Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    eli ostin alkukesästä honda cbr 600rr:n joka on vuosimallia -03.kyseiseen pyörään on ilmeisesti jälkiasennettu automaattinen ketjurasvari. valmistaja on scott oiler. mutta osaisiko joku selittää mikä sen toiminta periaate on ja mitä öljyä/rasvaa siellä tulisi käyttää? *

    entinen omistaja ei siitä tiennyt mitään,ja itsekkin olen sitä tutkinut mutta en oikeen ymmärrä että mistä se tietää aika ajoin ruiskuttaa sitä öljyä sinne, mitään katkasijaa/ohjainlaitetta en sille ole löytänyt,ainoastaan sen säiliön ja putken joka tulee takarattaan viereen!



    R1

  2. #2
    Toimintaperiaate näissä on yleensä alipaine imukaulalta otettuna moottorin käydessä.Eli yksi putki pitäisi mennä siitä oilerilta myös imukaulalle.Scott Oilerin oma öljy ainakin on hyvin ohutta.
    Kun käynnistät moottorin,alipaine avaa venttiilin oilerissa ja öljy alkaa valua sieltä putkea pitkin ketjulle.Määrä voi säätää ja muistaakseni suositus olisi ollut 1 tippa/2min putkenpäästä ketjulle.Voin kyllä muistaa määrän väärinkin.Muistelisin vielä olleen joillakin ongelmia ilmalukon kanssa siinä öljyputkessa,varsinkin jos öljy oli päässyt välillä loppumaan.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  3. #3
    Lainaa (lippa @ Touko. 30 2006,02:16) kirjoitti
    Toimintaperiaate näissä on yleensä alipaine imukaulalta otettuna moottorin käydessä.Eli yksi putki pitäisi mennä siitä oilerilta myös imukaulalle.Scott Oilerin oma öljy ainakin on hyvin ohutta.
    Kun käynnistät moottorin,alipaine avaa venttiilin oilerissa ja öljy alkaa valua sieltä putkea pitkin ketjulle.Määrä voi säätää ja muistaakseni suositus olisi ollut 1 tippa/2min putkenpäästä ketjulle.Voin kyllä muistaa määrän väärinkin.Muistelisin vielä olleen joillakin ongelmia ilmalukon kanssa siinä öljyputkessa,varsinkin jos öljy oli päässyt välillä loppumaan.
    Jep kyllä se noin pitäisi toimia..... itsellä sama vekotin ja ketjut pysyy rasvattuna.

    Omaa öljyä käytän jonka tilasin saksasta... 80/90 laatikko öljy käy myös mutta tuoksuu jonkin verran.

    netissä löytyy juttuja kuukleemalla...
    Reissut mielessä........
  4. #4
    Lainaa (lippa @ Touko. 30 2006,02:16) kirjoitti
    Toimintaperiaate näissä on yleensä alipaine imukaulalta otettuna moottorin käydessä.Eli yksi putki pitäisi mennä siitä oilerilta myös imukaulalle.Scott Oilerin oma öljy ainakin on hyvin ohutta.
    Kun käynnistät moottorin,alipaine avaa venttiilin oilerissa ja öljy alkaa valua sieltä putkea pitkin ketjulle.Määrä voi säätää ja muistaakseni suositus olisi ollut 1 tippa/2min putkenpäästä ketjulle.Voin kyllä muistaa määrän väärinkin.Muistelisin vielä olleen joillakin ongelmia ilmalukon kanssa siinä öljyputkessa,varsinkin jos öljy oli päässyt välillä loppumaan.
    Et sitten osaisi kertoo mulle, mistähän johtuu kun meikäläisellä ei tuu letkusta mitään. Voisko se johtuu siitä että sinne säiliöön ei tuu sitä alipainetta josta se sitten menee ohjausyksikön kautta rattaalle. Yksikkö on Chaintec
    "Siellä missä aita on matalin, ei aina tarkoita sitä että sinne pääseminen olisi helppoa"
  5. #5
    Eikös tuon oilerin ainakin saa ilmattua niin että säätö kiekko asetetan täysille ja tämän jälkeen puristetaan öljypullosta öljyä niin kauan että rattaalle menevästä voitelupäästä ei ilmakuplia enää tule, vaatii aika pitkän jatkuvan pullon puristamisen ja puollo tulee olla ylös alaisin ja siinä tietenkin mieluiten originaalit muhvit.
    "oikeassa momentissa"
  6. #6
    Lainaa (triangel @ Touko. 30 2006,21:14) kirjoitti
    Eikös tuon oilerin ainakin saa ilmattua niin että säätö kiekko asetetan täysille ja tämän jälkeen puristetaan öljypullosta öljyä niin kauan että rattaalle menevästä voitelupäästä ei ilmakuplia enää tule, vaatii aika pitkän jatkuvan pullon puristamisen ja puollo tulee olla ylös alaisin ja siinä tietenkin mieluiten originaalit muhvit.
    Just noin ja on aika helppo ilmata, koska letku on läpinäkyvä. Itse en ole koskaan säätänyt scottoileria mitään 1 tippa/2min periaatteella, vaan katson ketjua ja jos se on hyvässä öljyssä, niin hyvä on. Silloin pienennän jos alkaa pyörän peräpää sotkeutumaan liikaa.
    Honda VTR 1000F
  7. #7
    mul oli sellanen kii kun ostin pyörän,otin irti koska koko takapää oli sutussa koko ajan,mul ei toiminut kyl,tuli liikaa vissii...
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
  8. #8
    Lainaa (jarihonda @ Touko. 31 2006,09:01) kirjoitti
    mul oli sellanen kii kun ostin pyörän,otin irti koska koko takapää oli sutussa koko ajan,mul ei toiminut kyl,tuli liikaa vissii...
    Sulla on ollut syöttö liian suurella tai olet käyttänyt moottori/vaihteistoöljyä. Paras tapa säätää systeemin on pistää se ensin minimi asentoon ja siitä kasvattaa syöttöä niin paljon kunnes ketjut ovat aina keskeltä kosteat. Jos öljy rupeaa sotkimaan niin sitten ruuvataan pikkuisen pienemmälle. Jos vaihtaa öljymerkkiä, niin kannattaa huomata että systeemin öljynsyöttö on säädettävä uudestaan.
  9. #9
    Voisikos joku selventää mulle tuon täyttöprosessin kun äkkiseltään en hokannut... mulla on siis purkki scottoilerin omaa öljyä jossa mukana tuli se letkunpätkä, myös scottoilerissa on kiinni ~15cm pätkä letkua jonka päässä on jonkinmoinen suodatin/tulppa sisällä?

    Noh yritin aluksi siitä mutta tuntui jokseenkin mahdottomalta joten repäsin sen koko letku systeemin kumilärpyttimineen irti ja lorotin scottoilerin omalla letkulla suoraan säiliön kupeessa olevasta reiästä sen täyteen, mutta ilmaaminenhan ei näin onnistu koska tuolla tavoin se täyttöreikä ei ollut tiivis...
    K750 -61
  10.  
  11. #10
    Lainaa (wille- @ Kesä. 15 2006,20:49) kirjoitti
    Voisikos joku selventää mulle tuon täyttöprosessin kun äkkiseltään en hokannut... mulla on siis purkki scottoilerin omaa öljyä jossa mukana tuli se letkunpätkä, myös scottoilerissa on kiinni ~15cm pätkä letkua jonka päässä on jonkinmoinen suodatin/tulppa sisällä?

    Noh yritin aluksi siitä mutta tuntui jokseenkin mahdottomalta joten repäsin sen koko letku systeemin kumilärpyttimineen irti ja lorotin scottoilerin omalla letkulla suoraan säiliön kupeessa olevasta reiästä sen täyteen, mutta ilmaaminenhan ei näin onnistu koska tuolla tavoin se täyttöreikä ei ollut tiivis...
    Otat sen suodatinletkun irti sellaisen liitimen kohdalta ja lykkäät pullon letkun tilalle. Näin on tiivis liitos ja pystyy puristamaan ilmaa laitteeseen.

    Muista ensin säätää laite ilmausasentoon, eli myötäpäivään niin pitkälle kuin menee ja vasta sitten painetta varovasti.

    Lähtee se suodatinkin ja sen kuori vain vetämällä siitä päästä irti ja voit liittää letkun siihen...