Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    Viime syksynä tuli tuo jarru-recall (oli voimassa Huhtikuun loppuun) jonka puitteissa tarkastettiin jarrujen toiminta, kunto ja luettiin vikamuisti. Käytin pyörän tuossa tarkastuksessa Huhtikuussa.

Kun tänään käytin RST:n 10000km:n huollossa, oli ylläri jotta samalla olivat takuuna (yksi noista Bemarin recall'eista???) reitittäneet ABS-sensorin johdon uudelleen sekä vaihtaneet jonkin jarrupainetta rajoittavan pultin + ohjelmoineet ABS:n uudelleen.

Tämä tiedoksi siis muillekin ST:n omistajille, jos moista ei vielä ole pyöriinne tehty. Minullekaan tuosta ei kotiin ole tullut mitään tietoa.
    <p>2002-2014</p>
    Jees, saman homman tekivät mulle pyörään. Käytin syksyisen kutsun tarkistuksessa vasta kesäkuun alussa ja samalla tekivät nuo sinun mainitsemat toimenpiteet.

Mitä muuten kuuluu ST:n 10 tkm:n huoltoon? Omistajan oppaastahan ei löydy toimenpiteitä mitä huoltoon kuuluu. Ongelma nimittäin on senlaatuinen, että kohta tuo raja on täynnä, mutta ensimmäiset vapaat huoltoajat Oulun EMC:ssä ovat vasta 6 - 7 viikon päässä ja Rovaniemellä ei oteta enää uusia huoltoaikoja ollenkaan.Muuttuu kuulemma Bemarin myynti ja huolto toiseen paikkaan.
    Kympin huoltoon kuuluu ne "perinteiset" oikeasti tärkeät

- ÖLJYN JA FILLTERIN VAIHTO
    - VENTTIILIEN SÄÄTÖ
    - VIKAMUISTIN LUKU/NOLLAUS
    - JARRUTESTI
    - RUISKURUNKOJEN SYNKKAUS

ja sekalaista jarrupalojen, levyjen, kaasukahvan välyksen, kytkimen, vaihteistoäljyn, tulppien, rengaspaineiden jne, jne... tarkistelua.

- Ylimääräisenä vaihdatin vaihteistoöljyt ja ontuvan tyhjäkäynnin vuoksi ajettiin rakkineeseen ohjelmistopäivitykset
    <p>2002-2014</p>
    Lupasivat tehdä ko RST:ni jarrutarkastuksen 20000 huollossa vaikka varsinainen recall aika oli ummessa. Tiedotetta ei BMW ole asiasta minullekkaan toimittanut.

Tuliko C-A-D pyörässäsi tyhjäkäynti kuntoon. Mitkä ohjelmat siihen ajettiin?
    Ja vielä yksi kysymys. Mulla jää noin 4 litraa tankkiin vaikka pa mittari näyttää nollaa, jääkö teille? On siihen neljään litraan kyllä 17000 km aikana tottunut luottamaan.
    Kumminkin
  5.  
    Lainaa (flakpanzer @ Kesä. 14 2006,08:03) kirjoitti
    Tuliko C-A-D pyörässäsi tyhjäkäynti kuntoon. Mitkä ohjelmat siihen ajettiin?
    Ja vielä yksi kysymys. Mulla jää noin 4 litraa tankkiin vaikka pa mittari näyttää nollaa, jääkö teille? *On siihen neljään litraan kyllä 17000 km aikana tottunut luottamaan.
    Niillä on vissiin ollut parikin jarru-fixiä. Tuo ensimmäinen, johon liittyen tuli ainakin minulle viime syksynä kutsu tuohon tarkastukseen ja sitten tämä toinen, johon liittyy kertomiani huollossa tehtyjä asioita, josta ei tullut tietoa kotiin saakka.

Aikaista arvioida tuon päivityksen vaikutusta. Ensivaikutelma oli, että ainakin "alakierroskäytös" parani. Ihan kuin myös tyhjäkäynti olisi hieman laskenut. Minua harmittanut "rynkytys" ruuhkanopeuksissa, kierrosten ollessa hieman tyhjäkäynnin päällä rauhoittui MUTUna selvästi. Tiedä sitten paljonko tuosta on ohjelmapäivityksen, paljonko ruiskusynkan tulosta... Toisesta minua harmittaneesta asiasta (tyhjäkäynnin ontuminen reilusti lämmenneessä koneessa - esim ruuhkassa seisoessa) ei vielä ole kokemusta.

Tuo bensamittarin pessimistisyys on vaivannut myös mun pyörääni. Joku mainosti jossain vaiheessa, että nuo ohjelmistopäivitykset voisivat vaikuttaa myös siihen. No sehän nähdään, kun pääsee tankille seuraavan kerran. Kaivelen papereista tuon ohjelmapäivityksen version ja paan tiedoksi.

UPDATE:t
    ABS - ECU 7653569 -> 7697383
    ZFE - ECU 7694214 -> 7699828

<p>2002-2014</p>