Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 92:sta
  1. #31
    Lainaa (tomtomgsxf750 @ Kesä. 16 2006,09:44) kirjoitti
    Onko jollakin kokemuksia kannattaako suunnata pohjois vai etelä norjaan vai johonkin siitä välistä aikaa olisi 6-7pv.
    Riippuu korvien välistä -ja ilmoista. Itse en ole norjalaisen palvelukulttuurin fani. Siks menisin etelään, ku sieltä pääsee sit sivistysmaihin kepeesti. Norja on luonnoltaan h..tin upea maa ja Geirangerilla voi jo harjoitella alppikiemuraa 15 km.

    Norjalainen palvelu ja sen hinta-laatusuhde on vähä semmonen, että sitä on tyytyväinen tullessaan jopa Ruotsiin (?!)

    Tosin tanskalaisetkin on oppinu kuppaamisen, mutta on mahdollisuus aika moneen

    Ai ni, lue karttaa huolella, äläkä pysähdy yöpymään Grotliin. Se on kartalla, ku kylä, mutta käytännössä yks hotelli -ja siks kallis Bensa pysäyttää siihen monet. Seuraava tankkausmahdollisuus on Geiranger.

    lisätään vielä: kannattaa funtsia, mitä kautta menee sweduissa. Åren reitti on yks Funasdälen yks, jne. Hurreissa on kateltavaa, jos ei paina niin...



    ... jotain piti muistaa
  2. #32
    Lainaa (pelekone @ Kesä. 16 2006,14:11) kirjoitti
    Ajoitko ihan Suomesta Turkkiin, vai vuokrasitko paikallisilta pyörän?
    Ajamalla sinne ja takaisin. 2 viikon pieti.
  3. #33
    Lainaa (blackgate @ Kesä. 16 2006,14:28) kirjoitti
    Lainaa (pelekone @ Kesä. 16 2006,14:11) kirjoitti
    Ajoitko ihan Suomesta Turkkiin, vai vuokrasitko paikallisilta pyörän?
    Ajamalla sinne ja takaisin. 2 viikon pieti.
    Turkin matka ollut useampaan kertaan suunnitelmissa. Tänäkin kesänä jää tekemättä, kun on kuskin luusto rikki.

    Mitä kautta ajelit? Mitä reittejä suosittelet, ja mitä et? Tuleeko matkakertomusta ja kuvia?
  4. #34
    Lainaa (OULA @ Kesä. 15 2006,22:11) kirjoitti
    TÖSÖS !
    Sunnuntaina lähdetään käymään peikonpolulla vai -tiellä Norgessa ja juhannukseksi takaisin
    JOVVVAIN !


    Naaaaaaa.....OULA:n oppaaks. Pitsalle Geirangeriin ja takas, vaa ei tämä mikhään tavoite ole, ei sitä vielä kukhan tiijä mitä tässä vielä keksitään kun SYKSYLLÄ net vasta alkaa noi kunnon ohjastelukelit !
  5. #35
    Lainaa (BMW cowboy @ Kesä. 15 2006,20:41) kirjoitti
    Mikä on suunnitemasi tai määränpääsi, tänä suvena ?

    Ja miksiköhän ?

    (siinäpä kavereillekin hyvä vinkki !)

    Määränpää on Braselton, Georgia USA ja siellä paikallinen Curve Cowboy Reunion (CCR). http://www.curvecowboyreunion.com/
    Kahdella mopolla ensin elokuun puolessa välissä Frankfurtiin, josta pyörät *lentsikkaan ja Calgaryyn Kanadaan. Sieltä sitten noin kahden viikon aikana ensin etelään ja sitten itään noin suunnilleen reittiä Montana - Wyoming - Colorado - New Mexico - Texas -Oklahoma - Louisiana - Mississippi - Alabama - Georgia.
    Kotimatkan lento lähtee Torontosta, jonne pitäisi päästä kahdessa päivässä reittiä Georgia - Etelä- ja Pohjois Carolina - Virginia - Pennsylvania - New York.

    Ja miksikö? No tässä on jo tullut tutuksi monen tuonne CCR:ään saapuvan kuskin kanssa tuolla LT-forumilla http://www.bmwlt.com/ ja on mukava nähdä kavereita ihan elävinä. Yhtään yötä ei tarvitsisi reissun varrella yöpyä motelleissa, sen verran on kyläkutsuja reitin varrelta sadellut...
    Ja onhan ne Amerikan laakeet aakeet nähtävä edes kerran elämässä.

    Koko reissun kesto tasan kuukausi.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  6. #36
    Eteläisiä alppeja koluamaan elo-syyskuun vaihteessa, siis Italian puolelle. Paluureitistä ei tietoa.

    Lainaa (pozo izquierdo @ Kesä. 17 2006,20:36) kirjoitti
    Kahdella mopolla ensin elokuun puolessa välissä Frankfurtiin, josta pyörät lentsikkaan ja Calgaryyn Kanadaan.
    Uskaltaako kysyä, mitä tuommoinen pyörän rahti maksaa?
  7. #37
    Lainaa (Hanski R1100RT @ Kesä. 17 2006,20:51) kirjoitti
    Eteläisiä alppeja koluamaan elo-syyskuun vaihteessa, siis Italian puolelle. Paluureitistä ei tietoa.

    Lainaa (pozo izquierdo @ Kesä. 17 2006,20:36) kirjoitti
    Kahdella mopolla ensin elokuun puolessa välissä Frankfurtiin, josta pyörät *lentsikkaan ja Calgaryyn Kanadaan.
    Uskaltaako kysyä, mitä tuommoinen pyörän rahti maksaa?
    Pyörän lennätys 2100 euroa edestakaisin. http://www.motorcycleservices.com/Sh...ShippingQuote/ Päälle omat lentoliput noin tonnin. Lisäksi tarvitaan jenkkisopivat vakuutukset noin 500 USD, suomalaisista ei oo iloa. Loput kulut on sitten normaalielämistä ja -ajamista.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  8. #38
    Joo Assenissa käydään kattoo mikaa, ja sit alpeille vetää mutkapätkää. Pari viikkoo ku alppeja sahataa, ni luulis taas mutkia olevan tarpeex. hitto ku tuntuu taas ettei mikää riitä.

    Kovat kundit ei tanssi.
  9. #39
    Käyty 2006
    Eukko halus nähä Eiffel-tornin ja Versaillesin linnan niin ei muuta kuin norjan reissu jäihin ja nokka kohti etelää;
    Turku - Seawind - Tukholma - Malmö - Juutinrauma - Tanska ajaen - Hampuri - Köln - Pariisi - versailles - Cabourg (filmifestivaalit) - Caen - Omaha Beach - Gold Beach - Juno Beach - Sword Beach - *Dunkerque - westerscheldetunnel (6 km meren ali) - Middleburg - Rotterdam - Zwolle - Bremen - Lypeck - lautta tanskaan - Malmö - Kalmar - Öölannin silta - Tukholma - Seawind - Turku
    5421 km ja 10 päivää


    Käymättä
    - Nordkap (heinä-elokuu)
    - Norjan kierros (2007)
    - Alpit ja Monaco (2007 tai syyskuu)
    - Bun Burner 1500 Finland (BB1500 Finland)
    - Tampere (poikia kuskaten vuorotellen särkänniemeen)
    - Raippaluoto (kesäkuu)
    - turun saaristokierros (heinäkuu-elokuu)
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  10. #40
    Kyllähän porukka liikkeelle aikoo ja on näköjään jo ehtinytkin.

    Itsellä aikomus lähteä 24.6.
    Tampere- Turku (Seawind)- Tukholma- Lybeck- Munchen- Garda Lake- Dolomiittiien yli (pari nähtävyyttä ja solaa matkan varella) Itävaltaan- Tsekki Praha - Lybeck - Tukholma (Seawind) - Turku - Tampere.

    Yhteensä olisi n. 5500 km ja ajopäiviä 9 (laskettuna Tukholmasta-Tukholmaan)

    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  11. #41
    Helsingistä itäpuolta Ivaloon (ehkä myös Norjaan) ja länsirannikkoa takas.
    XX-99
  12. #42
    ...kiertämässä eteläruotsin, rannikko näyttäs olevan hienoo seutua, teistä ai o mitään tietoo
  13. #43
    Merialpeille tässä suunnistetaan, 2.7 Superfastissa yli ja 23.7 takas...
  14. #44
    Paljon on toteutumattomia suunnitelmia tälle kesälle - kaiken maailman esteitä vaan näyttää tulevan eteen, ja päivä alkaa kohta lyhetä.
    Tämän hetken tavoite olisi käydä Etelä-Suomessa/Virossa ja ottaa Turusta pari ulkomaan tuttua mukaan heinäkuun alussa. He ovat menossa Nordkappiin, joten sielläkin pitäisi käydä. Niin ja Euroopan reissukin oli suunnitteilla - ehkä heinäkuulla.
    Rautapersekin pitäisi taas ajaa, jne.
    Vielä kun pari viikkoa jaksais pyörittää oranvanpyörää...
    Miksikö: on tosiaan loman tarve ja tämä virtuaalimatkailu ei enää toimi!
  15. #45
    25.6
    Tallinna-Pärnu- Rakvere-Tartto
    Heinäkuu ( ajankohta auki ) Turku-Tukholma- Trelleborg-
    Sazznits- Tanska- kotiin
    Jögeva-treffit
    Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
    mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
  16. #46
    Cheers!
    Hanko-Rostock-Antwerpen-Pariisi jollain botskilla Englantiin ja sieltä takas Rostockiin ja Hankoon. Yhdellä pyörällä emännän kanssa heinäkuun puolivälissä. Aikaa käytetään kaks viikkoa.

    Ehkä joutuu vielä elokuussakin johonkin ajaa...
  17. #47
    töihin ajattelin ajaa, ku pitäs toi pyörä saada maksettua...
    kypäpärä
    Suzuki Bandit 1200 N
  18. #48
    Ruottin läpi ihmettelemään mopogp laitteita saksenringille, sieltä hurjissa kikseissä Dania apinoiden ajamaan ringiä ympäri ja äkkiä ruottin kautta pois. Ruotsin läpiajo ei innosta tippaakaan, mutta eipä innosta nuo rostokin lauttamaksutkaan.

    13.7. onpi lähtöpäivä, sitä odotellessa
    Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
    Minusta menee ohi vain nopeammat.
    http://www.veepee.fi/
  19. #49
    Kesä 2006: 1.7-31.7

    Ohjelmistossa reilu viikko Norjaa suurinpiirtein Geirangerin kohdilta etelään jonka jälkeen noin viikko Skotlannissa ja Irlannissa molemmissa ja vika reilu viikko eteläisestä Ranskasta ylöspäin. Takas tullaan Verdonin ja suuren alppitien kautta.

    Norja, Skotlanti ja Irlanti on ohjelmistossa koska siellä on kuulemma halpa hintataso ja takuuvarmat kelit *
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  20. #50
    1.9. mennään Moselin varrelle kurvailemaan ja tullaan loppuviikosta takaisin eri reittiä kuin mennessä.

    On vain tullut tavaksi reissata rahan riittävyyden mukaan.
    Tunturista se alkoi, sitten CB 125, CB 350, T 500, XJ 650, GSX 750, GSX 750, XJ 900, ST 1100, 2007 ST 1300 ja nyt Triumph Trophy 1200 SE Launch pack
  21. #51
    Utajärvellä olen jo mopolla tänä kesänä käynyt joten seuraavaksi suunnitelmissa on Nordkapp Toivottavasti on jossakin välissä aikaa ja rahaa toteutukseen asti.
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
  22. #52
    Jos Suomessa kävis. Joko suoraan tai Bulgarian kautta koukaten.
  23. #53
    Lainaa (juh@ @ Kesä. 15 2006,23:14) kirjoitti
    Juhannuksen jälkeisellä viikolla ainakin monille motoristeille tutut Lysebotn *ja Geiranger. Meinaa pukata matkakuumetta kun sain juuri laivaliput varattua.

    Edit: yhteensä n. kolme tuntia jonottelua Seawind:lle 12 min jaksoissa kun aina katkaisee. Yölaivat aivan täynnä joten päivälaivalla mennään. SMOTO:n alennuksilla hupihinta 45 € kahdelta hengeltä ja pyörältä.
    no voehan helevata! Minnuu ei sais tuonne kirveelläkään!
    *kukkis*, *pilkunviilaaja*
  24. #54
    Loman aluksi on tarkoitus ajella hiljakseen moottoriteitä vältellen Lippajärvelle. Sen jälkeen passit esiin ja vuoristoteitä pitkin Bemböleen. Jos lomapäiviä vielä on jäljellä, mopon keula käännetään kohti eksoottista Lapinkylää. Matkailu avartaa.

    Heinä-elokuun vaihteessa Mc Ryppyrasva lähtee ekskursiolle Ahvenanmaalle ja Gotlantiin.
    Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
  25. #55
    Jaa-a, saaristokiekan ajattelin hurauttaa jossain välissä, eipä sen pidemmälle pysty venymään...
    Honda CBR600F -> Suzuki SV 650
  26. #56
    Via Baltican kävin jo piipahtamassa. Jos lomakaudella meinaatte mennä kannattaa ainakin Latviassa ajella muuta kuin pääteitä, saattaapi muuten loma vierähtää tietyömailla seisoskellessa.
  27. #57
    Ajattelin käydä jäämerellä kusella....
    Kawasaki z1000 & Suzuki pv50R
  28. #58
    Juuri tultiin vaimon kanssa kotiin Euroopan rundilta. 15 päivää ja 6379 kilometriä, joiden aikana tuli käytyä seuraavissa maissa: Ruåtsi, Tanska, Saksa, Puola, Tsekki, Itävalta, Italia, Ranska, Sveitsi, Belgia sekä Hollanti. Joissakin maissa käytiin pariinkin kertaan.

    Alpit tuli nähtyä moneltakin kantilta ja kaupungeista tuli nähtyä mm. Berliini, Praha, Wien, Torino, Pariisi, Bryssel, Amsterdam ja Hampuri.

    Aivan mahtava reissu.

    Suunnitelmissa tälle kesälle on vielä via Baltican kiertäminen sekä rautaperseen ajaminen.
  29. #59
    Aika tahdilla olette edenneet, kuinka hyvin muuten "näitte" nuo mainitsemasi kaupungit?

    Itse henk.koht. vältän suuresti prätkäreissulla suurempia kaupunkeja.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (pozo izquierdo @ Kesä. 17 2006,22:31) kirjoitti
    Lainaa (Hanski R1100RT @ Kesä. 17 2006,20:51) kirjoitti
    Eteläisiä alppeja koluamaan elo-syyskuun vaihteessa, siis Italian puolelle. Paluureitistä ei tietoa.

    Lainaa (pozo izquierdo @ Kesä. 17 2006,20:36) kirjoitti
    Kahdella mopolla ensin elokuun puolessa välissä Frankfurtiin, josta pyörät lentsikkaan ja Calgaryyn Kanadaan.
    Uskaltaako kysyä, mitä tuommoinen pyörän rahti maksaa?
    Pyörän lennätys 2100 euroa edestakaisin. http://www.motorcycleservices.com/Sh...ShippingQuote/ Päälle omat lentoliput noin tonnin. Lisäksi tarvitaan jenkkisopivat vakuutukset noin 500 USD, suomalaisista ei oo iloa. Loput kulut on sitten normaalielämistä ja -ajamista.

    t. pozo

    Tuo olikin hyvä linkki.
    Mistäs tuommoiset jenkkivakuutukset saa? Yksi hemmo kyselee yhdellä ulkomaalaisella foorumilla kanssa rahtaamisesta jenkkeihin.
    Dixi et animam levavi
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen