Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Vaimokkeen Kawa Gpz 500S ei käy kylmänä tyhjäkäyntiä.

    Kun kylmän koneen käynnistää seuraavalla "metodilla" lähtee kone mainiosti käyntii 20-30 sekunniksi.

    Kylmäkäynnistys:
    1. Ryyppy täysille
    2. Starttaus ilman kaasua
    --> kone käy tuon 20-30s jonkajälkeen sammuu.

    Jos starttaa uudelleen samalla metodilla mopo ei lähde käyntiin. Kaasun avulla lähtee kyllä heti käyntiin. Aikansa kun kaasuttelee, niin että kone lämpiää (noin 3-4min) käy tyhjäkäyntiä hienosti (600-800 rpm) ja koneen täysin lämmittyä tyhjäkäynti kierrokset n. 1200-1300rpm.
    Lämpöisenä kone starraa nappulasta painamalla heti ja kierrokset jäävät tuon 1200-1300 tasolle.
    "Life is too short to be small"

    Näillä mentiin:
    Suzuki GSX750F
    Kawasaki GPZ500S
    Tunturi SS ~50cm3
  2. #2
    Kun kone lähtee käyntiin, niin vähennäppäs ryyppyä.
  3. #3
    Lainaa (Temex @ Kesä. 14 2006,11:14) kirjoitti
    Kun kone lähtee käyntiin, niin vähennäppäs ryyppyä.
    Toki noin on toimittukkin. Vaikka kone lähteekin hyvin käyntiin kylmänikin, vaikka ei käyttäisi ryyppyäkään (siis kaasun avulla) niin se sammuu tuon 20-30s jälkeen.
    "Life is too short to be small"

    Näillä mentiin:
    Suzuki GSX750F
    Kawasaki GPZ500S
    Tunturi SS ~50cm3
  4. #4
    Olisikohan bensan saanti vaikeuksia kylmänä ? viittaisi että käy kaasarit tyhjiksi tuon ajan perusteella ja sitten vasta saa kakkua lisää kun uudestaan käynnistelet ja pumppaat kaasuu.
    Kaasarit ? jotain vikaa
    Hana ? alipaine vai tavallinen ?
    bensapumppu ? nukkuu tovin ?

    Ota vaikka bensaletku tankista irti ja pistä johonkin irtosäiliöön ja kokeile, tai korvaa se läpinäkyvällä letkulla niin näet lähteekö kakku heti maistuu kun starttaat.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  5. #5
    Jos se lähtee sammuttuaan heti käyntiin, kun antaa kunnolla kaasua ja ottaa ryypyn pois, se on merkki siitä, että se tukehtui liikaan bensaan. Ryypynhän kuuluukin rikastaa seosta, mutta myös avata hiukkasen kaasuläppiä ja vaikuttaa siltä, että tuo avaustoiminto ei pelitä kunnolla tai ollenkaan.
  6. #6
    Lainaa (raisa @ Kesä. 14 2006,11:42) kirjoitti
    Toki noin on toimittukkin. Vaikka kone lähteekin hyvin käyntiin kylmänikin, vaikka ei käyttäisi ryyppyäkään (siis kaasun avulla) niin se sammuu tuon 20-30s jälkeen.
    Juu, mutta sehän tuntuu oirelevan myös ilman ryyppyy.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  7. #7
    Lainaa (raisa @ Kesä. 14 2006,11:12) kirjoitti
    Vaimokkeen Kawa Gpz 500S ei käy kylmänä tyhjäkäyntiä.

    Kun kylmän koneen käynnistää seuraavalla "metodilla" lähtee kone mainiosti käyntii 20-30 sekunniksi.

    Kylmäkäynnistys:
    1. Ryyppy täysille
    2. Starttaus ilman kaasua
    --> kone käy tuon 20-30s jonkajälkeen sammuu.

    Jos starttaa uudelleen samalla metodilla mopo ei lähde käyntiin. Kaasun avulla lähtee kyllä heti käyntiin. Aikansa kun kaasuttelee, niin että kone lämpiää (noin 3-4min) käy tyhjäkäyntiä hienosti *(600-800 rpm) ja koneen täysin lämmittyä tyhjäkäynti kierrokset n. 1200-1300rpm.
    Lämpöisenä kone starraa nappulasta painamalla heti ja kierrokset jäävät tuon 1200-1300 tasolle.
    Mulla on täsmälleen sama homma. Mopo on cbr 1000.
    Vien pyörän tuossa ennen lomareissua kaasareitten synkkaukseen niin samalla hoituu toivottavasti tuokin ongelma.
    Ite epäilen että ryypyn mekanismissa jokin mättää...
    CBR 1000
  8.  
  9. #8
    mullapa onkin FJ:ssä samat oireet, huomenna vaihtuu orkkis kaasarit ja uudet tulpat. Jospa suutin olis ongelma.. selviää huomenna.
    Näillä mennää!