Kai sitä täytyy omaankin Ducatiin hommata avoimempi kytkinkoppa. Kuuluu sitten kotoisa kilinä ja kalkatus paremmin *. Ajattelin tällaista (MPL-Tuning saksalaisvalmisteinen kytkinkoppa, ebaysta näitä löytyy ja pyysivät minulta 76 € + 8,5 € postikuluja kun kysyin, eli kohtuu halpa):
Ei varmaan hienoin, mutta ok. Mikä on teidän mielestänne hienoin/tyylikkäin ja toimivin koppa?
TOI on kyllä hieno!
Musta asiallisen karu on myöskin se mistä on vaan vähän vinoon leikattu etupuolelta noin puolet pois vähän viistosti. Niitä saa ainakin Kämnalta (jotain 90 €). Myöskin jotkin Rizoman alumiiniset skeletonit on aika komeita, jos haluaa enmmän kiiltoa. Mutta avoin koppa on ihan must! Kyllä ne kolinat hivelee korvaa!
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Makuasioitahan nämä. Meni muuten usemapi ilta koppaa vatvoessa ja päädyin lopulta tällaiseen:
Jos ei olisi katetta, vaan kytkinkoppa näkyisi kokonaan ostaisin varmaan tällaisen:
Cycle Catin koppa on ainakin ihan lujatekoinen, joten kaatuessa kestää varmasti. ss900 pyörässä peittää harmillisesti sivukate ainakin 2/3 kytkinkopasta.. no pääasia, että sieltä jonkinlainen avoi koppa löytyy ja punainen DP-painelevy tietysti.
Onks se nopee?
Laita jokin perinteinen.Vaikka 749 onkin, niin jotenkin Ducatin tyyliin ei tuning istu. Minun mielestäni. Tuo Harrun DCC7 on tarjotuista paras.
Desmo Jugend
Nämä on sitten puhtaasti makuasioita tietysti. Itse halusin juuri kullanvärisen ja asiallisen. Siis ei mitään teinibemaria tehdä hienosta pyörästä, mutta jokainen tekee oman pyöränsä. Pääasia, että edes jonkinlaisen avoimen kopan laittaa, että kilinät kuuluu kunnolla(verner @ Maalis. 08 2006,09:27) kirjoitti
.
Monsteriin laittaisin sopivan värisenä tuollaisen kolmiosaisen.
Täältä näkee loputkin Cycle Catin mallit.
Joo, mun mielestä "tuning" ei istu mihinkään siinä mittakaavassa kun se autopuolella esiintyy *"Minulla on spoileri"
Nuo cnc-koneistetut mallit ovat kovin lähellä sydäntä, Ducatilla on vähän saman kaltainen myynnissä kuin tuo MPL:n, mutta maksaa rapiat 250 €. Hyvä ominaisuus noissa on se, että cnc-koneistettu koppa on paljon hiilarikoppaa vahvempi jos sattuu jotain.
Ducati "New Style"
Kytkin täytynee ostaa STM:n tai vastaavan mallisena luistohässäkkänä niin siinä se painelevykin tulee samalla ratkaistua
Nuo Cycle Catit vaikuttavat ihan mainioilta...
Toisaalta vanhassa Scuderia NCR hengessä Ducatiin sopii myös tällainen:
Tuleeko noin avonaisilla suojilla sitten sadekelillä kytkimestä märkäkytkin?
Eli onko haittaa, pääseekö kosteus ja lika sinne kytkimeen?
Kyllä se vesi ja lika sieltä pois lentää... vakiokytkimen jouset tosin ruostuvat ruman näköiseksi mutta ne voi vaihtaa rosterisiin.(attes @ Maalis. 08 2006,10:06) kirjoitti
Siinä yksi, mutta tuo ei ole se hienoin. Jossain oli myytävä sellainen metallin punaiseksi maalattu, mutta en nyt löytänyt sitä tähän hätään.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Mistä noin halvalla löytyy?? Heti linkkiä kehiin!(Jyri @ Maalis. 08 2006,08:58) kirjoitti
ei täältä http://www.mpl-tuningparts.de/ ainakaan, eikä heti ebay:stakaan kävellyt vastaan?
/e: noniin, vähän kun kaivoi, niin johan tuli vastaan; tosin hinnat oli hämäävästi puntia. Samoin postikulutkin oli 8 puntaa.. ja hinnat oli aloitushintoja, minä luulin että nyt puhuttiin sofort-kaufenista..
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Laitoin suoraan postia, että mitä tuosta joutuu maksamaan kun sitä ebayssä myytte tuohon hintaan. Tarjosivat yllä mainittua mustaa cnc-jyrsittyä koppaa tosiaan 76 € + 8,50 € postikuluihin. Total 84,50 € ja sellaisen sitten tilasin jo varmuuden vuoksi. Ducatin oma vastaava maksaa muuten reippaat 250 €, et silleen...(vtwin @ Maalis. 08 2006,12:58) kirjoitti
huuto olisi mennyt umpeen keskellä yötä enkä jaksanut odotella. Siksi siis tilasin sen suoraan e-maililla.
Niitten nettisivulla ei edes ole tuota typ4:sta ja noi muut maksaa siellä 129 €.
Itse olen ajatellut, että tsekkaan Italian reissulla mahdollisia vaihtoehtoja livenä ja sitten teen ratkaisuni kytkinkopan, huggerin ja tummennetun pleksin suhteen.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Ebayn kautta saa kaikkea kivaa halvalla, jopa Remus DP yläputkia. Ovat vaan usein yksittäiskappaleita, jotka poistetaan tuolla tavalla. Jos on joku tietty malli ja väri niin voi olla vaikeaa löytää..
Totta ja sieltä muistaakseni bongasin sen punaisen kytkinkopankin. Pakoputkiahan liikkuu varmasti käytettynäkin ihan kohtullisesti jos vain tuntee riittävästi porukkaa(itse en tunne ketään).(Harri @ Maalis. 08 2006,13:48) kirjoitti
Huggeriksi kannattaa valita carbonworldissa myytävä ilmbergerin tuote. On paras ja suht edukas (noin 130 € muistaakseni) tarjolla olevista "vanhan malliseen" takahaarukkaan.(Desmosedici @ Maalis. 08 2006,13:41) kirjoitti
Kytkinkopperoita on miljoona erilaista ja tehtaalla näkee enimmäkseen niitä peltisiä![]()
Pleksi maksaa DP:llä taas kerran miljoonan, saman ja ellei paremman laadun saa jos hankkii MRA:n.
Putkistoa kannattaa mietiskellä... desmoworld Spark-spezial ja racefit ovat edukkaita alle tonnin hintaisia. Zard näytti Italiassa livenä tosi makealta...
Juu, kyllä täytyy sanoa että tuo NCR:n klassisen hiano titaanikoppa kolmella vaakareiällä on yks hienoimmista. Simppeli ja elegantti.(Jyri @ Maalis. 08 2006,09:43) kirjoitti
Itte varmaan hommaisin tommosen, jos ois kuivakytkindukke, esim. SS 900 tai mörkö.
Tosin onhan noissa DP:n omissa jutuissakin ihan kivoja, esim tommonen hiilikuitukoppa, tässä kuvassa kiinni 1123 Multistradassa.
Hmm... näyttäis olevan öljynpinta minimissä(Jyri @ Maalis. 08 2006,09:43) kirjoitti
ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
Aika lähellä, mutta hieman viivan yläpuolella kuitenkin. Tukaatit käy bensalla eikä öljyllä, toisin kuin jotkut jaappanilaiset, eli turha pistää säiliötä täyteen. Tulee vaan turhaa lisäpainoa.(jasyvara @ Maalis. 08 2006,15:05) kirjoitti
^Ettei vaan ole sivutuella pyörä?
@Jyri: Ookoo, tuo e-mail kyselysi selventää asiaa.Ei tosiaankaan ole kallis tuommoisesta jyrsitystä ja eloksoidusta. Mutta; jos tuon ostaa, se tarkoittaa sitten samalla uutta painelevyä, jousia ja jousikuppeja.. punainen/kulta/tjsp.
![]()
Tosin tarpeeksi sitä saa silti siellä olla, siis sopivasti, ei liikaa.(Harri @ Maalis. 08 2006,15:26) kirjoitti
Voishan tuo pyörä olla tuossa kuvassa sivutuellakin, tai muuten kallellaan.
Jos et laita kiinni tuota voisin vaikka kesällä ostaa pois(Jyri @ Maalis. 08 2006,13:35) kirjoitti
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Hepposen kannen kanssa voi tietty olla myös se ongelma,
että kytkin ottaa kipeää (kuvan laitteessa kyllä oli vakiopeltikansi), jos sattuu mukkaamaan.
Tollanen suojaisempi paineasetelma vois tuoda vähän lisäsuojaa.
Puhelu vaan Pohjolaan ja murheet kasvaa(FuturaRST @ Maalis. 08 2006,15:55) kirjoitti
![]()
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Saattais esim. 500e omasvastuulla ahistaa korjauttaa parhaaseen ajoaikaan, kun pohjolasta ei edes taida saada keskeytysturvaa. Tosin itse ajattelin tyytyä osakaskoon. Kuvan tapauksessa puhelu oli jo vakuutusyhtiöön otettu.(Jake82 @ Maalis. 08 2006,15:57) kirjoitti
Juu ei ole kallis todellakaan kun huomioi valmistusmenetelmän, siksi sellaisen ostinkin. Kyllä se samalla olisi kiva vaihtaa painelevy ja jouset, mutta eihän se pakollista ole... Voi olla että ostan koko kytkimen sitten kerralla omaani, mutta jos piheys houkuttaa niin ajan vakiokytkimellä ja korkeintaan vaihdan edullisen kaemnan painelevyn (80€) ja uudet jouset.(vtwin @ Maalis. 08 2006,15:31) kirjoitti
Harva koppa suojaa kytkintä kunnolla jos nurin mennään sopivan voimakkaasti. Peruskytkimiä saa kyllä aika edullisesti, eli kyllä ajo siitä sitten jatkuu jos ihan pakko on eikä vakuutusyhtiötä ehdi odottelemaan.
Näihin juttuihin saa kyllä laitettua rahaa vaikka kuinka. Jos vähän jaksaa katsella mistä ostaa niin kaikenlaista kivaa ja hyvääkin tavaraa saa aika sopuisaan hintaan. Edellyttää tietysti hieman kikkailua ja vaivannäköä, mutta kuitenkin.
Katsellaan millainen koppa sieltä sitten saapuu... jos se on hyvä niin informoin muitakin, että sieltä niitä saa. Jos vähemmän hyvä siirrän sen suosiolla hyllyyn muitten Ducatin osien kaveriksi![]()
Vähän Cycle Cat mainosta.. pitäisi muuten olla ihan kestäviäkin, teidä sitten.. pitänee kokeilla kesällä.
Mulla oli hetken tuollainen mpl:n painelevy, mutta se ei käy slipperiin, niin myin pois, mutta pidin kupit ja jouset.(Jyri @ Maalis. 08 2006,17:49) kirjoitti
No sehän se tän pointti onkin. Vaikka normikytkimiä "halvalla" saakin, niin voi olla ikävää hankkia vaihtoehtoista tapaa hankkia itsensä ja mopon kotiin esim. joltain suomen moottoriradoista.(Jyri @ Maalis. 08 2006,17:49) kirjoitti
Tämä vai?(Desmosedici @ Maalis. 08 2006,11:10) kirjoitti
http://cgi.ebay.de/ws....8541358