Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Hornetin huoltokirjassa lukee että moottoriöljyt ja suodatin pitää vaihtaa 12000 km välein. Aika pitkä vaihtoväli,kun kyseessä on mp kone. Kyselin tätä huollosta ja suosittelivat puolittaa välin.

Miten on muissa Hondan moottoreissa, onko tämä yleinen suositus ?
    Aika optimi olot pitäis mielestäni olla että vois ajaa 12 tkm välejä.Öljy on halpaa, jos vertaa ennenaikaisiin remontteihin.
    Mopoilua vuodesta -74
    Suzuki Hayabusa vm 2004

Oi järki hoi,älä tuhoa luovaa hulluutta !
    Minä olen Hornaan vaihtanut 6000 km:n välein.
    Hondassa oli jo 80 luvulla nestejäähdytteisissä vaihtoväli 12000 km. Eiköhän ne tehtaalla tiedä nuo vaihtovälit aika tarkkaan.
    Taivas saa odottaa
    Muistaakseni VFR pannussa on sama juttu, 12 tkm. Oon vaihdellu satunnaisesti 8-13 tkm väliin, hyvillä öljyillä matka- ajossa ei ole niin tarkkaa, luulisin.

Jos kylillä revittää yhtenään ja käyttää jotain riisseliöljyjä, voi kytkinpurua olla öljyssä niin, että vaihto kannattaa aiemmin.
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
    Koneen käyttö sanelee pitkälti vaihtovälin.. Tuollainen 12tkm on aika maksimi mille tahansa öljylle, etenkin kun honda suosittaa usein omaa mineraaliöljyään. Ite vaihtelen hyvinkin tiuhaan kun radalla ajelen.. (muutaman kerran kesässä kun kilsoja tulee n.5000)
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Omassa käytössä kerran kaudessa on ihan OK. Kilsoja tulee sen verran vähän (nyt taas hiukka enempi kun työmatka on vaihteeksi hiukka pitempi) ja muutenkin meno varmasti sieltä rauhallisimmasta päästä Samalla tulee sitten yleensä peräöljytkin vaihdettua vaikka vaihtoväli onkin joka 3. öljyvaihto = 36tkm
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Valmistaja haluaa pärjätä markkinoinnissa ilmoittamalla pitkät huoltovälit.

Omassa ajossa 954rr:n öljyt on täyttä kuraa jo 4000-5000km kohdalla. yleensä moottoripyörissä huomaa jo selvästi äänestä, että öljynvaihdosta on aikaa. ja ääntä ei tule ilman kulumista?

Nokkaketju ehkä eka joka kärsii, koska se on täysin metalli, metallia vasten.

sitten ihmetellään, kun 12500kiertävän koneen nokkaketju pitää vaihtaa 40tonnissa. ja öljynvaihdoissa säästetään.

jos ajat sillä kuin autolla, eli 4000 cruisailua, niin miksi ei 12tonniakin voi ajaa. itse en aja.

Ratakuskit vaihtaa melkein joka kerta öljyt.?

JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Pitkät huolto- ja vaihtovälit ovat tosiaan yksi myyntikikka.Kotilopuolella on menty jo äärimmäisyyksiin 24-30 tuhatta km.

Ajotavalla on todellakin merkitystä. Itse ajelen sekalaista nurkka-ajoa ja päätin että vaihdan 6 tonnissa.
    Matka-ajossa voi vetää täyden välin.
    Mopoilua vuodesta -74
    Suzuki Hayabusa vm 2004

Oi järki hoi,älä tuhoa luovaa hulluutta !
    Lainaa (Earthend @ Kesä. 14 2006,08:15) kirjoitti
    Tuollainen 12tkm on aika maksimi mille tahansa öljylle, etenkin kun honda suosittaa usein omaa mineraaliöljyään.
    Mihinkäs malliin Honda sitten suosittelee omaa öljyään kun ei ainakaan Pan Europeanin käyttöohjekirja suosita erityisesti omaa öljyä, riittää kunhan on vain vaatimukset täyttävää.

Itse tulee vaihdettua sekä öljy että suodatin noin kuuden tuhannen vaihtovälillä, tarkemmin kun katselin ajopäiväkirjasta, aikaisimmillaan on tullut vaihdettua 4800 km:n ja pisimmillään lomareissun jälkeen tuli vaihtoväliksi 6400 km.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
    Lainaa (teutori @ Kesä. 14 2006,01:45) kirjoitti
    Hornetin huoltokirjassa lukee että moottoriöljyt ja suodatin *pitää vaihtaa 12000 km välein. Aika pitkä vaihtoväli,kun kyseessä on mp kone. Kyselin tätä huollosta ja suosittelivat puolittaa välin.

ST1100:ssa on sama. Jokatoisessa huollossa vaihdetaan öljyt, ellei erikseen pyydä "välihuollossa" vaihtoa tehtäväksi.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
    Lainaa (teutori @ Kesä. 14 2006,01:45) kirjoitti
    Hornetin huoltokirjassa lukee että moottoriöljyt ja suodatin pitää vaihtaa 12000 km välein. Aika pitkä vaihtoväli,kun kyseessä on mp kone. Kyselin tätä huollosta ja suosittelivat puolittaa välin.

Aika optimi olot pitäis mielestäni olla että vois ajaa 12 tkm välejä.Öljy on halpaa, jos vertaa ennenaikaisiin remontteihin.
    Huollon jamppa meinas, jotta kuus tonnia olis ihan hyvä väli. Ommaan Ceebraan tullee nyt neljäs öljynvaihto ja kilsoja on 12 tkm. Riippuu tosin paljon ajotavasta.
    <p>Suzuki GSX-R 1000 K5</p>
    Vaihdan kympin välein kun on helppo muistaa. Eniten se on ajosta kiinni. Ratamiehet ja muut punaiselle kierrättäjät on ihan erikseen ja syytä vaihtaa tosi usein. Toiseksi siitä paljonko meinaa ajaa eli ajaako itse 200.000 ja aikoo säästää korjauskuluissa vai tekeekö hyvää pyörää seuraavalle ostajalle. Itsekkäästi kyllä ajattelen niin, että tuolla valmistajan välillä kestää sen mitä minä meinaan ajaa. Vaihto tulee mitä luultavammin eteen muista syistä jo ennen sitä kun moottori laukeaa. Varsinkin kun HOnda kestää isältä pojalle
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Ilmajäähdytteisissä muinaisjäännöksissä kuten Sevenfifty on vaihtoväli 6000 km ( suodatin 12 tkm ), itse vaihdan perheen kaikista pyöristä kerran vuodessa suodattimen kera... Omassa tulee tehtyä se välihuolto, kun ajelen 10-12 tkm kesässä.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    6000km välein tulee vaihdeltua sekä öljyt että suodatin
    Honda CBR1100XX
    Ohi aiheen oletteko testanneet Motulin 5100 öljyä?
    On kuulemma hyvä oili ja saman hintanen ku Hondan oma öljy.
    Itellä on nyt Hondan gn4 ja tuntuu menevän liruksi kovalla ajolla, vaihteet alaspäin varsinki hiukan takkuaa, jos antaa heviä pärrälle.
    Itse oon käyttänyt bel ray.tä
    Tuntuu sopivan xl 1000Varaderoon.
    Vaihtoväli n.8-10 Tkm

17.  
    vaihdoin 600 cbr:ään 6000km välein öljyt ja aion xx:n kanssa jatkaa samaa vaihtoväliä. Castrolin gps on aika litkua sillon jo ja jos sillä pitäis vielä se toinen kuusitonnia veivata niin johan on... jaa´a?? Kohta muutes saan valmistautua öljynvaihto hommiin!