon vaihdosta menikään... Kaveri avasi aikoinaan suomesta ostamastaan kotilosta mittariston polttimoa vaihtaakseen, ja löysi lapun; "Paljos ajattelit ottaa? Mä ruuvasin jo 50 tonnia."![]()
Try again. Fail again. Fail better.
Mutta minähän kirjoitinkin etten koe tulleeni jymäytetyksi...(PoS @ Loka. 26 2006,14:54) kirjoitti
Sehän se on tärkeintä että oma ratkaisu tuntuu myös jälkikäteen harkittuna oikealta. Eniten kai se ottaisi päähän jos huomaisi ollensa tyhmä.
Sinänsähän se on sama minne pyörä on uutena myyty. Kyse on mielestäni siitä että käytetyn ostaja saa semmoisen pyörän oikeasti kuin on ostamassa.(ei ruuvattu, ei kuristettu, ei kolaroitu ym) Suomipyörässä todennäköisyys osua oikeaan on varmasti suurempi. Tuuripeliähän käytetyn osto aina on.
...eikös KalPan puolustus olekaan hyvä...
![]()
Ilkka
"Bandiitti"
Mulla meni vakio saksantuonti -93 pc25 yhtä hammasta pienemmällä eturattaalla himpun yli 230 mittariin, enempää ei vaikuttanu yrittää, koska rajotin olis ottanu vastaan.
Senverran Germaanian mopoista, että otteesta näkee omistajia useamman kuin yhden ja siellä on myös dokumentoitu kaikki tekniset muutokset mitä värkkiin on tehty. Itse pidän Germaanien systeemiä siltäosin paljon parempana. Tietty se ote pitää sitten tavata läpi, mutta pitäähän ne paperit muutenkin lukasta kun kauppoja hieroo/tekee.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Ei ollut tarkoituksena ostaa tuontipyörää, mutta sattu vaan osumaan kohdalle. Hinta oli sopiva, en ajatellut tässä mitään säästötouhuja.(Ilkka GT @ Loka. 26 2006,12:38) kirjoitti
Ei pitäisi koneen olla ainakaan pilalle rääkätty, kun on ollut kuristettu.
Ite oon ollu tyytyväinen mopoon vaikka alkuunsa vähän töitä teettikin.
Sitäpaitsi se on 72kW täystehoisena.
Honda cbr600f -94